Jump to content

Episode 227 - Tirsdag 15.01.2005


Hoff@

Recommended Posts

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Nei jeg er ikke< fornøyd vegard

 

Hvor er kontraktene du bablet om på som værst? HVOPR?=? Jeg spør?

 

Både brasil og USA ble svekket pga dollar fall.... også material handeling.

 

Dårligere analytiske evner skal man lete lenge etter........

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Et lite spørsmål til dere som har være med litt lenger enn meg:

 

Jin har fremskyndet resultatet for q4 fra 28. feb. til 21. feb.

 

Er dette positivt eller negativt??

 

Silje :P

 

Silje

 

Det er vanskelig å si om JIN kommer til å levere et bra resultat eller ikke. JIN har skuffet markedet en del ganger p.g.a at bulkratene har vært lav før samt at de gikk på gamle kontrakter.

 

Nå går JIN på nye kontrakter og bulkratene har vært veldig høy. Det er derfor stor forventninger til Q4, og de BØR kunne levere et knall bra Q4, men en vet aldri med disse kineserne.

Link to comment
Share on other sites

Synes noen sutrer over dårlig resultat, vel det ble som det ble and thats it... (Alle er vel kjent med at det finnes risiko) :!: .......er det ikke antydet fra "flere hold" at nåverende kurs, er riktig priset i forhold til markedet som er pr. idag :?: :?:

 

Hvis det skulle hjelpe andre så kan jeg nevne at mitt pappirtap kommer nok på 200k nå i forhold til min topp i des. (hvis man kan regne sånn)

Link to comment
Share on other sites

Armot burde vite at alle kan ta og tar feil. Ikke legg skylda for ditt tap i morgen på andre. De fleste som skriver her skriver nok med god mening.

 

Avreager med å gå en tur i steden. Ingen lik pga en dårlig guiding. Resultatet spiller ingen trille alikevel, det gjør fremtidsutsiktene. Kansje vi er heldige og det ikke blir så blodrødt som vi frykter.

 

Rødt blir det nok dessverre.

Link to comment
Share on other sites

For noen dager siden anbefalte jeg å kjøpe put opsjoner i Tomra med strike 29 for 5øre stykket. Desverre var ikke volumet høyt nok til at jeg gadd.

Fikk massive reaksjoner den gangen, og registrerer at enkelte TOM aksjonærer lo rått da Pantera flagget sin short. Skråsikkerhet i et så ustabilt marked har jeg ikke sansen for.

Link to comment
Share on other sites

Den som ler sist ler best, håper ingen tok mine plundrerier vedrørende andres TOM short som rå latter. Såvidt jeg husker skrev jeg at det er like stor risoko å sitte short som long over kvartalsrapporten. En del av de andres kommentarene tok jeg som morsomheter, men som sagt; Tomra shorterne kan kose seg mest i morgen tidlig - trur eg...

 

Deler forøvrig din manglende sans for skråsikkerhet, det er fremdeles ingen gratis lunsj å spore på OSE ;)

 

Desverre mistenker jeg at ørkenvandringen som jeg tidligere har uttrykt redsel for har startet i kveld - det kan bli noen måneder til aksjen lukter på 35,50 sperren igjen...

 

Etter å ha hørt gjennom presentasjonen en gang til og lest rapportene er jeg ikke like pessimistisk med tanke på morgendagen, blir det ras ett stykke under 30 skal jeg laste opp...

 

If you trouble.... Double :drunken:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...