Jump to content

Traders pit - Episode 195 - 30.12.2004 - Godt nytt år! ;)


Pirelli

Recommended Posts

  • Replies 122
  • Created
  • Last Reply
Fusjonen planlegges behandlet på ekstraordinære generalforsamlinger i

de to selskapene 25. februar 2005. Det forventes, på denne bakgrunn,

at fusjonen vil kunne bli effektiv medio mai 2005.

 

Kanskje vi småaksjonærer bør samle oss?

Link to comment
Share on other sites

For det første er det forutsatt at det innen 31. januar 2005 blir

avholdt en ekstraordinær generalforsamling i NG der 50 % av NG's

utestående ansvarlige lån på NOK 76.544.985 gjøres om til et

konvertibelt lån basert på en konverteringskurs på NOK 6 pr. aksje i

NG. Det konvertible lånet vil ha en løpetid på ca. 2 år og vil bli

videreført i det fusjonerte selskapet, dog slik at

konverteringskursen vil bli justert for å reflektere det avtalte

bytteforholdet.

 

Dette taper NOI aksjonnærene på. F...n!!!!

 

Fatter ikke hvordan vi har kommet opp i denne situasjonen med et selskap som tilsynelatende har verdier og går bedre og bedre dag for dag.

Link to comment
Share on other sites

Et par søte små kjøp i TOM i dag.....

 

15:31:03 33.40 22 SBN ND

15:31:03 33.40 6 SBN ND

15:31:03 33.40 2 SBN FS

 

Denne type ordre hadde nok vært lurere i den perioden SBN hadde kr. 0,- i kurtasje... :-D

 

Kanskje noen som ville være med, før nyttårsraketten TOM tar av på nyåret...........

:wink::wink::wink:

 

Northern Lights

Link to comment
Share on other sites

At Naturgass skulle fusjoneres inn i NOI og ikke motsatt har ligget i kortene hele tiden, siden Eitzen ønsker seg ett børsnotert selskap.

 

Mitt førsteinntrykk er at dette ser bra ut, gass og olje kommer til å være ettertraktede råvarer i årene fremover. Korsiktig er det en del usikkerhet knyttet til hva som egentlig ligger i NG, og hvordan selskapet skal emittere.

 

En annen ting er at denne transaksjonen (NG's kjøp av NOI) ser ut til å bli finansiert av det nyfusjonerte selskapet gjennom emisjon. En løsning som i beste fall er helt på grensen til det lovlige...

 

 

 

Klinsmann, angående CAR og Orion. Orion har en fundamentaldatabase på WEB som lister opp nøkkeltall og estimater. Mulig CAR har noe av det samme, men Orion er altså langt mer en morgenrapportene. Selv er jeg godt fornøyd med Orion, men jeg følger ikke rådene slavisk. Jeg begynner gjerne med analysene/tallene hos Orion og gjør egen reasearch dersom jeg finner selskapet intressant.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

5 min av handelsåret 2004.

 

Har shortet en rekke aksjer, tiltross for at Netfonds ikke tillater det for tiden. Tror markedet skal markert ned.

 

Hvorfor:

Markedet er "kunstig drevet" av rekordlave renter. Rentene skal opp, og aksjemarkedet ned.

 

Vi har all time high på flere papirer. Det er naturlig at markedet korrigerer. Dette har vi ikke sett mye av.

 

Markedet har ikke vært spesielt berørt av dollaren, tiltross for at dette påvirker resultatene stort (se feks Ekornes).

 

Dette vil ikke slå inn i dag, da fond kjøper aksjer for å holde kursene oppe (for 2004). Jeg tror at markedet vil få seg en dip på nyåret.

 

Short kandidater:

 

- Tel

- DnB NOR

- YAR

- (Ekornes var på lista)

 

Long kandidater

 

- CTG

- TOM

 

Vi får vente å se. Synspunkter?

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Short kandidater:

 

- Tel

- DnB NOR

- YAR

 

Long kandidater

 

- CTG

- TOM

 

Vi får vente å se. Synspunkter?

 

Du får bli med i aksjekonkuransen 2005 med dine plukk. Personlig tror jeg OSE vil klatre noen prosenter til..

Link to comment
Share on other sites

Da var det gjort, børsåret 2004 er historie... Jeg noterer meg at hallu går inn i 2005 med blanke ark.

 

Tomra sluttet på 33,30- eller akkurat halvparten av hva aksjekursen blir 29.12.2005. Jeg tror Bakkee har rett i at mange av aksjene som har ATH kan komme til å korriger første uken i januar. Mange har utsatt å ta gevinst av skattemessige årsaker, og står muligens klar til å selge nå. Utover det tror jeg neppe 2005 vil gi noe rentesjokk som Spetakkelet predikerer. Han ønsker å spre usikkerhet, som kjent er det irrasjonelle markeder som gir muligheter. Men dersom oljeprisen faller til $10 fatet går krona i bunn også, da kan vi snakke om rentesjokk. Dette spriker voldsomt med uttalelser fra Spetakkelet om at USA er tomme for energi...

Link to comment
Share on other sites

Laphroaig, da endte AKY på 149,50- og AKVER på 163,- Som vi trodde på denne tiden i fjor; Det ble ett godt år med Røkke aksjene! :)

 

Må bare legge til at det midtveis så meget mørkt ut, vi var omtrent tilbake på skratch. Men hverken jeg heller Laffen har mistet troen noen gang. Det fundamentale vinner til slutt...

Link to comment
Share on other sites

Ja, er irritert nå.. Kjøper sikkert meg inn igjen når jeg har fått lest over papirene og fått mer informasjon om Naturgass... Det fusjonerte selskapet vil ha potensiale, men de eksisterende NOI aksjonærene vil bli robbet..

Link to comment
Share on other sites

Det værste med NOI er måten de gir informasjon til børsen på. Kvartalsrapportene kommer uannonsert 2 minutter før børsen åpner, jeg hadde håpet at det skulle bedre seg. Men da må de sparke Fossan-Waage, det er jo slik har opererer.

 

Meldingen i dag kom også som julekvelden på kjerringa, med 30 minutter igjen å vurdere meldingen på, samtidig som man måtte følge med på hva som skjedde med aksjen er rett og slett helt fullstendig håpløst. De kunne sluppet meldingen 16:10.

 

Jeg har sendt mail til Fossan-Waage om dette to ganger, og jeg vet at andre store aksjonærere har bedt på sine knær om mer tid til å lese kvartalsrapporter. Men det hjelper ikke.

Link to comment
Share on other sites

Enig med det meste skrevet her de siste minuttene. - Er forbandet på NOI og ledelsen, og samtidig overbegeistret for ett fantastisk knallår med Røkke.

 

Ser frem til nyåret, og vil ønske dere alle her et riktig godt nyttår.

Link to comment
Share on other sites

+31,4% fortjeneste i 2004 !!

:blob4: :blob5: :blob6: :blob7: :blob8:

 

Året startet dårlig med noen nedturer for TOM samt en kjempesmell i Q2 for TAD.

Tapene ble dekket inn med store gevinster i TAT og STO og endelig en skikkelig opptur i TOM (fortjent)!

 

Jeg vil benytte anledningen til å takke alle forum venner for alle gode bidrag og god støtte i 2004.

 

Et riktig GODT NYTT ÅR til dere alle sammen !

firework.gif

Link to comment
Share on other sites

Mine satsinger for 2005:

 

KJØP BLOM

KJØP SCANA INDUSTRIER

KJØP STRØMME

 

BLOM TIL 25KR MINST

SCANA TIL 7KR

STRØMME TIL 5KR

 

KLINSI

 

Gjelder å være optimistisk. Jeg fortjener vel en smell jeg også. Men man kan tjene i uansett marked. Og jeg tror 2005 blir et år der jeg i større grad må shorte enn jeg har gjort dette året. Høy aksjeinntekt i år også. Bra at millionene triller den riktige veien. Inn og ikke ut.

 

Klinsi

Link to comment
Share on other sites

ble litt minus for meg da, siden jeg kom inn i markedet i 2004 var jeg litt newbie :-D , men har tatt igjen en del, så 30k i minus på meg.. :evil:

 

 

ellers så går Stolt bra, og håper 40 brytes snart :)

 

SOSA Last: 6.40 Change: +0.26 +4.23% Volume: 498,318

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...