Jump to content

Episode 219 - Torsdag 03.02.2005


Pirelli

Recommended Posts

  • Replies 147
  • Created
  • Last Reply

Etter min mening er verdien av JINs egenkapital på minimum 4 mrd kr (gitt slik jeg vurderer bulkmarkedet neste 2-3 år). Dagens melding bekrefter mine og andre skribenters antakelser om Q4 2004 resultatet. Q1 2005 er nesten gitt, og resten av året ser ut til å bli knallsterkt. Flåteutviklingen ser heller ikke spesielt "skremmende ut".

 

Er absolutt INGEN shippingekspert, men: Mener JIN er verdt minst 45 kr/aksje. Spesielt nå som det er tydelig at ng-ene vil ha høyest mulig pris og GOGL har flagget vel 5%.

Tror andre enn GOGL i samme sfære sitter på ganske mange JIN nå. Mao ikke mange JIN i fritt omløp.

 

 

ATH i dag, portis +7.7%

 

Er for øvrig uten JIN selv akkurat nå; håper på en delvis lukning av gapet - men tror ikke det håpet lykkes..

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Gratulere med fabelaktiv avkastning hittill i år Observer, selv har Tomra lagget min portefølje kraftig så langt... 50% av porteføljen er plassert i TOM.

 

36_11_6.gif36_1_28.gif

 

 

Jeg er spent på intensjonene til GOGL i JIN, om de ser på det som en finansiell plassering eller ønsker takeover. Kortene holdes nok tett, så det skal nok markedet få lov til å spekulerer på fremover.

Link to comment
Share on other sites

The Federal Open Market Committee increased its target for overnight interest rates by a quarter percentage point to 2.50 percent Wednesday. The Fed did not make major changes to its policy statement. The committee once again concluded that its monetary policy stance remains "accommodative" and that this "accommodation" could be removed at a "measured" pace. The vote was unanimous.

Link to comment
Share on other sites

Både aksjemarkedet og valutamarkedet trodde på 0,25%, men fryktet 0,5%.

 

USD/NOK fikk litt hikke...:

intraday.php?paper=USDNOK.FXSX&cache=get

 

NOI ja, ser attraktiv ut rundt 2,50- men jeg er meget skeptisk til innholdet i NG. ODIN/Skagen er etter min mening en forsikring mot dårlig deal for NOI aksjonærene. Har en lei tendens til å kjøpe aksjer på impuls, så det er ikke umulig jeg plutselig har noen NOI aksjer på VPS i nær fremtid ;)

Link to comment
Share on other sites

God kveld mine herrer.

Da er vi 2 Pirelli. Har tenkt meg inn i NOI når kursen nærmer seg under 2.50. Håper selvsagt på så lav inngang som mulig jeg da.

 

Jeg synes den der overvåkningslisten min blir lengre og lengre. Ellers, så har jeg vært en kjapp tur inn og ut av SCI. Tør ikke overnatte med den.

 

GGS fikk jeg tak i bare 1k i går. Det er til å grine av, så her sitter jeg med 1k GGS.

Link to comment
Share on other sites

Cronus

 

Du har ikke hørt noen rykter om emisjon i GOGL... De har kjøpt JIN aksjer for 100 millioner, og kontantbeholdningen da de gikk på børs var 22,3 millioner.

 

Ifølge min kalkulator er de tomme for kontanter nå, hvordan skal de kjøpe aksjeposten til Ng'ene?

Link to comment
Share on other sites

Deja vu....

 

Andhel limet inn en artikkel i det rykende ferske Økonomisk Rapport - ett intervju med Thorsen.

 

Spent Tomra-sjef på vent

 

 

Bortsett fra den positive overskriften er Thoresen's uttalelser passive og intetsigende. Dersom kvartalspresentasjonen blir like lite offensiv er vi under 30 igjen...

Link to comment
Share on other sites

BIRD. Rykter går om emisjon, folk har visst blitt kontaktet for å stå som garantister. Sist det var emisjon, var detogså kjent på forum kvelden før det ble meldt over børs. Den gangen var jeg eier, og emisjonen ble plassert på 28,50. Regner med de som har interesse alt har lest på HO?

 

IGNIS. Tvanssalg og stopploss der i dag? Jeg går ikke inn før det roer seg, eller kursen synker av. Kanskje er det best å bli stående utenfor hele greia. Enten er det luft eller en uslepen diamant.

 

TOM. Holdt seg oppe etter sluttrallyet på tirsdag. Hyggelig det. MSI er tom???

Link to comment
Share on other sites

Ser dere har hatt litt tid på pit'en i kveld. - Akkurat selv kommet fra byen, litt moro der også på en onsdag. En pen blanding av litt eldre forsofent og noen tørste ungdommer,...lite endring der.

 

USA har vært noe humpetet og endte til slutt i pluss som dagene førut, det lover bra. - For vårt vedkommende er det vel oljeservice enten eller fremover, IT har fått en dårlig start på 2005, og kan nok lide mye av det mot sommeren. - I og med det har jeg bestemt meg for å sitte lengere i EME og EDBASA inntil disse går i null for meg samlet. - Det er dumt! Jeg vet det og vil ikke ha noen kommentarer om det heller. :bigsmurf:

 

Sitter ellers komfortabelt med god cash, bra beholdning Røkke (nedskrevet til null) og fortsatt pluss i NOI. CNRaksjene er bare med for å minne meg om en utrolig dårlig invistering.

 

Forøvrig komfortabel i TOM, vurderer muligens noen opsjoner om den holder seg på dette nivået frem til påske. Hadde fra før kursmål 35 til midten av mars, og burde vel egentlig ha solgt meg ut for lenge siden. Men, men.. dette er jo gambling, ikke sant?

Link to comment
Share on other sites

Limer inn dagens OSE chart.

 

OSE.03.02.04.gif

 

Volatilitetsrisiko: Lav Likviditetsrisiko: Ikke aktuelt Risikoforklaring

Svak kjøpskandidat (Middels lang sikt) - 2. feb 2005

Hovedindeks ligger i en stigende trend og videre oppgang innenfor denne indikeres. Kursen ligger nå imidlertid nær taket i trendkanalen, noe som kan gi en reaksjon ned. Indeksen har støtte ved ca 229 poeng. Indeksen anses teknisk svakt positiv på middels lang sikt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...