Jump to content

Episode 209 - Torsdag 20.01.2005


Ivers

Recommended Posts

  • Replies 127
  • Created
  • Last Reply

Tomra

 

Ikke mye nytt i dette presentasjonsmaterialet.

- Positivt og litt skremmende: Japan prosjektet er ferdig testet i Q1. Hva blir beslutningen...

- Mye positivt rundt Orwak og Titech. Det kan vise seg at Tomra har skutt gullfulgen med sine strategiske oppkjøp...

- Hvis man titter litt tilbake på tidligere presentasjoner av Tomra, har de en tendens til å være litt overopitmistiske på et for tidlig tidspunkt. F.eks Japan. Hvor stor er sannsynligheten for at de kommer til å levere 25 000 automater?

- Q4 vil nok fortelle mer hvordan det går med den daglige driften.

Link to comment
Share on other sites

Et lite sukk herfra. Litt slitsomt å se at enkelte ikke helt ser begge sider av ordrebildet - evt er nervøse. Når det lå to ordre under ,50, så noen fornødent å hive på ,20. Den andre ordren under ,50 nemlig den på ,40 ble trukket så snart det ble plukket av ,30.

 

Nå bygger det seg opp. Mulig det er for at noen skal ut med mye. Eller har noen rett og slett sett en del positive ting i materialet. Eller, eller, eller... "Jeg spørger kun, mit kall er ei at svare..." :oops:

Link to comment
Share on other sites

Lavt volum på det lille fallet i Tomra, jeg tror også AB er tomme nå. Tror vi slutter nærmere 34 enn 35 i dag. Syns Tomra klarer seg greit på en elendig start på OSE generellt.

 

Pantera, du liker disse fallende knivene ;)

Link to comment
Share on other sites

Pantera, du liker disse fallende knivene ;)

 

He, he. Ja, kan du skjønner hvorfor?????

 

Jeg har vært ganske heldig i mitt liv vedr: den taktikken med fallende kniver. :blackeye: Den er faktisk bedre for meg enn det å hoppe på et tog som er i 220 km/t :bigsmurf:

Link to comment
Share on other sites

Pluss201.

 

Hva skal den b……. Betyr? :?: He, he.

 

Ser ut som toget er inne på sporet igjen. ( For i dag).....

 

Dagen i dag er en grei dag å plukke på selv om det ligger mange usikre faktorer i luften.

Link to comment
Share on other sites

Utifra presentasjonen til TOM så virker det som 2006 blir året for Tomra hvor pengene virkelig vil renne inn igjen... Aksjemarkedet priser forøvrig inn kanskje ca 3-6mnd forventet inntjening i fremtiden så da bør vel hvertfall siste halvår av 2005 bli bra for firmaet.

 

De gir uttrykk for at Engalnd ikke kommer før i 2006 og Japan kan ta tid da det skal diskuteres "major roll out" etter at pilotene er ferdig.. noe som kan ta tid.

 

litt skuffende.. men vi får se.

Link to comment
Share on other sites

Jeg solgte meg ut av KVI i går med en liten gevinst, og takk for det!

Har gått inn igjen nå, 2 kroner lavere enn jeg solgte for i går. Satser på at den, samt markedet generelt tar seg opp igjen rimelig kjapt.

 

Gikk også inn i SEVAN i åpningen på 13,2. Fikk litt kalde føtter når den stupte nedover etter det, men nå ser det da riktig så fint ut :)

 

Men, som Pantera advarte mot i går, -den må jo stanse denne vanvittige oppgangen snart?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...