Jump to content

Episode 217 - Tirsdag 01.02.2005


Mo

Recommended Posts

  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Sikkert lurt Hoff@, en market cap på 1.960 mill. kr tillsier en veldig spennende fremtid... Kjenner ikke selskapet utover tallene - mulig det kan bli gull, det er i hvert fall noen som tror det.

 

Kjøpte tilbake tradingposten i SIN rett før lunsj, den gikk ut i går formiddag. Venter nye løft i SIN utover uken ;)

Link to comment
Share on other sites

Nei Silje, jeg ligger i sofaen og svetter med Laptoppen delvis i fanget, kan ikke huske sist jeg var så syk, sikkert 10 år siden, men men får jo god tid å handle da He he, ser at JIN har den vanlige nervøse nedgangen før BDI slepp!

Link to comment
Share on other sites

Tandy.. Helt til igår var signaturen din, "150% i TOM". Hvor mye sitter du belånt i? Greit nok at du har ståltro på selskapet, men det får være grenser. Ingenting er sikkert i aksjemarkedet, kan være en fabrikk hos TOM brenner ned imorgen, og da sitter du der. Synes du ikke det er litt vel galskap å ta over seg 100% som du først har gjort, med hele 150%, og så på toppen av det plukke ENDA mer?

Link to comment
Share on other sites

Har klokketro på TOM

Kan også tape en del men det går greit !

Tandy.. Helt til igår var signaturen din, "150% i TOM". Hvor mye sitter du belånt i? Greit nok at du har ståltro på selskapet, men det får være grenser. Ingenting er sikkert i aksjemarkedet, kan være en fabrikk hos TOM brenner ned imorgen, og da sitter du der. Synes du ikke det er litt vel galskap å ta over seg 100% som du først har gjort, med hele 150%, og så på toppen av det plukke ENDA mer?
Link to comment
Share on other sites

Alt er usikkert her i livet....

Men å spekulere i brann i monteringslokalene er å dra den litt langt?

De er forsikret thomas.......

Sikkert sprinkleranlegg også... :-D

Dessuten er det underleverandører som sitter på sine respektive deler....

Men klart, alt over 100% er jo litt gambling.....

Men den som intet våger osv.....

Er selv bare 100% (dvs. ikke lånte midler)

Men volumet er stort, så mange mener jo det er galskap å satse så mye på ett kort.

Gevinsten kan bli veeeldig stor, med etter min mening minimal risiko!

(all den tid man kan si det om aksjer)

:drunken: :drunken: :drunken:

Link to comment
Share on other sites

Shippinganalytiker Ivar Larsen i Enskilda Securities tror Frontline vil utbetale et utbytte for første kvartal på tre dollar per aksje. For hele 2005 ventes det kontantutbytter på åtte dollar (50,60 kroner) per aksje.

Totalt vil Frontlines eiere, i første rekke John Fredriksen, få seks milliarder i utbytte i løpet av de neste 12-13 månedene. Ifølge DN kommer dette i tillegg til et anslått utbytte på 2,6 milliarder etter fjerde kvartal 2004.

Dersom Larsens estimater slår til, vil Frontline ha sendt 23-24 milliarder kroner tilbake til eierne i løpet av to år. Det tilsvarer børsverdien på selskapet.

Link to comment
Share on other sites

- Meget bra kjøpsmulighet

 

CAR om hvorfor Tomra er en "meget bra kjøpsmulighet".

http://hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=172785&cat=116

Link to comment
Share on other sites

Tomra

 

Det begynner å dra seg til mot sluttauksjon, og jeg skal ikke stå på fortet og si at Tomra ender opp på ALL DAY HIGH, til det sier historien det motsatte.

 

For å se bortifra Tomra må jeg si at Orkla har utviklet seg meget positivt. Tester nå motstand på 210. Det skal bli interessant å høre hvor mye utbytte Styret planlegger å gi sine aksjonærer. Kan være et interessant investeringsprosjekt, kun basert på mulighetene som ligger i at Hagen og gutta ønsker å tømme kassa...

Link to comment
Share on other sites

Det er vel noe av problemet her at alle sitter og venter på at toget skal starte !

 

Plutselig er toget gått og vi vet hvem som sitter på da...

 

En liten oppdatering på meglerandelene:

FS 90 400 3 036 830

DBL 52 600 1 764 020

NON 43 900 1 467 540

ORS 35 400 1 184 900

DNM 31 700 1 069 090

Link to comment
Share on other sites

kan noen nevne et selskap hvor det har gått slik CAR har spådd?

 

det var vel GGS som skulle til 15, er nå i kr5..

det var CRU som skulle til 30, er også på 5..

 

at CAR anbefaler, = selg.. men får håe det ikke gjeleder for tomra

Link to comment
Share on other sites

Det er en ting jeg har lagt merke til og det er denne "plukkingen" på 33,50 , spesiellt fra DBL (inkl.undertegnede).

Så fort det kommer en slump der så går den relativt kjapt unna.

Etterhvert vil man vel flytte seg litt oppover vil jeg tro. :?:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...