Jump to content

Ukekonkuranse 52


Mølleren

Recommended Posts

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Godmorgen

 

Her er ukens utvalgte aksjer:

 

TOM - 11 anbefalinger

FJO - 3 anbefalinger

FRO - 3 anbefalinger

INM - 3 anbefalinger

NOI - 3 anbefalinger

PAN - 3 anbefalinger

GOGL - 2 anbefalinger

NOI - 2 anbefalinger

OFL - 2 anbefalinger

PSI - 2 anbefalinger

AKY - 1 anbefaling

BIRD - 1 anbefaling

COR - 1 anbefaling

EDBASA - 1 anbefaling

EME - 1 anbefaling

FAST - 1 anbefaling

FOE - 1 anbefaling

JIN - 1 anbefaling

JIN S - 1 anbefaling

KIT - 1 anbefaling

MEC S - 1 anbefaling

PHO - 1 anbefaling

PSI S - 1 anbefaling

SIN - 1 anbefaling

STP - 1 anbefaling

TCO - 1 anbefaling

TST - 1 anbefaling

 

TOM troner klart på topp etter panteloven.

 

dunlop du kom dessverre ikke med i konkurransen, fristen er 08:00 mandag morgen

 

Lykke til alle sammen, resultatet hver dag vil komme litt utpå kvelden!

Link to comment
Share on other sites

Godkveld,

 

Her er resultatet av mandagens aksjekonkurranse. Gratulerer Oslo Børs forøvrig med ny all time high! Kjedelig for dem som sitter short i visse aksjer ;)

 

- MED FORBEHOLD OM FEIL -

----------------------------------------------

 

Quicken 7,17

Pirelli 6,29

Hammers 4,38

Carlos 4,04

Pantera 3,77

hallu 3,21

thomas 3,09

Filosofen 2,65

Mata 2,02

Montus 1,52

Mølleren 0,98

satsen 0,35

FiskePinna 0,34

Bushwacker 0,10

Hoffa 0,00

joaand -0,39

Dellamorte -0,59

AOC -0,73

Laphroaig -0,91

Rune1 -1,43

coban -1,56

amatøren -1,65

Ivers -2,26

ola -2,26

baard.p -2,61

OLEX -3,03

Sankho -3,30

ares -3,35

dogfeet55 -3,85

harley -3,85

Siphlonorus -3,85

Tekniker'n -3,85

 

----------------------------------------------

- MED FORBEHOLD OM FEIL -

 

PSI dro mest opp :)

TOM dro mest ned :(

 

 

Vennligst send meg en privat melding hvis du oppdager en feil, så skal jeg rette det opp.

 

Rettelser så langt:

- hallu manglet NOI i porteføljen

Link to comment
Share on other sites

Skal aldri mer velge tre aksjer i aksjekonkurransen. Sørg heretter å minne meg på dette hvis jeg i fremtiden skulle falle for fristelsen. Har også en teori om at man skal holde seg borte fra folkeaksjer (Telenor og Tomra for eksempel). Lette å komme ut av, men alt for mange småsparere som panikkhandler når "sparekontoen" står i minus. Liker ikke utviklingen i Tomra om dagen, og ergrer meg grønn over at fokus fortsatt kun ligger på Tyskland (og slik har situasjonen vært en stund). Alikevel ser jeg det som meget positivt at jeg står i pluss etter ukens første dag, og til dere i toppen: Gjør plass, da jeg har planer om en jevn stigning frem mot fredag før det kommer en forrykende sluttspurt. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg "burde kanskje" ha holdt kjeft for min egen anseelses skyld, men siden jeg ønsker at "rett skal være rett" gjør jeg oppmerksom på at jeg har shortet JIN.

 

Hvis jeg skal skrive kommentarer om de andre utøvernes prestasjoner ser jeg det som en STOR fordel å ligge bakerst - slik at jeg kan observere ALT som skjer i feltet.

 

Siden jeg nå er "plassert" på 3. plass ser jeg kun ryggene på Quicken og Pirelli foran meg.

 

Førstnevnte "plages" fortsatt av ettervirkningene fra fredagens ertesuppe, og ser i skrivende stund ut som om han skal bli den første nordmannen som når månen ! På lille julaften kan vi i år risikere at evigunge Erik Tandberg kommer med en ekstrasending på NRK dersom eventyret fortsetter ut uka ! For min egen del håper jeg i så fall at det bli FØR Vidar Lønn, Ingrid Espelid og Butleren'n skal få oss i skikkelig julestemning ! Quicken på månen blir liksom ikke det samme !

 

Hos Pirelli kokte det det visst noe forferdelig under topplokket i fbm med "ett eller annet" på "pit'en" på fredag. Hans store overskudd av mannlige hormoner er denne uka overført til konk'en der han satser på å følge Quicken "all the way to the moon". Like greit å komme seg langt unna denne jordiske jammerdalen - først som sist !

Jeg kan trøste deg med det, Pirelli, at i dag er det INGEN som husker noe som helst fra forrige uke !

 

Hva som skjer lengre bak har jeg som sagt ikke full kontroll over, men sist jeg kastet et blikk over høyre skulder moret jeg meg noe så j..... :laughing6: over at TOM-gutta nok en gang hadde gått på mitt gamle triks med å knytte skolissene deres sammen !

 

De 3 eneggede tvillingene :3some: har nå blitt til 4 - og de holder et forferdelig leven i baktroppen :violent1: når de nå skjønner at de har blitt utsatt for "ondsinnet sabotasje".

"Her lå vi klar i startblokka og visste at vi kom til å vinne denne uka - så skjer dette forbanna tullet", sier en av dem.

 

Er det ikke slik det vanligvis går med TOM, mine herrer ? Når ALT går fra grønt til mørkegrønt - da bikker det fort videre til svart ! Men, fatt mot, fatt mot - kanskje knutene løsner i morgen ?

Link to comment
Share on other sites

Fornøyd med dagens etappe.. legger meg bak i feltet for å observere..

 

INM kommer til å nå over 2,2 imorgen pga spreaden, og kommer det kontrakt jfr Q3 rapporten... ja da er vi i tet.

Link to comment
Share on other sites

Godkveld!

 

Ny ATH på Oslo Børs idag! Gratulerer alle long-venner :) Måtte det fortsette ut året..

 

PSI setter nye høyder idag med Cashguard avtale i Sverige. Førovrig dårlig at matching halten på aksjen kom etter at bl.a. Terra hadde kjøpt et par hundre tusen aksjer og sendt den opp flere prosent. PSI er dermed er den aksjen som trekker klart mest opp denne uken. Skulle ikke forundre meg om denne ender over 3 kroner denne uken.

PSI Short som ares valgte sender ham klart på bunn.

Ellers er COR den aksjen som går mest ned så langt, mens TOM trekker porteføljegjennomsnittet vårt mest ned, bredt sett.

 

 

Dagens resultater:

 

 

- MED FORBEHOLD OM FEIL -

----------------------------------------------

 

 

Quicken 20,25

satsen 7,22

Filosofen 6,88

Pirelli 6,67

FiskePinna 5,76

Ivers 4,07

ola 4,07

thomas 3,84

Dellamorte 3,64

joaand 3,54

hallu 2,97

Mølleren 2,94

Carlos 2,21

Laphroaig 1,51

Pantera 0,92

Rune1 0,57

AOC 0,54

Mata 0,18

Bushwacker -0,23

coban -0,28

OLEX -0,96

Sankho -1,53

amatøren -1,61

baard.p -1,84

Hoffa -2,56

dogfeet55 -2,66

harley -2,66

Siphlonorus -2,66

Tekniker'n -2,66

Montus -3,03

Hammers -3,61

ares -9,70[/color]

 

----------------------------------------------

- MED FORBEHOLD OM FEIL -

 

Send eventuelle feil til meg i en privat melding, takk.

 

Fortsatt god kveld :)

 

---

Rettelser så langt:

 

- Hammers hadde JIN short, ikke long, ble minus på ham

Link to comment
Share on other sites

I forrige uke skrev jeg at Quicken hadde inntatt 2 porsjoner ertesuppe da han passerte FA’s suppestasjon på torget i Stavanger.

 

Fredagen fikk han et ”instant kick” av porsjon no 1.

I dag fikk han ”kick no 2” fra den andre porsjonen – og spratt nok en gang i været !

 

Med mer enn 20 % er du i den ypperste klasse :faroah: . I morgen er det varslet storm på dine trakter – Quicken – så nå blir det trolig flere UFO – observasjoner fra Hordaland og nordover - fram mot jul. Ta forresten på deg din gamle røde anorakk når du står opp i morgen, slik at Pantera endelig får oppleve en ekte julenissen når du passerer Bergen.

 

Satsen lever også opp til navnet sitt. Også hos han er det PSI som bidrar mest. Med 3 aksjer er det godt gjort å ligge på 2. plass. Jeg er forresten ikke så sikker på navnet ditt. Enten er du en spretten fyr – eller så bedriver du avansert kjemi i kjeller'en! :skullbones: Jeg har en snikende mistanke om at du ikke er spretten !

 

Filosofen hadde valget mellom å være ”Sinner or Saint” :angel4: i disse førjulstider – og han valgte SIN ! Så langt har det gått bra ! Pirelli har tydeligvis fått ned trykket et par hakk, og nå siger han igjen mot ”normale nivåer” for hans del !

 

Jeg får ta med FiskePinna også. Med sin friske satsning på kjæresten min :love10: , ”OFL”, har han inntatt en fin 5. plass.

Jeg håper oppriktig at du avanserer utover i uka !

 

Videre nedover på den ukorrekte lista er det temmelig jevnt – før det hele ender opp med ARES som tydeligvis har gått inn for fallskjermhopp uten at han er sikker på om skjermen er med.

Så langt er det stupdykk - og for din del får vi håpe at du til slutt lander med hodet opp ! Uansett - du er faretruende nært: :pottytrain5:

Link to comment
Share on other sites

Godkveld i julestuen!

 

Her er dagens resultater, litt forsinket. Går utifra at andre også er litt busy i disse jule-tider.

 

Oppsummering av dagen:

- Dagens børsvinner - AXX - grunnet avtale med Nokia

- Dagens børstaper - EKO - grunnet "resultatvarsel"

- STO fikk et vellykket brudd opp, rigg går bra både i Norge og i USA

- FRO klarer å holde seg over 300, men oljeprisen faller og aksjen falt 2% i USA ikveld

- TOM faller fortsatt litt ned i påvente av kontrakter

- Rater på bulk og tank faller videre. Utrolig nok går GOGL ikke nedover, mens JIN faller videre.

 

 

- MED FORBEHOLD OM FEIL -

----------------------------------------------

 

Quicken 14,77

Pirelli 9,71

Filosofen 7,94

Laphroaig 5,81

FiskePinna 5,42

satsen 5,29

Mølleren 4,90

thomas 4,58

Dellamorte 4,23

hallu 4,09

Ivers 4,07

ola 4,07

Pantera 2,80

Carlos 2,57

joaand 1,97

Mata 1,80

Montus 1,52

AOC 1,32

coban 1,10

Rune1 0,97

OLEX 0,14

Bushwacker -0,19

Sankho -0,89

amatøren -2,03

dogfeet55 -2,96

harley -2,96

Siphlonorus -2,96

Tekniker'n -2,96

Hammers -3,03

ares -3,28

baard.p -4,04

Hoffa -5,94

 

 

----------------------------------------------

- MED FORBEHOLD OM FEIL -

 

Quicken fortsatt i tet denne uken med enorm utvikling i PSI, men den faller litt tilbake idag. Såklart når jeg kjøpte den dagen før! ;) ares er med dette ikke på jumboplass lengre siden han har PSI short.

Hoffa inntar jumboplassen med GOGL short.

 

 

Send eventuelle feil til meg i en privat melding, takk.

 

Fortsatt god kveld! :)

 

Foreløpige rettelser:

- Hoffa hadde GOGL short, ikke long. Han går rett til bunns med den på ny jumbo, sorry baard.p :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...