Jump to content

Er det mulig å gjøre noe med tregheten?


Megler1

Recommended Posts

Jeg er nettopp kommet tilbake fra et lengre opphold i utlandet og beklager å måtte si følgende:

- Aksjeforumet.no er nesten umulig å bruke fra utlandet pga. tregheten. (den er mye tregere en DN)

- Når man først kommer inn, må man klikke og klikke for å komme til siden med aksjer. Det siste er det jo lett å ordnen ved å legge inn aksje-diskusjonssiden som standard (slik som på HO).

- Jeg er vel ikke åleine om å etterlyse tiltak for å få opp hastigheten (og aktiviteten).

 

Det er synd at en så fint/godt nettsted har slike begrensinger - spesielt fra utlandet.

Link to comment
Share on other sites

Megler1, nå har ikke jeg noen preferanser fra utlandet, men mitt inntrykk er at AF har grei hastighet. Men det er mulig UBB softwaren krever en viss hardware.

 

Når det er sagt har jeg opplevd at forumet er skikkelig sirup, men nå i kveld for eksempel, fungerer det veldig bra.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er nettopp kommet tilbake fra et lengre opphold i utlandet og beklager å måtte si følgende:

- Aksjeforumet.no er nesten umulig å bruke fra utlandet pga. tregheten. (den er mye tregere en DN)

- Når man først kommer inn, må man klikke og klikke for å komme til siden med aksjer. Det siste er det jo lett å ordnen ved å legge inn aksje-diskusjonssiden som standard (slik som på HO).

- Jeg er vel ikke åleine om å etterlyse tiltak for å få opp hastigheten (og aktiviteten).

 

Det er synd at en så fint/godt nettsted har slike begrensinger - spesielt fra utlandet.

 

Forumet har allerede i år skiftet server en gang grunnet treghet. Vi leier nå serverplass i Norge, og hvis vi skal ha raskere sider nå må vi kjøpe egene server. Dette har vi dessverre ikke kapital til enda. Vi får se hva 2005 bringer.

 

Du er klar over at omtrent alle aksjene som blir diskutert i forumet er listet opp i alfabetisk rekkelfølge på hovedsiden? Jeg skal ta meg en rund til nyttår og oppdatere den listen og få med alle.

 

Ellers kan det hende det kommer et annet tiltak for dere som sliter med treghet i 2005. :wink:

 

Det skal også sies at jeg ikke merker noe problem med forumet nå. Sitter på en vanlig ISDN linje. Selvsagt, noe trekt er det, men det er det på alle sider. :)

 

Når det kommer til aktiviteten så er det lite vi kan gjøre der. Det er det rett og slett dere brukere som må stå for! :D

Link to comment
Share on other sites

Ja. i dag fungerer det utmerket, men før jul hadde jeg trøbbel. Kan det ha noe med at han julenissen som vil ha oss til å spille julelodd er borte? Før jul havnet jeg stadig i fanget på denne juleloddsnissen, og da ble hele bildet hengende og jeg kom ikke videre.

Link to comment
Share on other sites

*Godt Nytt År og takk for tilbakemeldingen. Tregheten er forsvunnet som "dugg fra solen". Derfor er også jeg tilbake på forumet med fornyet styrke!

For ordens skyld nevnes at jeg idag ble møtte med en reklamesnutt og spørsmål om jeg ville inn på RealEstate? Jeg svarte nei og Aksjeforumsiden forsvant?

Jeg forstår at man av økonomiske grunner må ha reklame. Men som tidligere nevnt, har jeg fortsatt ønske om å komme rett inn på hoveddiskusjonssiden for aksjer (og at man selv kunne velge andre underordnede sider). Ellers er jeg av den oppfatning at kvaliteten på nettsiden har en fin kursstigning, selv om den ikke slår Aker og Kværner idag - og for ikke å snakke om STR. Min beste børsdag hittil! :D

Link to comment
Share on other sites

Det skal også nevnes at vårt sammarbeid med Adlink og er avsluttet, og det burde alene gjøre siden noe raskere.

 

Kan ikke love at det ikke blir reklame på aksjeforumet i fremtiden, men nå har vi iallefall kontroll på hvilke annonser som vises.

Link to comment
Share on other sites

Ser fremdeles ikke behovet for denne. Det kommer jo opp egen link for å registrere seg, i et fora hvor en må være medlem for å delta.

 

Du har forsovidt rett i det. Den ble lagt til da man ikke måtte registrere seg for å lese. Tar den vekk iløpet av dagen! :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kan noen gi en forklaring på hvor for denne siden:

http://www.aksjeforumet.no/forum/viewtopic.php?t=734

er så irriterende treg, selv om jeg sitter med bredbånd med høyeste hastighet (2048/512 kbps).

 

Kan det ha sammenheng med at 3/4-deler av siden er dekket av reklame? Som kjenet er det mange som er bekymret for aktiviteten her. Min teori er at det har sammenheng med at man må klikke og klikke og klikke for å komme frem til den info man søker.

 

Uten sammenligning av kvalitet, viser jeg til responstiden på Hegnar.no/chat. Der kommer man rett inn på siden på en brøkdel av tiden. Det er kanskje en av grunne til den enorme aktiviteten der.

 

Nå prøver jeg å komme inn igjen, men det eneste som vises på skjermen er denne hel.... reklamen her:

 

(NEI JEG FÅR IKKE KOPIERT INN FANESSKAPEN)

Link to comment
Share on other sites

Hvor finner du 3/4 reklame? Det er fortiden et toppbanner (kampanjen går ut idag) og en enkel tekstannonse fra google.

 

Hegnar har et MYE enklere forum enn hva aksjeforumet.no har, og det er ikke langt nær like mange funksjoner.

 

Min teori er at det har sammenheng med at man må klikke og klikke og klikke for å komme frem til den info man søker.

Vi har det da ikke så travelt her i norge at vi kan koste på noen ekstra klikk for å få en slik innformasjon som aksjeforumet.no har..? :-D

Link to comment
Share on other sites

Hei Ståle

 

Megleren har et poeng, men jeg tror ikke det er reklamen som er problemet. Selv har jeg bredbånd, og ingen problemer med andre sider. Men periodevis nå jeg skal inn på AF, så kommer jeg ikke inn. Maskinen står og jobber og jobber, og ingenting skjer. Hadde det skjedd av og til, hadde det ikke vært så farlig. Men jeg syns ofte det er slik. Hva det skyldes vet jeg ikke. Kanskje serveren er overbelastet?

Link to comment
Share on other sites

Hei Ståle

 

Megleren har et poeng, men jeg tror ikke det er reklamen som er problemet. Selv har jeg bredbånd, og ingen problemer med andre sider. Men periodevis nå jeg skal inn på AF, så kommer jeg ikke inn. Maskinen står og jobber og jobber, og ingenting skjer. Hadde det skjedd av og til, hadde det ikke vært så farlig. Men jeg syns ofte det er slik. Hva det skyldes vet jeg ikke. Kanskje serveren er overbelastet?

 

Har nok ikke noe med forumet å gjøre, ligger nok heller i serverene til domeneshop. Er dessverre lite jeg kan gjøre med det, da dette er det beste tilbudet. Neste steg må bli å kjøpe egne servere. :-D

Link to comment
Share on other sites

Noe av det beste med Aksjeforumet(AF), er at det kommer hurtige/saklige svar på endringsforslag. Med over 30 års erfaring fra IKT i et av norges største konsern, vet jeg at det ikke er lett å "gjøre alle til lags". Men min erfaring tilsier også at treghet er noe av det verste for en bruker. Når "ingenting skjer" og/eller at 3/4 av skjermen (jeg harlaptop) dekkes av noe annen info enn den man søker, blir man fort irritert og har lett for å (over)reagere.

 

For ordens skyld må jeg legge til følgede:

- Kvaliteten på AFs tekniske løsning er etter økende

- Kvaliteten på innleggene er økende

- Om aktivitetsnivået er økende, vet jeg ikke. Men der har alle et ansvar. Det er "hjelp til selvhjelp".

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...