Jump to content

Aksjekonkuranse - uke 05


Corvus

Recommended Posts

Med tillatelse fra PIRELLI starter jeg en ny topic for uke 5.

Regler som sist. Inntil 3 aksjer. Hver aksje teller likt i portefølgen. Shorting tillatt. du må være registrert

 

Oppgi:

Ticker m/sluttkurs fredag

 

Siste frist: mandag 26/01 kl:0900.

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Alltid moro med konkurranser.

 

Til uka satser jeg på:

 

AKVR 129,75 kommer opp med gode nyheter.

 

NOI 2,76 snart må det vel bli noe her og, en medlding fra ledelsen?

 

ITE 2,38 har mye større potensiale.

Link to comment
Share on other sites

Flott initiativ.

Nå er uke 4 snart over og vi ser fremover......

 

Jeg tror at:

CNR: 4,12. CNR har vist styrke denne uke, og mange ser potensialet i aksjen. Jeg tror at aksjen styrker seg i neste uke. En god melding vil sende aksjen mot 4,90 - 5,0. Target neste Fredag 4,30

OCR: 18,70. Doblet seg etter tildeling av en kontrakt for bruk av Eirik Raude i Canada, verdt 26 millioner dollar (oktober ifjor). Stigning fortsetter, Target 19,50 til Freadg

TTS: 14,10. TTS vil snart ta av etter at mange holder kurset nede for å laste opp. Jeg tror at denne aksjen vil doble seg i løpet av året. Target 15,30 til Freadg.

 

Det gjenstår å se om mine "analyse" treffer denne uke.

mvh/ Carlos

Link to comment
Share on other sites

Mine tips for ukene som kommer er : LERØY SEAFOOD sluttkurs fredag var lave 34,60, fallet skyldes sannsynligvis omtalen om det er farlig å spise laks eller ei. Norsk fiske eksport tar seg iallefall opp jeg tror kursmål på denne aksjen vil komme opp i 43,0 kr (LSG) - EMERATOR sluttkurs fredag var 6,32, denne går litt opp og ned ,men jeg ser at de amerikanske IT aksjene er i god bevegelse så kursmål 8,0 kr (EME tror jer er realistisk - TELENOR endte fredag på kr. 49,10 etter å ha vært over kr. 50,0 og solgt for kr. 50,25 torsdag , her er fremdeles potensiale og jeg mener at et kursmål på 55,0 kr. snart er innen rekkevidde.

Snart blir der buisness as usual igjen og folk glemmer.

 

mvh

jozetter :roll:

Link to comment
Share on other sites

Dere på skrive ticker og sluttkurs fredag. Ikke hva dere tror kursen blir! Den eneste som har gjort det riktig hittil er Laphroaig og Ivers. Men dere må gjerne begrunne valgene deres. (Dere kan editere innleggene deres..)

Link to comment
Share on other sites

Mine valg for konkurransen kommende uke:

 

DSND - 22,90 - Kjøpes

FAST - 13,20 - Kjøpes

FRO - 210,- Selges

 

DSND kommer med tall på torsdag, tror de blir bedre enn ventet. FAST falt mye i dag, tror den kommer tilbake kommende uke på spekulasjon om tallene som kommer i uke 6. FRO shortes, hvis vi går inn i en lengre korreksjon er dette min sikkerhet mot den.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

I uke 5 har jeg tro på følgende:

 

Inmeta (INM) Kjøp 2,26

 

Inmeta har vært gjennom en konsolideringsfase og er nå i ferd med å hente ny styrke for en ny oppgang. Håper at vi i neste uke ser posisjonering i forkant av resultatfremmleggelse og kanskje en nyhet!

 

P4 (PFI) Salg 6,05

 

PFI er et selskap som foreløpig ser ut til å vinne radiokrigen. Flotte radioprogrammer, men dessverre for investorene så er nok ikke inntjeningen det beste. Svak kursutvikling etter at siste (meget gode) radiomåling tyder på at vi får en korreksjon i denne aksjen.

 

Eltek (ELT)Kjøp 58,25

 

Dette er et selskap som har det fundamentale i orden. Drastiske kostnadskutt har fått lønnsomheten tilbake. Venter spent på Q4 resultatet.

 

Generelt

 

Tror at vi kan få en korreksjon på Oslo Børs med en nedgang på 2-3% i neste uke. Fremdeles pøses det inn penger i aksjemarkedet og jeg tror ikke korreksjonen blir lang. Mange luftslott aksjer har fått en vanvittig prising, men kvalitetsaksjer henger etter. Håper at vi får mer fokus på kvalitet hvis vi får en korreksjon.

Link to comment
Share on other sites

I Uke 5 vil jeg satse på disse:

 

TAD - Kjøp - 20,90

Et bedre Q4 enn det som er priset inn legges antakelig fram torsdag 08:30.

 

PHO - Kjøp - 61,00

Falt ulogisk mye på fredag som skal hentes inn igjen. Positive nyheter kan komme.

 

OFL - Kjøp - 22,00

Et kraftig fall forrige uke på lavt volum etter stigning på stort volum gjør at et byks opp igjen er sannsynlig om IT generelt gjør det OK/bra neste uke.

Link to comment
Share on other sites

Hei er ny her, aksjekonkurransen er en bra ting. Mine tips for uke 5 er:

 

Inm: kjøpes 2,26: Har fått en korreksjon ned, og vil nå fortsette ferden oppover. Er et av få it-selskaper med relativt sunn økonomisk oppbyggning.

 

GOL: kjøpes 111,75: MÅ bare stige...

 

EME: kjøpes 6,30: Stiger på gode resultater torsdag

Link to comment
Share on other sites

Slenger med meg i denne konkurransen jeg også...

 

Akjeportefølje for uke 05:

 

KOM (Kurs 150,50)

PAN (Kurs 0,05)

OPC (Kurs 111)

 

Er kursene feil skylder jeg på www.hegnar.no

 

Hvordan beregner admin vinneren i dette spillet?

Just 4 fun dette her, eller har admin en premie på lur?

 

Ha en fin uke! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...