Jump to content

GGS - Global Geo Services


binders

Recommended Posts

Tar med disse.............

 

30/08-2006 09:51:34: GGS - SALE OF NEW SURVEY

GGS reports that it has now secured pre-funding

of more than USD 4.5 million for a new Multi

Client survey planned to start during 2007 in

the American region. The survey of approximately

20,000 km is planned to be collected using the

M/V GGS Atlantic.

 

Morten Andersen, Chairman of the Board of GGS,

states: `I am pleased to see this increase of

the multi client back log in one of our

strategic regions. This development also shows

the benefit of the decision to rig the GGS

Atlantic which is scheduled to commence its work

on the West of Florida program later this year.`

 

For more information, please contact:

 

Morten Andersen, Chairman of the Board, +47

90020220 or

Trond Christoffersen, CEO, +47 95282110Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.asp?melding_ID=134409

 

30/08-2006 16:29:33: GGS - MULIG RETTET EMISJON

 

 

GGS has retained SEB Enskilda ASA and CAR ASA, after the

closing of OSE today, make a private placement of up to

30.0 million new shares.

 

 

As part of GGS` strategy to restructure debt, GGS has

retained SEB Enskilda ASA and CAR ASA to, after the closing

of OSE today, evaluate a private placement of up to 30.0

million new shares. The placement will be directed towards

Norwegian and international investors. Minimum subscription

amount will be EUR 50.000. The placement intends to

strengthen the equity of the company in preparation for a

later total financial restructuring through investment from

an industrial player or a new long term loan.

 

For more information please see the information published

at www.newsweb.no on August 29, 2006 or contact Morten

Andersen, Chairman of the Board, +47 900 20 220Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.asp?melding_ID=134

 

Iflg. ST har de visst ringt rundt i kveld.

Er også sagt at det er fulltegnet.

 

Vi får se i morgen. :ohmy:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 382
  • Created
  • Last Reply

Denne måtte jo komme

 

GGS suspendert

 

GGS er suspendert i påvente av melding.

 

 

Artikkel av: Thomas Erling Oksum (31.8.06 08:46)

 

 

Relaterte artikler Se aksjeticker

- Hvordan åpner Oslo Børs? - GGS-emisjon?

- GGS

 

 

 

 

GGS er suspendert etter forespørsel fra selskapet i påvente av melding fra selskapet, fremgår av en melding fra Oslo Børs.

 

Meldingen er ventet i løpet av dagen.

Link to comment
Share on other sites

Det iranske statsoljeselskapet NIOC bekrefter at en ny lisensrunde nå nærmer seg.

 

Ifølge det iranske energinyhetsbyrået Petroenergy bekrefter lederen for leteavdeling i det nasjonale iranske oljeselskapet NIOC i dag at lisensrunden som omfatter totalt 24 blokker vil bli åpnet i nær fremtid.

 

Fortsatte er det visse forhold som den rettslige statusen, som skal falle på plass før budrunden åpnes.

 

Letesjefen Mahmoud Mohaddes sier til Petroenergy at en betydelig del av de tekniske skrittene nå er tatt i forbindelse med de 24 nye leteblokkene. Blokkene skal legges ut i et internasjonalt anbud.

 

Det norske seismikkselskapet Global Geo-Services venter i spenning på lisensrunden. Bakgrunne er at GGS sitter på rettighetene til 2D-seismikkstudien som dekker Irans kontinentalsokkel i Persiabukta.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det vel nesten endelig at det blir en lisensrunde vil jeg tro(artikkelen er fra igår for ordens skyld):

 

 

Iran puts 24 blocks on the table

By Upstream staff

 

 

Iran will put 24 oil blocks out to international tender within the next two months, local media reports quoted Mahmoud Mohaddes, director of exploration of the National Iranian Oil Company (NIOC), as saying today.

 

 

Mohaddes said that tender documents and pre-contracts for the blocks have been prepared.

 

"The tender for 24 exploration blocks is expected to be done in less than two months," Mohaddes told students news agency ISNA.

 

NIOC put out to international tender the exploration and development of 16 oil blocks in 2004. But so far contracts on only four of the total 16 onshore blocks have been finalised, Mohaddes said.

 

"The remaining 12 blocks will be put on tender with 12 newly-defined blocks," Mohaddes said.

 

He told Upstream that the first tranche of 12 blocks in the round will be launched in two to three weeks.

 

Iran has modified its standard energy development contracts, known as buy backs, as part of a review process aimed at making them more attractive for foreign investors, reluctant to come forward because of the high capital risk on the blocks.

 

Under buy backs, investment in developing a field is rewarded with a share of production for a short period before the state repurchases the field. Foreign companies often complain the compensation period is too short.

 

For more details of the tender, read this week's edition of hardcopy, available on Friday.

Link to comment
Share on other sites

GGS - NEW NESCOS OFFSHORE PROJECT

20.09.2006 11:20

 

GGS reports that its wholly owned subsidiary

Nescos AS has been granted a new nescos smart

well project with estimated contract value of

USD 1 million in South America. The system is

planned to be installed in an offshore injection

well in the 2nd quarter of 2007.

 

The installation will mark the first time that

Nescos AS acts as a total system supplier. GGS

will revert with more details at a later stage.

 

GGS further reports that the Exploration

Director of NIOC, Mahmoud Mohaddes, now has

given more details as to the timing of the

expected licencing round for 24 blocks in Iran.

In an interview yesterday, he stated that the

round will be launched in 2 motnths, with the

first 12 blocks being announced in 2 to 3 weeks.

GGS has previously received indications that

offshore blocks will be included in the round.

 

See the following link:

http://www.ggs.biz/24blocksiran

 

For more information, contact:

 

Morten Andersen, Chairman of the Board, +47

90020220 or

Trond Christoffersen, CEO, +47 95282110

Link to comment
Share on other sites

Av og til skrives det noe bra på HO. Tar meg den frihet og lime det inn her da jeg synes det beskriver selskapets potensial på en fin måte:

 

Innlegg av: Gjest (20.09.06 14:32), lest 140 ganger

 

GGS Vurdering av selskapet - Target 15 NOK

 

Vi står nå ovenfor en mulighet for en reprising av en annen verden, når vi ser på verdiene de forskjellige hovedbitene av GGS verdsettes til pr aksje er forskjellen mellom dagens prising og potensialet som ligger i bunn enormt.

 

Dagens utgangspunkt er på ca 3,75 pr aksje og vi bør basserer oss på et ferdig emitert GGS med 90 millioner aksjer:

 

Spectrum, ligger nå trygt i bunn og bør kunne konservativt verdsettes til ca 120 millioner. 1,33 kr pr aksje.

 

Nescos ser nesten ut til å levere varene og vil på sikt kunne bli en kanoninvestering, men for å være konservative tror jeg vi sier at Nescos er verd 50 millioner totalt (som oppskrivingen), eller 0,56 kr pr aksje. I min verden forutsetter det en omsetning på ikke mer enn 5 millioner i året, noe Nescos ser ut til å greie helt fint. (ytterst konservativt)

 

Resten av GGS, før Iran og Florida er verd en del det også, men la oss for enkelhetsskyld sette verdien på all CS, kravet i Geo Mariner, CSPL, annen GGS MC samt GeoBridge til 90 millioner, eller 1 krone pr aksje. (Dette er også svært svært lavt)

 

Da har vi et selskap som før Iran, Florida og skattefordeler er verd 2,89 pr aksje.

 

Hva så med Iran? Hvis vi legger til grunn 2,5Xkost i salgspotensiale i Iran så er det 1.875.000.000 kr. Eller nærmere to milliarder, la oss si 1,5 mrd for å trekke fra for tidligere salg osv. Denne verdien pr aksje blir da 16-17 kroner pr aksje.

Det paradoksale er at dette anslaget kan påstås å være for konservativt, da MC salg på 3x investeringen fint er mulig, i tillegg er ikke verdien av Iranbiblioteket regnet med 2006 kroner, men med kost da seismikken ble skutt. Jeg har heller ikke tatt høyde for Pseudo 3d verdier, som sikkert er relaitvt store også.

 

Florida har jeg lenge hevdet at vi kan regne på basert på reelle salg oppnådd av andre i andre områder av GOM tidligere. Der ser vi en trend på svært mange salg, og et utganspunkt på 80 salg er ikke urimelig. Det er derimot noe usikkerhet knyttet til hvor mye av vår seismikk som faktisk blir etterspurt pga. politiske årsaker, og jeg velger derfor å regne med 80 delsalg, ikke fulle salg. Et fullt salg er 5 mill US, et delsalg er 2 mill US. I såfall har vi et salgspotensiale på 1 mrd i Florida. Dette utgjør verdier for 11,1 krone pr aksje.

 

En fundamentalt vurdert verdi pr aksje på 30 kroner aksjen er altså ikke tall i skyene, men et tall vurdert ut fra hva GGS faktisk besitter av salgspotensiale i dag. Nå mener jeg at jeg har vært konservativ nok i massevis her, siden jeg har verdsatt GGS ut fra potensiell cashflow fra investeringer allerede tatt, ikke som man gjør med de fleste selskaper å se på Earnings og gange opp med en multippel (de fleste slike regnestykker vil gi GGS en vanvittig verdi når salgene fra Iran kommer i høst). MEN jeg er åpen for at folk kan mene at jeg er for positiv her. La oss derfor si at potensialet er halvparten av mitt konservative forventede anslag. Da er vi på 15 kroner aksjen.

 

Hvis vi nå tar høyde for at GGS faktisk er flinke til en ting, selv om de er elendige til mye annet, og det er å starte nye undersøkelser, og vi samtidig vet at MA er vekstkåt som få andre ledere (han er villig til å emitere på seg masse missnøye og økonomisk krisetilstand for å få på plass veksten,) vil vi kunne vente at antall nye prosjekter vil øke i takt med inntjeningen. Dette er IKKE priset inn i mitt anslag.

 

Vel, nå skal vi ikke selge noen ting før noe som helst er skutt, men jeg mener at GGS er patetisk lavt priset, priset som en konkurskandidat, og når pengene nå vil i større grad renne inn, vil reprisingen opp mot 10+ kunne gå rimelig kjapt. Det er heller ikke særlig dyrt med en GGS aksje mellom 10 og 20 kroner, vi får først de høye multiplene når vi beveger oss over 20...

 

Sett i gang og bais.

Link to comment
Share on other sites

Av og til skrives det noe bra på HO. Tar meg den frihet og lime det inn her da jeg synes det beskriver selskapets potensial på en fin måte:

 

He he, det var nok for bra skrevet til å være HO..... :biggrin:

Innlegget er hentet fra Snigaboo2 på Stocktalk.

Han følger GGS tett, men har vel ofte (som mange andre) litt vel optimistiske tanker...

Dette innlegget er imidlertid langt mer konservativt og anslagene er ikke "best case".

En bra vurdering av potensialet synes jeg!

Link to comment
Share on other sites

He he, det var nok for bra skrevet til å være HO..... :biggrin:

Innlegget er hentet fra Snigaboo2 på Stocktalk.

Han følger GGS tett, men har vel ofte (som mange andre) litt vel optimistiske tanker...

Dette innlegget er imidlertid langt mer konservativt og anslagene er ikke "best case".

En bra vurdering av potensialet synes jeg!

 

Ja burde vel ha tenkt meg det ja... Temmelig frekt å lime inn et innlegg uten henvisning til hvor det er tatt fra synes jeg.

 

Forøvrig, nå tror jeg omslaget for GGS har kommet. Brukbar oppgang den siste tiden, men har et hav å ta igjen. Fortsatt langt igjen til mitt snitt på 6.67, men tror den er på vei nå. Den nærmeste måneden er nok en "skjebnemåned" for aksjen.

Link to comment
Share on other sites

Denne artikkelen fra I-markedet idag likte jeg dårlig :sad:

 

Dårlig tid for amerikanske oljelov

 

Det er fortsatt høyst uklart om den amerikanske kongressen får vedtatt en lov om utvidede leteområder for olje og gass før sesjonen er over.

 

 

Ifølge amerikanske medier pågår det nå hektisk møtevirksomhet på tvers av Senatet og representantenes Hus i den amerikanske kongressen i et forsøk på å hamre ut et kompromiss rundt åpning av større deler av den amerikanske sokkelen for olje- og gassleting.

 

Tiden er imidlertid i ferd med å renne raskt ut for lovgiverne i Kongressen, for avslutningen av den siste sesjonen for den 109. kongressen er kun to uker unna.

 

De to kamrene står i utgangspunktet langt fra hverandre etter å i sommer ha vedtatt hvert sitt forslag til åpning av større og mindre deler av den amerikanske kontinentalsokkelen for olje- og gassleting. Senatet vedtok på slutten av sommeren en begrenset åpning av et område i den østlige delen av Mexico-gulfen. Huset vedtok på sin side tidligere i sommer et langt mer ekspansivt forslag som i realiteten åpner hele den amerikanske sokkelen inntil 100 miles fra land. I tillegg åpner forslaget for at den enkelte delstat kan åpne for leting inntil 50 miles grensen fra land.

 

Foreløpig har det kommet lite konkret ut av møtene i felleskomiteen til de to kamrene som skal hamre ut kompromisset. Det skal imidlertid foregå en hektisk virksomhet bak lukkede dører med både senatorer og representanter som forsøker å sparke prosessen fremover.

 

Amerikanske medier fremholder imidlertid at faren er stor for at et kompromiss ikke vil være ferdig i tid for votering i begge kamre før kongressesjonen avsluttes 6. oktober. Det er deretter kongressvalg i USA som kan bety store endringer i sammensetningen av de to kamrene, og dermed nye runder før en opphevelse av moratoriet som har hindret leting etter olje og gass på brorparten av sokkelen er på plass.

 

For de to norske seismikkselskapene TGS-Nopec og Global Geo-services kan en utvidelse av leteområdene i den østlige delen av Mexicogolfen bety økte inntekter, Spesielt GGS har satset tungt på en utvidelse i dette området, hvor de er i ferd med å gjennomføre et større seismikkprogram for salg til oljeselskapene.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

09/10-2006 11:41:32: GGS - APPOINTS DEBT ARRANGERS

GGS informs that it has appointed two major

international financial institutions as

exclusive joint debt arrangers for Global Geo

Services ASA. The potential long term debt

finance will be applied to refinance all

interest bearing debt and provide working

capital for the company. The engagement will be

undertaken on a best efforts basis by the

arrangers

Link to comment
Share on other sites

Hva blir resultatet av dagens melding ??????

 

Nøkternt sett bør en konkludere med at det er kontakt med 2 finansinstitusjoner med det formål å refinansiere til et langsiktig lån.

 

- GGS prøvde på det samme i vår men mislykkes.

 

- GGS skulle innhente 120 mill i frisk kapital i en rettet emisjon i høst, men mislykkes. De oppnådde 80 mill.

- GGS ønsket å få inn 1-2 industrielle medeiere, men mislykkes.

 

Alt i alt så bør ingen forskuttere at GGS lykkes med å få på plass en refinansiering med et stort langsiktig lån.

Deretter er det heller ikke sikkert at GGS-styret og eller EGF finner det forsvarlig å gå videre med en "bly-tung" gjeldsekk, som de på forhånd kan se blir umulig å håndtere.

 

Derfor bør en heller ikke se bort fra styrt avvikling av GGS.

 

Personlig vil jeg "tippe" at de klarer å snekre sammen et lån med betingelser som styret anbefaler for EGF. Og at de vakler videre.

Men om dette blir et levedyktig fundament for framtiden betviler jeg sterkt.

 

En hver "kritisk" situasjon vil i så fall bli "et leve eller ikke leve" for GGS.

Tapt volgiftssak mot Seabird kan være mer enn nok til konkurs.

Ekstraordinær nedskriving av Florida grunnet negativ politisk avklaring, kan utløse tilsvarende krise.

 

Da står en igjen med at hele eksistensgrunnlaget forutsetter at en av "fantasi-triggerene" til menigheta MÅ innfris innen 2-4 mnd.

 

 

Når det nå synes som muligheten for "redning" via industrielle investorer er fordunstet, så er ENESTE redningen for GGS at de selger ett eller annet. ( Nescos, Spektrum, Eier-rettigheten til Iran-seismikken el. tilsvarende )

GGS har IKKE inntektsgrunnlag til å bære 200, 300 eller 400 mill i gjeld.

Det blir bare seigpining å prøve.

Link to comment
Share on other sites

GGS Sterk kjøpsanbefaling fra CAR

GGS (3,16) Tid for bunnfiske (Kjøp)

I løpet av den siste måneden mener vi det har kommet flere gode nyheter ut rundt GGS. Kursen har imidlertid falt, sannsynligvis på grunn av den svake utvikling selskapet opplevde i 1 halvår og som følge av overhenget fra emisjonen.

 

Mandag sendte GGS melding om at selskapet har valgt ut to internasjonale tilretteleggere for plassering av et obligasjonslån. Vi forventer at et obligasjonslån bør kunne være på plass i løpet av ca. 2 måneder og at størrelsen vil være som tidligere guidet fra selskapet på ca. $35m. Dette vil innebære at selskapet er fullfinansiert og vil ha en langsiktig låneprofil.

 

19 september varslet GGS om at datterselskapet NESCOS fikk en kontrakt på $1m for smarte brønner installasjon. Dette er første gang NESCOS er en totalsystem leverandør. Dette er også første ordre av signifikant størrelse etter Petrobras ordren for over 2 år siden og vi oppfatter dette derfor som et kommersielt gjennombrudd for NESCOS.

 

Enda mer vesentlig finner vi det at letedirektør i NIOC Mahmoud Mohaddes uttalte samme dag at Iran vil annonsere 24 leteblokker i løpet av ca. 2 måneder hvorav de første 12 ventes annonsert i løpet av 2 til 3 uker. De første 12 blokkene er onshore, mens GGS har blitt indikert at runden vil inneholde offshore blokker. Blant disse er det indikert at minst en men kanskje flere av de blokkene GGS har pseudo 3-D undersøkelser på vil bli lansert. Dette gjelder Golshan, Ferdowsi og Salar.

 

Vi minner om at GGS har historisk oppnådd $4-5 per salg av PC 2000 i forbindelse med tildelinger (uplifts). Forrigge runde ga 2 salg for til sammen $9m. Denne gang er utsiktene muligens bedre da Iran vil modifisere kontraktene for det bedre for utenlandske oljeselskaper. Videre forventer vi at salg av pseudo 3-D undersøkelser vil gi ca $2 per salg per blokk. Det er således muligheter for signifikante inntekter fra Iran for GGS i løpet av det kommende året.

 

I samtaler med GGS ledelsen fremhever de at de fortsatt opprettholder sin guiding for inneværende år gitt på 2. kvartalspresentasjonen 29. august. I henhold til denne skal GGS oppnå en EBITDA på NOK80m basert på en omsetning på NOK235m. Guidingen er basert på at selskapets ordrereserve skal bokføres ut året med NOK86,5m samt ytterligere salg på NOK78,4m. Dette innebærer et meget sterk 2. halvår da GGS i første halvår hadde en EBITDA på NOK14,5m basert på en omsetning på NOK70,2m. 2. halvår skal da gi en EBITDA på NOK65,5m basert på en omsetning på NOK165m.

 

Makter selskapet dette fremstår aksjen som meget rimelig med en EV/EBITDA på 7X i et turn around år og gode utsikter til bedre salg og derav økt inntjening og EBITDA i 2007 blant annet basert på mulige uplift i Iran.

 

Vi gjentar vår kjøpsanbefaling med kursmål 4,90.

 

(CAR ASA var med tilrettelegger i GGS rettede emisjon som ble avsluttet 1. september)

Link to comment
Share on other sites

--------------------------------------------------------------------------------

Reinspikka hausser-anbefaling fra CAR.

Slikt blir for dummt til å ta seriøst.

Det er bare surrehoder som omtaler GGS uten å stille spørsmålstegn til den tragiske DD-prosessen.

 

Fivel sier at MA /TC troppet opp hos Holen, for at han skulle sende ut denne anbefalingen.

Bestillingsverk med andre ord.

 

Hyggelig at slikt ga noen mulighet for gunstig EXIT.

Men syltynne hausser-innlegg fra Holen har neppe varig effekt.

 

Kanskje mer sannsynlig at dette er oppturen som aksjen trengte før neste trinn ned.

( På samme måte som da aksjen gikk til 4,50 like før den fallt til 3,70 og videre nedover.)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Her er det jeg klarte å samle fra børsmeldingene

Hva er oversett ?

Etter hva jeg klarer å finne så er det også solgt for ....21 mill $ før børsnotering.

28.05.2001...Salg PC2000...................................6,0 mill $

05.10.2001...Salg PC2000.................................0,75 mill $

23.10.2001...Salg PC2000.................................0,768 mill $

05.11.2001...Salg PC2000.................................0,95 mill $

12.11.2005...Salg PC2000...................................7,5 mill $

13.12.2001...Salg PC2000...................................1,1 mill $

19.12.2001...Salg PC2000...................................1,0 mill $

08.04.2002...Salg PC2000...................................7,5 mill $

27.12.2002...Uplifts fra Statoil...Lisenstildeling.......3,0 mill $

11.04.2003...Salg PC2000...................................4,5 mill $

13.05.2004...Salg PC2000/Pseudo3D....................3,1 mill $

 

 

Som tallene viser så klarte GGS å selge for totalt 12-13 mill $ i 4.kv.01

 

Er det realistisk å håpe på tilsvarende nå i 4.kv. 06.

 

I så fall burde det være tilstrekkelig til å få positive tall for 4.kv. resultatet.

 

Men det langt fra nok til å bringe årsresultatet i 2006 opp, slik at det blir med positiv bunnlinje.

Link to comment
Share on other sites

Blink,

 

Hyggelig at du engasjerer deg. Det er få aksjer med så trufast menighet som GGS, og det er bra at nokon provoserer dei litt. Samtidig begynner ting å sjå litt lysare ut: Rigging av ny båt som bør kunna gi litt meir sikre inntekter når den kjem i drift. Refinansiering for å redusera gjelda.

 

Eg har vore inne i aksjen eit par-tre gonger - alltid i ein kort periode, og med gevinst. Eg vil ikkje gå inn igjen før eg er sikker på at gjelda er redusert nok, og den "nye" båten kjem i drift.

 

Ellers er prisinga av streamerseismikkaksjer etter kvart så vill at eg held meg unna.

Link to comment
Share on other sites

Uggabugga.

Limer inn en oppsummering jeg hadde på ST i går. Jeg har NULL tillit til ledelsen av selskapet, derfor er det ikke aktuellt å kjøpe seg inn.

 

 

 

Det er mange grunner til å IKKE kjøpe GGS :

 

- Serier med tapsresultater til tross for et seismikkmarked på historisk topp ( gjennom "alle" år.

- Mange utsagn fra styre og ledelse som i ettertid framstår som løyn ( også børsmeldte nyheter )

- Industrielle partnere nekter økt engasjement etter Due Dilligence-prosess

- Hovedaksjonærer og samarbeidspartnere rømmer selskapet ( Blystad )

- Vanskelig Refi-prosess pågår

- GGS bedriver aktiv kursmanipulering via CAR.

- Tomt for positive salgsmeldinger gjennom hele høsten tilsier at tapsresultatene fortsetter.

 

 

Selvsagt så vil mange av GGS-hausserene være uenig i mine ovennevnte påstander, men det betyr ikke at de er feil.

Det betyr bare at enkelte utsagn er omstridt.

 

Min største skepsis til selskapet går på Styre og ledelsen sine evner. De har dokumentert udugelighet igjennom alle de årene som GGS har vært på børsen,

Det negative inntrykket forsterkes når en ser alt tullpratet som de presterer å servere sine aksjonærer. De bedrar aksjonærene sine. ( les børsmeldinger og presentasjoner og se alt som har vist seg å være feil )

Legg også merke til at revisor har anmerkninger til alle årregnskapene.

 

Det som gjør dagens situsajon ekstra risikobetont er :

 

- GGS trenerer 3.kv. framleggelse

- GGS hausser aksjekurs via 2 bestillingsverk på hausseranalyse fra CAR

- Voldgiftstvist skal avklares innen nov.

- Kursen er løftet fra kr 3,- på forventninger om at Iran-inntekter skulle redde refi-prosessen i 12.time. Det vil snart gå opp for markedet at Iran-inntekter umulig kan komme tidsnok til å avhjelpe Refi-prosessen

- NON har solgt mange mill GGS-aksjer siste 6 uker ( 5-6 mill GGS-aksjer ) hvem selger de for ???

Link to comment
Share on other sites

13/11-2006 13:12:33: GGS - CALL FOR EXTRAORDINARY GENERAL MEETING

GGS will hold an Extraordinary General Meeting

on Tuesday 28.November at 15.00 in the Company`s

office at Dronningen, Bygdøy, 0122 Oslo. The

previously announced Shareholders` days will

commence after the EGM in the same location at

approximately 16.00.

 

In order to proceed with the refinancing of the

company, the Board of Directors proposes a

resolution to issue subscription rights /

warrants in connection with the planned

financing. These subscription rights / warrants

will replace the use of a convertible loan under

the existing proxy given 30.06.2006. The maximum

number of subscription rights / warrants is

proposed to be approx 20.9 million which is

representing a reduction compared with the

approx 30.4 million shares that can be issued

under the existing authorisation to issue

convertible loans. The maximum dilution of

existing shareholders will thus become lower.

Link to comment
Share on other sites

Fra I-markedet:

 

Mener nytt GGS-lån vil øke kursen

Styret i GGS inviterer nå aksjonærene til å vurdere en lånepakke de mener vil øke verdien på seismikkselskapet.

 

Det går frem av en innkalling til ekstraordinær generalforsamling som styret i seismikkselskapet har sendt ut mandag. Mens styret hittil i hovedsak har sett på en refinansiering i form av konvertible obligasjoner, så går det nå mot en lånepakke med tegningsretter som gulrot for långiverne.

 

Styret i Global Geo-Services skriver også at de forventer at lånepakken vil ha en positiv utvikling på prisingen av selskapet.

 

GGS-styret mener den foreslåtte løsning vil gi en lavere grad av utvanning en den løsning som generalforsamlingen i juni åpnet for. Mens styret i dag sitter på en fullmakt til å utstede konvertible obligasjoner med rett på inntil 30,4 millioner nye aksjer, så foreslår styret nå at denne erstattes med en fullmakt til å utstede inntil 20,9 millioner tegningsretter.

 

Dette er basert på råd fra tilretteleggerne av refinansieringen. Tegningsrettene foreslås gitt til långiverne i forbindelse med opptak av et lånebeløp på 40 millioner dollar. Beløpet vil være nok til å refinansiere selskapet eksisterende rentebærende gjeld.

 

Ifølge innkalling vil den nye fasiliteten ha en løpetid på 5 år, og tegningsrettene vil kunne benyttes etter 12 måneder og deretter når som helst frem til lånets forfall. Tegningsrettene skal også inkludere beskyttelse mot utvanning.

 

Styret uttaler at de er fornøyd med tilretteleggernes forslag til finansieringsløsning og mener betingelsen som er satt frem er akseptable for GGS. Tegningskursen for de nye tegningsrettene er ennå ikke ferdigforhandlet og vil avhenge av kursen på Oslo Børs. Det er foreslått en gulv for tegningskursen på 3,95 kroner.

 

GGS hentet tidligere i høst inn 80 millioner kroner i en rettet emisjon for å refinansiere deler av kjøpesummen for Spectrum Group.

 

Generalforsamlingen skal avholdes 28. november.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...