Jump to content

Doblingskandidater innen 6-12 mnd


Recommended Posts

Etter ide fra HO, tar jeg med dette initativet til å starte en diskusjon om mulige doblingskandidater innen 6-12 mnd. se --> http://forum.hegnar.no/response/chatRespon...?id=1156780&m=2

 

Følgende kandidater er foreslått

BLO-DNO-CRU-FAST-KVI-NOI-SFM-TOM

 

Målet er å begrense seg til 10 kandidater . helst færre.

 

Ny(e) kandidat(er) som foreslås bør derfor inneholde forslag om hvilke kandidater som skal tas ut.

 

Hvis det er ønskelig, kan gjerne ADM ta over denne strengen og oppdatere den på bakgrunn av begrunnede innspill.

 

Jeg har idag gjort følgende endringer:

Tatt ut: Aker, STO, SUO, GGS

Tatt inn: DNO, CRU, SNI, SFM

Link to comment
Share on other sites

Fint innspill dette...

 

La oss diskutere og krangle litt, et par av de 10 som i sum blir kandidater kan kanskje gå dobbelt...?

 

Vil starte med at dersom KVI og AKER dobbles fra dagens kurser, så går vel AKVER og AKY tregangen?

 

Uten at jeg vil ta ut noen fra listen under vil jeg heller legge til...

 

EDBASA - 12 mndr. tror ikke på ELT

PDR -

KIT - istedenfor TOM

NAS -

EME - fremfor FAST

Link to comment
Share on other sites

Og jeg vil gjerne ha med TAD samt TST

Fint innspill dette...

 

La oss diskutere og krangle litt, et par av de 10 som i sum blir kandidater kan kanskje gå dobbelt...?  

 

Vil starte med at dersom KVI og AKER dobbles fra dagens kurser, så går vel AKVER og AKY tregangen?

 

Uten at jeg vil ta ut noen fra listen under vil jeg heller legge til...

 

EDBASA - 12 mndr. tror ikke på ELT

PDR -  

KIT - istedenfor TOM

NAS -  

EME - fremfor FAST

Link to comment
Share on other sites

Ad Aker og Kverner.

Pirelli har limt inn en fin selskapsstruktur for Røkkedynastiet den 28. f.å. se-->

http://www.aksjeforumet.no/forum/viewtopic...=228&highlight=

 

Det er vel ikke ugunstig å være høyt oppe i "pyramiden" sammen med "han far i huset"?

 

Kanskje vi skal ta med hele Røkkesystemet som doblingskandidater. Personlig holder jeg en knapp på KVI forutsatt at det ikke dukker opp flere "lik i lasten"?

Link to comment
Share on other sites

Dersom vi skal/kan ha flere kandidater enn 10, har jeg veldig god magefølelse for CTG. I 2001 var jo CTG over 16 kroner og stupet siden har vel stor sammenheng med frykten for havari? Med vellykket omstilling og forbedret inntjening, blir det fort mer enn dobling. Dessuten har jo flere finanskjendiser gått tungt inn i CTG iht. HO: http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id...=170144&cat=100

 

Men har vi flere enn 10 kandidater, har vi lett for å miste fokus. Synspunkter?

 

NB. Har selv pt. ingen aksjer i CTG!

Link to comment
Share on other sites

Jeg lanserer Pan Fish som en klar doblingskandidat. Aksjen har lenge stupt på frykt for at kreditorer vil begjære selskapet konkurs samt lave laksepriser. Nå er en restrukturering gjennomført, lakseprisene stiger og selskapet har begynt å levere. Enkelte meglerhus er fremdeles negative til aksjen. FJO er også i samme klasse, men er ikke like mørbanket.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle gjerne hatt inn STO etter SNIs beslutning om å selge seg ut. Jeg antar at det kan bli litt urolig vedr. STO-kursen en stund, men som fleremeglere har antydet; STO blir nå en oppkjøpskandidat. Og den kursrektylen som da kommer har jeg veldig lyst til å få med meg.

Link to comment
Share on other sites

I konk'en for 2005 har jeg lansert "mine egne" aksjer - STO + OFL - som to soleklare kandidater.

Da jeg la inn mine "tips" antydet jeg "lett" 50%" på hver av dem. Om dette blir 100 % før året er omme er det selvsagt vanskelig å si, men at dette er 2 SOLEKLARE doblingskandidater bør det ikke være noe tvil om !

OFL:

Den som pr dd ikke skjønner at Apple kommer til å "erobre verden" har trolig mistet gangsynet sitt fullstendig !

Kjempeprodukter strømmer ut fra AAPL- maskineriet - og det NESTE blir trolig en IPHONE - med tale, musikk OG bilder !

OFL er NORDENS største Apple-forhandler og i dette selskapet er det kun EN ting som gjelder ! KJØP og SITT !

Det finnes utrolig nok KUN 1,85 mill aksjer i OFL (ta en titt i børslistene i Finansavisen og sammenlign antall aksjer mot ANDRE selskaper....he,he....) - og når dette VIRKELIG TAR AV - vil det ikke være aksjer å få tak i i det hele tatt - siden vi som NÅ sitter vi KOMMER til å sitte !

 

STO:

40 % av selskapet ble plassert til institusjonelle investorer i løpet av "et par dager".

Kursen føk deretter opp mellom 5-10 % i løpet av et par dager. DEN som ikke tror at det vil skje "noe stort" med STO i løpet av 2005 har trolig OGSÅ mistet gangsynet !

Link to comment
Share on other sites

Bare en ting som jeg har sett du sier om Stolt, Hammers: At 40% av selskapet ble plassert på institusjonelle investorer i løpet av "et par dager" er jo bare sprøyt. Vi vet ikke om Stolt-Nielsens megler fikk plassert aksjene i løpet av en uke eller om de måtte trygle og be i månedsvis for å få solgt dem.

 

Den eneste infoen vi har fått er at Stolt-Nielsen av diverse grunner ikke lenger ønsker å eie selskapet. Så er det opp til investorene å vurdere om den mer åpne eierstrukturen gjør det attraktivt å eie aksjer i et selskap som de som kjenner bransjen og selskapet best ikke lenger vil eie.

Link to comment
Share on other sites

Vegard.

Så vidt jeg vet er jeg ikke "viden kjent" for å fare med sprøyt !!!

 

Det ble omsatt 97 mill aksjer på OB sist fredag.

Om dette inkluderer overføringen fra SNI til de 3 "fordelerne" har jeg ikke klart for meg !

Det jeg imidlertid HAR registrert er at kursen fosser videre på OB - og "etter stengetid" steg den ytterligere 4-5 % i USA.

 

Hvis du med dette antyder at vi har sett toppen i STO - tror jeg at du befinner deg LAAAANGT ute på Finnmarksvidda !

 

Du som er "tekniker" har vel observert de herlige kjøpssignalene som nå er gitt ! Enten ER du tekniker - eller så er du IKKE.

Det nytter ikke å være tekniker med høyre-hånda, for deretter å mene noe helt annet med venstre - hvis du ikke er en moderne utgave av Mr.Jekyll & Hyde !

 

Hvis ikke spredningssalget allerede hadde vært i boks hadde selvsagt STO vært en presset og knuget aksje akkurat nå !

Slik er det ikke - og jeg blir IKKE overrasket om ferden mot 50,- kroner fortsetter med full styrke i neste uke !

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke snakket om verken chartet (som ser bra ut) eller om noen eventuell topp. Jeg sier bare at å argumentere med at STO ble revet bort på et par dager ikke holder, ettersom vi ikke har noen informasjon som skulle tilsi hvor lang tid eller hvor mye jobb det var for SNI å få solgt sine STO-aksjer.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ble sittende ned til bunnen nå med Tomra. Sitter med TAP på papiret, men er helt ubekymret i forhold til det, da dette snart er inntjent igjen.

 

Tror forøvrig Tomra dobler seg. Kanskje ikke på de første 6 måneder, men helt sikkert i løpet av de 6 månedene deretter.

 

Vurderingen er forankret i Teknisk, psykologisk og fundamental analyse fra min side.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...
Jeg har vaert i utlandet siden 6. mars - uten muligheter for aa foelge opp, men kommer sterkere tilbake. Kan idag glede meg over at KVI naermer seg maalet.

35195[/snapback]

 

Må si at du har en overaskende bred portfølje:-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ja no er jeg tilbake etter 3 mnd. i utlandet og kan glede meg over at flere av kandidatene enten har doblet seg eller er i rute. Den observante leser vil se at GGS, SNI og VEI er tatt ut av doblingsporteføljen ((med betydelig gevinst)og at KIT, NOI er tatt inn som nye kandidater. Innsatsen er økt i BLO, DNO og KVI.

 

Dagens doblingsportefølje består altså av:

BLO, CRU, DNO, FAST, KIT, KVI, NOI og TOM

 

Begrunnede forslag til endringer mottas gjerne med takk.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...