Jump to content

Traders pit - episode 205 - fredag 14.01.2005


Vegard

Recommended Posts

Pirelli; Morsomt med deg og din bulish holding til utvikligne do olje og shippingrater.

 

Jeg tror som sagt at iløpet av året roer olje og ratene seg..altså motsatt av deg.. så får vi se:)

 

Hva tror du om INMETA: Ser du skrev om den for 1 år siden..

 

:twisted: :twisted:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 127
  • Created
  • Last Reply

kansje han på et senere tidspunkt får et hus til å begynne å kjøpe seg opp, etter at aksjen har stabilisert seg. Og på den måten, øker interssen for aksjen, får kursen opp, samt får større eiendel av selskapet.. hvem vet

Link to comment
Share on other sites

"Slutt å lete etter fornuft hvor fornuft ikke finnes" var det noen som sa til meg om aksjemarkedet.

 

Apple og Intel knuser forventninger. Nå er deler av fallet relatert til om andre selskaper kan levere over forventning...

 

OSE berger seg vel på høyere svart gull...

Link to comment
Share on other sites

Merkelig av markedet... men vende nok fort opp igjen

 

Jeg tror lijeprisen demper seg til våren senest, og at Q4 tallene blir bedre enn ventet.. på bakgrunn avde gode tallene vi til nå har sett...

Link to comment
Share on other sites

Det skal nevnes at det er 15 år siden januar mnd så langt har vært så dårlig. Typisk at det skulle skje i år:)

 

Vel, jeg skjønner meg ikke på oljen, det er ca 2mnd igjen av vinteren, og direkte kald har den vel ikke vært i USA enda? Etterspørrselen i Kina o.l. vil ikke opprettholdes for alltid.

 

OSE vil vel neppe falle mye, men IT får seg nok en smekk:(

Link to comment
Share on other sites

I et relativt sterkt fallende market er det i hvet fall 2 klare lyspunkter:

 

APPLE steg nesten 7% - og sluttet like under $ 70 - ved et sterkt støttenivå. Beroligende for OFL !

 

SOSA steg litt over 3 % - og "hoppet over" en fallende motstandslinje ved ca 6,47.

Meget sterkt - og svært spennende for STO !

Link to comment
Share on other sites

Ivers, jeg mener ikke at det er positivt med den høye oljeprisen - det jeg har pekt på er at forbruket øker, kanskje ikke så mye som i 2004 men det blir garantert forbruksvekst i 2005 også. Tilbudssiden ligger helt på grensen av etterspørselen, og det tar flere år å øke produksjonen. Slik det ligger ann nå vil det bli en voldsom aktivitet i oljeservice bransjen i flere år - så går produksjonen i været (2007/2008) med det til følge at oljeprisen faller - alt for langt...

 

Når oljeprisen faller blir alle planer om utbygging lagt på is helt til etterspørselen tar igjen tilbudet - så har vi en ny syklus hvor tilbudssiden må bruke tid på å bygges opp.

 

Kort oppsummert: Vi har en flat, fallende tilbudside og voksende etterspørsel. Hvorfor mener du oljeprisen skal ned?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...