Jump to content

Episode 217 - Tirsdag 01.02.2005


Mo

Recommended Posts

God morgen. Her leverer nesten det ene IT firma etter det andre negativ resultat. Tragisk.

 

Hadde liksom trodde KIT ville komme ut med positiv resultat, men nei.... De blir liksom aldri ferdig med den der restruktureringen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Beklager Hoff@ - har ikke boken, lurer bare på hva hemmeligheten er.

 

Akkurat nå har EME levert dårlige tall, dundrende svakt og stiger 3% på børsen, mens EDB var i pluss og gode utsikter fremover synker en halv prosent.

Link to comment
Share on other sites

Dersom du skal kjøpe deg inn i Tomra så pleier det i de fleste tilfellene lønne seg å vente til helt mot slutten av dagen (gjerne i sluttauksjonen). Skal du selge så bør det gjøres i morgentimene.

 

Jeg vil kjøpe meg ytterligere opp, men venter med en avgjørelse mot slutten av dagen.

Link to comment
Share on other sites

Hei Laprhaoig!

 

Jeg skjønte ironien, og er også forundret over at kursen stiger i EME, hadde markedet ventet det ennå verre?

 

Litt av det samme med JIN, ned 5-6 % i HK og stiger her, jer er forundret

Link to comment
Share on other sites

Tomra

 

Den vet ikke helt hvor den vil i dag. Volumet er noe opp, men det er vel kanskje normalt når man tester støttenivåer.

 

Tyske Netto åpner en del nye butikker denne uken, ikke mindre enn 7 stk. Tyske Netto åpnet i høst sin 1000 butikk og ser frem til å åpne ikke mindre enn 100 butikker i år alene. Hvem vet om det er en Tomra automat som glinser når kundene entrer butikken?

Link to comment
Share on other sites

At SINVEST stiger er ikke overraskende, men hadde ventet at OCR gikk litt ned på psykologi i dag.

Ja BLINK du klarte ikke snakke ned kursen denne gangen heller, nå har du holdt på i over ett år og ”advart” mot OCR/SIN.

Jeg for min del nærmer meg en tredobbel avkastning på SIN og vi er slett ikke ferdig ennå, potensialet for å bruke gangetabellen videre er i høyeste grad til stede.

Men jeg gidder ikke bruke tid på å argumentere mot deg, det er død født, det viser innleggene dine på HO.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje det var denne uttalelsen som gjorde utslaget :

 

- Ementor vil blomstre

 

Av Lasse Bergesen

 

Tidligere Ementor-sjef Arne A. Jensen vil ikke ta til motmæle mot krass kritikk fra styret i selskapet. - Jeg regner med at Ementor kommer til å blomstre i løpet av ikke så alt for langt tid, sier Jensen.

 

Tidligere konsernsjef Arne A. Jensen får krass kritikk fra styret i Ementor.

 

Styret mener manglende kostnadskontroll og sviktende ytelser fra toppledelsen har gjort det vanskelig å omsette suksessene i tilfredsstillende resultater.

 

Jensen er usikker på hva som ligger i styrets uttalelser, men vil uansett ikke kommentere kritikken.

 

- Jeg har ikke tenkt å gå i rette med det styret måtte mene. Jeg ønsker dem først og fremst lykke til, jeg ønsker ny ledelse lykke til og jeg regner med at Ementor kommer til å blomstre i løpet av ikke så alt for langt tid, sier han.

 

Resultatene kom aldri

Jensen medgir at det er ting han kunne gjort annerledes i de tre årene han styrte selskapet, men vil ikke gå inn på hva.

 

Av tiltak han er fornøyd med fremhever han strategiendringen som ledelsen gjennomførte.

 

-For min egen del er jeg fornøyd med deler av det jeg har gjort, og det er andre deler jeg er mindre fornøyd med. Det skal jeg ikke legge skjul på. Dessverre har resultatene latt vente på seg, mer enn vi trodde sommeren 2003 da strategien ble implementert, sier Jensen til dn.no.

 

Underskudd

Ementor la i dag frem et underskudd på 97 millioner kroner i fjerde kvartal 2004.

 

For året under ett bokførte selskapet et underskudd på 205,5 millioner kroner.

Hei Laprhaoig!

 

Jeg skjønte ironien, og er også forundret over at kursen stiger i EME, hadde markedet ventet det ennå verre?

 

Litt av det samme med JIN, ned 5-6 % i HK og stiger her, jer er forundret

Link to comment
Share on other sites

Ang. uttalelsen fra Jensen om at Ementor vil blomstre.

 

Slike utsagn er det vel de færreste som legger noe vekt på. Når en leder må gå uttrykker han nesten alltid at han har stor tro på selskapet han forlater. Dette bl.a. fordi hvis det skulle gå bra kan han få litt av æren for å ha snudd skuta, og hvis det ikke går bra kan han si at alt hadde gått så mye bedre hvis han hadde fått fortsatt.

 

Omtrent akkurat det samme sa Adolfsen da han gikk. Ementor har hatt mange år på seg uten at det er lys i enden av tunnelen i det hele tatt. Dette er et selskap jeg tror det er best å glemme totalt også de nærmeste år.

Link to comment
Share on other sites

Transocean meldte i går at fjerde kvartal blir dårligere enn tredje. Etter DnB Nor Markets mening er resultatvarselet selskapsspesifikt og bør derfor ikke få innvirkning på verdsettelsen av de norske riggaksjene.

 

- Eventuelt kurspress på norske riggaksjer gir etter vår oppfatning en kjøpsanledning, skriver meglerhuset i dag.

 

DNM om norske riggaksjer

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...