Jump to content

Episode 232 – Tirsdag 22.02.2005


Pantera

Recommended Posts

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Kjempeflott at du åpner Pantera, jeg har IKKE vært heldig de siste gangene jeg har åpnet.

 

Vegars skrev;

 

Fankern så god du er til å treffe toppen da Hoff@!

 

Takk for komplimentet Vegard og litt flaks må en ha.

Men det er ikke helt umulig med en aksje som du har satt deg inn i, men en aksje du kjenner lite er det fryktelig vanskelig synest jeg.

Link to comment
Share on other sites

Hoff@ skrev om TOM:

Men grunnen til jeg kjøpte var at jeg gikk ut på SL på 31,90, og da virker aksjen billig på 27,80.

 

Kanskje kan vi arrestere Hoff'n for 1 gang skyld. Tar jeg ikke feil så starta Tom på 29 tallet og var ikke opp til 30 denne dagen. Får derfor ikke 31.90 til å rime.

 

Eller tar jeg feil

 

PT

Link to comment
Share on other sites

19 utvalgte vinneraksjer?

 

Denne uken plukker ekspertene 4 nye aksjer. Dette er de 19 anbefalte.

 

 

Artikkel av: Stein Ove Haugen (22.2.05 06:57)

 

 

Relaterte artikler

- Statoil-aksjen med gevinst? - Kursrally etter SMS

- Ukens hotteste aksjer - - Undervurdert aksje

 

 

 

 

Aksjestrateg Terje Nyborg i Terra Securities, hiver denne uken ut RCCL og tar inn Hydro og PSI Group.

 

Aksjesjef Sveinung Hartvedt, DnB NOR Markets, tar inn Tomra, mens sjefstrateg Peter Hermanrud, First Securities, hiver ut P4 og tar inn ABG Sundal Collier.

 

Med disse endringene sitter de tre til sammen med 19 ulike aksjer. De 19 potensielle vinneraksjene er:

 

Siem Offshore

PGS

Prosafe

Tandberg Television

Fast

Schibsted

Norsk Hydro

PSI Group

Fjord Seafood

Farstad

Statoil

Stolt-Nielsen

Fred. Olsen Energy

Tomra

RCCL

Smedvig

NextGenTel

Orkla

ABG S. Collier

Link to comment
Share on other sites

God morgen dere.

 

Jeg vet dessverre ikke om jeg er den rette person til å åpne pitten, men gjort er gjort.

 

Jeg synes hele markedet virker ganske urolig og turbulent., så jeg er ganske forsiktig når det gjelder kjøp. Disse 3 ukene har jeg bare shortet, og shortet NERA, OPERA, TOM og PHO.

 

Tror jeg er på veien inn for shorting i STP også, selv om den har gått ned med ca 10% siden fredag. Det virker for meg som om noen vet at de kommer ut med dårlig Q4.

Link to comment
Share on other sites

God morgen!

 

Per Tore, angående Hoffa sine aksjer, så hadde han stop loss på 31,90 eller noe. Dvs når aksjen åpnet på 29 og noe, så solgte han bare unna på best, og tapte en haug med peng. Aksjen trenger ikke å være omsatt på 31,90 for å utløse automatiske stoploss, bare omsettes for verdier under 31,90.

 

Lykke til på børsen idag! :)

Link to comment
Share on other sites

Godmorgen dere!

 

Når det gjelder min SL i TOM så bøyer jeg meg i støvet og innrømmer feil.

Jeg hadde SL på 31,90, men som Thomas riktig har antydet ble aksjene solgt, og jeg var heldig og fikk 29,90.

20050216  SALG XXXX  TOM  29,90  NOK

 

Det var på ingen måte hensikten å jekke opp SL kursen, men unnskyldningen er at har vært på reise og har krasjet 2 PC,er. derfor innbilte jeg meg at dette var kursen.

 

Ellers ser det ut som om vi får en kjedelig børsdag, kansje USA futtene kan hjelpe?

Jeg har mistet så mange lenker, kansje Laprhoaig kan hjelpe med link?

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg er på veien inn for shorting i STP også, selv om den har gått ned med ca 10% siden fredag. Det virker for meg som om noen vet at de kommer ut med dårlig Q4.

 

Hei Pantera, kan du ikke si litt mer om hvorfor det virker som om noen vet noe? Er det fordi stp dropper litt før Q4 eller ligger det noe mer i luften?

Link to comment
Share on other sites

Link til futures: http://futures.fxstreet.com/Futures/quotes...orldindices.asp

 

Og så den siden hvor vi ofte klipper ut grafen: http://money.cnn.com/markets/morning_call/

 

Ellers synes jeg denne er topp for det meste: http://finanslinker.net/ = min favorittside :bigsmurf: - er det ikke nick "stockinfo" som har laget den?

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg er på veien inn for shorting i STP også, selv om den har gått ned med ca 10% siden fredag. Det virker for meg som om noen vet at de kommer ut med dårlig Q4.

 

Hei Pantera, kan du ikke si litt mer om hvorfor det virker som om noen vet noe? Er det fordi stp dropper litt før Q4 eller ligger det noe mer i luften?

 

Hei stockinfo.no

 

Jeg kaller ikke en nedgang på nesten 11% på 2 dager er ”dropper litt før Q4”. Jeg synes det er ganske mye. Volumet har jo vært bra på disse 2 dagene, og aksjen er i en fallende trend, samt at jeg har ikke så mye troen på det markedet de er inne i ”online karriereservice og rekrutteringsløsninger”

Link to comment
Share on other sites

Visst har jeg hørt om stockinfo.no, men det er slik at jeg har brukt mange mange måneder på å lage oppsett av linkene. Og det er slik at noen har blitt favoritter og jeg føler meg ikken konfortabel med å drive og lete hele tiden.

Nå har jeg heldigvid goostet hele oppsette, så når jeg får PC,en tilbake kan jeg bare gooste maskinen.

Men inntil da!! Huff huff.

 

Når det gjelder TOM Per Tore så vet jeg ikke annet at aksjene ble solgt til 29,90. Jeg har nå vært inne og sjekket transaksjoner og sluttsedler, men finner ikke noe klokkeslett for transaksjonene.

Så at noen nettmeglere har en fordel fremfor andre stemmer ikke. Men bruker du en personlig megler er saken en annen, men det er flere år siden jeg brukte en slik en.

Link to comment
Share on other sites

Ellers synes jeg denne er topp for det meste: http://finanslinker.net/ = min favorittside :bigsmurf: - er det ikke nick "stockinfo" som har laget den?

 

Nei det er Hansemann fra ST som har laget finanslinker.net. En fin side det også som jeg har link til på siden min. Stockinfo.no er hjemmesiden min som bare er et lite hobbyprosjekt ved siden av min interesse for børs og finans. Jeg var så lei av å ikke alltid ha tilgang til linkene mine at jeg likesågodt laget en linkeside til å begynne med, og etterhver har det bare utviklet seg.

 

Siden min er (by the way) reklamefri og raskere å laste enn finanslinker.net.

Link to comment
Share on other sites

Visst har jeg hørt om stockinfo.no, men det er slik at jeg har brukt mange mange måneder på å lage oppsett av linkene. Og det er slik at noen har blitt favoritter og  jeg føler meg ikken konfortabel med å drive og lete hele tiden.

Nå har jeg heldigvid goostet hele oppsette, så når jeg får PC,en tilbake kan jeg bare gooste maskinen.

Men inntil da!! Huff huff.

 

hehe, er enig med deg der Hoff, jeg har selv mine egne linker under favoritter da det som regel ikke er mer enn 10-15 sider jeg er innom daglig.

 

Aporpos ghost- tviler på at du kan ghoste oppsettet på en PC og legge det inn på en annen PC, om ikke HW er identisk da? Får håpe du ghostet PCen din før den sa takk for seg!?!

Link to comment
Share on other sites

Du bør nok skifte megler Hoff@.

Slik er detaljene fra min nett-megler:

 

Detaljer for sluttseddel xxx

Totalt antall xx; pris xx; beløp 203000.00; kurtasje 101.50; sluttseddelbeløp 203101.50

Sluttseddeldato 17/02-2005; oppgjørsdato 22/02-2005

Ordre registrert 17/02-2005 10:12:51

Ordrenr. xxxxx; kjøp xxx xxx (xxx)

Endelig limit xx; opprinnelig limit xx; ordre gyldig til og med 17/02-2005

 

Delhandler:

 

17/02-2005 11:18:54 Antall xx, pris xx

17/02-2005 11:19:16 Antall xx, pris xx

17/02-2005 11:21:16 Antall xx0, pris xx

17/02-2005 11:21:31 Antall xx0, pris xx

Link to comment
Share on other sites

Hei stockinfo.no

 

Jeg kaller ikke en nedgang på nesten 11% på 2 dager er ”dropper litt før Q4”. Jeg synes det er ganske mye. Volumet har jo vært bra på disse 2 dagene, og aksjen er i en fallende trend, samt at jeg har ikke så mye troen på det markedet de er inne i ”online karriereservice og rekrutteringsløsninger”

 

Ja tenkte meg du kom til å kommentere det (droppe litt og 11% ned :), og jeg er forsåvidt enig, men STP er jo en volatil aksje og i den stigende trenden er det alltids behov for litt konsolidering, men man skal være på vakt når slike "konsolideringer" kommer like før Q-res.

 

Jeg har alltid vært bearish til STP så lenge det har vært på børs, men den siste tiden (les siste pr mnd) har jeg fått noe bedre magefølelse med markedet det opererer i. Tror dette markedet snart begynner å modnes, men vet alt forlite om stp til å gi noen kommentarer utover dette...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...