Jump to content

Episode 210 - Fredag 21.01.2005


Laphroaig

Recommended Posts

  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply

Ivers

 

Bare glemme markedet nå, men besynderlig hvordan faktisk mange andre it aksjer går bra i dag, og disse 2 - som er relativt solide faller som en stein. Sier litt hvor mye anbefallningene til Orion har å si for mange NTF'ere:)

 

Otrum ned 15% på 4 dager uten noen negative nyheter - sier litt om hvor forferdelig gusomt illikvide aksjer er.

 

Men jeg tør ikke å se vekk i tilfelle det viser seg at alt skal videre ned i USA også, men med en Nasdaq på 2050 så er det vel begrenset hvor langt ned videre vi skal i det korte bildet. Firmaene gjør det jo bra og Yahoo, IBM og Intel slo alle markedet og guidet bra for Q1.. Irriterende.....

Link to comment
Share on other sites

Veldig lavt volum i TOM, ingen som har hastværk på kjøpersiden ser det ut for. Dersom ikke volumet kommer utover dagen faller nok aksjen nedover, mange utålmodige tradere i papiret. Tekniker'n har pekt på 34,20 som støttenivå.

 

Det litt paradoksale er at aksjen fallt 17.12 fordi det ble skapt usikkerhet rundt EU og de neste prosessene i Tyskland, og i går ble disse endelig avklart, uten at det ble noen trigger. Det er vel kun ordre som kan få demningen til å briste nå...?

 

Sitter med PGS og GGS i porteføljen også, GGS har en tragisk utvikling men er veldig potent dersom det begynner å skje noe. Venter ikke det i dag... :|

 

La meg tippe at AKY snart passere 180,- Du får bli sittende Laphroaig...

Link to comment
Share on other sites

Tomra

 

Patetisk utvikling i Tomra i dag. Det er veldig lite som går Tomra aksjonærenes vei i disse dager. Triggerne uteblir og spekulasjonen om $$$$ i morgen kommer ikke.

 

Støtter deg Pirelli at Tomra vil falle utover dagen. Har liten tro på at det kommer noe børs-rally info før Q4 presentasjonen.

 

 

Tolmodighet, tolmodighet, tolmodighet ...

Link to comment
Share on other sites

Inmeta er begredelig idag, hadde trodd at Orion ville sitte med INM frem til 4.kvartal, som vistnok skal bli tidenes beste.

 

Men tror aksjen løfter seg og ender oppunder 2,30 idag, fallet ida var en kraftig overreaksjon.

Link to comment
Share on other sites

Fiskepinna og andre:

 

Hva er logikken i at INM skal prises til 2,2 når den tjente bare havlparten ifjor ift hva de vil vise til på Q4 og årsres. i år.

 

Jeg tror som sagt dette er et smart spill av Orion. De er tjent med en lav kurs innen 01.02. for da må de jo stile kjøper og selger.

 

Tror den går langt opp på 3 tallet innen de neste 5 mnd., dersom børsklimaet ikke faller/forværrer seg ytterligere.

Link to comment
Share on other sites

Ivers; Håper du har rett (sitter selv med 40% i INM :| )Nå vet jeg ikke om Orion har tradisjon for å drive med slik taktikeri, men hvis dette er tilfelle så er det jo åpenbart at kursen har falt altfor mye.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...