Jump to content

Episode 219 - Torsdag 03.02.2005


Pirelli

Recommended Posts

Teller AS har inngått ny avtale med EDB Business Partner om kjøp av programvare og driftstjenester for sin kortvirksomhet. Avtalen er en forlengelse av eksisterende avtale og har en varighet på 1,5 år.

 

Avtalens kontraktsverdi er på om lag 30 millioner kroner.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 147
  • Created
  • Last Reply

Thorsen/TOM - Økonomisk Rapport.

 

Thorsen/TOM løper vanligvis ikke til pressen med nyheter, spekulasjoner eller håp. Hvorfor skulle vi bli skuffet over at spørsmål om det samme blir diplomatisk og nøytralt besvart?

 

Leser at Tomra er godt forberedt, og leser at Tomra er overbevist om egen teknologi's overlegenhet både mht. performance og pris.

 

Det holder for meg.... og det skulle ikke forundre meg om det holder for Tomra's kunder når ordrene skal plasseres!

Link to comment
Share on other sites

Til ære for Vegar kommer ORK chartet

 

ORK%2003.02.gif

 

Volatilitetsrisiko: Lav Likviditetsrisiko: Lav Risikoforklaring

Kjøpskandidat (Middels lang sikt) - 2. feb 2005

Orkla har brutt den stigende trenden opp, noe som åpner for enda sterkere stigningstakt. Aksjen har støtte ved ca 177 kr. Aksjen anses teknisk positiv på middels lang

 

 

PS Jeg klarte ikke å sende det som PM Vegard

Link to comment
Share on other sites

Godmorgen,

 

Vet du hvem dette er Hoffa?

 

SIN - DISCLOSURE OF SHARE DISPOSAL

 

http://www.newsweb.no/index.asp?melding_ID=102539

 

Cheyne Special Situaions Fund LP has 02.02.2005 sold 95,500

shares of Sinvest ASA. Following this disposal Cheyne

Special Situations Fund LP owns 5,604,500 shares of Sinvest

ASA, this represents 9.96% of the total issues shares of

the company.

Link to comment
Share on other sites

Sitter og leser litt avis på nett. Får med meg at den godeste Ramsland prøver å renvaske seg selv med litt sannsynlighetsregning. Sånn som jeg har forstått det viser han at det er liten sannsynlighet for at nettopp bilen hans har vært i det aktuelle parkeringshuset den dagen (basert på vitneutsagn). Dersom dette er basert på hvor få slike biler (saab 9.3) som finnes er dette egentlig bevis på det stikk motsatte. Lav sannsynlighet vil da være høy sannsynlighet for at nettopp hans bil har blitt sett... jeg ville foretrukket å hatt en volvo 240 da...

 

anyway, CRU blåste seg opp igår og i kjølvannet av konferansen på filippinene kan stadig høyere kurser nås. Jeg sitter pal, med CRU og GGS aksjer, selv om Bush hentydet at Iran "må passe seg". Det blåser nå jeg i :)

 

f

Link to comment
Share on other sites

Gevinst, jeg er enig i at ledelsen i Tomra bør være edru på jobb. Men jeg savner uttalelser som: "Vi ser veldig positivt på fremtiden" eller lignedne.

 

Vi får se, jeg håper ikke analytikerne kommer til å kjede seg på presentasjonen 15.02... Jeg henger med ennå ;)

 

Thoresen: Same procedure as last year miss anaylytiker?

 

Anayltiker: Same procedure as every year Thoresen...

Link to comment
Share on other sites

Er det for å ta av seg flåten til JIN han ansettes?

 

GOGL:HERMAN BILLUNG ANSATT SOM ADM.DIR. I GOLDEN OCEAN MGMT

 

Oslo (TDN Finans): Golden Ocean Group Ltd. har opprettet et heleid selskap,

Golden Ocean Management AS, som vil ha ansvar for å lede Golden Ocean Group

Ltd. og dets datterselskaper. Hermann Billung er ansatt som ny direktør i

Golden Ocean Management AS.

Link to comment
Share on other sites

Godmorgen,

 

Vet du hvem dette er Hoffa?

 

SIN - DISCLOSURE OF SHARE DISPOSAL

 

http://www.newsweb.no/index.asp?melding_ID=102539

 

Cheyne Special Situaions Fund LP has 02.02.2005 sold 95,500

shares of Sinvest ASA. Following this disposal Cheyne

Special Situations Fund LP owns 5,604,500 shares of Sinvest

ASA, this represents 9.96% of the total issues shares of

the company.

 

Nei det vet jeg ikke, men det er mange utleninger som er aksjonærer, men dette er den største aksjonæren etter Skeie.

 

6 458 000 11,69 CREDIT SUISSE FIRST (EUROPE) PRIME BROKE

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke Thorsen som driter seg ut her, selv om han heller burde ha nektet et intervju nå enn å ikke si noe. Det er Økonomisk Rapport som surrer her, ettersom de har prøvd å intervjue Thorsen i en periode han ikke skal uttale seg om selskapet annet enn å gjenta ting som er kjent. Det er bare to uker til kvartalsrapporten kommer ut, og det er radio silence for Tomra-ansatte. Dette for at ikke markedet skal bruke uttalelser til å spekulere i hvordan Q4 eller guidingen blir.

 

Faktum er at dersom Tomra hadde fått en ordre i går som ikke er meldt om, eller dersom de hele tiden får mindre ordre, skal ikke Thorsen nevne dette annet enn over børs eller på kvartalspresentasjonen.

Link to comment
Share on other sites

Vegard

Han sier jo bare at han ikke vet , tolker det som om at det er de store ordrene over 40 MNOK han mener. De daglige ordrene kommer jo fortløpende...

Det er ikke Thorsen som driter seg ut her, selv om han heller burde ha nektet et intervju nå enn å ikke si noe. Det er Økonomisk Rapport som surrer her, ettersom de har prøvd å intervjue Thorsen i en periode han ikke skal uttale seg om selskapet annet enn å gjenta ting som er kjent. Det er bare to uker til kvartalsrapporten kommer ut, og det er radio silence for Tomra-ansatte. Dette for at ikke markedet skal bruke uttalelser til å spekulere i hvordan Q4 eller guidingen blir.

 

Faktum er at dersom Tomra hadde fått en ordre i går som ikke er meldt om, eller dersom de hele tiden får mindre ordre, skal ikke Thorsen nevne dette annet enn over børs eller på kvartalspresentasjonen.

Link to comment
Share on other sites

Ja, ja, synes vi hadde klart oss bedre uten det intervjuet i ØR.

Ikke et ord om at ting ser svært lyst ut....

Håper dette er et "spill for galleriet"..... :drunken: grunnet forestående Q4 fremleggelse.

Virker jo nesten som om han ikke venter ordre på lenge enda og det må være feil?

Men kanskje han, som en nevnte under her, kun sikter til de over 40 mill.....?

Link to comment
Share on other sites

Tomra - Orkla

 

TA fremstår som meget positiv for Orkla. Etter å ha toppet seg på 214,50 i går har den falt noe tilbake. Den bør ha mye å gå på hvis Oslo Børs stiger videre. Mye av kursoppgangen i Orkla skyldes gode dager på børsen.

 

Tomra fortsetter nedover. Ingen store nyheter å melde om foruten denne banale artikkelen i ØR. Setter min lit til at Netto-butikkene som åpner i dag har en glinsende ny Tomra automat rett innenfor dørene.

 

Jeg kommer fortsatt ikke over det tyske ordet for super tilbud => Superknüller.

Link to comment
Share on other sites

Mata.

 

Jeg har vært ut og inn av SCI for trading. Var innom senest i går og solgte også i går. Fikk med meg 7 øre . Ser også at jeg har solgt litt for tidlig. Jeg følger ikke firmaet tett. Det er for tradingen sin del at jeg vet om de.

Link to comment
Share on other sites

Det foregår nok ett spill mellom GOGL, som ønsker lav JIN kurs. NG'ene selvsagt ønsker høy JIN kurs.

 

Selv føler jeg for øyeblikket at jeg sitter med svarteper.... Hva gjør du Hoff@?

 

Neste trekk blir muligens at Ng'ene sender inn FIP for å kjøpe de 4 mill. aksjene de har mandat til å egenhandle?

Link to comment
Share on other sites

Selv føler jeg for øyeblikket at jeg sitter med svarteper.... Hva gjør du Hoff@?

 

Du spurte ikke meg, men jeg vil svare jeg også.

Jeg blir sittende.

Tror dette er ett spill hvor is i magen er ganske avgjørende nå.

Noen ønsker å gevinstsikre, naturlig nok.

 

Holder vi oss sånn noenlunde rundt 25 de neste dagene og får etablert et nivå der synes jeg det egentlig er bra!! :flower:

 

Silje

 

 

PS: Hoff@: Er du frisk igjen?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...