Jump to content

GGS - Global Geo Services


binders

Recommended Posts

  • Replies 382
  • Created
  • Last Reply

GGS var som Fredly sier konkurs priset. Spennende å se hva som skjer fremover. Daglig leder kommer nok til å gi etter for "investor opprøret". Gårsdagens utvikling var imidlertid ikke så festlig. Jeg fikk et tap i aksjen i går. Jeg vil imidlertid følge denne nøye utover og er klar til å kjøpe.

 

Langsiktige posisjoner: INM

ellers handler jeg alt som "rører seg" som har potensiale i min kortsiktige portefølje.

Link to comment
Share on other sites

:D

 

Arne Fredly dumper alle GGS-aksjene sine, én uke etter at han sa at han skulle sitte på dem!

 

Arne H. Fredly solgte i går 1.668.682 aksjer i Global Geo Services (GGS). Etter salget har Arne H. Fredly ingen aksjer i GGS

 

Jeg har ikke tenkt så mye på det, men jeg har tenkt å sitte med dem. Det er en aksje med konkursprising som virker interessant, sa Arne Fredly til TDN Finans torsdag i forrige uke.

 

Samtidig er det skrevet en artikkel i Finansavisen idag, hvor blant annet de " høye " adm.kostnadene er et tema.

 

mvh

www.derivater.com

Link to comment
Share on other sites

Spennende selskap som har vært på "høyeste topp", men som nå synes å være i "dypeste dal". Produktene har sannsynligvis stort potensiale (PC 2000 og oljeventil), men den politiske situasjonen i Iran vanskeligjør kommersialisering, og oljeindustrien er konservativ i forhold til ny teknologi. Problemet er derfor finansiering inntil nærmere kommersalisering. Blir det emisjon eller involveres kreditorer iselskapet? Hva blir i så fall igjen til nåværende aksjonærer?

Link to comment
Share on other sites

:twisted: Utvanning er ordet som brukes på landeveisrøveriet av aksjonærene ,når overbetalte styremedlemmer og overtallige ansatte tærer på kapitalen og inntektene uteblir.

Litt til så er tenologien foreldet og svineriet konk.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Her er jeg meget usikker driver og leser på HO om denne. Det er endel der ute som har tydeligvis peiling på denne,så er det noen som liker høy risiko aksje så er denne en bra mulighet.Denne virker også litt oversolgt om dagen, så derfor kan man komme inn på en pen inngang. Denne gikk bra på fredag og i dag mandag mulig en korreksjon ned før vidre oppgang.

Middels lang RSI-21=64

Lang RSI-90=53

Venter på ditt innlegg Pirelli:))

hilsen binders

PS:Klippt RSI i fra investtech

Link to comment
Share on other sites

Jeg sliter litt med denne Binders, som svoren fundamentalist er nok dette selskapet vanskelig for meg å analysere :lol:

 

Hjemmeside: www.globalgeoservices.no

Aksjekurs/Cap: 3,02-/93 millioner

 

Problemene mine dukket opp i 3Q03 rapporten, driftsinntektene for kvartalet er oppgitt til -1,1 millioner. Selskapet hadde altså negative driftsinntekter... Eller misforstår jeg?? Link til 3Q03 rapporten

 

Videre er rapporten preget av ned og avskrivninger. Det har vært en emisjon nylig og såvidt jeg forstår salg av eiendeler også.

 

Hvis uggabugga, som kjenner seismikkbransjen godt kan si noe om hvorfor GGS er en potensiell femdoblings kandidat hadde det vært mer nyttig enn at jeg skal prøve å analysere historisk tall. Jeg klarer ikke å analysere den eventuelle verdien av 3D biblioteket.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Det var da voldsomt til etterspørsel..

 

Eg har ikkje så god greie på GGS, men litt har eg plukka opp. Eg vil ikkje gå så mykje inn på det som er kjent for dei fleste som er aktive på ymse børsforum.

 

Prising av GGS: GGS er omtrent konkursprisa. ATH er vel rundt 30. Greit nok var nok kursen oppblåst då (Finstad har fått peppar for det), og det har vore ein del utvatning av aksjekapitalen. Eg har sett snakk om framførbart underskot på åtte kroner aksjer, men det har eg ikkje sjekka sjølv.

 

Det er først og fremst seismikkdelen eg har noko greie på. Denne består stort sett av PC2000 i Iran. Eg har ikkje tru på at det blir snakk om store pengar på greiene i Nord Korea.

 

Ein del seismisk utstyr blir produsert i USA, og ein del av dette er underlagt eksportrestriksjoner. Det vil seia at selskapa som kjøper slik utstyr er pålagt å rapportera inn til amerikanske myndigheter kor dette utstyret er i bruk. Dette gjer at det er lite trulig at dei store seismikkselskapa vil gå inn i Iran så lenge USA sin boykott står ved lag. Men det finst veiar rundt dette, så gitt nok pengar er også Western Geco, PGS, Veritas etc. interesserte.

 

GGS har leigd inn båtar frå ulike mindre seismikkselskap for å skyta PC2000. Eg har ikkje oversikt over kor mykje GGS har investert, men eg skulle tru at det er mellom 300 mill NOK og 700 mill NOK basert på kva båtar som har vore involvert, og kor lenge dei har arbeidd der. PC2000 består stort sett av 2D-data, men også av litt 3D-data. Så langt har ikkje salget gått etter forventningane, delvis på grunn av at det har tatt lenger tid med utdeling av blokker enn GGS først rekna med. Dessutan er ein del av dette uplift intekter. DVS at eit oljeselskap som kjøper eit datasett betaler litt når dei får datasettet, meir når dei eventuelt blir tildelt blokka, og ennå meir dersom dei bygger ut.

 

Kor mykje er PC2000 verd? Multiklientsurvey har til tider betalt seg med opptil 10 ganger sjølvkost. Dette er nokså sjelden. I og med at GGS er einaste som tilbyr multiklient data i området, skulle eg tru at dei har eit potensiale for salg på iallefall tre-fire ganger sjølvkost. Men dette er snakk om potensiale. Det må bli meir interesse for Iransk sektor, og evt. må Iranske myndigheter få fingen ut med tildelingane slik at det blir action. Iran vil ha bruk for utenlandsk kompetanse og kapital for å utvilkla ressursane, så det vil nok skje før eller seinare. På den andre sida kan dette ta så lang tid at GGS går konk i mellomtida. Som eg sa kan både GGS femdoblast og gå konk.

 

Kva er så situasjonen for GGS? GGS har såvidt eg veit ennå nokså stor leverandørgjeld. Dei har gjort opp ein del med eit kinesisk selskap gjennom aksjer og datarettigheter. Dessutan har GGS ikkje pengar til å investera i meir multiklient data. Dermed er faren at dei inntektene dei får blør ut igjen som administrative utgifter. Ein fare er at ledelsen i slike selskap blir meir interessert i å berika seg enn å driva selskapet vidare.

 

Konklusjonene min er som eg har nevnt tidlegare. GGS er eit greit lodd. Det har potensiale til å femdobla kursen - kanskje meir enn det. Samtidig er GGS i ein svært pressa situasjon, og kan lett gå konkurs.

Link to comment
Share on other sites

Ingenting av det jeg skriver er førstehåndsinformasjon, men kommer via Kjetile fra dvs børsforum. Ville bare nevne dette :)

 

For meg så er ikke seismikkdelen den mest spennende nå om dagen, men Triangle Equipment. Selskapet som produserer ventiler. Her kommer de mest spennende (i mine øyne) "inputsa" fra Kjetile om dette.

 

 

kjetile [839]13.09.03 19:26

 

Jeg har vært i kontakt med en av senior geologene i Statoil's utviklingsmiljø i Trondheim (uten å bestikke noen) og forelagt vedkommende rapporten fra Norsk forskningsråd samt kommentarer jeg har fått fra TE's ledelse.

 

Den korte konklusjonen fra vedkommende i Statoil er:"Lykkes TE med dette prosjektet, vil eierne bli veldig rike. Normalt blir slike selskaper kjøpt opp av de store som ABB eller lignende i en tidlig fase av selskapets livsløp".

 

kjetile [1102]10.02.04 11:48

 

Representanter fra Petrobras har vært på besøk hos TE (1 mnd forsinket). De har godkjent produktet. 3 NESCOS-2 pakkes nå og vil bli flyfraktet til Brasil. Disse skal i bakken mellom 8 og 20 mars 2004.

 

Et step videre...

 

kjetile [1103]10.02.04 11:52

 

TE mener de har 2-3 års forsprang på konkurrentene. Det er forsatt ikke funnet svakheter på NESCOS/MRS. Samtidig drives det videre utvikling på produktene. Nye forbedringsmuligheter er allerede definert og vil inngå i neste generasjon ventiler.

 

kjetile [1105]11.02.04 11:21

 

Petrobras skal betale 60% av kjøpesum ved levering av ventiler. De siste 40% utbetales ved bruk. Forutsatt at kjøpesummen for disse 3 første ventilene er samlet 1,5 mill usd utgjør det da 0,9 mill usd inn til TE i løpet av de nærmeste dagene, og 0,6 mill usd inn i løpet av mars.

 

Normal pris oppgis å være 1,5 mill usd pr NESCOS. Har jeg oppfattet feil i det ovennevnte, vil inntektene kunne bli inntil x3.

(Men jeg tror jeg har oppfattet rikig).

 

Min kontakt i TE oppgir at flere selskaper følger med på hva som skjer med NESCOS.

 

Det er veldig mye hvis og men angående GGS for tida, men for meg er risikoen verdt det. Så jeg sitter godt lastet. Kanskje jeg er litt forelsket, men tiden vil vise om sjansen var verdt å ta. Potensialet er det ihvertfall ingenting å si på.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vel, det er blitt litt spennende omkring GGS som har vært sterk de siste dagene.

 

Sakset fra HO:

 

Corporate Advice & Research har i dag gjort en teknisk vurdering av GGS-aksjen. Og det er ikke mye tvil om konklusjonen:

 

- Formasjonen er perfekt. Kjøp nå, dette er en doblingskandidat, skriver analyseselskapet.

 

- Onsdag brøt aksjen opp fra forrige 5 topper på kjempevolum, og i går falt den forsiktig tilbake på lavt volum. Dette forteller at aksjen skal teste bruddpunkt som støttenivå for videre oppgang. Den videre oppgangen kommer raskt og det er lite motstand før 4,40 som er vårt kortsiktige mål. På mellomlang sikt har aksjen potensiale til 7,50 kroner, heter det videre.

Link to comment
Share on other sites

jeg gjorde noe sprøtt i dag solgte psi og kjøpte ggs for remmer og tøyler. tok en formidabel sjanse for håpet dette går veien.Men må bare si jeg sitter fremdeles med noe aksjer i psi for det.

 

binders.

 

 

På Børsen er 2 x 2 aldri 4, men 5 minus 1. Man må ha nerver og penger for å kunne klare minus 1. :oops:

Link to comment
Share on other sites

Sitter nå og ser at denne begynner og bli overkjøpt. Men hvor stor vekt skal man legge i dette så lenge

det er så store volum som blir omsatt er mere usikkert.

Det er så trøkk i denne om dagen at da er det vel ikke rsi man skal legge så veldig vekt på.Mulig det er bedre og vente og se til volumet avtar og så selge da.Noen synspunkter på dette der ute folkens, lurer litt vidre vilken strategi jeg skal velge vidre på denne.

 

Middels lang RSI-21=77

Lang RSI-90=60 :eek:

Link to comment
Share on other sites

Er det bare meg her ute som sitter tungt lastet i ggs. Det virker som det er ganske få her ute som har ggs,Men uansett lykke til videre ggsere. Bare det ikke blir en emisjon og utvanning nå. Solgte mye på fredag men kjøpte meg inn igjen i dag, snitte ble noe mere, måtte safe her følte jeg. Må bare si at jeg er fremdeles usikker på denne her. :roll:

binders

Link to comment
Share on other sites

Neida du er ikke alene. Jeg sitter også tungt lastet med inngang 4,18, etter at jeg solgte ut de jeg hadde kjøpt for 2.88 for 3,60 i snitt. Har ikke turt å sitte utenfor siden da.

 

Fine dager det skal være sikkert.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I det siste så har denne fått seg oppturer og nedturer som ikke ligner grisen, og deretter ligget stille på lavt volum denne er sterk om dagen her er det like før det smeller. denne må man bare ha et lite blikk på om dagene fremmover. Er man litt gambler her så kan man gjøre et scoop her.

Hilsen binders. :evil:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Car's vurdering:

 

"- Mange triggere

 

CAR anbefaler investorer å være posisjonert i GGS-aksjen, som har mange potensielle triggere

 

 

Artikkel av: Øystein Byberg (13.4.04 11:26)

 

 

Corporate Advice & Research er positiv til GGS. Analyseselskapet ser en rekke muligheter for vesentlige salg av seismikkdata i nær fremtid, samtidig som iranske myndigheter jobber meget aktivt for å få USA til å oppheve sin embargo.

 

Analyseselskapet har tidligere skissert en mulighet for at aksjen kan stige til 15 kroner. Dette scenariet er fremdeles der.

 

- Vi forventer at de nærmeste måneder kan gi betydelig verifisering av vårt positive syn på selskapet og anbefaler investorer å være posisjonert i aksjen, skriver CAR i dag. "

Link to comment
Share on other sites

GGS er dagens topp-kandidat:

 

Her fra CAR’s morgenanalyse i dag (21.04.04):

 

Global Geo Services - kjøp, dette er en doblingskandidat

 

GGS etablerer stadig høyere bunner og har dannet en ny positiv trend. Etter å ha falt noe tilbake de foregående dager på fallende volum, steg i går aksjen igjen på høyt volum. Aksjen ligger i kjøp på kort, mellomlang og lang sikt. RSI 14 dagers har også snudd opp igjen. Alle disse faktorer tatt i betraktning vil aksjen få et kortsiktig løft til forrige topp på 7,50. Brytes også dette nivå, noe vi tror vil skje innen relativt kort tid, utløses et nytt sterkt kjøpsignal med potensialet til 9,- neste motstand etter dette er på 12,- som er potensialet i løpet av året.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...