Jump to content

Aksjekonkurransen - Uke 3


pluss201

Recommended Posts

KONKURRANSE-REGLER:

 

* Velg inntil 3 aksjer

* Shorting er lov

* Aksjekurs fredag (evt siste sluttkurs) er gjeldende.

* Alle aksjer vektes likt

* Kun aksjer som er notert på OSE er med

* Siste frist fk mandag, kl 08:00

 

Få helst med sluttkurs fra fredag i ditt tips, samt om du ønsker å kjøpe eller shorte aksjen.

Det sparer oppdatereren for tid.

 

Jeg bare starter konkurransen denne uken også.

 

Samtidig oppfordrer jeg alle som ikke har prøvd seg på konkurransen før om å slenge inn sine tips. Det verste man risikerer er å bli injurert av Hammers...

 

:D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Denne uka kan jeg like gjerne starte med å levere APE-tipset !

 

Ut fra et sinnrikt tallsystem er det 2 "ufaglærte" på jobben (i børssammenheng) som skal velge noen tall de ikke skjønner bæret av. Resultatet blir at de enten kjøper eller selger en aksje på Oslo Børs etter en liste der jeg har nummerert 169 aksjer.

 

Dette kan bli "hva som helst" av merkelige selskaper og merkelige disposisjoner !

Det kan likevel være morsomt å få testet hvem som virkelig har noe mellom øra ! Eksperten eller "apene".

I UKE 2 havnet :munky2: ca midt på treet - bl.a. foran undertegnede.

Jeg får nok høre det når jeg offentliggjør resultatet på mandag !

 

Apene har allerede valgt tallene for uke 3 - og resultatet ble:

 

KJØP SST på 160,- Steen & Strøm - sjeldent omsatt - for de som ikke "tok den" med det samme.

SELG PAR på 47,- . Interessant - en av vinnerne i uke 2 ! Hva er det Apene vet - som Haudemann har gått glipp av ?

Link to comment
Share on other sites

Ikke lett å velge aksjer lenger, men prøver meg med

 

Kjøp RIC 34,10 (Julebordet ble ekstra dyrt)

Kjøp KIT 2,67 (Ny kontrakt heiser LETT 10% her)

Kjøp HNB 38,00 (Fortum byr 55 neste uke :D )

 

(Apekatten som valgte short PA kan dog gjøre det skarpt :wink: )

Link to comment
Share on other sites

Kjøp PDR: 0,73 --> Det er stor sannsynlighet for at dommen om voldgift saken kommer denne uken, + kontrakten i russland.

Kjøp OTR: 31,40 --> Jeg tror at OTR fortsetter stigningen frem mot Q4 den 28 januar.

Link to comment
Share on other sites

Konkurransen blir dørgende kjedelig hvis alle velger det samme. Prøver derfor med to stk (forbeholder at jeg kan endre nr før mandag) denne gangen, selv om TOM er det opplagte førstevalget denne uka.

 

Kjøp

 

TOM 34.70

Tyskland er stikkordet. Som vanlig. Men mer er vel i emning...

 

PFI 21.40

Et skudd i det stoooooooooooore mørket.

Link to comment
Share on other sites

GRR 4.72

 

Forventet teknisk reaksjon ned på fredag.

Ting ser meget lyst ut for reefer markedet fremover..

Over 5 ut uken?

 

FRO 301.00

 

Ratene faller, kursen stiger.. Ser at USA presser opp kursen. Forventer at de vil presse kursen ned igjen:) Pump and dump?

Link to comment
Share on other sites

Ja, ja mine herrer.

 

Nå er dere vel spent på hva jeg har valgt til ukens konkurranse. :P :P

 

Det er veldig fristende å shorte JIN, :P men på den andre siden, kan jo håp og tro, samt spekulasjon om oppkjøp driver denne videre oppover, og da må lille meg ut og svømme på dypt vann for 3. uke på rad. :?

 

Jeg prøver meg derfor på short GNR 5.50

 

Går dette virkelig gale nå, så er jeg nødt til å ta en tur til Kongo for å skaffe meg en bananspisende aksjerådgiver.

 

Birger1. Du må ta vekk en aksje. Se reglene.

Link to comment
Share on other sites

Ja, ja mine herrer.

 

Birger1.

 

he, he....Birger har valgt 3 aksjer - han. "kjøp" er ikke en Ticker, he, he.......Det er det motsatte av "selg"......... :D

 

Dette lover ikke godt, Pantera, siden du tydeligvis har mistet gangsynet allerede FØR start.

Link to comment
Share on other sites

Ja, ja mine herrer.

 

Birger1.

 

he, he....Birger har valgt 3 aksjer - han. "kjøp" er ikke en Ticker, he, he.......Det er det motsatte av "selg"......... :D

 

Dette lover ikke godt, Pantera, siden du tydeligvis har mistet gangsynet allerede FØR start.

 

hehe, like greit å trekke seg fra hele greia med en gang:)

Link to comment
Share on other sites

KONKURRANSE-REGLER:

 

Få helst med sluttkurs fra fredag i ditt tips, samt om du ønsker å kjøpe eller shorte aksjen.

Det sparer oppdatereren for tid.

:D

 

Dette står også i reglene. Fort gjordt å se feil i farten når tipset er satt opp slik Birger1 gjorde det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg beklager mine herrer, men jeg var sikker på at det stod 4 valg der. :crybaby: Ser det nå at det er 3.

 

Beklager Birger1.:crybaby:

 

 

Coban. Jeg trekke meg? He, he. Gir meg aldri med tap. Det er da det er utfordring. :P :P :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...