Jump to content

Teknisk Analyse og signaler


Vegard

Recommended Posts

Angående DIAG tror jeg at jeg holder meg langt unna, potensialet er der tydeligvis, men ordrebildet er så rotete og volatilt...

 

Uansett, BLOM. Denne ser voldsomt interessant ut, ser antydning til flere bull formasjoner. Skal se nærmere på den over helgen, men om det er noen andre som har kommentarer til den så hadde det vært interessant, for å se hvor forskjellig man tolker samme chart :)

Link to comment
Share on other sites

Blom har jeg fulgt med i ganske mange måneder nå. Jeg var skikkelig beredt på oppgang i perioden februar-april. Aksjen så ut til å danne en stigende klileformasjon. Men så kom krakket og forkludra hele chartet. Så den ble det ikke noe av.

 

Jeg må ærlig innrømme at jeg finner ikke noe vettigt ut av kursbildet til Blom.

Men jeg har notert meg følgende som kan være av interesse:

 

1) Omvendt HS formasjon, men en utrolig dårlig en. Første skulder ligger i begynnelsen av mars, hodets senter i midten av mai og siste skulder under dannelse nå. Halslinjen blir vanskelig å plassere men ligger i området 13,0 - 13,5.

 

2) Dobbel bunn formasjon i juni. Bunnene ligger ved 12 kroner og halslinjen ved 13 blank. Signaliserer følgelig oppgang og bekrefter kanskje påstand nr 1. Oppgangen bør komme snart for å si det slik. Blom aksjonærene er nok leie og utålmodige.

 

3) En stigende kileformasjon (fullendt) som går over april og mai. Bruddet kom i slutten av mai. Vi har også fått pullback mot tilbake til motstandslinje på 12 kr. Eneste svakheten her er at aksjen ikke tok av etter første touch, men oppfører seg nærmest som en sprettball (lavere topper).

 

Uansett så er jeg bull til aksjen også... Kom gjerne med kommentarer til mine betraktninger her. Hadde vært artig å visst hva andre mener :rolleyes:

 

God helg!

Link to comment
Share on other sites

AnalyseNytt

Fredag 17 juni 2005

 

Logg inn Tilbud

AnalyseNytt i dag

Markedskommentarer for Oslo Børs, Nasdaq og Stockholmsbørsen

Oversikt over de siste kjøps-/salgssignalene på Oslo Børs

Analyser av hovedindeksene på Oslo Børs, Nasdaq og Stockholmsbørsen

Analyse av Dagens Kjøpskandidat på Oslo Børs

Børsbarometeret - et stemningsbarometer som gir oversikt over prosentvis og antall kjøps-, salgs- eller vent-kandidater på Oslo Børs

Med mer

 

 

 

 

Markedskommentarer

Oppgang på Oslo Børs torsdag

Det ble en positiv utvikling i markedet torsdag, og Hovedindeks endte på 274 poeng, noe som er en oppgang på 0.6%. Etter en endring på +0.7% sluttet OBX-indeks på 920 poeng.

 

75 aksjer viste en oppgang og 61 en nedgang. Det var 23 aksjer som sluttet likt med dagen før og 39 som var uten omsetning. Dagens vinner ble C. Tybring-Gjedde som endte på 4.00 etter en oppgang på 20.5%. Andre aksjer som gjorde det bra, var DynaPel Systems Inc. med en oppgang på 11.6%, Pan Fish opp 8.3% og Northern Oil opp 7.3%. CanArgo Energy Corp. var aksjen som gjorde det dårligst. Aksjen falt hele 11.6% og sluttet på 6.35. Også Camillo Eitzen & Co ASA, Altinex og Frontline gjorde det meget dårlig, med nedgang på henholdsvis 6.0%, 5.7% og 5.4%. Aksjene med høyest omsetning var Statoil med 1034 millioner kroner, Norsk Hydro med 704 millioner kroner og Frontline med 589 millioner kroner. Totalt ble det torsdag omsatt aksjer og grunnfondsbevis for ca 5.6 milliarder kroner.

 

 

Oppgang på Nasdaq torsdag

NASDAQ COMBINED COMPOSITE INDEX utviklet seg positivt torsdag, og steg 0.7% til en sluttnotering på 2089 poeng. Med dette har indeksen steget 4 dager på rad.

 

 

Positiv utvikling på Stockholm Fondbörs torsdag

Stockholmsbörsen All-Share PI utviklet seg positivt torsdag, og steg 0.5% til en sluttnotering på 251 poeng. OMXS30 Index endret seg +0.7% og sluttet på 810 poeng.

 

 

 

 

Dagens signaler - Oslo Børs

NOI - Northern Oil har brutt den fallende trenden, noe som i først...

 

EKO - Ekornes har brutt opp gjennom taket i en fallende trendkanal...

 

CTG - C. Tybring-Gjedde ligger i en tilnærmet horisontal trend og ...

 

RIE - Rieber & Søn A har falt tilbake mot gulvet i en tilnærmet ho...

 

MEC - Medi-Cult har brutt opp gjennom taket i en fallende trendkan...

 

Bestill nå - så får du umiddelbar tilgang til analysene, samt 1 måneds ekstra abonnement gratis!

Les mer!

 

 

 

Indeksanalyser

Kjøpskandidat (Middels lang sikt)

Hovedindeks ligger i en stigende trend og videre oppgang innenfor denne indikeres. Ved reaksjoner tilbake er det støtte mot gulvet i trendkanalen. Har også brutt et motstandsnivå og gitt kjøpssignal fra langsiktig trading range. Indeksen har brutt opp gjennom motstanden ved ca 265 poeng og videre oppgang er dermed signalisert. RSI er overkjøpt, noe som indikerer at en kortsiktig reaksjon ned snart bør komme. Indeksen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.

 

Watch (Middels lang sikt)

NASDAQ COMBINED COMPOSITE INDEX har brutt opp gjennom taket i en fallende trendkanal. Dette indikerer i første omgang svakere falltakt, eller innledning av en mer horisontal utvikling. Glidende snitt-indikatoren har gitt kjøpssignal. Dette signaliserer isolert sett videre oppgang, men tregheten til indikatoren gjør at man ofte går glipp av mye av oppsiden. Indeksen har marginalt brutt opp gjennom motstanden ved ca 2080 poeng. Etablert brudd vil indikere videre oppgang. Indeksen anses samlet sett teknisk nøytral på middels lang sikt.

 

Kjøpskandidat (Middels lang sikt)

Stockholmsbörsen All-Share PI viser en sterk utvikling innenfor en stigende trendkanal. Videre positiv utvikling indikeres, og det ligger støtte ned mot gulvet av kanalen. Har brutt et motstandsnivå og gitt kjøpssignal fra langsiktig trading range. Indeksen har brutt opp gjennom motstanden ved ca 248 poeng og videre oppgang er dermed signalisert. RSI er overkjøpt. Aksjen kan likevel gjerne stige videre, og vi bør se en nedgang i RSI-kurven før dette anses å svekke aksjen. Indeksen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.

 

 

 

Dagens kjøpskandidat - Oslo Børs

C. Tybring-Gjedde (CTG) - 16 juni. Kurs: 4.00

C. Tybring-Gjedde ligger i en tilnærmet horisontal trend og videre utvikling innenfor denne indikeres. Kursen har nå steget opp mot taket i trendkanalen, noe som bør gi en reaksjon ned. Har brutt et motstandsnivå og gitt kjøpssignal fra langsiktig trading range. Aksjen har støtte ved ca 3.58 kr. Positiv volumbalanse styrker aksjen på kort sikt. RSI er overkjøpt. Aksjen kan likevel gjerne stige videre, og vi bør se en nedgang i RSI-kurven før dette brukes som et salgssignal. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.

Middels lang sikt: Kjøpskandidat

 

Bestill nå - så får du umiddelbar tilgang på tilsvarende analyser for alle selskapene i markedet. I tillegg får du 1 måneds ekstra abonnement gratis!

Les mer!

 

 

 

Modellporteføljen

Modellporteføljen oppdateres hver fredag før børsen åpner med mulige nye og spennende kandidater.

Modellporteføljen ble etablert 2000-12-07. Siden da har porteføljen oppnådd følgende resultater:

Siste uke 2005 2004 2003 2002

Portefølje 3.24% 24.16% 45.59% 85.00% -13.50%

Hovedindeks 2.57% 15.67% 38.45% 48.40% -31.09%

 

 

 

Teknisk AksjeAnalyse

 

 

Bestill Investtechs bok om teknisk aksjeanalyse!

Les mer!

 

 

Indekser siste dag

AEX 0.83% 378.95

CAC40 0.02% 4185.15

COMPX 0.69% 2089.15

DAX 0.69% 4579.87

DJX 0.12% 10579

HEX 0.82% 7226.05

KFX 0.73% 339.43

OMXS30 0.67% 809.80

OSEBX 0.63% 273.80

SAX 0.53% 251.32

UKX 0.47% 5043.00

XOBX 0.66% 919.57

 

 

IndeksVurderinger

 

 

 

AEX

CAC40

COMPX

DAX

DJX

HEX

KFX

OMXS30

OSEBX

SAX

UKX

XOBX

 

 

Kort sikt

Middels lang sikt

Lang sikt

 

 

Modellportefølje

 

Portefølje: +282.12%

Ref.indeks: +43.94%

 

Bestill abonnement nå og få umiddelbar tilgang til modellporteføljen!

Les mer!

 

 

Børsbarometeret

Oslo Børs - Middels lang sikt

 

54%36%10%

129 Kjøpskandidater

86 Watch-kandidater

25 Salgskandidater

 

 

 

Investtech tilbyr et av verdens mest avanserte analysesystemer innen mønstergjenkjenning og rangeringssystemer.

Som abonnent får du daglig overvåking av hele aksjemarkedet og av akkurat de aksjene du ønsker å følge.

Les mer!

 

 

 

 

 

Trykk her - hvis du ikke lenger ønsker å motta AnalyseNytt fra Investtech.

 

 

Copyright © 2005 Investtech.com AS, Org.No 978 655 424 MVA Disclaimer

Link to comment
Share on other sites

11c776cf.png

 

Som nevnt tidligere ser Blom interessant ut.

I utgangspunktet ser man en fallende brodaening wedge, som er ett bull signal ved brudd opp (spesielt på grunn av positiv trend i forkant av formasjonen).

 

Mot slutten ser vi en cup and handle formasjon, også et bull signal. Hele sulamitten kan vel også klasifiseres som et high and thight flag, en konsolidering etter at en aksje har doblet seg i verdi.

 

Summen av dette burde tilsi at potensialet for en oppgang er tilstedet. Bruddet på den fallende wedgen er bekreftet allerede når den røde tykke trendlinjen brytes, noe som også kan regnes som bruddet for high and thight flag formasjonen. Når det gjelde cup and handle må den stiplede røde linjen brytes. Noe som er verdt å merke seg er at 3/4 av cup and handle formasjonenen får en pullback til støtten.

 

Kommer til å følge tett med på denne de neste dagene, eventuelt ta en posisjon om den bryter ut av cup and handle, eller om den viser oppgang på stort volum, legg merke til at volumet har synket helt siden februar.

Link to comment
Share on other sites

AnalyseNytt

Mandag 20 juni 2005

 

Markedskommentarer for Oslo Børs, Nasdaq og Stockholmsbørsen

Oversikt over de siste kjøps-/salgssignalene på Oslo Børs

Analyser av hovedindeksene på Oslo Børs, Nasdaq og Stockholmsbørsen

Analyse av Dagens Kjøpskandidat på Oslo Børs

Børsbarometeret - et stemningsbarometer som gir oversikt over prosentvis og antall kjøps-, salgs- eller vent-kandidater på Oslo Børs

Med mer

 

 

Markedskommentarer

Oppgang på Oslo Børs fredag

Det ble en positiv utvikling i markedet fredag, og Hovedindeks endte på 276 poeng, noe som er en oppgang på 0.6%. Uken som helhet ga en oppgang på 1.9%. Etter en endring på +0.7% sluttet OBX-indeks på 926 poeng. Uken som helhet ga en oppgang på 1.9%.

 

82 aksjer gikk opp og 60 gikk ned, mens 28 forble uendret og 26 var uten omsetning. Dagens vinner ble Sinvest som endte på 35.90 etter en oppgang på 9.8%. Andre aksjer som gjorde det bra, var Petrojack med en oppgang på 7.0%, Petrolia Drilling opp 5.3% og Fred. Olsen Energy opp 4.8%. Ibas Holding var aksjen som gjorde det dårligst. Aksjen falt hele 7.3% og sluttet på 13.90. Også Ignis, Opticom og Catch Communications gjorde det meget dårlig, med nedgang på henholdsvis 5.1%, 4.5% og 4.3%. Mest omsatt var Statoil med en omsetning på 1847 millioner kroner og Norsk Hydro med 1143 millioner kroner. Også Frontline og Pan Fish ble mye omsatt, med henholdsvis 477 og 314 millioner kroner. Totalt ble det fredag omsatt aksjer og grunnfondsbevis for ca 6.6 milliarder kroner.

 

 

Tilnærmet uendret på Nasdaq fredag

Det var en flat utvikling i markedet og NASDAQ COMBINED COMPOSITE INDEX sluttet på 2090 poeng (+0.05%). Indeksen har med dette steget for 5. dag på rad. For uken som helhet viste indeksen en oppgang på 1.3%.

 

Sidelengs utvikling på Stockholm Fondbörs fredag

Det var en flat utvikling i markedet og Stockholmsbörsen All-Share PI sluttet på 251 poeng (+0.02%). Uken som helhet ga en oppgang på 1.2%. Etter en endring på -0.1% sluttet OMXS30 Index på 809 poeng. For uken som helhet viste indeksen en oppgang på 1.1%.

 

 

Dagens signaler - Oslo Børs

KVE - Kverneland viser en sterk utvikling innenfor en stigende tre...

 

WWI - Wilhelmsen A har brutt ned gjennom gulvet i en stigende tren...

 

GRE - Gresvig ligger i en tilnærmet horisontal trend og videre utv...

 

HOLG - Hol Sparebank ligger i en stigende trend og videre oppgang i...

 

MELG - Melhus Sparebank ligger i en stigende trend og fortsatt posi...

 

Indeksanalyser

Kjøpskandidat (Middels lang sikt)

Hovedindeks viser en sterk utvikling innenfor en stigende trendkanal. Videre positiv utvikling indikeres, og det ligger støtte ned mot gulvet av kanalen. Har også brutt et motstandsnivå og gitt kjøpssignal fra langsiktig trading range. Indeksen har støtte ved ca 264 poeng. RSI er overkjøpt. Aksjen kan likevel gjerne stige videre, og vi bør se en nedgang i RSI-kurven før dette brukes som et salgssignal. Indeksen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.

 

Watch (Middels lang sikt)

NASDAQ COMBINED COMPOSITE INDEX har brutt den fallende trenden, noe som i første omgang indikerer svakere falltakt. Har gitt kjøpssignal fra glidende snitt-indikatoren, og signaliserer dermed videre oppgang. Indeksen har marginalt brutt opp gjennom motstanden ved ca 2080 poeng. Etablert brudd vil indikere videre oppgang. RSI divergerer negativt mot kursen, noe som indikerer fare for en reaksjon ned. Indeksen anses samlet sett teknisk nøytral på middels lang sikt.

 

Kjøpskandidat (Middels lang sikt)

Stockholmsbörsen All-Share PI ligger i en stigende trend og videre oppgang innenfor denne indikeres. Har brutt et motstandsnivå og gitt kjøpssignal fra langsiktig trading range. Indeksen har brutt opp gjennom motstanden ved ca 248 poeng og videre oppgang er dermed signalisert. RSI er overkjøpt. Aksjen kan likevel gjerne stige videre, og vi bør se en nedgang i RSI-kurven før dette anses å svekke aksjen. Indeksen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.

 

Dagens kjøpskandidat - Oslo Børs

Wilhelmsen A (WWI) - 17 juni. Kurs: 169.00

Wilhelmsen A har brutt ned gjennom gulvet i en stigende trendkanal. Dette indikerer i første omgang svakere stigningstakt, eller innledning av en mer horisontal utvikling. Har brutt motstanden ved 167 kr i en rektangelformasjon, og videre oppgang signaliseres. Aksjen har støtte ved ca 156 kr. RSI divergerer negativt mot kursen, noe som indikerer fare for en reaksjon ned. RSI-kurven viser en fallende trend, noe som kan være et tidlig signal om innledning av en fallende trend også for kursen. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.

Middels lang sikt: Kjøpskandidat

 

 

Modellporteføljen

Modellporteføljen oppdateres hver fredag før børsen åpner med mulige nye og spennende kandidater.

Modellporteføljen ble etablert 2000-12-07. Siden da har porteføljen oppnådd følgende resultater:

Siste uke 2005 2004 2003 2002

Portefølje 1.07% 24.66% 45.59% 85.00% -13.50%

Hovedindeks 1.89% 16.40% 38.45% 48.40% -31.09%

 

Indekser siste dag

AEX 0.35% 380.27

CAC40 0.85% 4220.91

COMPX 0.05% 2090.11

DAX 0.54% 4604.57

DJX 0.42% 10623

HEX 0.00% 7226.30

KFX 1.35% 344.01

OMXS30 -0.15% 808.62

OSEBX 0.63% 275.52

SAX 0.02% 251.36

UKX 0.69% 5077.60

XOBX 0.75% 926.43

Link to comment
Share on other sites

Goof:

 

Positiv TA du kom med på BLO. Jeg lurer bare på hvorfor du ikke legger startpunktet til topplinjen høyere, på ATH i chartet? I såfall får man en nesten perfekt rektangelformasjon med parrallelle linjer, nedadgående trend. Jeg tror det stemmer bedre med at den tok imot på øvre motstand i denne trendkanalen i dag?

 

Jeg er allerede inne og halvveis klar for å høste av en oppgang, så det er ikke det. Men jeg tenkte altså å vente med å kjøpe mer til vi når bunnen i trendkanalen. Jeg er heller ikke helt sikker på at dette gulvet holder (sannsynlighet 30% for utbrudd ned/70% for utbrudd opp i mitt hode). Mest gut feeling det, da!

Link to comment
Share on other sites

BLO

 

Hvilken formasjon man legger til grunn synes jeg ikke er så viktig her. Det som er viktig er at denne har konsolidert pent i fire-fem måneder nå. Brudd over forrige topp omkring 12,5/13 på høyt volum vil uansett være et bra kjøpssignal.

 

Hva med OHS (ved brudd over forrige topp)?

 

 

RGT

 

Fikk kontinuasjon kjappere enn ventet. Strengt tatt litt kort konsolidering for å kunne legg flagg til grunn, men det ligner veldig og det er lett å tenke i de baner. Gir i så tilfelle et hyggelig target på 2,8.

Link to comment
Share on other sites

BLO

 

Hvilken formasjon man legger til grunn synes jeg ikke er så viktig her. Det som er viktig er at denne har konsolidert pent i fire-fem måneder nå. Brudd over forrige topp omkring 12,5/13 på høyt volum vil uansett være et bra kjøpssignal.

 

44082[/snapback]

 

Helt enig, og da er man i utgangspuntket over på high and tight flag, som egentlig ikke er en formasjon men ett brudd på nedgående konsolideringstrend. Den OHS formasjonen du nevnte så jeg ikke før nå, enda en antydning om oppgang.

 

Men jeg tenkte altså å vente med å kjøpe mer til vi når bunnen i trendkanalen. Jeg er heller ikke helt sikker på at dette gulvet holder (sannsynlighet 30% for utbrudd ned/70% for utbrudd opp i mitt hode). Mest gut feeling det, da!

Selvfølgelig kan den den gå ned i bunnen av trendkanalen igjen, men hovedgrunnen til at jeg tror på brudd nå er cup and handle formasjonen som ligger på samme nivå som nedgående trendlinje, altså brudd på to formasjoner så snart den bryter 13 (3 om vi regner OHS).

 

Angående det fundamentale i BLOM, er det noen store nyheter/kontrakter eller annet som kan gi positivt/negativt utslag i nærmeste tid? Har ikke fanget opp noe i nyhetene.

Link to comment
Share on other sites

Angående det fundamentale i BLOM, er det noen store nyheter/kontrakter eller annet som kan gi positivt/negativt utslag i nærmeste tid? Har ikke fanget opp noe i nyhetene.

 

Jeg har ikke sett noe og uten nyheter blir jo TA hovedfokus nå. Jeg er enig i at det er mye som kan indikere et brudd opp, og de neste dagene blir spennende.

 

Det som gjør meg skeptisk til nytt brudd oppover, er mest det at hovedfokus i presse og hos investorer på OB ligger helt andre steder nå. Det er sannsynlig at mange kortsiktige tradere er/kan komme til å bli innelåst i fisk, rigg og olje, og ingen storinvestorer ser ut til å kaste sitt blikk på BLO. De venter vel på at det kommer ny info om mer fundamentale ting. Så jeg ser nok ikke helt hva som skal hindre at dette seilflyet glir/daler sakte videre en stund til.

Edited by AksjePer
Link to comment
Share on other sites

AnalyseNytt Onsdag 22 juni 2005

 

Logg inn Tilbud

AnalyseNytt i dag

Markedskommentarer for Oslo Børs, Nasdaq og Stockholmsbørsen

Oversikt over de siste kjøps-/salgssignalene på Oslo Børs

Analyser av hovedindeksene på Oslo Børs, Nasdaq og Stockholmsbørsen

Analyse av Dagens Kjøpskandidat på Oslo Børs

Børsbarometeret - et stemningsbarometer som gir oversikt over prosentvis og antall kjøps-, salgs- eller vent-kandidater på Oslo Børs

Med mer

 

 

 

 

Markedskommentarer

Sidelengs utvikling på Oslo Børs tirsdag

Hovedindeks beveget seg tilnærmet horisontalt tirsdag og sluttet på 275 poeng (+0.14%). Etter en endring på +0.1% sluttet OBX-indeks på 927 poeng.

 

73 aksjer gikk opp og 65 gikk ned, mens 30 forble uendret og 30 var uten omsetning. Altinex var aksjen som gjorde det aller best. Aksjen steg 11.8% og sluttet på 0.38. Fesil, opp 9.3%, Northern Oil, opp 9.2%, og Gresvig, opp 8.9%, kom på de neste plassene på vinnerlisten. Exense var aksjen som gjorde det aller dårligst. Aksjen falt 6.2% og sluttet på 3.05. Troms Fylkes Dampskibsselskap, ned 5.8%, Norwegian Air Shuttle, ned 5.8%, og Petrojack, ned 5.3%, kom på de neste plassene på taperlisten. Aksjene med høyest omsetning var Statoil med 918 millioner kroner, Norsk Hydro med 637 millioner kroner og Storebrand med 316 millioner kroner. Total omsetning av aksjer og grunnfondsbevis tirsdag ble ca 5.1 milliarder kroner.

 

 

Sidelengs utvikling på Nasdaq tirsdag

Det var en flat utvikling i markedet og NASDAQ COMBINED COMPOSITE INDEX sluttet på 2091 poeng (+0.14%).

 

 

Oppgang på Stockholm Fondbörs tirsdag

Stockholmsbörsen All-Share PI utviklet seg positivt tirsdag, og steg 0.7% til en sluttnotering på 254 poeng. Indeksen har med dette steget for 4. dag på rad. Etter en endring på +0.8% sluttet OMXS30 Index på 818 poeng.

 

 

 

 

Dagens signaler - Oslo Børs

NOI - Northern Oil har brutt opp gjennom taket i en fallende trend...

 

BLO - Blom har steget opp mot taket i en tilnærmet horisontal tren...

 

RCL - Royal Caribbean Cruises ligger i en tilnærmet horisontal tre...

 

CTG - C. Tybring-Gjedde har brutt opp gjennom taket på den stigend...

 

GRE - Gresvig ligger i en tilnærmet horisontal trend og videre utv...

 

Bestill nå - så får du umiddelbar tilgang til analysene, samt 1 måneds ekstra abonnement gratis!

Les mer!

 

 

 

Indeksanalyser

Kjøpskandidat (Middels lang sikt)

Hovedindeks ligger i en stigende trend og videre oppgang innenfor denne indikeres. Indeksen har støtte ved ca 264 poeng. RSI er overkjøpt, noe som indikerer at en kortsiktig reaksjon ned snart bør komme. Indeksen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.

 

Watch (Middels lang sikt)

NASDAQ COMBINED COMPOSITE INDEX har brutt opp gjennom taket i en fallende trendkanal. Dette indikerer i første omgang svakere falltakt, eller innledning av en mer horisontal utvikling. Glidende snitt-indikatoren har gitt kjøpssignal. Dette signaliserer isolert sett videre oppgang, men tregheten til indikatoren gjør at man ofte går glipp av mye av oppsiden. Indeksen har marginalt brutt opp gjennom motstanden ved ca 2080 poeng. Etablert brudd vil indikere videre oppgang. RSI divergerer negativt mot kursen, noe som indikerer fare for en reaksjon ned. Indeksen anses samlet sett teknisk nøytral på middels lang sikt.

 

Kjøpskandidat (Middels lang sikt)

Stockholmsbörsen All-Share PI ligger i en stigende trend og fortsatt positiv utvikling innenfor denne indikeres. Har brutt et motstandsnivå og gitt kjøpssignal fra langsiktig trading range. Indeksen har støtte ved ca 248 poeng. RSI er overkjøpt. Aksjen kan likevel gjerne stige videre, og vi bør se en nedgang i RSI-kurven før dette anses å svekke aksjen. Indeksen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.

 

 

 

Dagens kjøpskandidat - Oslo Børs

C. Tybring-Gjedde (CTG) - 21 juni. Kurs: 4.19

C. Tybring-Gjedde har brutt opp gjennom taket på den stigende trendkanalen. Dette signaliserer enda sterkere stigningstakt. Har gitt kjøpssignal fra glidende snitt-indikatoren, noe som også signaliserer oppgang. Aksjen har støtte ved ca 3.56 kr. Positiv volumbalanse styrker aksjen på kort sikt. RSI er overkjøpt. Aksjen kan likevel gjerne stige videre, og vi bør se en nedgang i RSI-kurven før dette anses å svekke aksjen. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.

Middels lang sikt: Kjøpskandidat

 

 

 

Modellporteføljen

Modellporteføljen oppdateres hver fredag før børsen åpner med mulige nye og spennende kandidater.

Modellporteføljen ble etablert 2000-12-07. Siden da har porteføljen oppnådd følgende resultater:

Siste uke 2005 2004 2003 2002

Portefølje 0.35% 24.96% 45.59% 85.00% -13.50%

Hovedindeks 0.89% 16.27% 38.45% 48.40% -31.09%

 

 

 

Indekser siste dag

AEX 0.62% 381.39

CAC40 0.68% 4222.02

COMPX 0.14% 2091.07

DAX 0.46% 4608.11

DJX -0.09% 10600

HEX 0.58% 7264.09

KFX 0.25% 345.93

OMXS30 0.80% 818.37

OSEBX 0.14% 275.22

SAX 0.72% 253.88

UKX 0.20% 5082.10

XOBX 0.07% 926.58

Link to comment
Share on other sites

AnalyseNytt

Torsdag 23 juni 2005

 

 

Markedskommentarer

Tilnærmet uendret på Oslo Børs onsdag

Det var en flat utvikling i markedet og Hovedindeks sluttet på 275 poeng (-0.08%). OBX-indeks endret seg -0.1% og sluttet på 925 poeng.

 

74 aksjer gikk opp og 64 gikk ned, mens 26 forble uendret og 32 var uten omsetning. Apptix var aksjen som gjorde det aller best. Aksjen steg 15.2% og sluttet på 5.70. Jinhui Shipping, opp 11.9%, International Maritime Exchange, opp 10.7%, og Exense, opp 8.2%, kom på de neste plassene på vinnerlisten. Pan Fish var aksjen som gjorde det dårligst. Aksjen falt hele 5.7% og sluttet på 1.98. Også DOF, Tomra Systems og Sevan Marine gjorde det meget dårlig, med nedgang på henholdsvis 3.4%, 3.2% og 3.2%. Aksjene med høyest omsetning var Statoil med 971 millioner kroner, Norsk Hydro med 814 millioner kroner og Frontline med 785 millioner kroner. Total omsetning av aksjer og grunnfondsbevis onsdag ble ca 5.3 milliarder kroner.

 

Sidelengs utvikling på Nasdaq onsdag

Det var en flat utvikling i markedet og NASDAQ COMBINED COMPOSITE INDEX sluttet på 2092 poeng (+0.05%).

 

Stockholm Fondbörs gikk sidelengs onsdag

Det var en flat utvikling i markedet og Stockholmsbörsen All-Share PI sluttet på 254 poeng (+0.15%). Med dette har indeksen steget 5 dager på rad. Etter en endring på +0.1% sluttet OMXS30 Index på 819 poeng.

 

Dagens signaler - Oslo Børs

HAG - Håg ligger i en fallende trend og videre nedgang innenfor de...

 

JIN - Jinhui Shipping har brutt ned gjennom gulvet i en stigende t...

 

ODF - Odfjell A har brutt ned gjennom gulvet i en stigende trendka...

 

UTO - Det foreligger et oppkjøpstilbud på selskapet, noe som gir t...

 

HND - Hands har brutt den fallende trenden, noe som i første omgan...

 

Indeksanalyser

Kjøpskandidat (Middels lang sikt)

Hovedindeks ligger i en stigende trend og videre oppgang innenfor denne indikeres. Indeksen har brutt opp gjennom motstanden ved ca 265 poeng og videre oppgang er dermed signalisert. RSI er overkjøpt, noe som indikerer at en kortsiktig reaksjon ned snart bør komme. Indeksen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.

 

Kjøpskandidat (Middels lang sikt)

NASDAQ COMBINED COMPOSITE INDEX har brutt den fallende trenden og reagert kraftig opp. Det er foreløpig vanskelig å si noe om den framtidige trendretningen. Har gitt kjøpssignal fra glidende snitt-indikatoren, og signaliserer dermed videre oppgang. Indeksen har brutt opp gjennom motstanden ved ca 2080 poeng og videre oppgang er dermed signalisert. RSI divergerer negativt mot kursen, noe som indikerer fare for en reaksjon ned. Indeksen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.

 

Kjøpskandidat (Middels lang sikt)

Stockholmsbörsen All-Share PI viser en sterk utvikling innenfor en stigende trendkanal. Videre positiv utvikling indikeres, og det ligger støtte ned mot gulvet av kanalen. Har brutt et motstandsnivå og gitt kjøpssignal fra langsiktig trading range. Indeksen har støtte ved ca 248 poeng. RSI er overkjøpt. Aksjen kan likevel gjerne stige videre, og vi bør se en nedgang i RSI-kurven før dette brukes som et salgssignal. Indeksen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.

 

 

Dagens kjøpskandidat - Oslo Børs

Jinhui Shipping (JIN) - 22 juni. Kurs: 26.40

Jinhui Shipping har brutt ned gjennom gulvet i en stigende trendkanal. Dette indikerer i første omgang svakere stigningstakt, eller innledning av en mer horisontal utvikling. Har brutt et motstandsnivå på kort sikt og gitt kjøpssignal fra kortsiktig trading range. Aksjen har støtte ved ca 21.00 kr og motstand ved ca 33.00 kr. Volumtopper og volumbunner korresponderer godt med topper og bunner i kursen. Volumbalansen er også positiv, noe som svekker trendbruddet. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.

Middels lang sikt: Kjøpskandidat

 

 

Modellporteføljen

Modellporteføljen oppdateres hver fredag før børsen åpner med mulige nye og spennende kandidater.

Modellporteføljen ble etablert 2000-12-07. Siden da har porteføljen oppnådd følgende resultater:

Siste uke 2005 2004 2003 2002

Portefølje 1.03% 25.92% 45.59% 85.00% -13.50%

Hovedindeks 1.07% 16.17% 38.45% 48.40% -31.09%

 

 

Indekser siste dag

AEX 0.25% 382.36

CAC40 0.18% 4229.55

COMPX 0.05% 2092.03

DAX 0.25% 4619.60

DJX -0.11% 10588

HEX 0.57% 7305.84

KFX 0.63% 348.12

OMXS30 0.07% 818.93

OSEBX -0.08% 274.98

SAX 0.15% 254.27

UKX 0.34% 5099.30

XOBX -0.15% 925.24

Link to comment
Share on other sites

AnalyseNytt

Fredag 24 juni 2005

 

Markedskommentarer for Oslo Børs, Nasdaq og Stockholmsbørsen

Oversikt over de siste kjøps-/salgssignalene på Oslo Børs

Analyser av hovedindeksene på Oslo Børs, Nasdaq og Stockholmsbørsen

Analyse av Dagens Kjøpskandidat på Oslo Børs

Børsbarometeret - et stemningsbarometer som gir oversikt over prosentvis og antall kjøps-, salgs- eller vent-kandidater på Oslo Børs

Med mer

 

Markedskommentarer

Oppgang på Oslo Børs torsdag

Det ble en positiv utvikling i markedet torsdag, og Hovedindeks endte på 278 poeng, noe som er en oppgang på 1.2%. OBX-indeks endret seg +1.3% og sluttet på 937 poeng.

 

83 aksjer gikk opp og 55 gikk ned, mens 26 forble uendret og 33 var uten omsetning. Dagens vinner ble Global Geo Services som endte på 11.30 etter en oppgang på 14.1%. Andre aksjer som gjorde det bra, var Birdstep Technology ASA med en oppgang på 11.1%, Belships Co opp 10.7% og PA Resources opp 10.6%. DNO var aksjen som gjorde det aller dårligst. Aksjen falt 75.6% og sluttet på 25.80. Fesil, ned 18.0%, Mamut, ned 5.9%, og Rocksource, ned 5.5%, kom på de neste plassene på taperlisten. Mest omsatt var Norsk Hydro med en omsetning på 757 millioner kroner, Telenor med 581 millioner kroner og Statoil med 526 millioner kroner. Totalt ble det torsdag omsatt aksjer og grunnfondsbevis for ca 5.2 milliarder kroner.

 

Nasdaq markert ned torsdag

Det ble en negativ utvikling i markedet torsdag, og NASDAQ COMBINED COMPOSITE INDEX endte på 2071 poeng, noe som er en nedgang på 1.0%.

 

Positiv utvikling på Stockholm Fondbörs torsdag

Det ble en positiv utvikling i markedet torsdag, og Stockholmsbörsen All-Share PI endte på 257 poeng, noe som er en oppgang på 0.9%. Med dette har indeksen steget 6 dager på rad. OMXS30 Index endret seg +1.1% og sluttet på 828 poeng.

 

 

Dagens signaler - Oslo Børs

DNO - DNO har brutt den stigende trenden og reagert kraftig ned. D...

 

PGS - Petroleum Geo-Services ligger i en stigende trend og videre ...

 

FSL - Fesil ligger i en tilnærmet horisontal trend og videre utvik...

 

BEL - Belships Co har brutt ned gjennom gulvet i en stigende trend...

 

GRE - Gresvig har brutt opp gjennom taket på den stigende trendkan...

 

 

Indeksanalyser

Kjøpskandidat (Middels lang sikt)

Hovedindeks viser en sterk utvikling innenfor en stigende trendkanal. Videre positiv utvikling indikeres, og det ligger støtte ned mot gulvet av kanalen. Indeksen har støtte ved ca 264 poeng. RSI er overkjøpt, noe som indikerer at en kortsiktig reaksjon ned snart bør komme. Indeksen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.

 

Svak salgskandidat (Middels lang sikt)

NASDAQ COMBINED COMPOSITE INDEX har brutt opp gjennom taket i en fallende trendkanal. Dette indikerer i første omgang svakere falltakt, eller innledning av en mer horisontal utvikling. Glidende snitt-indikatoren har gitt kjøpssignal. Dette signaliserer isolert sett videre oppgang, men tregheten til indikatoren gjør at man ofte går glipp av mye av oppsiden. Indeksen ligger mellom støtten ved ca 2045 poeng og motstanden ved ca 2080 poeng og etablert brudd på et av disse nivåene vil signalisere videre retning. Indeksen anses samlet sett teknisk svakt negativ på middels lang sikt.

 

Kjøpskandidat (Middels lang sikt)

Stockholmsbörsen All-Share PI ligger i en stigende trend og videre oppgang innenfor denne indikeres. Har brutt et motstandsnivå og gitt kjøpssignal fra langsiktig trading range. Indeksen har støtte ved ca 248 poeng. RSI er overkjøpt. Aksjen kan likevel gjerne stige videre, og vi bør se en nedgang i RSI-kurven før dette anses å svekke aksjen. Indeksen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.

 

Dagens kjøpskandidat - Oslo Børs

Pan Fish (PAN) - 23 juni. Kurs: 2.00

Pan Fish har brutt den fallende trenden, noe som i første omgang indikerer svakere falltakt. Glidende snitt-indikatoren har gitt kjøpssignal. Dette signaliserer isolert sett videre oppgang, men tregheten til indikatoren gjør at man ofte går glipp av mye av oppsiden. Aksjen tester støtten ved ca 2.00 kr, noe som kan gi en reaksjon opp. Volumtopper korresponderer godt med kurstopper og volumbunner korresponderer godt med kursbunner. Volumbalansen er også positiv, noe som styrker aksjen. Volumet har økt vesentlig i det siste. Dette vitner om økt interesse for aksjen, kanskje grunnet fundamentale nyheter. RSI er overkjøpt, noe som indikerer at en kortsiktig reaksjon ned snart bør komme. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.

Middels lang sikt: Kjøpskandidat

 

Modellporteføljen

Modellporteføljen oppdateres hver fredag før børsen åpner med mulige nye og spennende kandidater.

Modellporteføljen ble etablert 2000-12-07. Siden da har porteføljen oppnådd følgende resultater:

Siste uke 2005 2004 2003 2002

Portefølje 2.36% 27.09% 45.59% 85.00% -13.50%

Hovedindeks 1.61% 17.53% 38.45% 48.40% -31.09%

 

 

Indekser siste dag

AEX 0.22% 383.20

CAC40 0.25% 4240.18

COMPX -1.02% 2070.66

DAX 0.17% 4627.48

DJX -1.57% 10421

HEX 0.16% 7317.77

KFX 0.00% 348.13

OMXS30 1.14% 828.23

OSEBX 1.17% 278.20

SAX 0.93% 256.63

UKX 0.30% 5114.40

XOBX 1.28% 937.08

Link to comment
Share on other sites

AnalyseNytt

Mandag 27 juni 2005

 

Logg inn Tilbud

AnalyseNytt i dag

Markedskommentarer for Oslo Børs, Nasdaq og Stockholmsbørsen

Oversikt over de siste kjøps-/salgssignalene på Oslo Børs

Analyser av hovedindeksene på Oslo Børs, Nasdaq og Stockholmsbørsen

Analyse av Dagens Kjøpskandidat på Oslo Børs

Børsbarometeret - et stemningsbarometer som gir oversikt over prosentvis og antall kjøps-, salgs- eller vent-kandidater på Oslo Børs

Med mer

 

 

 

 

Markedskommentarer

Oppgang på Oslo Børs fredag

Hovedindeks utviklet seg positivt fredag, og steg 1.0% til en sluttnotering på 281 poeng. For uken som helhet viste indeksen en oppgang på 2.0%. Etter en endring på +1.0% sluttet OBX-indeks på 946 poeng. Uken som helhet ga en oppgang på 2.1%.

 

85 aksjer viste en oppgang og 53 en nedgang. Det var 25 aksjer som sluttet likt med dagen før og 34 som var uten omsetning. Dagens vinner ble Fjord Seafood som endte på 4.80 etter en oppgang på 12.9%. Andre aksjer som gjorde det bra, var Catch Communications med en oppgang på 12.2%, NextGenTel opp 8.2% og Lerøy Seafood Group ASA opp 7.8%. Consorte Group var aksjen som gjorde det aller dårligst. Aksjen falt 6.1% og sluttet på 6.90. Blom, ned 4.5%, Golden Ocean Group Limited, ned 3.1%, og Synnøve Finden Meierier, ned 3.0%, kom på de neste plassene på taperlisten. Aksjene med høyest omsetning var Norsk Hydro med 918 millioner kroner, Statoil med 778 millioner kroner og Fjord Seafood med 410 millioner kroner. Totalt ble det fredag omsatt aksjer og grunnfondsbevis for ca 5.1 milliarder kroner.

 

 

Nasdaq markert ned fredag

Det ble en negativ utvikling i markedet fredag, og NASDAQ COMBINED COMPOSITE INDEX endte på 2053 poeng, noe som er en nedgang på 0.8%. For uken som helhet viste indeksen en nedgang på 1.8%.

 

 

Positiv utvikling på Stockholm Fondbörs torsdag

Det ble en positiv utvikling i markedet torsdag, og Stockholmsbörsen All-Share PI endte på 257 poeng, noe som er en oppgang på 0.9%. Med dette har indeksen steget 6 dager på rad. OMXS30 Index endret seg +1.1% og sluttet på 828 poeng.

 

 

 

 

Dagens signaler - Oslo Børs

SCI - En tilnærmet horisontal trenden er brutt opp. En fortsatt st...

 

IGE - Int. Gold Exploration IGE viser ingen klar trend. Har brutt ...

 

KVE - Kverneland ligger i en tilnærmet horisontal trend og videre ...

 

SFM - Synnøve Finden Meierier viser ingen klar trend. Har brutt et...

 

IMSK - I.M. Skaugen ligger i en stigende trend og videre oppgang in...

 

Bestill nå - så får du umiddelbar tilgang til analysene, samt 1 måneds ekstra abonnement gratis!

Les mer!

 

 

 

Indeksanalyser

Kjøpskandidat (Middels lang sikt)

Hovedindeks ligger i en stigende trend og videre oppgang innenfor denne indikeres. Indeksen har støtte ved ca 264 poeng. RSI er overkjøpt. Aksjen kan likevel gjerne stige videre, og vi bør se en nedgang i RSI-kurven før dette brukes som et salgssignal. Indeksen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.

 

Watch (Middels lang sikt)

NASDAQ COMBINED COMPOSITE INDEX har brutt den fallende trenden, noe som i første omgang indikerer svakere falltakt. Har brutt et støttenivå på kort sikt og gitt salgssignal fra kortsiktig trading range. Indeksen tester støtten ved ca 2045 poeng, noe som kan gi en reaksjon opp. Indeksen anses samlet sett teknisk nøytral på middels lang sikt.

 

Kjøpskandidat (Middels lang sikt)

Stockholmsbörsen All-Share PI ligger i en stigende trend og videre oppgang innenfor denne indikeres. Har brutt et motstandsnivå og gitt kjøpssignal fra langsiktig trading range. Indeksen har støtte ved ca 248 poeng. RSI er overkjøpt. Aksjen kan likevel gjerne stige videre, og vi bør se en nedgang i RSI-kurven før dette anses å svekke aksjen. Indeksen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.

 

 

 

Dagens kjøpskandidat - Oslo Børs

Scana Industrier (SCI) - 24 juni. Kurs: 3.80

En tilnærmet horisontal trenden er brutt opp. En fortsatt sterk utvikling indikeres, og Scana Industrier har nå støtte ved eventuelle reaksjoner ned mot trendlinjene. Har også brutt gjennom taket ved 3.78 kr i en rektangelformasjon. Etablert brudd vil signalisere videre oppgang til 4.47 kr eller mer. Aksjen ligger mellom støtten ved ca 3.36 kr og motstanden ved ca 4.00 kr og etablert brudd på et av disse nivåene vil signalisere videre retning. Volumbalansen er positiv og styrker aksjen på kort sikt. RSI er overkjøpt, noe som indikerer at en kortsiktig reaksjon ned snart bør komme. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.

Middels lang sikt: Kjøpskandidat

 

Bestill nå - så får du umiddelbar tilgang på tilsvarende analyser for alle selskapene i markedet. I tillegg får du 1 måneds ekstra abonnement gratis!

Les mer!

 

 

 

Modellporteføljen

Modellporteføljen oppdateres hver fredag før børsen åpner med mulige nye og spennende kandidater.

Modellporteføljen ble etablert 2000-12-07. Siden da har porteføljen oppnådd følgende resultater:

Siste uke 2005 2004 2003 2002

Portefølje 2.12% 27.30% 45.59% 85.00% -13.50%

Hovedindeks 1.95% 18.67% 38.45% 48.40% -31.09%

Link to comment
Share on other sites

AnalyseNytt

Mandag 27 juni 2005

 

 

Markedskommentarer

Oppgang på Oslo Børs fredag

Hovedindeks utviklet seg positivt fredag, og steg 1.0% til en sluttnotering på 281 poeng. For uken som helhet viste indeksen en oppgang på 2.0%. Etter en endring på +1.0% sluttet OBX-indeks på 946 poeng. Uken som helhet ga en oppgang på 2.1%.

 

85 aksjer viste en oppgang og 53 en nedgang. Det var 25 aksjer som sluttet likt med dagen før og 34 som var uten omsetning. Dagens vinner ble Fjord Seafood som endte på 4.80 etter en oppgang på 12.9%. Andre aksjer som gjorde det bra, var Catch Communications med en oppgang på 12.2%, NextGenTel opp 8.2% og Lerøy Seafood Group ASA opp 7.8%. Consorte Group var aksjen som gjorde det aller dårligst. Aksjen falt 6.1% og sluttet på 6.90. Blom, ned 4.5%, Golden Ocean Group Limited, ned 3.1%, og Synnøve Finden Meierier, ned 3.0%, kom på de neste plassene på taperlisten. Aksjene med høyest omsetning var Norsk Hydro med 918 millioner kroner, Statoil med 778 millioner kroner og Fjord Seafood med 410 millioner kroner. Totalt ble det fredag omsatt aksjer og grunnfondsbevis for ca 5.1 milliarder kroner.

 

Nasdaq markert ned fredag

Det ble en negativ utvikling i markedet fredag, og NASDAQ COMBINED COMPOSITE INDEX endte på 2053 poeng, noe som er en nedgang på 0.8%. For uken som helhet viste indeksen en nedgang på 1.8%.

 

Positiv utvikling på Stockholm Fondbörs torsdag

Det ble en positiv utvikling i markedet torsdag, og Stockholmsbörsen All-Share PI endte på 257 poeng, noe som er en oppgang på 0.9%. Med dette har indeksen steget 6 dager på rad. OMXS30 Index endret seg +1.1% og sluttet på 828 poeng.

 

Dagens signaler - Oslo Børs

SCI - En tilnærmet horisontal trenden er brutt opp. En fortsatt st...

 

IGE - Int. Gold Exploration IGE viser ingen klar trend. Har brutt ...

 

KVE - Kverneland ligger i en tilnærmet horisontal trend og videre ...

 

SFM - Synnøve Finden Meierier viser ingen klar trend. Har brutt et...

 

IMSK - I.M. Skaugen ligger i en stigende trend og videre oppgang in...

 

 

Indeksanalyser

Kjøpskandidat (Middels lang sikt)

Hovedindeks ligger i en stigende trend og videre oppgang innenfor denne indikeres. Indeksen har støtte ved ca 264 poeng. RSI er overkjøpt. Aksjen kan likevel gjerne stige videre, og vi bør se en nedgang i RSI-kurven før dette brukes som et salgssignal. Indeksen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.

 

Watch (Middels lang sikt)

NASDAQ COMBINED COMPOSITE INDEX har brutt den fallende trenden, noe som i første omgang indikerer svakere falltakt. Har brutt et støttenivå på kort sikt og gitt salgssignal fra kortsiktig trading range. Indeksen tester støtten ved ca 2045 poeng, noe som kan gi en reaksjon opp. Indeksen anses samlet sett teknisk nøytral på middels lang sikt.

 

Kjøpskandidat (Middels lang sikt)

Stockholmsbörsen All-Share PI ligger i en stigende trend og videre oppgang innenfor denne indikeres. Har brutt et motstandsnivå og gitt kjøpssignal fra langsiktig trading range. Indeksen har støtte ved ca 248 poeng. RSI er overkjøpt. Aksjen kan likevel gjerne stige videre, og vi bør se en nedgang i RSI-kurven før dette anses å svekke aksjen. Indeksen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.

 

Dagens kjøpskandidat - Oslo Børs

Scana Industrier (SCI) - 24 juni. Kurs: 3.80

En tilnærmet horisontal trenden er brutt opp. En fortsatt sterk utvikling indikeres, og Scana Industrier har nå støtte ved eventuelle reaksjoner ned mot trendlinjene. Har også brutt gjennom taket ved 3.78 kr i en rektangelformasjon. Etablert brudd vil signalisere videre oppgang til 4.47 kr eller mer. Aksjen ligger mellom støtten ved ca 3.36 kr og motstanden ved ca 4.00 kr og etablert brudd på et av disse nivåene vil signalisere videre retning. Volumbalansen er positiv og styrker aksjen på kort sikt. RSI er overkjøpt, noe som indikerer at en kortsiktig reaksjon ned snart bør komme. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.

Middels lang sikt: Kjøpskandidat

 

 

Modellporteføljen

Modellporteføljen oppdateres hver fredag før børsen åpner med mulige nye og spennende kandidater.

Modellporteføljen ble etablert 2000-12-07. Siden da har porteføljen oppnådd følgende resultater:

Siste uke 2005 2004 2003 2002

Portefølje 2.12% 27.30% 45.59% 85.00% -13.50%

Hovedindeks 1.95% 18.67% 38.45% 48.40% -31.09%

 

Indekser siste dag

 

AEX -0.84% 379.97

CAC40 -0.95% 4199.87

COMPX -0.84% 2053.27

DAX -1.32% 4566.48

DJX -1.19% 10298

HEX 0.16% 7317.77

KFX -0.75% 345.53

OMXS30 1.14% 828.23

OSEBX 0.97% 280.90

SAX 0.93% 256.63

UKX 0.00% 5114.40

XOBX 0.98% 946.24

Link to comment
Share on other sites

AnalyseNytt

Tirsdag 28 juni 2005

 

 

Markedskommentarer

Nedgang på Oslo Børs mandag

Det ble en negativ utvikling i markedet mandag, og Hovedindeks endte på 278 poeng, noe som er en nedgang på 1.1%. Etter en endring på -1.0% sluttet OBX-indeks på 936 poeng.

 

43 aksjer gikk opp og 100 gikk ned, mens 20 forble uendret og 34 var uten omsetning. Nutri Pharma var aksjen som gjorde det best. Aksjen steg hele 5.7% og sluttet på 3.70. Også Vizrt, Ignis og Odfjell B gjorde det meget bra, med oppgang på henholdsvis 4.7%, 4.0% og 3.8%. Global Geo Services var aksjen som gjorde det aller dårligst. Aksjen falt 11.1% og sluttet på 9.78. Pan Fish, ned 10.0%, Catch Communications, ned 8.7%, og NextGenTel, ned 7.6%, kom på de neste plassene på taperlisten. Mest omsatt var Statoil med en omsetning på 931 millioner kroner, Pan Fish med 852 millioner kroner og Norsk Hydro med 630 millioner kroner. Totalt ble det mandag omsatt aksjer og grunnfondsbevis for ca 5.5 milliarder kroner.

 

Nasdaq svakt ned mandag

Det ble en svak nedgang i markedet mandag, og NASDAQ COMBINED COMPOSITE INDEX endte på 2045 poeng, noe som er en nedgang på 0.4%.

 

Nedgang på Stockholm Fondbörs mandag

Stockholmsbörsen All-Share PI utviklet seg negativt mandag, og falt 2.0% til en sluttnotering på 252 poeng. OMXS30 Index endret seg -2.2% og sluttet på 810 poeng.

 

Dagens signaler - Oslo Børs

TGS - TGS Nopec Geophysical ligger i en stigende trend og videre o...

 

BOR - Borgestad A ligger i en tilnærmet horisontal trend og videre...

 

KOG - Kongsberg Gruppen har brutt den stigende trenden, noe som i ...

 

LUX - Luxo har brutt den stigende trenden og reagert kraftig ned. ...

 

ODFB - Odfjell B har brutt den stigende trenden, noe som i første o...

 

 

Indeksanalyser

Kjøpskandidat (Middels lang sikt)

Hovedindeks ligger i en stigende trend og videre oppgang innenfor denne indikeres. Indeksen har støtte ved ca 264 poeng. RSI er overkjøpt, noe som indikerer at en kortsiktig reaksjon ned snart bør komme. Indeksen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.

 

Watch (Middels lang sikt)

NASDAQ COMBINED COMPOSITE INDEX har brutt den fallende trenden, noe som i første omgang indikerer svakere falltakt. Har brutt et støttenivå på kort sikt og gitt salgssignal fra kortsiktig trading range. Indeksen tester støtten ved ca 2045 poeng. Dette bør gi en reaksjon opp, mens et brudd ned gjennom 2045 poeng vil utløse et salgssignal. Indeksen anses samlet sett teknisk nøytral på middels lang sikt.

 

Kjøpskandidat (Middels lang sikt)

Stockholmsbörsen All-Share PI ligger i en stigende trend og videre oppgang innenfor denne indikeres. Ved reaksjoner tilbake er det støtte mot gulvet i trendkanalen. Indeksen nærmer seg støtten ved ca 248 poeng, noe som kan gi en reaksjon opp. Indeksen anses teknisk positiv på middels lang sikt.

 

 

Dagens kjøpskandidat - Oslo Børs

Opticom (OPC) - 27 juni. Kurs: 50.50

Opticom ligger i en tilnærmet horisontal trend og videre utvikling i samme retning indikeres. Har reagert tilbake etter bruddet på en rektangelformasjon. Det er støtte rundt 49.95 kr, noe som åpner for gode kjøpsmuligheter nå. Etablert brudd under denne støtten vil imidlertid nøytralisere kjøpssignalet. Glidende snitt-indikatoren har gitt kjøpssignal. Dette signaliserer isolert sett videre oppgang, men tregheten til indikatoren gjør at man ofte går glipp av mye av oppsiden. Aksjen har støtte ved ca 44.00 kr og motstand ved ca 72.00 kr. Volumtopper og volumbunner korresponderer godt med topper og bunner i kursen. Dette styrker aksjen og øker muligheten for et brudd opp. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.

Middels lang sikt: Kjøpskandidat

 

 

Modellporteføljen

Modellporteføljen oppdateres hver fredag før børsen åpner med mulige nye og spennende kandidater.

Modellporteføljen ble etablert 2000-12-07. Siden da har porteføljen oppnådd følgende resultater:

Siste uke 2005 2004 2003 2002

Portefølje 3.05% 28.37% 45.59% 85.00% -13.50%

Hovedindeks 1.06% 17.34% 38.45% 48.40% -31.09%

 

 

Indekser siste dag

AEX -0.71% 377.27

CAC40 -1.00% 4157.68

COMPX -0.39% 2045.20

DAX -0.93% 4523.82

DJX -0.07% 10291

HEX -2.03% 7169.27

KFX -1.40% 340.71

OMXS30 -2.21% 809.91

OSEBX -1.12% 277.75

SAX -2.00% 251.51

UKX -0.70% 5043.50

XOBX -1.04% 936.38

Link to comment
Share on other sites

Jeg gir meg ikke med Tomra analysen min!

 

Det ser ut til at OHS formasjonen fikk litt vel mye troebbel med aa bryte halslinjen paa foerste forsoek. Men jeg er ennaa positiv til aksjen. Jeg aner en dobbel bunn under dannelse her med halslinje paa 28 kr. Jeg antar at denne motstanden naaes i loepet av uken.

 

http://bigcharts.marketwatch.com/quickchar...m&freq=1&time=7

 

Goof og Ramses, har dere kikket paa denne?

Link to comment
Share on other sites

Jeg nevnte i går at RCL er en meget oljesensitiv aksje. Oljen ned idag også og vi ser det igjen, RCL bra opp "over there".

 

Så, folkens, neste gang man ser dette, er det bare å laste opp med RCLaksjer i bøtter og spann...

 

Northern , er du med? :)

 

Denne dype analyseteknikken har jeg som sagt tenkt å gjøre litt mer ut av!

 

VANNTETT! :D

Edited by Zoonic
Link to comment
Share on other sites

Så, folkens, neste gang man ser dette, er det bare å laste opp med RCLaksjer i bøtter og spann...

 

Problemet er bare det at som regel er det for sent å kaste seg på, RCCL stiger som regel på nyheter fra USA og da er jo børsen her hjemme som regel stengt for dagen. :(

Har fulgt med denne aksjen en stund selv og hentet ut noen få lapper. B)

 

Et godt eksempel er dagen i dag! Hvem i huleste hadde regnet med at oljen skulle ramle i USA? :unsure:

Edited by baard.p
Link to comment
Share on other sites

Jada, baard.p, jeg satte det bare på spissen litt. Men det KAN gå ann å laste opp noe når det virker som oljen får en ganske betydelig dipp, før USA åpner også, ikke sant.

 

Den stiger da gjerne der borte også da..

Link to comment
Share on other sites

Zevs

 

Ser fin ut den. Brudd av 28 på høyt volum burde være et bra signal. Pass opp for den mindre OHS'en som bekreftes ved brudd av 26 + volum.

 

BLO

 

Lite volumrykk intradag i går, uten at det trenger å bety noe som helst. Tommelfingerregel ved brudd på long white er at aksjen helst ikke bør close lenger ned enn halveis ned i bodien (i BLO's tilfelle ca 12,8). I så tilfelle svekkes signalet. Første støtte på ca 12,5. Faller aksjen under her takker jeg for meg, (litt avhengig av volum selvfølgelig).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...