Jump to content

Traders pit - Episode 196 - 03.01.2005


Hoff@

Recommended Posts

  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Dette er bare begynnelsen på januareffekten. Bare vent til slutten av uka.

 

"Stemningen i markedet er bra, selv om det ikke skjer så mye. Mange av de institusjonelle kundene har fortsatt fri og det blir spennende å se hva som skjer utover uken. Telekomoperatørene gjør det bra i Europa i dag, sier en megler til TDN Finans."

 

Uansett, Strømme tar av.

 

Legg merke til Golar, Inmeta, begge opp 5%:)TOM opp,men på svært labert volum.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg "hopper" pleier jeg som regel å bomme både på utgangen og inngangen - og toget går gjerne videre før jeg klarer å hoppe på igjen - litt rød i toppen !

 

Når det gjelder STO ser jeg ikke bort fra et ytterligere løft den siste halvtimen !  

Ikke at det betyr så mye for min del - siden denne er ment å være langsiktig.

 

Er ikke en langsiktig investering en kortsiktig som gikk feil?? Er det bare jeg som tenker slik?

 

Jo, for enkelte er nok dette en bitter realitet.

Selv investerer jeg kun etter TA (bortsett fra i OFL) og da er det svært vanskelig å gå på slike blemmer som de som "gjetter" lett kan gjøre. Unntaket må i så fall være "breaking news" i negativ karakter som ingen kan reagere på.

 

I STO (som jeg kjøpte den 30. des) ser jeg en LANGSIKTIG stigende trend med en nær perfekt teknisk opptreden. Det ligger litt motstand rundt 50,- og deretter sterk motstand rundt 80,-. Med et meget sterkt offshoremarked og med utsikter til dobling i løpet av året gidder jeg ikke å "jage 10-øringer" for evt å klare et par prosenter ekstra !

Link to comment
Share on other sites

Hammers:

 

Jeg har tradet i dag, og tatt inn 15 000 bare i dag. Kansje småpenger for deg, men mye for meg :D

 

er snart i break even og da tar jeg det nok roligere

 

 

 

Jeg tror jeg går inn i Stolt i morgen hvis den kommer ned på 40,5

Link to comment
Share on other sites

 

Jo, for enkelte er nok dette en bitter realitet.

Selv investerer jeg kun etter TA (bortsett fra i OFL) og da er det svært vanskelig å gå på slike blemmer som de som "gjetter" lett kan gjøre. Unntaket må i så fall være "breaking news" i negativ karakter som ingen kan reagere på.  

 

Vel, TA er en fattigmanns analyse. Man kan se mye ut av chartet, men langt fra allt.

I små illikvide selskaper er det lett å manipulere chartet, og børsmeldinger vil skape uventede brudd.

Pleier å gå inn i selskaper på bakgrunn av kvalifisert gjetning. En blemme eller to er umulig å unngå.. Men jeg går stort sett i pluss..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tradet i dag, og tatt inn 15 000 bare i dag. Kansje småpenger for deg, men mye for meg  :D  

 

AQru

 

Jeg gratulerer. Skal si du lærer fort i dette gamet . Du som er så ung har ikke godt av å tjene så mye penger :roll: . 15000,- er mer enn jeg noen gang har klart på en dag de siste 4 årene. Jeg må ha minst 2 dager.

 

15000,- er kjempe bra på en dag.

Link to comment
Share on other sites

Pantera:

 

Takker :D

 

Åssen har det gått for deg idag da?

 

Men slik jeg gjør det, er logisk nok. Se på trenden de siste 70 dagene

hvor mye i pluss eller minus den ligger i på intradag

hvem kjøper/selger`?

 

ect. alt er bare en risiko, men det betaler seg hvis alt klaffer

Link to comment
Share on other sites

Det er en liten opptelling av aksjer som kunne tenke seg å stemme mot fusjonsplanen i NOI på ST. Dersom noen vil være med på dette kan jeg rapportere dette inn i NOI tråden på ST. Send PM med antall aksjer til meg så skal jeg summere opp.

Link to comment
Share on other sites

Beste plukk i 2004

GRR på 2,80 solgte 2 dager etterpå på 4,70 (+68%)

 

Dårligste plukk i 2004

FRO firesifret på kurs rundt 320 ... så begynte ratene å falle

 

Største tabbe i 2004.

Solgte JIn på 5,50 ettter å ha tøyd min S/L grense enormt..

Dumpet NOI etter Q3 PGA fallende produsksjonstall

 

Totalt sett endte jeg godt i pluss, har ikke fått regnet over hvor bra..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kun hatt en handel i dag, jeg kjøpte tilbake NOI aksjene som jeg solgte til JF.

Så da har jeg like mange som før, jeg kan ikke tenke meg at den skal lenger ned nå, og jeg vil bli med på det nye fusjonerte selskapet. (Viss ikke jeg får ett kanontilbud da)

Link to comment
Share on other sites

Porteføljen har økt betraktelig, men jeg har ikke solgt noe aQru. :eek:

 

Når jeg snakker om at jeg ikke har tjent så er det fordi jeg ikke har solgt.

 

Klinsi da….. Hvor har du fått det fra at jeg er en racer? :?:

Link to comment
Share on other sites

Får håpe kursen til Strømme faller tilbake snart. Det er en aksje jeg øsnker å plukke litt i. Men rører ikke den nå. Tok jo den i aksjekonkurransen på Imarkedet blant annet sammen med Blom. Synd den har stukket litt for fort for meg.

 

Klinsi

Link to comment
Share on other sites

Godt år, alle godt folk.

Jeg har ikke tradet i dag, men kjøpt 3000 TAD til 9.81 og 3000 FAST til 13.30.

Satt over nyttårsaften med TOM,NER,TCO og CRU.

For øyeblikket har jeg nok IT.

Syntes spesielt TAD ser lovende ut. Står i 12 innen kort tid!

Link to comment
Share on other sites

Vegard  

 

Hørte jeg selgerpress i TOM?:-)  

 

men igjen volumet er ikke overlegent

 

Jeg sa børsen spesielt, og advarte mer mot å ta januareffekten for gitt.

 

 

Tomra var svært fin idag! :D

Link to comment
Share on other sites

NOI: Stocktalk menigheten har i løpet av minutter samlet inn fullmakter mot en fusjon for 5mill aksjer (uoffisiellt). Planen er å kontakte Skagen og odin fondene.. Vi trenger 1/3 av stemmene eller rundt 47,3 mill aksjer. for å blokkere fusjonen.

Link to comment
Share on other sites

NOI: Recon skal kontakte Skagenfondene og ODIN i morgen for å se om en av disse eller begge kommer til å stemme mot fusjonen. Dersom de skal det vil alle som vil stemme mot sende fullmakter til f.eks. Skagenfondene slik at de kan stemme på vegne av alle småaksjonærene. Skagen har gjort lignende i DNO tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...