Jump to content

Teknisk Analyse og signaler


Vegard

Recommended Posts

Mye OHS samt dobbel bunn ute og går. Litt bekymret for den høye RSI mange steder.

 

Dobbel topp kan sees i 30-dagers chartet til AZN(Stockholm). Denne har steget på lavt volum og falt på høyt. Brudd ned gjennom 365 vil utløse dobbel topp!

Edited by Livermore
Link to comment
Share on other sites

Mye OHS samt dobbel bunn ute og går. Litt bekymret for den høye RSI mange steder.

 

Dobbel topp kan sees i 30-dagers chartet til AZN(Stockholm). Denne har steget på lavt volum og falt på høyt. Brudd ned gjennom 365 vil utløse dobbel topp!

 

 

Dette blir nok en litt for risky short etter min smak....sjekk chartet den har på Nyse her med litt større perspektiv...ohs muligens...

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Etter et par ukers konsolidering på hovedindeksen tror jeg vi får en stor bevegelse enten opp eller ned.

 

Det som taler for nedgang er det litt "slitne" MACD diagrammet, som ser ut til å kunne gjøre et negativt kryss.. Jeg kjøpte litt Bear i dag, men er sannelig ikke sikker i retningen framover (har også tradet meg litt bort de siste par ukene da rallyet varte lenger enn jeg trodde ph34r.gif)

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

snapback.pngMinos, on 28 september 2010 - 15:40, said:

Etter et par ukers konsolidering på hovedindeksen tror jeg vi får en stor bevegelse enten opp eller ned.

.

Ikke for å være spydig men det var ikke noen bra konklusjon. Man bør nok ta et bedre standpunkt for å tjene penger på børsen.

 

Det finnes vel strategier som tjener penger dersom man vet med sikkerhet at kursen skal bryte ut av et horisontal bånd. Man kan for eksempel kjøpe både kjøp- og salgsopsjoner.

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å være spydig men det var ikke noen bra konklusjon. Man bør nok ta et bedre standpunkt for å tjene penger på børsen.

 

 

 

 

 

Jeg skrev "stor bevegelse"... Oslo børs er på samme nivå i dag som for et par uker siden, så jeg tror vi vil se mer action i tiden som kommer, kanskje som i starten av mai eller midten av juni da børsen oppførte seg likedan. Mange snakker jo om en rask etablering over 400, men jeg tror ikke man skal utelukke at det kan rase ned 10-15% da rallyet har vært på labert volum med flere gaps selv på Dow. Statisk sett pleier slike gaps å tettes, så slik jeg ser det er markedet sjeldent vanskelig for tiden.

Nivået under 10.000 på Dow har fungert som betonggulv hittil, så mange investorer selger seg ikke ut da nedsiden virker minimal, men en stigning på 10-15% på US-indeksene uten korreksjoner underveis er jo sjelden kost..

For øvrig gikk jeg heldigvis ut av Bear på tampen i dag og sitter igjen med 100% cash.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...