Jump to content

Teknisk Analyse og signaler


Vegard

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Dow : Meget potent. Potensiale til 13500 etter brudd av triangelformasjon og brudd på den synkende trenden som har vart siden November.

 

MEN, den synkende trenden er kun Marginalt brutt og jeg vil se noe volum på oppsiden før jeg blir skikkelig Bull.

 

Om det blir bekreftet brudd på oppsiden av trenden, tror jeg det er voldsomt mange short-possisjoner som skal gjøres opp.

 

INDU.gif

Link to comment
Share on other sites

Jeg mistenker at det har vært en gedigent verdensomspennende shortcovering rally den siste tiden.Nå som de fleste shorterne er skviset ut vil børsene falle rett ned igjen.Mener jeg har lest i en bok en gang,at når et veldig høyt antall aksjer indexer viser kjøpsignal samtidig(slik som nå),skal man selge og omvendt (?)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Tips sharpshooter:

 

Legg inn bildet direkte på forumet ved å klikke på "insert image". (bilde av et tre)

 

eks: plotmultiday.php?paper=FOE.OSE&width=500&height=250&style=plain

 

Koden er som følger:

[img=http://watkins.netfonds.no/plotmultiday.php?paper=FOE.OSE&width=500&height=250&style=plain]

Link to comment
Share on other sites

Tips sharpshooter:

 

Legg inn bildet direkte på forumet ved å klikke på "insert image". (bilde av et tre)

 

eks:

 

Koden er som følger:

[img=http://watkins.netfonds.no/plotmultiday.php?paper=FOE.OSE&width=500&height=250&style=plain]

 

 

 

 

....Jepp jepp, flott... bare jeg som er så vant med å legge linker istede...kommer sikkert til å gjøre det mest her også happy.gif

Link to comment
Share on other sites

Snakker du om den som har utviklet seg siden sensommer 08?

 

Hvis du liker store formasjoner ville jeg skjekket ut chartet til AUSS siden årsskiftet 07/08. Da sperrer du nok opp øynene. wink.gif

 

Fundamentalt er vel ikke laksenæringen feil sektor for tiden heller. Flott moment og gode markedsutsikter

Edited by AndersBB
Link to comment
Share on other sites

Jada, TEL ser unektelig bra ut. Man kan jo også skimte flere OHS'er i den store OHS'en, noe som styrker validiteten ytterligere.

 

Dobbel bunn-formasjonen materialiserte seg jo også, det er tydelig at aksjen reagerer på tekniske signaler.

 

Slik jeg ser det ligger bunnen i AUSS på ca 10,-. Halslinje på 40,- signaliserer mulighet for korsoppgang til 70,-. Det er jo fortsatt et stykke opp dit, og mange snakker om laksepriser opp mot 40 kroner kiloen. Hva tenker du sharp? Oppdrettsnæringen har jo kastet svært god av seg siden bunnen, og mange tror oppgangen er over for denne gang. Jeg tørr selv ikke sitte i lakseaksjer om dagen. Mye politisk fuzz, med miljøproblematikk, inhabile politikere og frykt for økte kostnader og miljøbeskatning. Tanker?

Link to comment
Share on other sites

Tja...tenker i grunn ikke så mye på det fundamentale...

 

Ser man i tillegg på MHG er det jo en slags skrå ohs der også, men der har man ikke kommet like langt...den & CEQ sakker akterut hvis man sammenligner med AUSS og LSG.

 

Ser man på årene forrut har ikke sommeren og høsten vært noe særlig for lakseaksjene, desember til april har liksom vært kjerneperioden der.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...