Jump to content

HJERNEGYM


Corvus

Recommended Posts

  • Replies 335
  • Created
  • Last Reply

He, he Tekniker`n. Gratulerer.

Det er rett det.

 

Ja, det gjør vi Carlos.

 

Her får dere en til. Skal komme med noe mer avansert senere når jeg får tid.

 

En mann står på et gatehjørne og ser på et bilde av en mann. En dame kommer bort til mannen og spør hvem bildet forestiller. Mannen svarer: "Jeg har verken brødre eller søstre, men denne mannens far er min fars sønn." Hvem er mannen på bildet?

 

:oops: :oops:

Link to comment
Share on other sites

Her har dere en til. Nå er det leggertid for meg.

Ha en riktig god natt....

 

I denne oppgaven får dere prøvd kombinasjonsevnen deres.Ved hjelp av opplysningene nedenfor kan du finne ut hvilke yrker damene har…..

Kvinnene heter Moe, Lie og Dal.

 

Hver kvinne har to yrker.

Yrkene er: musiker, lege, servitør, lærer, sjåfør, disponent.

 

Dal slo Lie og servitøren i golf.

Sjåføren kjørte en tur med servitøren.

Lies hund jaget legens katt.

Moe lyttet til musikerens pianospill.

Legen behandlet disponentens fot.

Lie møtte sjåføren i byen.

Lie skyldte disponenten hundre kroner.

Sjåføren drakk kaffe med musikeren mens legen var på kino.

 

:oops: :oops:

Link to comment
Share on other sites

Enig med Filosofen,

Etter en times tid med konsentrasjon har jeg kommet frem til svaret på følgende måte:

Dal slo Lie og servitøren i golf :arrow: Forteller at hverken Dal eller Lie er Servitør, som betyr at Moe er servitør

Sjåføren kjørte en tur med servitøren :arrow: Moe er ikke sjåfør

Lies hund jaget legens katt :arrow: Lie er ikke lege

Moe lyttet til musikerens pianospill :arrow: Moe er ikke musiker

Legen behandlet disponentens fot :arrow: samme person kan ikke begger yrker

Lie møtte sjåføren i byen :arrow: Lie er ikke sjåfør

Lie skyldte disponenten hundre kroner :arrow: Lie er ikke disponent

Sjåføren drakk kaffe med musikeren mens legen var på kino :arrow: Sjåføren, Musikeren og Legen kan ikke være samme person som egentlig betyr at hver av damene har en av disse 3 yrkene + et yrke til av det 3 resterende yrker.

 

Sett informasjonen i en tabell og med litt konsentrasjon finner man at:

Dal er sjåfør og disponent

Moe er lege og servitør

Lie er musiker og lærer.

 

huff.... det var halve søndagen.....

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

Denne her er så lett at selv et barn på 12 år klare det, men husk mine herrer, Barn har fantasi. Har dere det?

 

Gåter

Du ser at naboen din ikke er hjemme og at døren er åpen

du går inn i huset og ser Tom og Nina ligge på gulvet og det er vann på gulvet du ser at det er kvelning. hva er løsningen, og hvem er morderen?

 

:oops: :oops:

Link to comment
Share on other sites

Her er en som trenger litt tenking:

 

Merete Slarm har et yrke som har akkurat de samme bokstavene som i sitt navn. Det er et ganske uvanlig yrke for en kvinne.

 

Hva er yrket?

Du kan kun bruke hver bokstav i navnet en gang.

Link to comment
Share on other sites

Rart at ingen av dere klarte den der gåten som jeg lar inn nedenfor da. Håper dere klarer disse.

 

 

1.

Kaptein Kurt og professor Quantum spilte sjakk. De spilte sju partier, og begge vant like mange ganger. Ingen av partiene ble avsluttet med remis eller sjakk matt. Hvordan kunne dette gå til?

 

 

2.

To mødre og to døtre var på fisketur. De fanget en stor fisk, en liten fisk og en tykk fisk. Da de kun hadde fanget tre fisker, hvordan kan det da ha seg at alle fikk med seg en fisk hjem?

 

3.

Da hun ble spurt hvor gammel hun var, svarte lure Berit, "Om to år vil jeg være dobbel så gammel som jeg var for fem år siden." Hvor gammel er hun?

 

4.

Professor Humle, som begynner å dra på årene, er etter hvert blitt ganske distre. En dag han var på vei til en forelesning, passerte han et rød lys og svingte inn i en enveiskjørt gate i feil retning. En politimann som observerte det hele, gjorde ingenting. Hvorfor ble ikke professor Humle tatt?

:oops: :oops:

Link to comment
Share on other sites

Prøver meg.

 

1. De spillte ikke med hverandre.

 

2. To mødre er mor med datter som også er mor og med hennes datter som deltaker blir de alt i alt to mødre og to døtre. = tre personer og en fisk til hver.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...