Jump to content

Aksjekonkurransen - Uke 4


Pirelli

Recommended Posts

KONKURRANSE-REGLER:

 

* Velg inntil 3 aksjer

* Shorting er lov

* Aksjekurs fredag (evt siste sluttkurs) er gjeldende.

* Alle aksjer vektes likt

* Kun aksjer som er notert på OSE er med

* Siste frist fk mandag, kl 08:00

 

Få helst med sluttkurs fra fredag i ditt tips, samt om du ønsker å kjøpe eller shorte aksjen.

Det sparer oppdatereren for tid.

 

Håper Hammers fortsetter oppdatering og kommentering av konken også denne uken - Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Dermed fikk jeg tid/anledning til å legge inn nye aksjer.

Kjøp:

FAST 14,50

BLO 7,75

 

Men jeg mangler fortsatt svar på om man faller ut av konkuransen dersom reiser bort/til utlandet og ikke får anledning til å legger inn nye aksjer?

Link to comment
Share on other sites

Regner med Hammers har notert seg det allerede. Men viser til forrige episode.

 

AOC kjøper TOM 34.70

 

Skrevet: Tor 20. Jan 2005 19:02    Tittel:    

Tar nå 2 ukers ferie i varmere strøk.  

 

Jeg går for kjøp TOM i de 2 kommende ukeskonkurransene. Er sikker på at den som oppdaterer konkurransen ordner dette.  

 

Så får dere kose dere med alle kontraktene her hjemme, mens jeg koser meg i solen.  

 

(PS: Også de "ekte" pengene står 100% i TOM nå).

_________________

MVH AOC

Link to comment
Share on other sites

Kjøp Inmeta 2,15

 

Kjøp Tom 34,70

 

Har vært litt skamslått de to første ukene :blackeye: Begynte imidlertid å komme seg litt i uke 3.

 

Regner revansjen som sikret i uke 4 og forventer å bli hedret deretter. Inmeta troro jeg kanskje hadde en litt vel stor reaksjon ned i forhold til dagens begivenheter. Tomra tror jeg kan eksplodere oppover når som helst.

Link to comment
Share on other sites

Selv om jeg er rimelig pussa akkurat nå har jeg besluttet for å gjøre følgende denne uken:

 

Kjøp TOM

Selg EME

 

Benytter også sjansen til å sette inn en annonse (litt på forskudd):

 

Tomra aksjer selges:

Overtakelsesdato: 28.01.2007, selges for 140 kroner per stykket eller til høystbydende :-D

 

Ementor aksjer kjøpes:

Makspris 1,85 NOK. Overtakelse i 3 kvartal.

 

Det er av barn og fulle folk man får høre sannheten!

 

:bom:

Link to comment
Share on other sites

trivhe: Hvis jeg kan kjøpe en opsjon på disse Tomra-aksjene til 28.01.2007 til 140 kr. gjør jeg det med glede. Med et utbytte på tilsammen 70 øre i perioden skulle opsjonspremien bli på omtrent 0,43 kroner.

 

:albino:

Link to comment
Share on other sites

PGS kr 420

 

De fleste oljeservice-selskapene har nå kommet opp på samme børsverdi som de hadde ved tusenårskiftet.

Hvis det samme skal skje med PGS så må kursen dobbles.

I nær framtid blir Pertra-verdien offentliggjordt.

Det i seg selv kan gi et betydelig kursløft.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror fremdeles på mer nedgang i denne aksjen.

 

Derfor Short GNR. 5.10 ( med forbehold om endring)

 

Tar jeg ikke feil, så tror jeg om en, evt 2 som kommer til å velge kjøp JIN som eneste alternativ. :bom:

Link to comment
Share on other sites

trivhe: Hvis jeg kan kjøpe en opsjon på disse Tomra-aksjene til 28.01.2007 til 140 kr. gjør jeg det med glede. Med et utbytte på tilsammen 70 øre i perioden skulle opsjonspremien bli på omtrent 0,43 kroner.

 

Vegard :)

 

Du tror altså at Tomra vil gå mer enn 100% både i 2005 og i 2006?

Link to comment
Share on other sites

Ja, det ser jeg ingen problemer med.

 

Et sted mellom 40 og 80 tusen automater automater skal selges i Tyskland i 05 og 06. 3.000 TRC kan selges i England i den samme tiden. EPS i 2006 kan bli mellom 6 og 7. Jeg tror Tomra fint forsvarer en kurs på 150-200 i 2007. Risikoen ved å kjøpe en opsjon på 10.000 aksjer er begrenset til tap av investeringen på 4300. Går aksjen til 160 kroner innen utløpsdato har jeg tjent 200.000 kroner. Grei avkastning på ca. 4500%.

 

Selgeren av opsjonen vil forhåpentligvis ha sittet på aksjene hele tiden, og dersom kursen går til 160 har utstederen tjent 1,05 mill, og bør være fornøyd selv om han går glipp av 200.000.

Link to comment
Share on other sites

Kjøp TOM 34,70-

Demningen brister sier Orion, triangelet er intakt sier Tekniker'n. Så da er det vel bare å kjøpe seg en veldig god og myk kontorstol, og gjøre seg klar på ventetid... Eller? Satser på at positiviteten kommer tilbake uke 4.

 

Kjøp PGS 420,-

PGS har gått mye de siste månedene og har utviklet seg sidelengs den siste uka. Mye spennende på gang, og jeg tror PGS blir en vinner i 2005.

 

Kjøp PAN 1,93-

Det har vært forferdelig vansklig å drive fiskeoppdrett i Norge de seneste årene. Overetablering -> lave priser og sabelrasling fra EU. Etterspørselen er på vei opp sies det, jeg vet ikke om det er sesongrelatert eller om det kommer til å forbli bedre etterspørsel. Men jeg tror fiskeaksjer fortsetter positivt til uken. Dessuten er det jo greit å ha med en høybetaaskje blant de to andre noe konservative...

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...