Jump to content

Episode 218 - Onsdag 02.02.2005


hallu

Recommended Posts

Idag er siste frist for å motta utbytte aksjer i SFL fra Frontline. man får 1 aksje i SFL for hver 4 man eier i FRO. Selv har jeg noen SFL liggende på VPS'en som stadig produserer utbytte i form av cash. Har ikke mange aksjene, men når de var "gratis" gidder jeg ikke kvitte meg med dem. Ganske gøy egentlig. Man får utbytte av utbytte. Først mottar man SFL aksjer, så fortsetter de å produsere cash hvert kvartal.. Kursen i FRO pleier somregel å hente seg raskt inn igjen etter en utbytte utbetaling.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 137
  • Created
  • Last Reply

Jeg har sjeldent brukt så mye tid på å selge/kjøpe aksjer. Jeg ville ta gevinst i traderposten i SIN til å kjøpe JIN, og da helst med litt kursvariasjonsgevinst(aksjene har byttet på å ligge høyest i kurs hele dagen)

Men bakrunen er litt sær, jeg har hatt over 50 % i porteføljen i SIN/JIN den siste tiden, og heldigvis når jeg byttet til SIN stakk den 18%.

Og når JIN tar rakettfart i dag er begge aksjene plutselig like (SIN sank 5% i går), derfor har jeg knivet mye for å få byttet traderposiden fra SIN til JIN. Og dette er kortsiktig.

 

PS Men må bare få si at SIN har jeg klokketro på, og selger ikke før, ja jeg vet ikke, Pantera sa jeg var forelsket, ikke helt riktig, men jeg vet utrolig mye om fremtidsutsiktene, selskapet og de ansatte.

Og derfor sitter jeg til....som Teknikeren i TOM He he

Link to comment
Share on other sites

Ser rart på Hoff@ som er inne i JIN og Pirelli som har tenkt seg inn. Sitter på perrongen jeg. Tør ikke hoppe på. Redd at jeg ikke treffer døren.

 

Dere er tøffere enn toget. Tøff. Tøff. :drunken: :drunken: :drunken: :drunken: :drunken:

Link to comment
Share on other sites

Angrer på at jeg solgte JIN på 8 og kjøpte INM...men vet ikke om jeg tør JIN igjen nå..

Jeg synes INM skuffet stort idag,så gikk ut av den,med tap:(

 

 

Ha en fin dag:D

Link to comment
Share on other sites

DOE:DESTILLATLAGRENE -2,9M FAT I UKE 4 (VENTET -2,25)

Oslo (TDN Finans): De amerikanske destillatlagrene falt 2,9 millioner fat

til 118,6 millioner fat i forrige uke.

Det viser statistikk fra det amerikanske energidepartementet (DOE)

offentliggjort onsdag ettermiddag.

Til sammenligning var det ventet at lagrene ville falle 2,25 millioner fat,

ifølge estimater innhentet av Bloomberg News.

 

DOEs UKENTLIGE OLJELAGERTALL, TALL I MILLIONER FAT:

28/01 21/01 Endr.uke Ventet (1)

Råolje 295,3 295,6 - 0,3 + 2,0

Bensin 216,3 214,7 + 1,6 - 0,7

Destillater 118,6 121,5 - 2,9 - 2,3

Link to comment
Share on other sites

Råolje og destillat lagerbyggingen rapporteres negativ - mot forventet positiv lagerbygging.

 

Energy Dept posts fall in crude, distillate stocks By Myra P. Saefong

SAN FRANCISCO (MarketWatch) -- The Energy Department said crude supplies fell by 300,000 barrels to 295.3 million for the week ended Jan. 28. Distillate stocks were also down 2.9 million barrels at 118.6 million barrels, but motor gasoline inventories rose 1.6 million barrels to total 216.3 million. March crude in New York is down 12 cents at $47 a barrel. March heating oil is down 0.64 cent at $1.3075 a gallon and March unleaded gasoline is down 1.45 cents at $1.30 a gallon.

 

 

Jeg tror dette styrker oljeprisen utover kvelden...

 

fpDJIA-narrow.gqplus?828fpNASDAQ-narrow.gqplus?828

Link to comment
Share on other sites

Solgte fast i dag på 15,20 så får vi se om det var lurt. Sitter med svensken CARD og venter på brudd over 195. Sitter med en del cash nå, får prøve å finne meg en ny TA kandidat.

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Jeg tradet JIN i dag fra 25,30 til 25,60 2 ganger, kom inn igjen på 25,30 på slutten. Kunne gjort 2-3 trades til, men jeg hadde ikke tid til å følge så mye med i dag, satte bare inn ordrene og sjekket med jevne mellomrom om de hadde gått igjennom. Får håpe den fortsetter litt opp i morgen, ellers er det rett ut...

Jeg dumpet DYNA i dag tidlig for å frigjøre kapital til å trade i JIN, etter det gikk den jo rett i dass, får se om jeg kjøper inn igjen rundt 3,50-3,60 , den skal opp på sikt...

Link to comment
Share on other sites

hehe

 

Satt i JIN, CNR og CRU over natta og noterer ny ATH for portisen etter 7.7% oppgang bare i dag. YTD er EK opp 46%, det hadde jeg aldri turt å drømme om på nyttårsaften!

 

 

 

Portisen nå:

 

CRU SIN CNR TST TEC IGE LUX NPEG

 

 

I morgen er en ny dag, og nye sjaner - kanskje i JIN etter at CNR har rast fra seg nok for min del?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...