Jump to content

Traders pit - Episode 200 - 07.01.2005


Ivers

Recommended Posts

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply
oljen går bananas, dette må jo bidra til at frontline tar et stort steg videre opp mot 300.

 

Jeg skjønner ikke helt logikken i tankemåten din ved at stigende oljepris (pga liten produksjon) skal få FRO til å stige.

 

Er det ikke mer logisk å tenke motsatt; stor produksjon fører til lavere priser og større transportbehov ?

 

Personlig tror jeg at FRO på sikt kommer til å falle videre.

Link to comment
Share on other sites

Laphroaig, det gjenstår bare lokal godkjenning for å starte byggingen av LNG terminalen i Mexico. Som i de aller fleste andre sammenhenger er lokale myndigheter og befolkningen fra seg av begeistring over å få ett så stort anlegg til sin region. Det betyr arbeidsplasser og kling i kassa...

 

Det betyr at LNG kontrakt nummer 2 med stor sannsynlighet kommer til AKVER innen kort tid. :D

Link to comment
Share on other sites

Til t a n d y !

 

Ifølge opplysninger på WEB,n til Tomra (Productions) har de en leveringsgaranti på 2 - uker....

 

Jeg er ikke i stand til å finne denne opplysningen på Tomra's hjemmeside og derfor lurer jeg på om du kunne være brydd med å legge ut en link ?

 

Takk

Link to comment
Share on other sites

CSA tok en post til på 80k i NOI

Står for over halvparten av omsettningen i dag.

(skjer samtidig som CA selger små poster er det noen som vet om fredriksen har brukt CSA før?)

 

CSA handler somoftest store volum i NOI. Tipper det er Poldco...Hva vet Odin og Skagen om Naturgass som vi ikke vet.. Dårlige resultater i naturgass skyldes hedging av gassprisen... etc. Uten et fusjonsprospekt vil småsparerne handle i blinde mens insidere kan plukke billig(?)

Link to comment
Share on other sites

Oljeoppturen er midlertidig. Vi skal opp på nasdaq og litt ned i oljepris de nesnte mnd....men på lang sikt tror jeg oljen kveler børsen.

 

Kjøp INMETA!

Link to comment
Share on other sites

Tomra

 

Tolmodighet, ja det er stikkordet for Tomra aksjonærer.

 

Nå har kursen ligget på vent i området 32-35 siden begynnelsen av desember.

 

Som andre skriver vil tiden begynne å korrigere Tomra hvis det ikke kommer mer informasjon i markedet.

 

Jeg som alle andre er meget utolmodig, men når det gjelder Tomra er jeg enig med Tekniker'n, pluss201 og enkelte andre.

 

Det er kun en børsmelding om en rammeavtale som skal til for at kursen går langt, veldig langt. Når jeg har sittet så lenge som jeg har gjort blir det veldig surt å stå utenfor når den først går! Nedsiden er uansett bare rett under dagens nivå (25-27)

Link to comment
Share on other sites

Tomra

 

Nå har kursen ligget på vent i området 32-35 siden begynnelsen av desember.

 

Som andre skriver vil tiden begynne å korrigere Tomra hvis det ikke kommer mer informasjon i markedet.

quote]

 

Blir spennende å se hva som skjer når den nå nærmer seg 10 og 30 dagers snitt. Eller er all spenning vekk ?

Link to comment
Share on other sites

Litt artig å se at det nå begynner å bli endel her som har gått lei av TOM i det korte perspektivet.

 

Jeg gikk lei av TOM i desember og hoppet over til

å følge FIRST sine ukesanbefalinger.

 

Så lang har jeg tjent 10% etter det, mens TOM har stått omtrent stille.

 

Tror nok TOM kommer, men ikke før det blir fart i Tyskland og det vil ta tid. I mellomtiden vil den korrigere videre nedover.

 

Kanskje jeg kjøper igjen TOM på 29?

 

..................

AKY-SIN-STO-PFI-TEL-ELT

Link to comment
Share on other sites

Til de av dere som er helt ute av TOM takker jeg for følget og ønsker dere velkommen tilbake når ting begynner å "røre" på seg. :D

Hadde vært en ide å ha en "early warning" når det skjer.

AF burde kunne klare å lage noe slikt , eller hva sier du Ståle ?

Link to comment
Share on other sites

Typisk meg, så solgte jeg CRU i går (6.19). Hadde et nyttårs forsett om å forsøke å la være å selge for tidlig (solgte for tidlig alt for mange ganger i fjor), vente til kursmål (som jeg egentlig hadde satt til 6.50), event. flytte SL, osv. Men huff, så vanskelig det er for meg å lære!

Men klarte i hverfall å vente med å selge TCO, tok gevinsten i dag etter å ha nådd mitt kursmål og litt til (hurra!).

Kjøpte litt ASD i stedet. Ligger i bunnen av langsiktig trend, med kursmål opp mot 32.

Portis blir da: TOM, TAD, NER, FAST, SNI, ASD.

Link to comment
Share on other sites

Dere høres ut som en gjeng drittunger.

 

Det er bare å sitte tolmodig i TOM. Det er trygt og vil gi avkastning utover. Dere sparer også kurtage. "Ikke tolmodig nok osv osv...." Hva er det dere forventer egentlig? Går dere ut fra børs med en dobling i TOM så skal dere være fornøyde. Tenker pipa får en annen låt når nedturen kommer:|

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...