Jump to content

Traders Pit - Episode 181 - Tirsdag 14.12.04


pluss201

Recommended Posts

Meglerhusene har sine oppgaver. Handelsbanken/dens kunder har handlet en del på lavere nivåer, mulig det er reell gevinstsikring på helt feil tid vi ser. Likevel er salget såpass lavt at det ser ut til å være noe annet som ligger bak. Dette kan vi spekulere oss grønn på.

 

Om kursen ender på 34 eller 35, evt 36 i dag er egentlig revnende likegyldig. Ytterligere løft kommer når loven er klar. På fredag. Trading nå, er vel bare å utsette seg selv for ubehag. Kursen kan stikke hvert øyeblikk. Som vanlig.

 

Om jeg følger TOM kun for morro skyld? Helt klart! :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 137
  • Created
  • Last Reply

Jeg vil tro at denne ukens begivenheter vil resultere i diverse intervjuer osv. av Tomra's ledelse. I denne sammenhengen kan det kanskje komme frem hvor langt Tomra har kommet i arbeidet med kjedene i Tyskland (og andre steder).

 

Når det gjelder spekulasjonene om HA prøver å holde nede TOM ved hjelp av short eller lignende bør alle være klar over at det hadde vært å gjøre vondt værre. HA sikrer garantert sine warrant utstedelser på annet vis...

Link to comment
Share on other sites

AQru

 

Ikke for å si noe stygt om Pluss201 og Tekniker`n. De gjør en kjempe jobb. Det er fordi de selv har aksjen i TOM. Ingen bruker så mye energi på en aksje de selv ikke har, men si meg en ting. Det virker som om du stoler 110% på de 2 ovennevnte. Har du ikke dine egne meninger og synspunkter? :roll:

Link to comment
Share on other sites

AQru

 

De gjør en kjempe jobb. Det er fordi de selv har aksjen i TOM. Ingen bruker så mye energi på en aksje de selv ikke har, men si meg en ting. Det virker som om du stoler 110% på de 2 ovennevnte. :roll:

 

Ikke før at jeg skal bry meg så mye om denne diskusjonen Pantera :twisted: men, har det ikke vært for disse 2 :occasion5: hertingene har jeg vel aldri gått inn i Tomra.

Dem henter jo inn alt info som en bare kan drømme om i andre selskap. :wink:

 

Har selv øket mitt estimatet til 210% pga dem. :D

Link to comment
Share on other sites

Nå er det snart Jul, Tomra stiger, vi får masse god informasjon fra flinke folk som er interessert i Tomra og derfor skal vi alle være riktig gode venner med høy terskel og mye romslighet overfor hverandre. :love3:

 

Nå tar vi bølgen dere ....

 

:wav:

 

igjen ...

 

:wav:

 

og igjen ....

 

:wav:

Link to comment
Share on other sites

Hvor sannsynlig er det at Tomra kan bekrefte salg av automater rett etter den 17.des?

 

Det er her nøkkelen til kursøkningen vil ligge.

Uten nye ordrer ---> lav kurs. Pant i Tyskland vil ikke dra kursen over 40 før vi ser Automat-ordreboken fylle seg opp..

Link to comment
Share on other sites

Da håper jeg for Pluss201 og Tekniker`n. sin del at TOM aksjen går til himmels.

 

Stakkars de den dagen TOM aksjen går ned. For da er det ” søren Pluss201 og Tekniker`n som har lokket oss inn i TOM.

 

Jeg håper dere som stolte blind på Pluss201 og Tekniker`n tar ansvar på dere selv og ikke skylder på Pluss201 og Tekniker`n.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde en meget god trading i JIN i går som jeg håper kan kan vidreføres i dag.

Kjøpte meg inn i JIN på 16.20 og håper på en utgang på 17.00 på slutten av dagen. Kanskje noe optimistisk, men slett ikke umulig om BDI fallet avtar eller enda bedre om BDI stiger.

 

Ha en god aksjedag!

Link to comment
Share on other sites

Hvor sannsynlig er det at Tomra kan bekrefte salg av automater rett etter den 17.des?

 

Det er her nøkkelen til kursøkningen vil ligge.

Uten nye ordrer ---> lav kurs. Pant i Tyskland vil ikke dra kursen over 40 før vi ser Automat-ordreboken fylle seg opp..

 

Vel, vel. Nå har kursen steget fra 24 til 35 uten en eneste ordre.. Ikke så værst prosentvis stigning...

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde en meget god trading i JIN i går som jeg håper kan kan vidreføres i dag.

Kjøpte meg inn i JIN på 16.20 og håper på en utgang på 17.00 på slutten av dagen. Kanskje noe optimistisk, men slett ikke umulig om BDI fallet avtar eller enda bedre om BDI stiger.

 

Ha en god aksjedag!

Link to comment
Share on other sites

"Stakkars de den dagen TOM aksjen går ned." :eek: :eek:

 

Tror du det kommer til å skje noen gang da? :lol:

 

Synes det er nyttig om folk greier å tenke selv. Jeg har sagt det uttall ganger før, jeg gir argumentetene. Hvilke disposisjoner hver enkelt gjør, er opp til dem selv.

 

Akkurat nå ser det ut til å ha vært lurt å kjøpe i går basert på helgens info.

 

Dessuten blir det fullstendig feil å bare nevne meg og Teknikern. Det er mange andre som bidrar med informasjon om Tomra - ingen nevnt, ingen glemt.

 

Ser ut til at man skal ligge å bytte aksjer ved like over 4% stigning nå...

Link to comment
Share on other sites

Hvor sannsynlig er det at Tomra kan bekrefte salg av automater rett etter den 17.des?

 

Det er her nøkkelen til kursøkningen vil ligge.

Uten nye ordrer ---> lav kurs. Pant i Tyskland vil ikke dra kursen over 40 før vi ser Automat-ordreboken fylle seg opp..

 

Vel, vel. Nå har kursen steget fra 24 til 35 uten en eneste ordre.. Ikke så værst prosentvis stigning...

 

Nå har markedet ventet på tyskland i over 3 år, kursen har endel å ta igjen eller hva?

 

pplot.php?paper=TOM&exchange=OSE&from=20

Link to comment
Share on other sites

Meget fristende å ta ut gevinst idag ser det ut som !

Det kunne jeg også tenkt meg nå - det er jo snart Jul

Men så var det den helsikes skatten da ...

Skulle nesten ønske at dette var utsatt til neste år så hadde vi fått oppgangen da og ikke nå.

 

 

 

 

:twisted:

Link to comment
Share on other sites

Om jeg tror TOM kommer til å gå ned noen gang? Selvsagt tror jeg det. Det har jo skjedd før, så hvorfor skal det ikke kunne skje igjen? Dårlig resultat varsel og dårlig resultat har jo senket aksjen ned med nesten 40% på en dag. Evig oppgang eksisterer ikke.

 

Jeg har ikke tradet i JIN i går. Har bare akkumulert. Har vært ut av JIN for tidlig mange ganger. Denne gangen her tror jeg at jeg skal ha litt is i magen.

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å si noe stygt om Pluss201 og Tekniker`n. De gjør en kjempe jobb. Det er fordi de selv har aksjen i TOM. Ingen bruker så mye energi på en aksje de selv ikke har, men si meg en ting. Det virker som om du stoler 110% på de 2 ovennevnte. Har du ikke dine egne meninger og synspunkter?

 

heh, har vel egne meninger ja, og det var vel det som kostet meg havle investeringsbeløpet jeg tok med meg i aksjemarkedet :)

 

nå har jeg stolt på de 2 og flere innen tomra de siste månendene, og gjett hva, jeg har tjent tilbake 30K av det tapte beløpet.

 

Når jeg veier opp mot om jeg vil tape det resterende jeg hadde igjen, eller tjene meg tilbake til breakeven og skulle jeg bli ennå lenger i tomra,, tjene mange peng, så er valget VELDIG enkelt. :)

 

skulle tyskland feile, greit nok,, men så har vi jo england og japan og sikkert flere land som kommer, så jeg ser ikke helt den store nedgangen baisserne snakker om.. jeg tror vi alle kan si oss enig med at tomra bunnet ut på 23kr.. og kansje med litt tyskaldn i tankene, om at panteordningen engang skulle innføres har den steget litt på det.. men IKKE BARE.. vi har japan og england som åpner seg. Og med de 2 eller 3 på laget, hvorfor skulle inntjeningen i de neste 5 årene være mindre enn det foregående året? profit wanring? nah.. kansje om 10 år eller så.. men da har jeg nok solgt meg ut.,

 

cheers

Link to comment
Share on other sites

Om jeg tror TOM kommer til å gå ned noen gang? Selvsagt tror jeg det. Det har jo skjedd før, så hvorfor skal det ikke kunne skje igjen? Dårlig resultat varsel og dårlig resultat har jo senket aksjen ned med nesten 40% på en dag. Evig oppgang eksisterer ikke.

 

Den berømte nedgangen på 40% skyldtes ikke resultatvarsel/dårlig resultat. Den var knyttet til panteprosessen i Tyskland. Undertegnede satt ikke i TOM da dette skjedde, heldigvis.

 

Så når vi nå er 3 dager unna det endelige (!) punktumet for en fireårig pantefarse i Tyskland, så er det enkelt å forstå hva det dette mest sannsynlig vil bety for aksjekursen til TOM! :lol:

Link to comment
Share on other sites

heh, har vel egne meninger ja, og det var vel det som kostet meg havle investeringsbeløpet jeg tok med meg i aksjemarkedet

 

Sikkert en erfaring som deles med flere!

 

At mange, om enn ikke de fleste TOM aksjonærer holder seg her på AF har jo bare sin naturlige årsak i og med at de beste "debatantene" er her.

 

Vi som heier på andre aksjer må pent finne oss i det. :D . Det er det forumet er til. Vi kommer nå frem med vårt også, ingen fare.

 

Kjøp EDBASA

Link to comment
Share on other sites

jeg er blitt litt smålei treden til tomra på ettermiddagen, den klarer jo Ikke å holde seg oppe etter en grei oppgang på morgentimene, og Må sakte men sikkert ned til den nivået den startet på.

 

Jeg begynner virkelig å glede meg til 17des. og etter det, er det fritt frem for avtaler.. og da kan vi kysse 30 tallet, og 40 tallet, bie bie

 

 

Det har vært mange lettjente kroner å tjene på dette mønsteret lenge.... :evil:

Link to comment
Share on other sites

Er forholdsvis fersk når det gjelder aksjehandel. Før jeg startet lette jeg overalt etter info, og fant da heldigvis dette forumet hvor jeg ser enkelte legger ned mye ressurser når det gjelder å få tak i fakta og info for så og dele dette med andre. En stor honnør til dere. Er nok hovedgrunnen til at jeg sitter med Tom-aksjer i dag. Ser ut til at dette var en meget fornuftig investering. Lykke til alle Tom-ere. :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...