Jump to content

Traders pit - Episode 200 - 07.01.2005


Ivers

Recommended Posts

pluss201.. derfor bruker jeg aldri ordreboken å gå etter når jeg handler. går bare etter sanntid og chartet, og har funket den tiden jeg har brukt det.

viktig å se hvem som handler og selger også, men selv det kan lure deg. stol på magefølelsen sier jeg bare. i aksjemarkedet er det bare kvitt eller dobbelt.

 

fra hva jeg ser nå, så tror jeg frontline kommer til å kryss 46 daler ikveld. :)

 

dra meg nå baklengs inn i fuglekassen.. hvorfor følger nyse ose.. dette blir feil :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply

Jeg fikk ut 4k av 10k på 17,80- tidligere, ordren ligger ennå. FFA peker fortsatt opp for alle segmenter og jeg tror vi får videre løft i BDI kommende uke. Men siden JIN er trading for meg vil jeg gjerne ha ut resten av aksjene i dag og begynne på nytt til uka ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja det skal gjøres i det stille skal de klare å få noen billige aksjer vil jeg tro

 

AB 121 290 4 083 884

ASC 100 000 3 360 000

LBI 71 600 2 405 340

ESO 64 200 2 156 080

DBL 30 600 1 034 540

ND 23 296 785 896

MSI 20 400 686 220

 

 

Han der Alfred Berg hamstrer TOM i det stille. I den grad det kan kalles hamstring da.

 

Ignis har gjort sitt?

Link to comment
Share on other sites

Flott sluttauksjon for Røkkeselskapene,...portis ATH++++

 

Er jo long med mine invisteringer og får som regel igjen for det, men det kan gå feil også. Jfr GOD.

 

EDBASA har vært med nå straks ett år, spørs om den overlever i portisen stort videre? - Blilr vel til at jeg selger meg ut for så å se kursen gå til himmels?

 

Ha ei god helg!

Link to comment
Share on other sites

Puh!

 

Dette har vært en litt nervepirrende dag for meg. Fordi jeg ikke kunne følge med pga jobben, solgte jeg meg nesten helt ut i går. Ignis, TOM og nesten hele TST-porteføljen gikk under hammeren. Pirelli kjøpte antagelig TOM av meg.

 

Ett minutt etter TOM-salget gikk TOM til værs i går og jeg logget meg på nå, for å se hvor dum jeg antagelig hadde vært.

 

Neida, TOM er halvdød som, jeg håpet. Kanskje den går opp på mandag, men den kanlike godt falle videre ned av ren kjedsommelighet.

 

Ignis gikk videre, jeg tapte den opppgangen. Tror den skal ned mot 0,45 igjen rent teknisk. Men det kan skje mye der nå. Alt fra emisjon til take-over, kassa deres er visst ganske slunken, og det er samtidig et fantastisk produkt de har rent teknologisk. Mitt nedsalg kom i hvertfall aldri fram i ordrebildet til ND. Det gikk antagelig videre utenom børs til en eller annen storkjøper, hva vet jeg.

 

Så var det TST, da. Gikk videre men falt tilbake i dag.

 

Så nervene har roet seg litt nå. Jeg var i hvertfall ikke HELT idiot som gikk 90% cash i går. (Sett i forhold til hvor mye oppgang jeg kunne gått glipp av).

 

Så vil mandag og neste uke vise hvor lurt det i virkeligheten var.

 

:roll: :?: :x

Link to comment
Share on other sites

Ja det er merkelig at Tomra i 80 % av tilfellene dupper ned helt på slutten av dagen. Det ser ut til at det eneste som kan sette igang en skikkelig oppgang nå er store ordre. Det er tydeligvis mange som tror dette vil ta tid og en del frykter vel også at dette vil være gunstig for Tomras konkurrenter. Jeg sitter imidlertid pal.

 

Er imidlertid godt fornøyd med uka.

 

Portis: TOM, AKVER, JIN, KIT, NSG

Link to comment
Share on other sites

For at jeg nå skal begynne å tjene inn det siste jeg har igjen, for så å begynne å tjene, har jeg bestemt meg for at det bare blir en aksje for meg, som jeg skal satse på. Det blir trading, men det blir innad aksjen, som er: Stolt/OSE

 

jeg ser det er ned i usa.. BRA!. Jeg har en tendens til å bare selge ut med tap, og prøve igjen senere, men da har den allerede toppet seg. Så nå blir jeg med ned, og satser på vidre oppgang om noen uker til kurs: 45

 

Det har skjedd tidligere, og det vil skje igjen. Korrigering på gang, med videre oppgang. Snakkes til da.

 

jeg ser ihvertfall en bra tid i møte. Alt innen offshore skal opp nå. Ratene har bunnet ut, oljeprisen går over 46 daler som jeg sa tidligere idag, og kommer helt sikkert til å runde 50 innen februrar. (http://www.futuresource.com/charts/charts.jsp?s=CL1!&o=&a=V:5&z=650x450&d=LOW&b=LINE&st=)

 

 

Det var alt for idag :)

Link to comment
Share on other sites

Når jeg ser på hva som skjer med STO i USA akkurat nå - etter at Stolt Nilsen ønsker å selge seg helt ut - får du trolig en "verst tenkelig" start på neste uke - du også !

 

Min trøst er at jeg for lengst har bestemt meg for å være langsiktig. Det som nå skjer fører til en HELT åpen eierstruktur, og med den konsolideringen som ventes innen offshore kan jo dette bli svært lukrativt etter hvert !

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke akkurat lyst ut for neste uken.....

 

07/01-2005 18:02:00: Stolt Offshore S.A. Informed of Intention by Stolt-Nielsen S.A.

London, England - January 7, 2005 - Stolt Offshore S.A. (NasdaqNM:

SOSA; Oslo Stock Exchange: STO), has today been informed by

Stolt-Nielsen S.A. of their intention to sell all of their ownership

in Stolt Offshore S.A.. Stolt-Nielsen S.A. currently owns 79,414,260

common shares in Stolt Offshore S.A., constituting approximately

41.7% of Stolt Offshore S.A.'s outstanding common shares.

Stolt-Nielsen S.A. has stated that it intends to dispose of those

shares through transactions with certain qualified investors in

transactions exempt from the registration requirements of the U.S.

Securities Act of 1933. Stolt-Nielsen S.A. will immediately commence

an orderly placing process, which it intends to complete by the end

of the month.

 

Stolt Offshore S.A. management fully supports the placing of the

shares and believes it is in the interest of existing shareholders to

further broaden the shareholder base.

 

The offer and sale of the Stolt Offshore S.A. shares have not been

and will not be registered under the U.S. Securities Act of 1933, and

the shares may not be offered or sold in the United States without

registration or an applicable exemption from the registration

requirements of the U.S. Securities Act of 1933. This press release

does not constitute an offer to sell or the solicitation of an offer

to buy any securities in the United States nor shall there be any

sale of securities in any jurisdiction in which such offer,

solicitation or sale would be unlawful.

 

This communication does not constitute an offer of securities to the

public in the United Kingdom within the meaning of the Public Offers

of Securities Regulations 1995. No prospectus has been or will be

registered or published in the United Kingdom in respect of the

securities. The securities must not be sold or offered for sale in

the United Kingdom, except to persons whose ordinary activities

involve them in acquiring, holding, managing or disposing of

investments (as principal or agent) for the purposes of their

businesses.

 

This press release does not constitute an offer to sell nor the

solicitation of an offer to buy any securities in Sweden. The Stolt

Offshore S.A. shares will be offered to a limited number of

institutional investors and therefore the offer of the Stolt Offshore

S.A. shares has not been, and will not be, registered with the

Swedish Financial Supervisory Authority under the Swedish Act on

Trading in Financial Instruments (1991:980). Accordingly, the offer

may not be made available, nor may the shares otherwise be marketed

and offered for sale in Sweden, other than in circumstances which are

deemed not to be an offer to the public in Sweden under the Swedish

Act on Trading in Financial Instruments.

Link to comment
Share on other sites

Vel, førstkommende uke blir kanskje ikke kjempesprek, men jeg vet ikke helt. Pga det irrasjonelle handlingsmønstret vi gjerne ser nå slike nyheter slippes, regner jeg uansett med at mandag blir temmelig trist. Deretter er jeg ikke sikker....????

 

De 80 mill aksjene skal helt klart plasseres hos et utvalg institusjonelle investors og de holdes derfor utenom børs.

 

HVIS det finnes potensielle oppkjøpere til STO vil disse utvilsomt begynne å posisjonere seg via børs på et relativt tidlig tidspunkt, og kanskje allerede før de 80 mill aksjene blir plassert senere i måneden.

 

This can be heaven :angel4: - or this can be Hell :evil2: !

 

For en gangs skyld heller jeg til den religiøse varianten - og holder mine 666-symboler langt unna denne diskusjonen !

 

Joda, dette kan bli skikkelig spennende utover året og det kan fort vise seg å bli en gullkantet investering å kjøpe på evt "panikksalg" mandag !

Link to comment
Share on other sites

ta det med ro Hammers, tenker dette ordner seg.

 

Fik litt sjokk selv, men jeg tror dette faktisk ganger Stolt mer enn du tror

 

-mer åpen eierstruktur

-oppkjøpskandidat?

-friske penger fra nye positive investorer :)

-Det var på tide med en korreksjon

-de 80 mill, vil uten tvil bli satt til side og solgt til fond, banker, instutisjoner, ect.. MEN, skulle det være noen griske rikinger som vil kjøpe opp Stolt har de allerede snappet til seg en del aksjer i dag. Grunnet oppgangen kansje?

 

Så alt i alt. Kursen til Stolt kommer til å være i 50 innen februrar :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...