Jump to content

ÅRSKONKURRANSE 2005/2005


Hoff@

Recommended Posts

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

:target: Velg 3-5 aksjer notert på Oslo Børs

 

:sun: Valgene må være lagt inn før man. 10. Jan.

 

:chainsaw: Shorting er lov.

 

:clock: Alle aksjene vektes likt

 

:magnify: Konkurransen avsluttes 30.12.2005

 

:gallery: Konkurransen blir oppdatert en gang i måneden.

 

:cake: Premiering blir klar i løpet av året.

 

:occasion9: LYKKE TIL ALLE SAMMEN

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøver å velge 2 long og 2 short kandidater for 2005. Hoff@, valgene må justeres for utbytte.

 

Long kandidatene

Ikke vanskelig, her tar jeg min portefølje.

 

Kjøp AKY - 158,-

Aker Yards har gått mer en 50% de siste to månedene, men her er det viktig å få med seg at utgangspunktet var utrolig lavt. Aksjen var helt nede på 89,- før den begynte å stige. Ordreinngangen har vært sterk i 2004 og kommer til å fortsette å være sterk i 2005, samtidig vil resultatene bli gradevis sterkere fra kommende Q404, selv om dette kvartalet vil være preget av enganskost i Finland.

 

Kjøp TOM - 33,40-

Veksten kommer i 2005, og den kommer til å vare i mange år.

 

Short kandidatene

Ikke så lett, her er det fristende å velge aksjer som er basert på råvarepriser eller fraktrater osv. FRO kommer sikkert til å velges av mange, men utbytte for Q4 blir sikkert stort. Fallhøyden er antagelig også stor dersom ratene skulle falle videre i 2005. Velger uansett ikke FRO, den har forbauset meg for mange ganger...

 

Selg KVI - 42,20-

Siden jeg har blitt talsmann for alle de utfordrende engasjementene som KVI sitter på; pensjonsforpliktelse, Philadelphia verft, Sea Launch osv. Så tar jeg med salg av KVI på årskonken. Så kan dere mobbe meg hele året... ;)

 

Selg NTL - 38,50-

Dette selskapet tror jeg ikke kommer til å leve lenge...

 

 

Edit: Jeg har byttet ut salg av OPC med salg av KVI... Ellers uendret.

Link to comment
Share on other sites

Ingen grunn til å forhaste seg i årskonken !

 

Fristen er satt til den 10. januar, og det vil renne mye vann i havet før den datoen nærmer seg !!!!

 

Stay coool - og se an børsens og enkeltselskapenes utvikling den kommende uka !

Link to comment
Share on other sites

Et lite spørsmål.

 

Hvilken dag’s sluttkurs er det konkurransen gjelder fra? Dette kommer ikke tydelig frem i konkurranse reglene.

 

Jeg ser at noen har allerede valgt og har tatt med sluttkursen for i dag. Pga fristen 10.01.05 så er det logisk å forstå at det er sluttkurs for den 07.01.05 som gjelder.

Link to comment
Share on other sites

Siden "start" er satt til den 10. jan er det eneste logiske at det er kursen den 7. jan som gjelder som inngang. Derfor er det neppe smart å legge inn sine "bud" før til neste helg.

 

Jeg regner med at Hoff@ har kontroll på dette !

 

Hvordan blir det forresten med alle emisjonene, oppkjøpene, utbyttene, osv.....har du virkelig tenkt gjennom problematikken, Hoff@.

 

Uansett - lykke til med opdateringen !

Du får nok "hendene fulle" det i 2005 !

Link to comment
Share on other sites

Hei alle sammen!

 

For det første, grunnen til at fristen er satt til 10 januar er at adm. mente at fristen ble for knapp nå til mandag.

Og da er det en selvfølge at det er sluttkursen fre 7. som gjelder, og dere trenger ikke sette opp kursen, såpass kan jeg klare selv.

 

Når det gjelder utbytte, emisjon, splitt og konkurs? he he. Så blir dette tatt hensyn til.

Det er ikke uten grunn at jeg har satt oppdatering en gang i måneden, jeg hadde ikke tenkt at det skulle bli ett voldsomt arbeid.

 

Resten kan vi vel ta etterhvert, og husk ett år er lang tid, og det skal renne mye vann i havet før den tid. :?

Link to comment
Share on other sites

Hoff@.

Er det mulig å gjøre det slik at:...

 

....... de som ønsker å legge inn sine tips innen fk mandag de kan gjøre det og får gårdagens kurs som startkurs.

 

De som ønsker å delta fra den 10. jan kan gjøre det, og får da neste fredags startkurs som inngang ?

 

Litt mere administrasjon, men ikke så veldig mye !

 

Jeg har et par kandidater på blokka som jeg tror kommer til å gå skikkelig i min favør allerede fk uke !

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...