Jump to content

Teknisk Analyse og signaler


Vegard

Recommended Posts

Jepp jepp, vi satser på at dette blir knallbra.

En god del Stockpro'ere her, men det er alltid plass til flere her.

Forumet fungerer kjempebra og man har den samme kvaliteten på innleggene her som vi hadde før.

 

smile.gif

 

Spennende nå med mange salgssignaler, men divergenser i RSI chartene gjør meg usikker på hvor vi skal framover.

Edited by sharpshoota
Link to comment
Share on other sites

Ikke den store teknikeren, men litt har jeg fått med meg.

Oslo Børs har etter hva jeg vet veldig sterk støtte på 340, og så en litt svakere en på rundt 290.

 

Dagens brudd på 340 er 2. gang etter at den føk igjennom her for en stund siden. Dette er vel ikke spesielt positivt og tenderer mot ytterlig nedgang og teste av neste støttenivå.

 

Selv så tok jeg posisjoner sist uke etter at markedet snudde positivt, men solgte meg nesten helt ut på morgenkvisten 31.mai (igår).

 

Etter min oppfatning så begynner mer og mer informasjon å synke inn hos sjefsøkonomene, mens rådgiverne ikke helt klarer å motsi hva de har sagt siste 18måneder. Dvs. selg nå og ri av stormen.

 

Fikk markedsrapport fra Nordea i dag. På nytt anbefaler de "Overvekt aksjer", det samme som de gjorde i mai rapporten.

Link to comment
Share on other sites

Dagens brudd på 340 er 2. gang etter at den føk igjennom her for en stund siden. Dette er vel ikke spesielt positivt og tenderer mot ytterlig nedgang og teste av neste støttenivå.

 

 

 

Vi har ikke fått et etablert brudd enda. Et etablert brudd får vi ved 3-4 % nedgang. 340 på OSEBX kan sammenlignes med 10 000 på Dow Jones. Her er det kraftig støtte, og derfor et mest sannynlig vendepunktsområde i dette bullmarkedet (for dette er fortsatt "offisielt" en korreksjon. Fra toppen på Dow Jones er det fremdeles under 10 %).

 

Må legge til at vi fikk en stor "bottom stick" på børsene i USA for noen dager siden. Jeg tror det er rigget for oppgang snart.

Edited by Fred
Link to comment
Share on other sites

.....

 

Etter min oppfatning så begynner mer og mer informasjon å synke inn hos sjefsøkonomene, mens rådgiverne ikke helt klarer å motsi hva de har sagt siste 18måneder. Dvs. selg nå og ri av stormen.

 

Fikk markedsrapport fra Nordea i dag. På nytt anbefaler de "Overvekt aksjer", det samme som de gjorde i mai rapporten.

 

Ja analytikerne er ofte meget positive, selv når det raser som verst.

 

Sitter selv med et par OBX bear, men tar det ganske rolig foreløbig.

 

 

HS i PRS....target rundt 22....

Link to comment
Share on other sites

Ja analytikerne er ofte meget positive, selv når det raser som verst.

 

 

Ang. analytikerne, sakset dette fra Finansblogg.com :

 

" Varför det inte kommer bli hausse………………..En av de mest säkra reglerna på börsen är att när alla säger samma sak så blir det garanterat inte så. Jag har aldrig sett sell-side mer enstämmigt haussade än nu, troligtvis aldrig någonsin under min karriär. 12 av 12 strateger är haussade. Jag har räknat till 25 stora aktieuppgraderingar de senaste dagarna och 0 (noll) nedgraderingar. Det vänder inte innan vi alla fall får lite sell-side kapitulering. "

Link to comment
Share on other sites

hvor har du plassert stop-loss i MHG, like under 5....eller lavere ?

 

Har ikke satt noen. Dårlige erfaringer med det.

 

Men hvis man må ha stop-loss kan jo like under 5 kr være et greit nivå.

Edited by Fred
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...