Jump to content

Episode 227 - Tirsdag 15.01.2005


Hoff@

Recommended Posts

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Er det noen spesiell årsak til at noen selskaper velger å legge frem sine resultater rett etter børs mens andre velger rett før børs? Det er tilogmed de som midt i børsens åpningstid kommer med tall!

Min tanke er at positive tall vil kunne trigge en god utvikling i aksjen utover samme dag som de legges frem. I TOM sitt tilfelle blir tallene nærmest "gammelt nytt" når handlen åpner onsdag morgen. Synd de ikke legger frem tall 15 min før børsstart...

:drunken:

Link to comment
Share on other sites

Hoff@, vi er i samme klubb når det gjelder JIN... Skal sende en mail til Orion Securities for å høre hvordan det går med shortprosjektet i JIN ;)

 

NHY leverte bra resultat, da blir vel OSE blå i dag - ellers var det blandet fra de andre som har kommet med tall.

Link to comment
Share on other sites

AKVER ned 4,6 %. Det overasker meg selv om resultatet kanskje var litt dårlige enn konsensus. Hadde ventet større vektlegging av den posistive driften og den store ordrereserven.

 

Tror den korrigerer opp igjen senere på dagen og legger inn en ordre på 187.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet dette er som å banne i kjerka men -

 

Nå har det seg sånn at mine TOM røk på en SL da sjefen gikk også har jeg mista litt trua.. Men jeg har prøvd meg litt på bunnfiske. Har stort sett hatt en post liggende på 32,2 - 32,3 og missa derfor den forrige med noen tiører. Kommer det en skrell i dag så skal vi vel lengere ned?

 

Tenker jeg prøver meg på 31,7.

 

En ting er i allefall sikkert - jeg skal ikke ha noen TOM i morgen tidlig. Det siste året har jeg sittet over 10 Q presentasjoner og ingen overaskelser på noen av de og alle har gått ned. Hmf..

 

ps. Artig med Pantera som shorter, eller var den ironisk??

Link to comment
Share on other sites

En ting er i allefall sikkert - jeg skal ikke ha noen TOM i morgen tidlig. Det siste året har jeg sittet over 10 Q presentasjoner og ingen overaskelser på noen av de og alle har gått ned. Hmf..

 

Da var du jo uheldig som ikke var med på siste i Tomra (Q3) :-(

Link to comment
Share on other sites

Lykke til med bunnfiske mortl, dersom Q4 av en eller annen grunn skulle føre til ett ras skal jeg kjøpe i morgen jeg også ;)

 

Dersom vi ser på multipelene i AKVER (2004 P/E på 45), og forholdsvis frisk prising i forhold til 2005/2006 guiding kan jeg ikke skjønne annet enn at markedet har priset inn litt i overkant mye for fremtiden... Tomra er jo regelrett billig dersom vi sammenligner P/E o.l. og AKVER lever i en syklisk bransje.

 

Jeg vurderer AKVER til å være noe dyr akkurat nå, men dersom det matrialiserer seg ett par LNG kontrakter kan det endre seg dramatisk...

 

KVI er den mest åpenbare shortkandidaten jeg kan finne, med sine pensjonsforpliktelser og døttrenes stive prising. Men jeg shorter ikke av den grunn ;)

Link to comment
Share on other sites

En ting er i allefall sikkert - jeg skal ikke ha noen TOM i morgen tidlig. Det siste året har jeg sittet over 10 Q presentasjoner og ingen overaskelser på noen av de og alle har gått ned. Hmf..

 

Det er vel en litt annen situasjon nå enn ved tidligere resultats-presentasjoner.

Link to comment
Share on other sites

DnB nor har hvertfall tro på tomra:

 

- Kjøp Tomra

 

DnB Nor Markets om når de første Tyskland-ordrene kommer.

 

I sin morgenrapport har DnB Nor Markets vurdert Tomra-aksjen før tallene for 4. kvartal som blir lagt frem etter børsslutt i dag. Konklusjonen er kjøp, med kursmål 38 kroner.

 

Men meglerhuset tror ikke på større investeringer fra tyske kunder før et stykke ut i 2005.

 

- Dette skyldes at EU-prosessen vil kunne pågå frem mot slutten av mai, og samtidig trer ikke viktige deler av den nye lovgivningen i kraft før mai 2006. Dette åpner for de første kontraktene i løpet av 3. kvartal i år, heter det blant annet i rapporten.

 

Tomra-aksjen er sist omsatt for 33,40 kroner, ned 0,6 prosent fra i går.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...