Jump to content

ÅRSKONKURRANSE 2005/2005


Hoff@

Recommended Posts

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Å se et år frem i tid er ikke gitt noen i aksjemarkedet. Men litt gjettning på noen kandidater skulle vel være mulig?

 

Kjøp EDBASA- har jeg sagt siden mars i fjor, ingen har tatt hensyn til det, så jeg satser på at nå er budskapet kommet ut? klar dobblingskandidat.

 

Kjøp TOM - ser ikke vekk fra at den nesten kan dobble seg? I alle fall tror enkelte at den går 3gangen, likevel noe må jo skje mot slutten av året når alle skal ha maskiner til starten av 2006.

 

Kjøp EME - på tredjeplass, den har gått opp og ned annet hvert år siden storhetstiden. 2006 kan bli opp??

Link to comment
Share on other sites

Dette blir en hard nøtt, men jeg tror spåkula mi har vist meg et par vinnere.

 

Kjøp INM

Kjøp PSI

Kjøp TOM

Kjøp STP

Kjøp SNI

 

Tror nok at FAST vil få et godt år, men står over pga. koblingene til Opticom, så da lar jeg to andre IT-aksjer få vise hvordan kursraketter ser ut.

Tomra tør jeg ikke la være (selv om første halvår kan bli en skuffelse, med uthaling av tid i Tyskland osv.)

Stepstone kan bli en kule, nå som selskapet har funnet ut at det er morsomere å tjene penger enn å være på evig emisjonskurs.

Stolt Nielsen... Jeg velger å tro på Odins Ragnhild Wiborg om at denne har mye å gå på. Vurderte å sette opp GRR, men det ble for stor risiko med en så bra postefølje. Har et ørlite håp om å dra i land dette.

 

Da er det bare å ønske lykke til og skitt fiske 8) !

Link to comment
Share on other sites

For ikke å ta for stor risiko er det vel lurt å diversifisere?

 

Her satser jeg på tysk pant (industri), kinesisk vekst (shipping), økte laksepriser og lavere selvkost i Pan (laks) samt økte rater for Sinvest rigger (oljeservice). Mitt IT-kort for året blir Opticom:

 

Kjøp:

 

TOMRA SYSTEMS

 

JINHUI SHIPPING

 

PAN FISH

 

SINVEST

 

OPTICOM

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil starte med den aksjen jeg "vet" vil doble seg i 2005, og det er TAT. Med den enorme aktiviteten som ventes i digital-TV-satsingen framover, samt at TAT med kjøpet av N2 Broadband får skikkelig innpass i det amerikanse markedet, vil TAT bli et av børsens mest solide vekst-selskap framover.

 

TST er en aksje det knytter seg mer risiko til. Men her er potensialet kanskje enda større hvis de lykkes med å kapre markedsandeler med sin nye LTO2-maskin.

 

STP har for første gang i historien (4.kvartal 2004) hatt salgsinntekter som har oversteget driftskostnadene, og hvis de følger opp den gode trenden i 2005, og kan vise til positivt driftsresultat, regner jeg med at STP kan stige bra! Axel Springer avtalen i Tyskland regner jeg med vil være inntektsfremmende utover i 2005.

 

Tipset blir altså:

 

Kjøp:

TAT

TST

STP

Link to comment
Share on other sites

Kjøper følgende:

 

TOM

Tyskland. GB. Japan.

 

IGNIS

Kina? Luftslott eller farsott.

 

PFI

Usikker på hva som skal være med som 3.-aksje. Har vel enda mer å gå på, selv om den har gått enormt. Kanal 24 konkurs i løpet av året?

 

Skulle vel gi mer enn 100% dette i løpet av året. :D

Link to comment
Share on other sites

Vel, skal man ta sjansen på å bli slått av en gorilla eller orangutang, så får man satse litt begge veier:

 

Den beste aksjeplukkeren

Gorillaen Jacko overrasker alle og banker de beste fondsforvalterne. Oppskriften her.

 

Artikkel av: Øystein Byberg (9.1.05 07:54)

 

Relaterte artikler

- Tre aksjetips - 5 x salg

- 116 anbefalinger - To gode aksjer

Gorillaen Jacko er en av de beste fondsforvalterne på Amsterdam-børsen. Ifølge Aftenposten oppnådde gorillaen i fjor en avkastning på 26 prosent, mens børsen steg bare tre prosent.

 

Det hele startet med at Jacko i 2000 fikk 75 bananer. På hver av disse sto navnet på et børsnotert selskap. De 10 første som ble spist ble lagt inn i porteføljen. Hver 14. dag velger han et nytt selskap å satse på.

 

Jacko skal ha slått den lokale indeksen hvert år siden. Han har egen internettside og et nyhetsbrev med tusenvis av lesere.  

 

Jacko har også et norsk motstykke, orangutangen Sol, som også banker de fleste fondene.

 

Mine tips blir som følger:

 

Salg:

 

APP

PGS

 

Kjøp:

 

OTR

STP

IGNIS

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...