Jump to content

TOM - Veien inn i Tyskland II


pluss201

Recommended Posts

Hei Shiplo

Chartet er fra kl 11.16 i dag. Men det er jo ikke negativt at aksjen har steget siden

 

Vel, det ser ikke slik ut for meg. Fram til 11.16 pendlet Tomra mellom 33,60 og 33,50. Det siste i Chartet ditt er oppturen til 33,60 ved stengetid i går.

Jeg har sammenliknet med chartet du la ut etter stengetid i går på den gamle topicen og det er klin likt.

Men eller er det ikke mye å klage over i dag. Trenden er oppover igjen :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 513
  • Created
  • Last Reply
Slutt å kveruler. Selvsagt er det andre chartet helt likt, jeg endret chartet på hjemmesiden, og da blir selvsagt også det andre chartet likt siden det er samme http-adresse. Du bør finne andre ting å bruke tiden på.

Vel hvis du mener folk som gjør deg oppmerksom på feil er kverulanter, så skal jeg slutte å bry meg.

 

Charted på hjemmesiden din er akkurat like lite oppdatert som i denne Tomra-tråden, selv om det står Chart oppdatert tirsdag kl 11.17. Det står også 33,60 1.82% i høyre hjørne og det var vel stigningen i går..

 

Men det er mulig det har med noe teknisk å gjøre akkurat hos meg hvis alle andre ser et annet chart enn det jeg gjør. I så fall skulle jeg gjerne hatt en forklaring på hva som er problemet.

 

Til info: Det siste du la ut ser heller ikke annerledes ut for meg. Hva med dere andre?

Link to comment
Share on other sites

Trur de på nye oppkjøp innan Tomra Recycling Solutions (TRS) i år? Eg er klar over at TRS alt har mykje godt arbeid framfor seg dette året med integreringa av Orwak Group og TitTech Visionsort, i tillegg til testane i England og Japan.

 

Men, ettersom Tomra ei rekkje gonger, sist på investorpresentasjonen i januar, har påpeikt at 85 % av drikkeemballasjen i verda ikkje er pantlagd, ligg det eit stort potensial her for Tomra i framtida. Eg ser gjerne fram til oppkjøp av teknologibaserte selskap innan komprimering og sortering dette året.

Link to comment
Share on other sites

Charts in these days are quite nice - but "au fonds" they are "dummes Zeug" in these days.

Charts are helpfull in those times where "nothing" is happening: then they can give an impression of the estimations of the "public".

But in these days, they don't tell much: They are predictable.

Today and tomorrow, Tomra will go up, because we'll have good results. If TOM will rise very much tomorrow (I think: >7-8%), then it'll go down again a bit the days after. If this correction will be strong, it'll go up again some days later.

In the first days of next week, we'll have realistic charts again - charts where one can make conclusions.

And it will be next week where we can see whether the short time down trend will be broken.

 

BTW: Intradaycharts ALWAYS are totally useless to jugde middle or long time trends - and even useless to judge short time trends. Intraday highs or lows don't say nothing about trends. Only "closes" are deciding.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til at TRC-posjektet til Tomra går fremover ettersom de skal ansette en Senior Systemutvikler.

Utlyst igår.

 

Utdrag fra stillingsbeskrivelsen

Du skal sørge for effektiv software support til felttesting av TOMRA’s nye resirkuleringssentre (TRC-prosjektet), samt ha ansvar for organisering og fremdrift av videreutvikling. Spesifikasjonsarbeidet vil i stor grad bli utført av andre nøkkelpersoner i prosjektet. Du vil få ansvaret for en optimal implementering (enkel, pragmatisk, robust).

 

Link til hele stillingsbeskrivelsen

Link to comment
Share on other sites

Og på denne messa skal Tomra lansere noe ny teknologi for første gang. Om det er panteautomater, bakromssystemer eller andre ting vites ikke, men det kan bli spennende.

 

Bestillinger blir gjerne gjort på slike messer, som er gode arenaer for salg, særlig fordi man gjerne gir tilbud o.l.

 

Samtidig vil de presentere sine automater i Metros Future Store konsept som er nabostanden til Tomra.

 

http://www.tomra.com/files/newsletter/RETURN_0204.pdf

Link to comment
Share on other sites

perleif

 

Min magefølelse sier at selve resultatet ikke er så viktig denne gangen. Kontrakter og guiding er viktigere for aksjekursen de kommende ukene, tror jeg.

 

Thorsen går av på en high note, og vil ikke sjokke noen negativt. En positiv overaskelse derimot...? :number1:

Link to comment
Share on other sites

Litt usikkert det med Sumitomo. Pilotprosjektet varer formelt til 1. mars, og jeg ville vært forsiktig med å tro på noen sterkere avtale før dette enn intensjonsavtalen fra i sommer.

 

Selv om man har resultater fra samarbeidet med TM Erde fra 2002 å gå ut ifra i tillegg til det man ser av det pågående prosjektet vil de nok ta det på den "riktige" måten og følge gangen løs avtale > pilot > evaluering > fastere avtale.

 

Men at vi kan få positive signaler likevel ser jeg ikke bort ifra. Automatene fra Japan faktureres vel på Q4-resultatet? 18 automater er da noe det og.

Link to comment
Share on other sites

.

 

Noen som kjenner noen i New York? :-D

 

Jeg fikk denne mailen nettopp fra min kontakt i USA:

 

To; Teknikern

From; XXXXXXXX

 

The supporters of New York's Bigger Better Bottle Bill will witness a VERY CLOSE vote in the State Assembly Codes Committee at 11 am this morning.

They need ten votes to pass. If you know anyone who live in New York State or know someone who does, please urge them to call one or more of the following assemblymembers:

 

Steven Cymbrowitz, (Brooklyn) 518-455-5214

Ken Zebrowski, (Rockland) 518-455-5735

Keith Wright, (Harlem) 518-455-4793

Gary Pretlow, (Yonkers) 518-455-5291

Thomas Kirwan (Orange) 518-455-5762

 

De nevnte er medlemmer av komiteen.

Link to comment
Share on other sites

Steven Cymbrowitz, (Brooklyn) 518-455-5214

Ken Zebrowski, (Rockland) 518-455-5735

Keith Wright, (Harlem) 518-455-4793

Gary Pretlow, (Yonkers) 518-455-5291

Thomas Kirwan (Orange) 518-455-5762

 

ja - hva venter vi egentlig på??? fram med dugnadsånd og telefon. De vi ikke kjenner over there kan vi jo fort vekk bli kjent med :-D :-D !!

 

--------------

Ønsker alle et godt møte i ettermiddag!

Link to comment
Share on other sites

TOM:SER SVAKT FØRSTE HALVÅR 2005

(TDN Finans-artikkel tirsdag ettermiddag)

Oslo (TDN Finans): Tomra venter lave investeringer fra detaljistene i

første halvår 2005. Dette kombinert med høyere investeringer i ikke-

pantebelagte aktiviteter ventes å resultere i et svakt første halvår 2005.

Det opplyses i selskapets kvartalsrapport tirsdag ettermiddag.

--

TDN Finans

DE

22 00 11 55

finans@tdn.no

Link to comment
Share on other sites

TOM:45,5M F. SKATT I 4.KV 2004 (VENTET 73)

 

Oslo (TDN Finans): Tomra fikk et resultat før skatt på 45,5 millioner

kroner i fjerde kvartal 2004, mot et resultat på 96,9 millioner kroner i

tilsvarende periode året før.

 

Det opplyser selskapet tirsdag.

 

Resultat før skatt var ventet til 73 millioner kroner av driftsinntekter på

679 millioner kroner.

 

Driftsresultatet endte på 42,2 millioner kroner (90,6), mens nettoresultat

før minoritet på 2,1 millioner kroner (4,3) ble 30,8 millioner kroner

(39,3).

 

Driftsresultatet var ventet til 68 millioner kroner, mens nettoresultatet

etter minoritet var ventet til 45 millioner kroner.

--

TDN Finans

DE

22 00 11 55

finans@tdn.no

Link to comment
Share on other sites

Hmm..

 

Hva sa jeg? Dette var skandale resultat.. Pirelli?; Sauene?.. Meglerhusene fikk rett? Tomra melder svakt første halvår. Dette var dårlig:( Fy fader.. er skuffet... De har jo fader ikke kontroll..

 

Her skulle de gitt ett PW. De gav jo uttrykk for at Q4 skulle bli hyggelig.

 

Der røk hvertfall 100kr aksjen i 2005:|. Det blir neppe mulig med ett svakt 2005, huff.. hva ser vi i morgen? 28kr?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...