Jump to content

Episode 220 - Fredag 04.02.2005


Laphroaig

Recommended Posts

Det ser unektelig litt svakt ut i USA i skrivende stund, så for ikke å legge skylda på en nedtur i morgen av den grunn, åpner heller jeg fredagens pit. - Da vet vi i alle fall årsaken. :bigsmurf:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 155
  • Created
  • Last Reply

fpDJIA-narrow.gqplus?678fpNASDAQ-narrow.gqplus?678

 

Du tok sjansen på å være pittstarter igjen Laphroaig, såvidt jeg husker gikk det bra sist... Er forøvrig den lykklige eier av en 10 år gammel Laphroaig sak som jeg er spent på å smake på. Blir kanskje allerede i kveld, ettersom JIN går meg litt på nervene ;)

Link to comment
Share on other sites

EU-formann vil løse laksestriden uten straffetiltak mot Norge

 

Statsministe Jean-Claude Juncker i Luxembourg, landet som dette halvåret har formmannsvervet i EU, ønsker å løse laksestriden i EU uten at det innføres straffetiltak mot Norge. Det melder NRK Dagsnytt torsdag kveld.

 

 

Det er den norske statsministeren, Kjell Magne Bondevik, som opplyser dette.

 

I likhet med alle politiske strider, kunne man nok laget en finfin såpeopera av safeguard-saken...

Link to comment
Share on other sites

Selv om Pirelli kansje er dypt ned i angstfordriver flaska, limer jeg inn ett chart som burde roe nervene noe.

Jeg likte godt meldingen fra selskapet om at de skal melde om alle "krumspring", dette sikrer at en unngår slik kolaps vi så i vår.

 

JIN%200302.gif

 

Volatilitetsrisiko: Ekstrem Likviditetsrisiko: Lav Risikoforklaring

Kjøpskandidat (Middels lang sikt) - 3. feb 2005

Jinhui Shipping ligger i en stigende trend og videre oppgang innenfor denne indikeres. Kursen ligger nå imidlertid nær taket i trendkanalen, noe som kan gi en reaksjon ned. Aksjen har brutt opp gjennom motstanden ved ca 22.00 kr og videre oppgang er dermed signalisert. Positiv volumbalanse, dvs høy omsetning på dager med oppgang og lav omsetning på dager med nedgang, styrker aksjen på kort sikt. RSI er overkjøpt. Aksjen kan likevel gjerne stige videre, og vi bør se en nedgang i RSI-kurven før dette anses å svekke aksjen. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med valget av oppstiver, Pirelli. - I og med at du ikke har vært innom siden ettermiddagen skulle jeg anta at den falt i smak. - Hmmmm..?

 

Forøvrig kom DOW seg meget godt mot slutten, så alt i alt kan det se lyst ut for morgendagen og industriaksjene. IT ser for meg ut til å slite videre her hjemme.

 

Kan oppgangen til GOOGLE smitte over på noe her hjemme?

Link to comment
Share on other sites

Oppstiveren ble spart til en mer passende anledning, kom litt sent hjem i kveld. Misset håndballmatchen, men det var visst ikke noe tap uansett.

 

Hyggelig at FRO.NYSE stakk av fra FRO.OSE i kveld, da blir det vel gap up på OSE i morgen.

 

Ifølge Upstream er dagratene for Jack-Ups i Mexico gulfen nå $150.000 pr. dag, det er vel dette markedet SIN ser for seg for sine rigger når de står klare.

Link to comment
Share on other sites

Pirelli stemmer det at Orion har kortsiktig kursmål på 30kr for Blom????

 

Ellers var det 10ganger flere kjøpere som selgere på slutten i Blom i går.

 

Som Delphi skriver i Finansavisen i dag.Ingen synlig motstand...

 

Ting kan tyde på at Blom kan gå til 10kr i dag..

 

Klinsi

Link to comment
Share on other sites

GOD morgen alle sammen.

 

Jeg har fått en melding her om at det er en ny virus som er ute å gå. Den kopiere passordet som du taste inn og sende det videre. Det er via MSN den kommer, så ikke logg dere på MSN i dag.

Link to comment
Share on other sites

TOM - CEO RESIGNS/KONSERNSJEF FRATRER

 

 

 

Some time ago, CEO Erik Thorsen informed the Board Chair of

Tomra Systems ASA that he was considering resigning as

chief executive officer. TOMRA has today entered into an

agreement with Erik Thorsen that he will leave the company

in April 2005.

 

Board Chair of TOMRA, Jan Chr. Opsahl, says the following

in a comment:

 

`After almost 19 years in the company, of which the last 9

years as CEO, it is on the one hand very sad and on the

hand understandable, that Erik Thorsen has decided that the

time is right to seek new challenges. The company`s revenue

during his tenure has increased by 30 times, and the

profitability margin in the period has been between 7% and

18%. The company will miss Erik`s significant competency

level and enormous work capacity. At the same time, with

every change come new opportunities.`

 

The Board has initiated a process to find the right

candidate to replace Erik Thorsen.

 

Asker, Norway, 4 February 2005

 

 

Jan Chr. Opsahl

Board Chair

 

Contact: Jan Chr. Opsahl, Board Chair; Tele. +47 98 29 00 90

Erik Thorsen, CEO; Tele. +47 66 79 91 00

Link to comment
Share on other sites

Tomra

 

Det kom vel ikke som noen stor overraskelse, men det er min mening. Tar jeg ikke feil så er kanskje Thorsen en mann som skal erstatte Jepsen i Orkla.

 

En sak er sikker, markedet likte ikke denne nyheten og sender Tomra ned.

 

Dette var ingen god start på helgen.

Link to comment
Share on other sites

Godmorgen..

 

Markedet tolker nok ikke dette positivt. Fyren har jobbet der i NITTEN ÅR, og går der RETT FØR resultatet. Hva sier det deg om resultatet som kommer?

 

Noen inbitte TOM fans vil nok si at "endelig er vi kvitt han" siden han ikke kan hausse og bla bla bla, men er du objektiv legger du to og to sammen og ser hva som kommer i kvartalsrapporten.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...