Jump to content

Teknisk Analyse og signaler


Vegard

Recommended Posts

Joda, kom meg inn - takker. Utfordringen blir å ikke selge for tidlig. Begynner å slite litt med stigningstakten intradag. Men det er ikke noe mer enn et lite rødt flagg og hvertfall ikke tilstrekkelig til å selge alt. Satser på å få klemt ut 1/4 på 0,73 nå, også får resten ligge med en sl i underkant av 0,7. Legg merke til det lille flagget intradag. Disse er mye vanligere i intradagschart enn i dagchart.

 

Vel, nøyde meg med 0,72

 

chart

 

HEX

 

Ser foreløpig ut som et breakaway gap, men bør se close opp mot hod og ikke ned mot lod.

 

PDR

 

Traden gikk forøvrig skitt. Vil ikke avskrive exhaustion gap-teorien, men er ikke villig til å bli med lenger ned. Får heller evt ta en revurdering senere.

Edited by ramses
Link to comment
Share on other sites

IGE

 

I mangel av noe bedre kan kanskje den gamle toppen omkring 0,9/1 duge som target. Få jeg mulighet skal jeg droppe en kvarting til der. Men det blir vel uansett ikke aktuelt før i morgen, vil jeg tro.

Edited by ramses
Link to comment
Share on other sites

IGE

 

Vanvittig volum og drag i denne og jeg skal ikke driste meg til å prøve å spå toppen her. Men i morgen skal sikkert alle "johnnie come latelies" inn, og da nærmer som regel festen seg slutten. For de som ikke frykter tidlig magesår, kan det være en mulighet å begynne å se etter en shortentry. Selv om det kun skulle bli en minimumsretrace, er det ikke vanskelig å regne seg frem til en veldig god r/r. To mulige set-ups.

 

1. De mest dristige kan shorte et up-gap på direkten, evt legge entry et par tre tick over åpningskursen ved gap opp og sl et par tre tick lenger opp. Gapet opp bør minimum være 5-6 tick. Jo større gap jo bedre. Desto større gap, desto mindre grunn til å legge entry over åpningskursen. Vil ikke akkurat påstå at jeg anbefaler dette set-up'et på det varmeste og kommer neppe til å vurdere det selv. Et bedre set-up derimot, som jeg kunne vurdert å gå short på er:

 

2. Kursen åpner opp, enten ved gap eller en kjapp sprint de første minuttene, minimum 5-6 tick. Deretter blir kursen solgt ned igjen på høyere volum og volumet bør helst også være høyt sett ift hele siste oppgangsfasen. Kursen bør så falle under åpningskursen og også helst under gårsdagens close. Hvis det så senere på dagen kommer en lavvolum-bevegelse opp mot dagens hod, er dette mest sannsynlig "belief dies hard" og shorten settes ved dagens hod med sl noen få tick over. Gir glimrende r/r sammen med høy treffprosent. Bruk f.eks. 15 min chart.

 

Nå er det ikke sikkert at noen av disse scenarioene kommer til å materialisere seg, men det kan være greit å ha noen set-ups klare i hodet. Den kan jo også f.eks bygge et bullish flagg. Om kursen topper ut i morgen eller om tre dager skal jeg heller ikke si for sikkert. Men jeg tror heller før enn siden, for å si det sånn.

Link to comment
Share on other sites

Investor

 

Skal du ha gode intradagschart i realtid tror jeg du må betale for det. Bigcharts er +15min. Gratis prøveuke hos theonlinetrader.com

 

IGE

 

Litt uheldig med den emisjonsmeldingen. Også jeg som skrev det lange innlegget, da gitt, sannsynligvis til ingen nytte! Snakker om uflaks....

Link to comment
Share on other sites

33e2480d.png

 

Har du noen inspill på denne formasjonen ramses? Hadde så godt som all midlene mine bundet opp i den i påvente av et brudd av halslinjen. Forutsatt at dette er en omvendt hode- og skulderformasjon så er jo statistikken absolutt på min side, men så spørs det om det tar såpass lang tid før bruddet skjer at det er like greit å kjøpe noe annet.

Link to comment
Share on other sites

FRO.png

 

Frontline kan være en å følge med på. Har en fin konsolidering gående med godt etablert støtte og mostand. Mulighet for minst 10% gevinst (280 kr og 310 kr), muligheten for bedre inngang og utgang en dette er vel ganske stor. Potensialet opp til øverste motstand er på 25% fra 280.

 

RSI har vist seg å fungere bra i denne ettersom den konsoliderer.

Link to comment
Share on other sites

Oppfølging av svenskene nevnt på mandag

 

FPIP (SE)

 

Steget 50% siden mandag, så det er kanskje litt sent å løpe etter nå. Har skalert ut 40%, resten trailes til jeg tas ut.

 

GLOC

 

Har også gått bra. Også her bør man vente på pullback ned mot utbruddspunkt. Omkring 3,2/3,3.

 

TRIC B

 

Konsoliderer etter bruddstick på mandag. Kan kjøpes på svakhet i rangen 2,4-2,5, evt ved brudd av 2,6. Dette caset kan kreve litt mer tålmodighet enn de andre.

 

BIOP

 

Også her bør man vente på pullback

 

FPIP

 

GLOC

 

BIOP

 

TRIC B

Link to comment
Share on other sites

SME

 

Det er vel ingen perfekt OHS, men helt OK. Toppen mellom vs og hode burde kanskje ideellt sett vært litt lavere, men jeg tror ikke man skal legge særlig vekt på det. De tre siste dagene ser også ut som et potensielt bullish flagg. Legg spesielt merke til hvordan volumet har tørket inn og hvor liten range disse stickene har. Enig i konklusjonen din at kontinuasjon er det mest sannsynlige.

 

Er det ikke Q1 dag? I så tilfelle kan jo dette trigge kursen begge veier delvis uavhengig av det tekniske bildet.

Link to comment
Share on other sites

ALX

 

Verdt å ha på blokka. Tar vel neppe ut forrige topp (0,42) på første forsøk, så det kan evt plukkes på pullback fra denne toppen, omkring 50% retrace. Vil man ha et bedre signal, venter man på brudd av 0,42 på høyt volum. Er selv inne.

Link to comment
Share on other sites

Ønsker synspunkter på min vurdering av Blom:

 

Blom ser ut til være klar for brudd oppover. Motstandslinjen går ved 13,50 og i dag er ca 60% av formasjonen dannet. De fleste brudd skjer mellom 60 og 65% i formasjonen. Volumet er lite. Aksjen beveger seg jevnt og trutt mot motstanden og danner lavere bunner.

 

Er jeg helt på bærtur her eller? Noen andre som sitter på gjerdet og vurderer en inngang?

Link to comment
Share on other sites

Zevs

 

Brudd av 13,5 på høyt volum (minimum 1mill) bør være et ok signal. Etablering over 14 gir bekreftelse. Går ut fra at det er stigende bunner du mener. Er det stigende triangel du ser? Hadde ikke tenkt over denne selv. Kjøper sannsynligvis denne ved brudd.

 

Pluss201

 

Ignis sliter litt med å bryte motstanden omkring 0,65 og det er ikke så rart siden den har gått 30-40% på fire dager. Anser det som har skjedd de siste dagene for bullish, men satser på at det blir en pullback før brudd og håper på å få plukket noe ned mot 0,6 og så kjøpe mer ved tegn til kontinuasjon. Hvis ikke får jeg ta den på pullback etter brudd.

Edited by ramses
Link to comment
Share on other sites

ramses

 

Det kan meget godt være du har rett.

 

Volumet var voldsomt de siste 3 dagene forrige uke. Ikke rart man har vært bull når innsider kliner til og handler for 3.5 mill...

 

Jeg er ikke overbevist om at den går gjennom motstanden, men heller ikke overbevist om at den faller av igjen.

 

Økt fokus om aksjen kan føre den oppover. I morgen har vi nok svaret... :mellow:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...