Jump to content

Teknisk Analyse og signaler


Vegard

Recommended Posts

Hovedindeksen ser litt stygg ut for øyeblikket. Støtten på rundt 380 ser omsider ut til å brytes etter å ha vært testet 5 ganger den siste måneden, og momentumindikatorene er svake; RSI under 50 og den blå linjen er under den røde i MACD-diagrammet, som jo er bearish.

 

Hvor langt ned det skal blir jo ren gjetning, men kanskje rundt 350 (dvs litt høyere enn forrige bunn)?

Link to comment
Share on other sites

 

Derfor faller børsene over hele verden nå...

Jeg synes denne artikkelen på Hegnar beskriver situasjonen vi har i økonomien nå svært godt.

 

Link til arikkel

 

..."Statsgjelden og de kollosale budsjettunderskuddene truer veksten og skremmer investorer over hele verden. Sony-sjefen sier det akkurat som det er...."<BR style="CLEAR: both">

 

..."Det snakkes også om at land som Hellas allerede har så stor gjeld at de aldri kan betjene den, og at deler av gjelden må ettergis og avskrives som tap..."

 

..."Finanskrisen har rykket opp i elitedivisjonen og med dette bakteppet faller børsene over hele verden fredag. Investorene frykter at de budsjettkuttene som er tvunget til å komme, ikke bare i Europa, skal bremse veksten og at det i neste omgang vil ramme bunnlinjen til de store børsnoterte selskapene. Det er en meget reell problemstilling, som nå for alvor begynner å synke inn hos investorene...."

Jeg er ikke veldig investeringslysten om dagen...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Derfor faller børsene over hele verden nå...

Jeg synes denne artikkelen på Hegnar beskriver situasjonen vi har i økonomien nå svært godt.

 

Link til arikkel

 

..."Statsgjelden og de kollosale budsjettunderskuddene truer veksten og skremmer investorer over hele verden. Sony-sjefen sier det akkurat som det er...."<BR style="CLEAR: both">

........

..."Det snakkes også om at land som Hellas allerede har så stor gjeld at de aldri kan betjene den, og at deler av gjelden må ettergis og avskrives som tap..."

Jeg er ikke veldig investeringslysten om dagen...

 

 

Hei iGekko.

 

Jeg er helt enig i verdens bildet tegnet i artikkelen. Mange av de store landene i den vestlige verden, inkludert USA, har så stor gjeld at de ikke vil klare å betjene den. Med gjeld mener jeg også sosial og pensjon forpliktelser.

 

MEN, jeg mellomlangsiktig aksje-BULL på grunn av dette verdens bildet, :-).

 

Når "våre" kjære politikere erkjenner denne dystre virkeligheten vil de droppe innstramming tiltakene og bare fortsetter å holde null rente samt trykker opp enda mer penger, masse penger. Helt til Fiat-penger systemet bryter helt sammen. Underveis vil kontanter, statsobligasjoner og andre ikke-inflasjons-justerte papirer vil da være dårlig investeringer. Aksjer, eiendom, gull... derimot vil holde seg sammenlignet med inflasjonen.

 

Så veien til "Der Untergang", av Fiat-penger systemet, er faktisk en søt og rosenrødt vei for aksjemarkedet, :-).

 

For ordens skyld, argumentene gitt over er originalt satt frem av Marc Faber. Jeg er foreløpig bare en copy-cat.

 

Hilsen Luki.

Link to comment
Share on other sites

Det tekniske bildet nå.

 

Den stigende trenden er brutt og bruddet er bekreftet.

 

De gir tre muligheter for den videre utviklingen. Se artikkel:

 

Hegnar - Søndagens Aksjetips

 

"Det vil komme reaksjoner opp, men slik det tekniske bildet nå ser ut kan det være smart å vurdere å sikre gevinst på reaksjoner opp. I hvert fall en stund fremover. "

 

Det blir spennende å se hvordan markedene i utlandet vil utvikle seg på 17 mai. Greit å se det hele fra sidelinjen denne dagen, som vil dikterer mye av hva som vil skje på børsen på tirsdag.

Spennende uke....

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...