Jump to content

Aksjekonkurransen - Uke 2


pluss201

Recommended Posts

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply
PDR er vel lov, selv om den kommer til å stige 200% til uka

 

200% er vel litt optimistisk. 190% er mer realistisk ;-)

 

Nei, alvorligtalt, jeg tror at full seier i voldgiftsaken og kontrakten i russland kan være en god trigger for en stigning på 40% -50%. Det mest optimale er at begge meldingene kommer på samme dag med et par timers mellomrom :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har egentlig ingen gode kandidater, men jeg ser at mange "andre" tror på PDR + "en til.

 

I hui og hast satser jeg på KJØP PDR - et skudd i blinde !

Link to comment
Share on other sites

Apekatter som slår aksjeekspert hører vi støtt og stadig om i VG og andre kjente økonomiblader !

 

Jeg legger derfor inn et ekstra moment denne uka - siden jeg jobber sammen med 2 av den nevnte rasen (jeg er dog ikke ansatt som dyrepasser i Kristiansand...).

 

Hver uke skal de få velge seg en aksje hver.

 

Jeg har nummerert de 169 første aksjene på OB og har videre satt oppå et sinnrikt tallsystem de skal velge tall fra. Dette innbefatter også om de 2 nevnte "herrene" kjøper eller selger aksjene....

 

Apekattene valgte denne uka:

 

Kjøp Privatbanken (husker ikke tick'eren i farta) på 13,10

Selg GOGL på 3,83.

 

Dette bidraget kom etter at den formelle sluttstreken var satt, men siden apene er kjent for sin begrensede hjernekapasitet - og ingen av dem vet hva aksjer er for noe - så lar jeg deres bidrag likevel få telle !

 

Ellers ser jeg at Jean prøver seg med en halvgardering - ved at han har kommet med 2 forslag !

Jeg forkaster hans første forsøk - og registrerer det andre (hvis det ikke er i Årskonk'en du skulle ha med forslag nr 2).

 

Jeg regner ikke med at det kommer noen resultatliste før rundt kl 1900 i dag !

Link to comment
Share on other sites

Da er konk'en i gang og 1.runde er over.

 

Hele 8 deltakere satset på PDR i en eller annen kombinasjon - og toppen av lista preges delvis av disse !

 

Dvs lederen, Pluss 201, satset friskt på IGNIS - noe som så langt har båret frukter.

Carlos og Hammers spilte "banker" på PDR og følger hakk i hel.......før resten av det tette feltet.

 

Bortsett fra 8x PDR var det trolig 5 deltakere som tydeligvis ikke hadde lest reglementet godt nok ! De satset på å shorte STO - og trodde at konk'en skulle avblåses kl 10,15 i dag ! Så feil kan man altså ta - selv om dere fortsatt ligger i pluss på DEN aksjen. Ordningen med "gratis lunch" ble avblåst etter at gamle erverdige KOSMOS sluttet å servere fasanmiddager m/drikke til sine aksjonærer på årsmøtene ("halve Sandefjord" eide 1 aksje hver for å få invitasjon).

Nei, her må dere nok "jobbe" for pengene, og ikke falle ned på SÅ enkle løsninger ! :blackeye:

 

Feltets 2 apakatter :munky2: :munky2: (ref mitt forrige innlegg) leder pulje 2 foran 5 mann som så langt er usikker på egen form - og som derfor har valgt å ta det svært rolig ut fra start.

 

Vi får satse på litt større utslag etter morgendagen !

 

 

:cheers:

Pluss 201 5,77

Carlos 4,11

Hammers 4,11

Megler 1 3,80

Montus 3,71

Ares 3,13

Laphroaig 3,05

Dellamorte 3,05

Amatøren 2,69

Pirelli 2,57

Hallu 2,09

Pantera 1,99

Bushwacker 1,53

MATA 1,52

Vegard 1,33

Hoff@ 1,28

Filosofen 1,07

OLEX 0,93

MO 0,90

baard.p 0,85

Mitch 0,62

Ivers 0,42

AOC 0,38

Oberver 1 0,36

Coban 0,12

 

:confused5:

The Monkies -0,03

Gullpinnen -0,91

Calvin -1,18

Jean -1,34

Quicken -1,56

Rune 1 -1,66

Thomas -1,70

Risk -1,93

 

 

Send meg en PM dersom dere oppdager feil denne første dagen. En eller annen kobling kan jo ha havnet feil - selv om kurven for feilprosent er den som faller mest nå til dags !

Link to comment
Share on other sites

For de fleste deltakerne kan man RASKT oppsummere runde 2 med: "Rykk tilbake til start".

Hele 20 av 33 - dvs 60 % - befinner seg nå +/- 2 % fra utgangspunktet.

Her lever de fullstendig annonymt, og slipper med det noen form for omtale.

 

I dag finnes det KUN ETT lyspunkt blant alle 33! Det er Megler 1 som traff godt med PAR (+ PDR) og som dermed føk til topps foran gårdagens 3 fremste - som alle lå musestille ! Bak disse ser jeg INGEN nevneverdige bevegelser !

 

I bunnen som har valgt å brenner bort krutt på EME.

Du kan trøste deg med at du IKKE er den første som har gjordt det !!!

Calvin har kun den ene foten i EME-klisteret, mens den andre står (i) FAST !

En dårlig kombinasjon når OB faller - og han straffes med nest siste...!

Risk prøvde seg i SIN. To plasser opp fra i går er bedre enn ingen ting - men ellers siger prosentene i gal retning !

Dette blir kanskje en tung uke for deg også !

 

Som dere skjønner - nok en kjedelig og inspirasjonsfattig omgang ! Selv ikke APENE klarte å skape liv, selv om jeg tenker med gru på hvordan lista HADDE sett ut dersom ape nr 2 hadde valgt å kjøpe GOGL i stedet for å selge.

Da hadde de nå hatt 6,2 %, men apekatter er nå engang det de er !

 

La oss håpe at det bli litt liv i morgen i stedet !

Med "halvtunge" USA-børser får vi kanskje enda mere press nedover på listene ?

 

:cheers:

Megler 1 6,92

Pluss 201 5,77

Carlos 4,11

Hammers 4,11

Pirelli 2,99

Dellamorte 2,93

Laphroaig 2,93

Ares 2,50

Montus 2,29

Hallu 2,10

Pantera 1,74

Bushwacker 1,60

Quicken 1,56

Amatøren 1,34

Hoff@ 1,24

Vegard 1,16

baard.p 0,87

Ivers 0,84

Filosofen 0,71

:munky2: 0,69

Thomas 0,61

MO 0,54

MATA 0,40

AOC 0,16

Oberver 1 0,09

Gullpinnen 0,09

 

:confused5:

Coban -0,07

OLEX -0,16

Mitch -0,48

Jean -1,84

Risk -2,90

Calvin -3,38

Rune 1 -4,65

Link to comment
Share on other sites

Etter en liten ettermiddagslur er resultatet etter runde 3 klar - og endelig ser jeg noen utslag - uten å måtte ta fram min gamle frimerkelupe.

 

Ares visste nok at noe var på gang i IMSK ! Dette var hans 2. uke i selskapet og i dag spratt både Skaugen og Ares høyt i været. Som første mann over 10 % gikk han rett inn på "kongelaget". Megler 1 fortsatte framgangen fra i går, men ble tatt litt på senga av rykket til lederen. Likevel en klar 2. plass foran Pluss 201 - som også i dag faller en plass.

 

I bunnen ser det ut som om Rune og Calvin stortrives, mens Mitch har problemer på glattisen. Nok en gang går han på ræ.. og taper ytterligere plasser på det ! Bunnplassering neste ?

 

:munky2: legger enda flere bak seg på lista - og er nå "skarpere" enn gjennomsnittet. Det er FLERE profilerte skribenter som etter hvert begynner å kikke seg over høyre skulder, og alle føler seg "truet" av det lodne dyret som hele tiden haler innpå ! Er vi LIKEVEL IKKE så "smarte" som vi trodde - og ikke minst som vi gir uttrykk for å være ?????

 

Ytterligere svar kommer etter at støvet har lagt seg etter morgendagens handel !

 

 

:king:

Ares 10,63

 

:cheers:

Megler 1 7,23

Pluss 201 5,77

Montus 5,71

Filosofen 5,36

Thomas 3,51

Quicken 3,12

Carlos 2,74

Hammers 2,74

Dellamorte 2,24

Laphroaig 2,24

Pantera 1,74

Hoff@ 1,57

Gullpinnen 1,43

:munky2: 1,35

baard.p 1,17

Hallu 1,10

Vegard 0,78

Amatøren 0,78

MO 0,18

AOC 0,14

 

 

:confused5:

MATA -0,01

OLEX -0,31

Bushwacker -0,38

Coban -0,79

Oberver 1 -1,05

Pirelli -1,54

Ivers -2,11

Risk -2,42

Jean -2,78

Mitch -2,81

Rune 1 -3,99

Calvin -4,11

Link to comment
Share on other sites

Endelig en dag med litt "frisk bris" og noen friske rykk på resultatlista.

 

Etter å ha ligget nøytral i to omganger, begynte Filosofen å røre litt på seg med OTR i går - før han dundret til tet i dag. :walk:

Akkurat på målstreken rakk han fram, samtidig som Ares slo et par "galoppslag" i forfjamselsen - og tapte et par tideler på det. Likevel klar andre !

Quicken (m/TEC) har det med å komme STERKT hver gang det blåser på Vestlandet (ref tidligere konk), og denne uka er ikke noe unntak. I åpningsrunden lå han fjerde sist, men etter at han fikk en sterk storm under frakken har han nå avansert til tredje. En typisk medvindsløper, med andre ord !

Hoff@ har sin vane tro kommet "i siget" etter hvert som ukeslutt nærmer seg.

Hans "tunge avslutninger" er det bare å passe seg for ! Kanskje holder det til pallplass denne gangen også ?

 

 

I bunnen.

Etter en skuffende uke skriker Rune nå etter "andre boller" (ref forrige innlegg), mens det er uklart hva de andre to skriker etter. Kanskje de bare skriker ? Slike "primalskrik" virker som søt musikk på Bushwacker - som tror at det er familien som kaller.

Han er derfor på full fart nedover for å møte sine likesinnede - med sin elendig trippel bestående av BLO, PDR og TST.

Til slutt nevner jeg Pantera som etter hvert begynner å bli småsulten. Hun var så amatørmessig at hun trodde på "gratis lunch" ved å velge den enkle løsningen med å shorte STO. Nei, du må nok legge deg sulten i kveld også - hvis ikke Rune kan trylle fram et par boller til deg før Jon Blund kommer på besøk......

 

:munky2: henger fortsatt godt med - men nå kjenner også jeg at angsten kommer krypende.......!

Jeg tror at dette kan bli riktig spennende i morgen - så lykke til alle sammen !

 

 

 

:king: Filosofen 10,00

 

:cheers:

Ares 9,38

Quicken 7,03

Hoff@ 6,82

Megler 1 6,42

Pluss 201 5,77

MO 5,21

OLEX 4,66

Montus 4,29

Hallu 2,95

MATA 2,95

Vegard 2,91

AOC 1,87

Observer 1 1,49

Carlos 1,37

Hammers 1,37

:munky2: 1,00

Risk 0,97

Coban 0,68

baard.p 0,63

Ivers 0,42

Pirelli 0,42

Amatøren 0,32

Thomas 0,25

 

:confused5:

 

Dellamorte -0,19

Laphroaig -0,19

Gullpinnen -0,70

Jean -1,45

Pantera -1,74

Bushwacker -2,92

Mitch -3,42

Calvin -4,09

Rune 1 -4,65

Link to comment
Share on other sites

Bra oppsumering Hammers....

Muligens jeg havner i bunnen imorgen men du skal være sikker på at jeg drar DEG med meg. :D

 

PDR ser ikke så sprek ut nå fortiden og kontrakten som jeg har satset på uteblitt.

Men idag, er jeg ikke på bunnen iallfall

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...