Jump to content

Aksjekonkurransen - Uke 3


pluss201

Recommended Posts

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply
"Never change a winning team" er det noe som heter.

Tror jeg vil henge meg på den.

 

Kjøp JIN 20,30

 

 

PS Kan bli endret i løpet av natta. He he :wink:

Nå MÅ det vel bli slutt på nissene snart :?:

Link to comment
Share on other sites

Jeg korrigerer herved mitt tips for uke 3.

 

I stedet for å kjøpe STO satser jeg heller på:

 

SELG FJO

 

skjønner ikke helt hvordan dette fungerer.. hvordan kan du vinne konkurransen når du selger? please enlighten me.

Link to comment
Share on other sites

Jeg korrigerer herved mitt tips for uke 3.

 

I stedet for å kjøpe STO satser jeg heller på:

 

SELG FJO

 

skjønner ikke helt hvordan dette fungerer.. hvordan kan du vinne konkurransen når du selger? please enlighten me.

 

shorting, altså håpe at selskapet vil falle i verdi.

Link to comment
Share on other sites

skjønner ikke helt hvordan dette fungerer.. hvordan kan du vinne konkurransen når du selger? please enlighten me.

 

I praksis så selger man aksjer man ikke har for å kjøpe dem tilbake til en muligens lavere kurs.

Link to comment
Share on other sites

skjønner ikke helt hvordan dette fungerer.. hvordan kan du vinne konkurransen når du selger? please enlighten me.

 

I praksis så selger man aksjer man ikke har for å kjøpe dem tilbake til en muligens lavere kurs.

 

aahh, da er jeg med:-)

Link to comment
Share on other sites

Coban.

Ståle og Hallu har egentlig forklart prinsippet bak shorting.....

I konk'en kan altså deltakerne enten kjøpe eller selge aksjer (shorte) med utgangspunkt i fredagens sluttkurs.

 

Hvis du er temmelig sikker på at f.eks FJO vil falle kommende uke (slik jeg er) - ja da "selger" du FJO til fredagens kurs og gevinsten blir det prosentvise fallet i løpet av uka.

 

Vi tenker oss at de aksjene du solgte til sist fredags sluttkurs - blir kjøpt tilbake ved kommende fredags sluttkurs.

Link to comment
Share on other sites

Endelig er resultatene klare - etter at undertegnede mistet Internettforbindelsen i kveld.

 

Det er hyggelig å konstatere at Pantera er i ferd med å reise seg som en fugl Fønix opp av asken !

Etter 2 katastrofale uker er hun nå sugen på revansje - og etter første dag går alt som planlagt for henne med selg GNR ! :thumbright:

 

Pirelli (SNI+TOM) følger hakk i hæl - foran et jevnt kobbel som anføres av Dellamorte (FAST+NER) og Quicken (PGS).

 

I bunnen som i siste liten valgte å shorte FJO i stedet for å kjøpe STO.

Så langt har dette vært en nærmest "skandaløs forretning" - og den krones med en sikker jumboplassering. Han er med dette den eneste som befinner seg bak de dere vet !

Ut fra dagens debatt ser jeg at det helt korrekt ikke er lov å kalle andre for Apekatter på forumet, men siden vi har med det slaget i konk'en (disse representerer 2 tilfeldig valgte aksjer) må jeg nesten få lov til å bruke uttrykket!

Apene ligger nest sist og har hyggelig selskap med Carlos, Hoff@ og den utsendte gjestedeltakeren fra det italienske høylandet; Macaroni !

 

Som vanlig bør alle ta en sjekk av egne resultater siden det er mange koblinger som er gjort i regnearket i kveld. Send meg en PM dersom det er feil - og lykke til i morgen.

 

 

:cheers:

 

 

Montus 5,52 (korrigert til topps etter at "kommentaren" var skrevet)

Pantera 5,45

Pirelli 5,22

Dellamorte 3,44

Quicken 3,00

baard.p 2,59

Vegard 2,33

Mitch 2,26

Thomas 2,09

Coban 1,92

Rune 1 1,70

Fiske Pinna 1,57

Birger 1 1,36

AksjePer 1,26

ARMOT 0,99

Pluss 201 0,83

Donaldr 0,82

BULLE 0,78

thatra 0,77

MO 0,68

Amatøren 0,67

Hallu 0,65

Megler 1 0,54

Jean 0,27

Laphroaig 0,00

 

 

:confused5:

AOC -0,08

Filosofen -0,64

Mølleren -0,82

Ivers -0,84

MACARONI -0,96

Hoff@ -0,99

Carlos -1,00

:munky2: -1,17

Hammers -2,09

Link to comment
Share on other sites

BREAKING NEWS - BREAKING NEWS - angående TOM (huff, ikke nå igjen.....)

 

Det ble oppdaget en vesentlig feil i regnearket mitt i går - en feil som gjør minst 2 deltakere svært glade.

Montus hadde fått satt inn TOM i stedet for SNI - noe som førte til at han ble plassert på 5. plass i stedet for FØRSTE.

Feilen er nå rettet opp til glede for Montus som ledet etter 1. runde - og for Pantera - som foretrekker å komme bakfra

(ref hennes siste melding) i løpet av uka.

 

Gleden ble av kort varighet for begge to -siden de allerede NÅ har byttet plass! Panteras GNR (short)fortsatte å falle, mens COR trakk litt ned for Montus. Bak disse finner vi de samme deltakerne som sist: Pirelli - Dellamorte og Quicken !

 

I midtskiktet er det nå utrolig jevnt - med 25 deltakere innen 2 % av +/- null !

En gladnyhet for EN av dere i morgen - og pallplass kan fort være innen rekkevidde !

Det er med en viss lettelse jeg registrerer at :munky2: nå befinner seg HELT på bunnen - akkurat slik det BØR være !

Mølleren, som vant for noen uker siden, har tydeligvis problemer på "glatta" med STP !

Problemer har også Filosofen - som er helt utkjørt etter fredagens harde batalje med Hoff@ !

I tillegg har den påfølgende seiersfesten satt sine spor - så dette kan etter hvert bli en slitsom uke for deg !

Til slutt tar jeg med AOC som har vært lur nok til å shorte 2 aksjer.

En glimrende taktikk når børsen faller, men når du velger BLO + FRO hjelper det ikke om DE ANDRE aksjene faller når DINE........

 

NB:

For å unngå forvirring med oppnådde % - har jeg nå fjernet de "tallene" som enkelte benytter bak sine brukernavn ! For alle de som "tilfeldigvis" brukte tallet 1 fikk dette prosenten til å virke 10 x så stor som den i virkeligheten var. Bløffen er avslørt !

 

 

:cheers:

Pantera 7,27

Montus 5,87

Pirelli 4,81

Dellamorte 4,58

Quicken 4,50

Megler 1 2,20

Thomas 1,85

Vegard 1,59

Mitch 1,27

Fiske Pinna 1,25

Amatøren 1,25

BULLE 0,97

Birger 0,86

Donaldr 0,82

Hammers 0,70

MO 0,60

Coban 0,51

Hoff@ 0,49

AksjePer 0,48

Rune 0,41

thatra 0,32

baard.p 0,00

 

 

:confused5:

Hallu -0,12

ARMOT -0,49

Jean -0,80

Ivers -0,84

Carlos -1,11

Laphroaig -1,41

Pluss -1,64

MACARONI -1,67

AOC -1,90

Filosofen -2,23

Mølleren -2,80

:munky2: -3,09

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...