Jump to content

Teknisk Analyse og signaler


Vegard

Recommended Posts

Ganske busy på skolen akkurat nå gjesp men jeg følger nå litt med.

 

Regner med at du sitter i rgt nå. Den viser forøvrig veldig fine takter. Ellers var jeg på nippet til å selge meg ut av ggs idag. Men volumet som ble utvekslet rundt 11,70 var forholdsvis lavt så jeg sitter likegodt enda. Forøvrig så ser den ikke så verst ut nå (har ikke sanntid ordredybde). Den fikk en kjap reaksjon opp fra 11,7 iallefall + volumet har begynt å ta seg ørlite opp.

 

PSSST: noen som har fått med seg formasjonen i crude oil indeksen ;)

Link to comment
Share on other sites

Tok gevinst i ggs. Helt feil i forhold til lang trend, men ser ut til at olje tryner litt på slutten idag.

51684[/snapback]

 

Skjønner hva du mener. Ikke alltid like lett å forholde seg til strategiene. Men du har en oppgang ca 5 % antar jeg. Så det er ikke verst bare det. Ellers så tror jeg på en god ggs dag i morgen. Aksjen endte på høyeste sluttnotering volumet er greit nok. Det var livlig i slutthandelen og kjøperene var villige. På bakgrunn av det har jeg fremdeles kursmål på litt over 13. Om den kommer til å gå over her har jeg ingen formening om :blink:

 

Ellers har "goaksjen" min acta begynt å bevege på seg. Den har en aldri så liten OHS formasjon (dersom etablert brudd av halslinje på 18,6-18,7 da) i ti dagers chartet (+ stigende kileformasjon siste 4-5 dager). Til tross for fall i oljeprisen så har jeg store forhåpninger til morgendagen :D

 

Grattis med revusen!

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg ute av GGS. Må tilstå at det så bra ut i dag morges men jeg tok nok feil. Tilfeldigvis satt jeg med SBK trader da en formidabel post på 400 000 aksjer (støtten på 12,8) ble tatt ut i et eneste jafs. Selgeren var terra. I tillegg er det en svakhet at GGS endte i minus i dag. Antar at vi ser den kjapt i kr 12 igjen.

 

Angående acta så er den brutt gjennom motstandsfeltet ved 18,6-18,7 med første kursmål et par ti-øringer over 19. Så får vi se. Det har enda ikke kommet noen meldinger som kan refereres til oppgangen fra kr 16 til 19.

Link to comment
Share on other sites

Åpent spørsmål om Tomra kommer til å bryte opp igjennom taket i den stigende trendkanalen nå.

Ulike indikatorer gir ulike signaler - i hvertfall i det korte bildet.

Dette til orientering.

 

Rsi14 / Stochastic gir kortsiktig melding om overkjøpt.

Høyt volum de siste dagene kan bety høy grad av trading, men også rullering av porteføljer - med noe gevinstsikring innbakt. Uansett, ser det ut til at nytt støttenivå er i ferd med å etablere seg.

 

For egen del er det ikke aktuelt å trade i tomra.

Sitter etter egen målestokk, tungt lastet. Har tenkt å fortsette med det. :)

Link to comment
Share on other sites

PSI må vel ha avgitt et klart trendbrudd/kjøpssignal idag, selv om jeg mener TA er bortkastet tid ;)

 

PSI har brutt ut av neg trend dannet siden jan 05 ja. Og med et nydelig brudd på stort volum etterfulgt av en perfekt pullback...ser teknisk veldig bra ut... selv om TA er bortkastet tid da :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...