Jump to content

TOMRA


M. Mongstad

Recommended Posts

Heisann!

 

Mye fokus på Tyskland nå (naturlig nok), men jeg vil forsøke rette litt fokus på det som tross alt er Tomras største marked, USA. Iflg. Tomra har de aktivitet i 9 av 10 pantestater (Hawaii ikke inkludert - det er her begrensede muligheter). Men, i selskapets kvartalsrapporter oppgis kun omsetning av betydning i 4-5 stater. Hva skyldes manglende uttelling i øvrige pantestater er mitt spørsmål. Noen synspunkter ? Det synes jo her være potensiale for vesentlig vekst i disse statene. Informasjon om hvorvidt det forligger realistiske muligheter for innføring av pant i flere stater i USA mottas også med takk.

I tillegg til Tyskland, har jeg også, på 1-2 år sikt, meget store forventninger til TRC'en. Dette later til å være et meget bra produkt på alle måter. Krysser fingrene for suksess i England (i første omgang!).

Når det gjelder det siste oppkjøpet i Sverige, synes prisen meget fornufig. Tilsynelatende et godt kjøp!

Til slutt, vedr. Tyskland, så synes det usannsynlig at Trittin taper denne saken - mannen har jo investert rimelig heftig med presitje i saken og så langt vi er kommet nå er det (heldigvis) ingen vei tilbake. Jeg er overbevist om at 2005 blir et kanonår for Tomra og forventer en kurs på 60,- før halve året er gått. På sikt ser vi tre-sifret!

Vil også anbefale noen andre aksjer som i likhet med Tomra er markedsledere og gunstig priset:

Vestas Wind Systems, Nokia, Coca-Cola.

 

God jul alle sammen! :)

 

Mongstad

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...