Jump to content

Teknisk Analyse og signaler


Vegard

Recommended Posts

 

takker for tipset om dobbel-toppen i Sandvik Livermore.

Velbekomme :smile:

 

 

sjekk EUR/USD 4 hours chartet HER ...fremdeles ikke så veldig bullish...oppe å tester halslinjen mener jeg...

Helt enig.. En aksje som har vært oppe og testet halslinjen er NAS: http://norma.netfonds.no/plothistory.php?paper=NAS&exchange=OSE&from=20100211&to=20100830&period=250&scale=linear&linewidth=1&height=250&width=500&p_FORMAT.FORMAT=lines&tas=FORMAT,

Link to comment
Share on other sites

sjekk EUR/USD 4 hours chartet HER ...fremdeles ikke så veldig bullish...oppe å tester halslinjen mener jeg...

 

Heisann!

 

Hva tenker du om EURUSD nå? Ser ut som den HS-en var falsk, da det har kommet et kraft brudd opp gjennom halslinjen.

 

Det er vanskelige og forvirrende tider nå, teknisk sett, med mange negative signaler, men jeg tror at man bør ignorere disse og se dem som falske, intill USA viser vei. Makrotall fra USA det siste har vært oppløftende: Bla. Consumer confidence & Case/shiller. Sannsynligheten for en "dobbel-dip", som veldig mange snakker om, er minimal. Mye mindre enn sannsynligheten for oppgang.

Edited by Fred
Link to comment
Share on other sites

Heisann!

 

Hva tenker du om EURUSD nå? Ser ut som den HS-en var falsk, da det har kommet et kraft brudd opp gjennom halslinjen.

 

Det er vanskelige og forvirrende tider nå, teknisk sett, med mange negative signaler, men jeg tror at man bør ignorere disse og se dem som falske, intill USA viser vei. Makrotall fra USA det siste har vært oppløftende: Bla. Consumer confidence & Case/shiller. Sannsynligheten for en "dobbel-dip", som veldig mange snakker om, er minimal. Mye mindre enn sannsynligheten for oppgang.

 

 

Ja det er godt mulig du får rett der. smile.gif

Men vi er dog ikke over høyre skulder ennå, så det kan være tidlig å avblåse denne.

Det meste av aksjer var jo oversolgt så til de grader....ikke rart reaksjonen blir såpass kraftig da.

Sitter ennå med UUP men Glad jeg hoppet av TZA i går, hadde ikke blitt helt det samme å sitte med den i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Men vi er dog ikke over høyre skulder ennå, så det kan være tidlig å avblåse denne.

 

 

 

Jeg mener at det er det vi nettopp er. Ta en titt på 4-h chartet på profinance.ru/chart. I mine øyne ser man da at høyre skulder er brutt, med god margin og med en kraftfull reaksjon.

Edited by Fred
Link to comment
Share on other sites

Hva mener dere om denne ?....mulig vi har en ohs i SPY 60 min chartet her....

 

men det er ennå for tidlig å juble og kalle det en breakout fra nedover trenden vi har sett siden slutten av april.

 

 

Niks....tydelig at så fort gappet der oppe ble lukket så var det rett tilbake i bear-mode .

Edited by sharpshoota
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...