Jump to content

HJERNEGYM


Corvus

Recommended Posts

  • Replies 335
  • Created
  • Last Reply

Heisann mine herrer.

 

Svar på gåten

 

1.

De spilte ikke mot hverandre.

 

2.

Det var 3 personer på fisketur. Bestemor,

mor og datter. Moren er både mor og datter.

 

3.Lure Berit er 12 år.

 

4.Han var til fots.

Link to comment
Share on other sites

Her har dere flere som dere kan bryne hjernen deres på. Nå stikker jeg ut og sykle. Vi har knall vær i Bergen. Ha en riktig god dag.

 

1.

Denne gjenstanden hører til på ethvert middagsbord. Dessuten finner du normalt mange av dem på kjøkkenet. Til tross for dette er selv de lærde totalt uenige om deres eksistens. Hva er dette?

 

2.

En elektriker og en rørlegger stod i kø for å komme inn på "Hjem og interiør" -messen. En av dem var faren til den andres sønn. Hvordan kan dette være mulig?

 

3.

Hvis du er på Sørlandet og slipper en 2,5 kg stålkule fra en høyde på 1 meter, vil den falle raskere gjennom vann som holder en temperatur på -10 grader, eller vil den falle raskere gjennom vann som holder en temperatur på +10 grader, eller vil det ikke være noen forskjell?

 

4.

B. Drag, den berømte tryllekunstneren, påstår at han kan si stillingen i enhver fotballkamp før den begynner. Mange tror at han er synsk og har overnaturlige evner. Hvordan kan han si riktig stilling i 99% av tilfellene

:oops: :oops:

Link to comment
Share on other sites

En elektriker og en rørlegger stod i kø for å komme inn på "Hjem og interiør" -messen. En av dem var faren til den andres sønn. Hvordan kan dette være mulig?

 

mann og kone

 

Hvis du er på Sørlandet og slipper en 2,5 kg stålkule fra en høyde på 1 meter, vil den falle raskere gjennom vann som holder en temperatur på -10 grader, eller vil den falle raskere gjennom vann som holder en temperatur på +10 grader, eller vil det ikke være noen forskjell?

 

den vil nok ikke gå gjennom det frosne vannet på -10 grader

 

B. Drag, den berømte tryllekunstneren, påstår at han kan si stillingen i enhver fotballkamp før den begynner. Mange tror at han er synsk og har overnaturlige evner. Hvordan kan han si riktig stilling i 99% av tilfellene

 

alle kamper har stillingen 0-0 før de begynner

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

1.  

Denne gjenstanden hører til på ethvert middagsbord. Dessuten finner du normalt mange av dem på kjøkkenet. Til tross for dette er selv de lærde totalt uenige om deres eksistens. Hva er dette?

Jeg tipper at du tenker på tallerkener :roll: De lærede er uenige om det finnes "rom tallerkener" eller "UFO"

Link to comment
Share on other sites

Til Carlos og Macaroni.

 

Så flinke dere er. Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.

 

Her er det flere.

 

1.

Før Mout Everst ble oppdaget, hva var da det høyeste fjellet på jorden?

 

2.

Herr og fru Jensen har fem barn. halvparten av dem er gutter. Hvordan er dette mulig?

 

3.

Herr Plomme, fruktdyrker i Hardanger, lå stadig i krig med svarttrostene som alltid satt og spiste seg mette på kirsebærene hans. En dag så herr plomme 16 svarttroster som satt i det beste kirsebærtreet hans og mesket seg. Han bestemte seg for å gi dem en lærepenge de sent ville glemme. han tok fram geværet sitt og fyrte løs på dem. Han traff bare en av svarttrostene, men den falt rett ut av treet. Hvor mange svarttroster er det nå igjen i treet?

Link to comment
Share on other sites

Spm.1. Det fjellet Noas ark kræsjet i.

 

Spm 2. De har 3 friske barn og 2 som er siamesisk tvillinger. Eller så har de 5 barn hver.

 

Spm 3. Ingen fugler igjen i treet

Link to comment
Share on other sites

1.

Før Mout Everst ble oppdaget, hva var da det høyeste fjellet på jorden?

 

Mount Everest...

 

 

2.

Herr og fru Jensen har fem barn. halvparten av dem er gutter. Hvordan er dette mulig?

 

.....den trengs mer tenking på visst..

 

 

3.

Herr Plomme, fruktdyrker i Hardanger, lå stadig i krig med svarttrostene som alltid satt og spiste seg mette på kirsebærene hans. En dag så herr plomme 16 svarttroster som satt i det beste kirsebærtreet hans og mesket seg. Han bestemte seg for å gi dem en lærepenge de sent ville glemme. han tok fram geværet sitt og fyrte løs på dem. Han traff bare en av svarttrostene, men den falt rett ut av treet. Hvor mange svarttroster er det nå igjen i treet?

 

ingen vil jeg tro, resten fløy bort ?

Link to comment
Share on other sites

Hehehe....Bloody men :roll: :roll:

Jeg traff pingvinen skikkelig en gang .... fy#¤%, han fløy 527,4 meter etter at han traff en del miner underveis.... :oops:

Stakkars pingvin :wink:

Link to comment
Share on other sites

Til Ivers, Carlos og Macaroni

 

God morgen.Weeeeeeeeeeee

 

Her er svar på Gåten.

1. Mount Everest.

2. Den andre halvparten er også gutter.

3. Ingen. Etter det første skuddet forsvant alle svarttrostene.

 

Her er det flere gåter.

 

1.

Terje Lur arbeider for et stort byggefirma som for tiden er svært opptatt av tyveri blant de ansatte. En eller annen har gitt firmaet et tips om at Terje Lur er mannen de må holde øye med. Hver kveld passerer han gjennom sikkerhetskontrollen med en trillebår full av avfallstre, kasserte elkabler og betongbiter. Sikkerhetsvaktene kontrollerer innholdet hver gang, men kan ikke finne noe av verdi. Hva er det Terje Lur stjeler?

 

2.

I Jensens hytte, der temperaturen er under frysepunktet, er det en avis, et ildsted, noe oppteningsved og en oljelampe. Men Jensen har kun en fyrstikk. Hva bør han tenne først?

 

3.

Atle Andersen arbeidet i et pakkefirma. En dag mottok Atle fire separate ordrer, men han kom uheldigvis til å blande adressene. han satte derfor adresselappene på pakkene i tilfeldig rekkefølge. Hvor stor er sannsynligheten for at nøyaktig tre pakker har fått riktig adresselapp?

Link to comment
Share on other sites

1. Mulig han stjeler trillebårer.

 

2. Han burde nok tenne fyrstikken først.

 

3. Sansynligheten for at nøyaktig 3 får riktig lapp er 0, siden da er det bare en lapp igjen til den fjerde, og den blir da også riktig.

Link to comment
Share on other sites

God morgen Pantera,

 

1- Trillebår: Terje er virkelig lur.

2- Fyrstikk: Han må tenne fyrstikken først tipper jeg.

3- Sannsynligheten for at nøyaktig tre pakker har fått riktig adresselapp må være lik null, dette er er rett og slett umulig fordi hvis 3 pakker er riktig addressert da må den fjerde pakke være også riktig. og dermed vi har ikke nøyaktig 3 pakker.

 

Kona krevde at jeg skal være PC-fri denne helgen, og slik skal det bli enten man liker det eller ikke :wink: ..Vi snakkes på mandag.

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

Til Filosofen og Carlos. Svarene dere har gitt er riktig. Hurra.

 

He, he Carlos, har kona sagt det, og du kunne ikke lar vær å være uten PC?

 

Jeg sitter her og lager mal på Exel til den aksjekonkurransen. Jeg tror jeg skal være bokholdere i uke 21.

 

Ha en riktig god dag da dere.

Link to comment
Share on other sites

Heisann, klarer dere disse?

 

1.

To av de raskeste rytterne i kongerike fridde til kongsdatteren. kongen likte ikke noen av frierne, men han ville virke rettferdig, så han foreslo et hesteritt der vinneren skulle være den personen som eier hesten som kom inn som nummer to. Kongen var sikker på at rittet aldri ville finne sted fordi han ikke trodde at noen av rytterne ville la den andre vinne. Til slutt kom kongsdatteren med et forslag til de to rytterne som ville sikre et rettferdig ritt. Hva foreslo hun?

 

2.I klassisk mytologi er det en fortelling om en sfinks (et bevinget vesen som er halvparten kvinne og halvparten løve) som ba reisende som kom forbi, om å løse en vanskelig gåte. De som ikke kunne løse gåten, ble drept. Her er gåten sfinksen ba de reisende om å løse:

"Hvilket dyr går på fire bein om morgenen, to ben om dagen og tre ben om kvelden?"

 

3.To skip er like store og like sterke. Det ene er laget av tre og det andre av stål. Kan du forklare hvilket av dem som er tyngst?

 

Denne uken har det vært en kjempe kjedelig uke for meg. Har hatt mye å gjøre på jobben, så jeg har ikke fått tid til tradingen. Jeg håper dere har hatt en bra uke. Ha en riktig god aften.

 

:oops: 8)

Link to comment
Share on other sites

1.

To av de raskeste rytterne i kongerike fridde til kongsdatteren. kongen likte ikke noen av frierne, men han ville virke rettferdig, så han foreslo et hesteritt der vinneren skulle være den personen som eier hesten som kom inn som nummer to. Kongen var sikker på at rittet aldri ville finne sted fordi han ikke trodde at noen av rytterne ville la den andre vinne. Til slutt kom kongsdatteren med et forslag til de to rytterne som ville sikre et rettferdig ritt. Hva foreslo hun?

 

De red hverandres hest.....

 

2.I klassisk mytologi er det en fortelling om en sfinks (et bevinget vesen som er halvparten kvinne og halvparten løve) som ba reisende som kom forbi, om å løse en vanskelig gåte. De som ikke kunne løse gåten, ble drept. Her er gåten sfinksen ba de reisende om å løse:

"Hvilket dyr går på fire bein om morgenen, to ben om dagen og tre ben om kvelden?"

 

mennesket (som baby krabber vi, så går vi, og som gamle har vi stokk)

 

3.To skip er like store og like sterke. Det ene er laget av tre og det andre av stål. Kan du forklare hvilket av dem som er tyngst?

 

det av stål vil jeg tro, eller ?

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

Heisann Macaroni.

 

Svaret er rett på spørsmål 1 og 2.

 

På 3 er det feil. Treskipet er tyngst. Ettersom et kilo stål er tyngre enn et kilo tre, må det brukes mye mer trematerialer for at treskipet skal bli like sterk som stål skipet.

 

:oops:

Link to comment
Share on other sites

Ettersom et kilo stål er tyngre enn et kilo tre

 

OPS..... Har det kommet nye fysiske lover som jeg ikke har fått med meg. En kilo Stål er TYNGRE enn et kilo tre.... :roll: :roll:

Pantera, dette kjøper jeg ikke så lett. :wink:

Resten av forklaring passer fint om du mener at stål er sterkere enn tre.

R/Carlos.

Link to comment
Share on other sites

He, he. Pokkern så våken du er da Carlos, såg du feilen altså???. GRRRRRRRR

 

Jeg mente sterkere, og ikke tyngre. Et kilo er et kilo. Ta deg en cognac..... det fortjener du for din skarpsynthet.

 

:oops: :oops:

Link to comment
Share on other sites

3.To skip er like store og like sterke. Det ene er laget av tre og det andre av stål. Kan du forklare hvilket av dem som er tyngst?

 

Forskjellen på skipene er vel simpelthen innvendig lasterom. I og med at de er like tunge og like sterke, og samtidig skal være like store og ha samme flyteevne (fortrenger like mye vann) - må treskipet bygges med tykkere skrog.

 

Ergo like tunge, men innvendig lasterom blir følgelig mindre i treskipet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...