Jump to content

Aksjekonkurranse – Uke 8


Pantera

Recommended Posts

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Ser ikke ut som noen har meldt seg til å oppdatere denne uken. Kan godt gjøre det jeg.

 

Ser to av tipsene er etter 8.00 i dag. Ett av dem bare 2 minutter etter. Er usikker på om disse får være med.

 

Kan noen "bestemme" dette ?

Kanskje ukens trådstarter Pantera kan være dommer. :?: :)

Link to comment
Share on other sites

Er innom en kjapp tur i lunsjen. For min del er kl 0800 gjeldende, men man bør kunne se mellom fingrene når det gjelder Bushwhacker. Han var bare 2 min for sent, og dette har blitt akseptert tidligere.

 

 

Når det gjelder Silje kom påmeldingen i seneste laget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener man bør akseptere folk som er litt etter kl 8 så lenge det ikke kommer noen meldinger/nyheter. Dette er fordi jeg og sikkert flere begynner på jobb kl 8 og det tar litt tid å starte pc'n og slikt... :) Men regler er regler og hvis jeg ikke får være med så forstår jeg det.

Link to comment
Share on other sites

Da retter jeg meg etter Panteras anbefaling og lar Bushwhacker bli med.

 

Her er mandagens resultat :

 

( husk å sjekke egne tall )

 

Pantera 5,08 %

amatøren 4,32 %

dunlop 3,86 %

hallu 2,52 %

Quicken 1,73 %

Megler1 1,70 %

( Bushwhacker ) 1,33 %

Bertone 1,28 %

roman 1,09 %

OLEX 0,98 %

Laphroaig 0,92 %

Hammers 0,54 %

FiskePinna 0,54 %

Hoff@ 0,39 %

( Silje ) 0,34 %

Carlos 0,32 %

Gråstein 0,16 %

Calvin 0,10 %

snøball 0,00 %

 

numm -0,05 %

snurre56 -0,70 %

Filosofen -0,93 %

jean -1,50 %

ares -1,75 %

Goof -2,44 %

Jarle Beito -4,20 %

vidar -4,65 %

Link to comment
Share on other sites

Quicken.

 

Det er prisverdig at du oppdaterer konk'en, men denne mandagen tror jeg at det har gått litt for fort for deg....(noe som lett kan skje).

 

FiskePinna og undertegnede har begge satset på OFL - dvs at "han" også skal ha 0,54 %.

Dessuten har vi på + 0,54 % havnet for langt med på lista - uten at akkurat det betyr så mye en mandag ettermiddag.

Sett oss foran Hoff@ - for da blir vi så glad så.... :-D

 

Ellers synes jeg at det er litt "kjipt" at ikke Silje fikk være med, selv om hun leverte sitt resultat ca 20 min etter at klokka slo. Konkurransen bør ikke være mere høytidelig enn som så - og JIN kom ikke med sin børsmelding før lenge etter at hennes tips var publisert.

 

Hilsen

Hammers

Link to comment
Share on other sites

Beklager mine herrer. Dunlop rykket rett inn på en 3. plass når jeg fikk han med. Hammers og fiskepinna er nå begge plassert som fortjent forran Hoff@

 

Når det gjelder Silje kan jeg godt ta henne med dersom dommeren er enig. :drunken:

Link to comment
Share on other sites

Altså for min del kan Silje også være med, men da bør vi heller ikke skrive at fristen er kl 0800. Da bør vi heller skriver at fristen før kl 1000 er godkjent så lenge det ikke har kommet børsmeldinger.

 

Ikke får å være vanskelig mot Silje, men det er faktisk folk som har levert påmeldingen ca kl 0810 uten at det har kommet børsmelding, og de har ikke fått være med. Jeg mener rett skal være rett. Skal vi begynne å sile ut hvem som skal være med og ikke være med, så er det helt unødvendig med frist kl 0800.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at fristen også i framtiden skal være kl 0800 og at den skal overholdes !

 

Det må likevel være lov til å bruke "litt skjønn" hvis det er deltakere som blir noen minutter forsinket (av en eller annen grunn) og det ikke foreligger "kursdrivende nyheter" i løpet av den tiden som har gått.

 

Klart at det er lettest hvis det opererer med absolutte frister, men vi som er født i "vekten" har nå gjerne en tendens til å veie det ene opp mot det andre - før vi som regel lar tvilen komme tiltalte til gode.

 

Siden dette (i hvert fall for meg) er en fullstendig uhøytidelig konkurranse, ser jeg absolutt ingen grunn til å utestenge en "hesblesende deltaker" :walk: som legger inn sitt tips 15 min for sent - og sammen med tipset beklager den lille forsinkelsen som har oppstått.

 

Nok fra meg om denne saken.

Link to comment
Share on other sites

Det må likevel være lov til å bruke "litt skjønn" hvis det er deltakere som blir noen minutter forsinket (av en eller annen grunn) og det ikke foreligger "kursdrivende nyheter" i løpet av den tiden som har gått.  

 

Klart at det er lettest hvis det opererer med  absolutte frister, men vi som er født i "vekten" har nå gjerne en tendens til å veie det ene opp mot det andre - før vi som regel lar tvilen komme tiltalte til gode.

 

Siden dette (i hvert fall for meg) er en fullstendig uhøytidelig konkurranse, ser jeg absolutt ingen grunn til å utestenge en "hesblesende deltaker"  :walk:  som legger inn sitt tips 15 min for sent - og sammen med tipset beklager den lille forsinkelsen som har oppstått.  

 

Nok fra meg om denne saken.

 

 

Det er greit Hammers, men hva med alle de andre før Silje som har blitt nektet å være med selv om de kom med påmeldingen 8-10 min for sent?

 

Nok fra meg også om denne saken. He, he.

Link to comment
Share on other sites

Hei Pantera.

 

Vel, jeg har sett at det har vært noen paragrafryttere som har styrt konk'en med MEGET hård hånd tidligere, men akkurat det har jeg selv bare trukket på smilebåndet av !

 

Tror faktisk at det var en av TOM-gutta som styrte konk'en da. De karene liker jo alt som har med Tyskland å gjøre - og da faller det nok naturlige å innføre litt Prøyser-disiplin i det vi driver på med!

 

Dettte er kanskje mitt siste ord i denne saken, og jeg håper at jeg nå ikke har ertet på meg 1879 medlemmer (TOM-klanen) på Aksjeforumet - som alle vil komme med SIN mening. :-D

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Tenkte jeg kunne komme med min mening også...

 

Selv har jeg tatt med alle som leverer inn sine forslag før 9, og mener at reglene bør bli klarere. Hvis man godtar litt slingringsmonn, hvorfor ikke godta litt mer...

 

Mener begge bør få være med i ukens konkurranse. Samtidig bør kanskje reglene endres til halv 9 eller 9. For at folk som vil bruke helga til andre ting enn å tenke på aksjer, og lese aksjeforumet har muligheten til å legge inn sine valg mandag morgen.

Link to comment
Share on other sites

Var ikke fristen satt til kl. 08.00 da :?:  Da er det etter min mening kl 08.02 for sent, er det satt en frist så er den satt :!:  Om man ikke er med denne uka (som meg, var sent ute) så lærer man nok og legger inn tidlgere neste uke :-D

 

Au, au, den strenge oppvekst sitter i, hører jeg. I seng kl 20.00 ! Opp kl 07.00 ! Spis middagsmaten kl 16.00 ! Osv !

Ris når man var ulydig, og Gullpinne når man lystret ! :-D

 

Jeg likte også Gullpinne da jeg sprang rundt i "kort-bukse", men jeg måtte som regel kjøpe dem selv ! :-D :-D :-D

 

For å si det RETT UT: Jeg SKJØNNER F.. TA ikke det problemet som enkelte av dere har !

 

Dette ER mitt siste innlegg i denne saken - og jeg oppfordrer herved Quicken til å skjære gjennom og trekke de fornuftige konklusjonene, mens "Tysklandsbrigaden fortsetter sin marsj nedover Karl Johan ! :laughing6: :laughing6: :laughing6:

 

Hilsen Hammers

Link to comment
Share on other sites

Hammers - såvidt jeg husker var det Thomas som var strikt på klokkeslettene, og selv er jeg enig i at disse skal overholdes. Hvis det krasjer med jobber og slikt kan vi jo sette en endelig frist 08.30. Og da ER 08.31 for sent.

Link to comment
Share on other sites

Grrr - Pantera !

Jeg visste ikke at det var DU som var "drillpiken" i Tysklandsbrigaden !

 

Du motsier deg selv !

Tidligere mente du at Bushwhacker kunne få delta siden han "bare" var 2 min for sent ute.

Nå mener du at reglene skal følges til punkt og prikke !

 

"På med uniformen" siden "Ordnung muss sein" - eller hva det nå var det het !

 

Hilsen Hammers.....Kun 2 i tysk (der 6 var best), men OK i et par andre fag !

 

Ellers registrerer jeg at det KUN er TOM-gutter (og pike ??) som er så stae som bare F..

Ja,ja, dere har jo også tidligere vist usedvanlig dårlig dømmekraft !

Link to comment
Share on other sites

For min del så gir æ en ganske stor F.... i hvem som er med eller ikke. Skal du ta toget kl. 08.00 så har det gått kl. 08.02

 

selv om jeg er en "jævel" til å finne ingen regel uten unntak :-D :-D

 

 

Dagens nøtt:

 

8689=31

- 31

 

= 9?58

 

Hvordan kan jeg vite hva tallet som mangler "?" er uten å se regnestykket, med bare med å høre de tre andre ??

Link to comment
Share on other sites

Gud hjelper meg Hammers.

Grunnen til at jeg synes Bushwhacker kan være med, er fordi han var bare 2 min for sent. Alle de som har meldt seg på før med 2-4 min for sent har fått vært med. Jeg kan ikke huske at de som har kommet 18-20 min for sent har fått blitt med.

 

Forresten, spar meg det der fordømte drillpiken" i Tysklandsbrigaden ! :violent1:

Link to comment
Share on other sites

Gud hjelper meg Hammers.

 

Aha, så det er derfor du har så flaks med shortene dine? Neste gang kan du godt gå long i Tomra, så kan Han hjelpe aksjen opp igjen :-D

 

Dagens nøtt:  

 

8689=31  

- 31  

 

= 9?58  

 

Hvordan kan jeg vite hva tallet som mangler "?" er uten å se regnestykket, med bare med å høre de tre andre ??

 

Skjønner overhodet ikke oppgaven. :bigsmurf:

 

Gidder du forklare nærmere?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...