Jump to content

Episode 232 – Tirsdag 22.02.2005


Pantera

Recommended Posts

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

takk for favorutt linkene Laprhoaig!

Nå har jeg brukt en halv time bare på å laste ned plug inn slik jeg kan lese grafene.

Denne PC,en var helt blank når jeg begynte.

Apropos ghost, så har jeg brent en CD for 3 måneder siden, og det burde ikke være problem å opprette den.

 

Når det gjelder megler er jeg på vei vekk fra NON, er særdeles missfornøyd med årsoppgavene som ikke kan brukes. Jeg gruer meg til å starte med årsoppgjøret, selv om jeg har det meste på papir fra Stocknet.

Jeg kan ikke lese annet på sluttsedler enn dette.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Ved sporsmål, kontakt Nordnet kundeservice: kundeservice@nordnet.no  

--------------------------------------------------------------------------------

 AVREGNING  

Beløp (NOK) XXX XXX

Kurtasje (NOK) 155,00  

Avgift 0.00  

Rente 0.0000  

Å betale (NOK) XXX XXX

 

 

Adresse

Postboks 33 Majorstuen

0330 OSLO Telefon

+47 22 22 53 70 Telefaks

+47 22 22 53 71 Bankkonto

9750 06 23555 Org.nr. NO

982 503 868

 

 

Nordnet Securities

Bank AB. Org.nr. SE 516406-0021  

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

   Neste sluttseddel  

 

 

 

 

 

Men samme dagen har jeg alle opplysninger under slutninger.

Link to comment
Share on other sites

Skattehjelpen på NTF er suveren, ferdig utfylt RF skjema - Gratis ;) Handelsplattformen på Web syns jeg er veldig bra også, benytter ikke trader'n, men har sett at det er en del som kommenterer den som rotete.

 

AD JIN så flagget GOGL ca. 5,4% for ca. 1 måned siden, GOGL's intensjoner i JIN er det vel få som vet... Det har vært en meget god investering uansett.

Link to comment
Share on other sites

Skal si det var merkelig stille KIT nå..?

 

Med den store omsetningen for noen dager siden skulle man tro at det var atskillig større interesse enn dette?

 

Noen som har formeninger om vidre kursutvikling her?

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde ventet at oljen skulle hjelpe OSE i dag, det er vel frykten fra USA som demper utviklingen.

 

Pris på referaneolejsen Western Texas Intermediate har brutt gjennom 50 dollarmerket ved lunsjtider i dag.

Link to comment
Share on other sites

Stockinfo....

 

Takker for linkene dine!! Absolutt verdt å legge inn under favorittene. ANBEFALES

 

Meget godt arbeide. :bigsmurf:

 

Er forresten invitert på ett gratis golfkurs så jeg har også tatt vare på golfsiden din.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at CAR anbefaler salg ac JIN i dag, og Pareto anbefaler kjøp.

Jeg tror mest på Pareto, selv om CAR kaller det teknisk salg.

 

 

 

Corporate Advice & Research anbefaler trading salg av Jinhui Shipping basert på teknisk analyse.

 

Pareto-analytiker Bjørn Knutsen hever sitt kursmål på Jinhui Shipping til 45 kroner pr aksje, melder TDN Finans i dag.
Link to comment
Share on other sites

Expert says Saudi oil may have peaked

 

Tuesday 22 February 2005, 6:46 Makka Time, 3:46 GMT

 

As oil prices remain above $45 a barrel, a major market mover has cast a worrying future prediction.

 

Energy investment banker Matthew Simmons, of Simmons & Co International, has been outspoken in his warnings about peak oil before. His new statement is his strongest yet, "we may have already passed peak oil".

 

Expert says Saudi oil may have peaked

 

22FA7636F2164D06A7CA46994FBE5B57.jpg

Link to comment
Share on other sites

OSLO, 22 feb (Reuters) - Tørrbulkindeksen Baltic Dry Index

<.BADI> stiger 45 poeng tirsdag, tilsvarende 0,93 prosent, til

4.878 poeng.

 

Toppnoteringen for Baltic Dry-indeksen er 6.208 poeng og

stammer fra 6. desember ifjor.

 

((Reuters Næringsnytt, tel +47 22 93 69 77, e-mail:

redaksjonen@reuters.no))

Link to comment
Share on other sites

Jinhui Shipping and Transportation Limited opplyser at datterselskapene Jinzhou Marine Inc. og Jinkang Marine Inc.har innågtt avtale om kjøp av to skip for totalt 68 millioner dollar (426 millioner kroner)

Leveringen skjer i april og juni i år.

 

Det ble innført børspause i JIN-aksjen før publisering av meldingen. Denne oppheves klokken 14.19.

Link to comment
Share on other sites

hei Stockinfo jeg limer den inn her.

 

Pareto-analytiker Bjørn Knutsen hever sitt kursmål på Jinhui Shipping til 45 kroner pr aksje, melder TDN Finans i dag.

 

Ifølge analysen handles Jinhui til en P/E på 2,9 ganger 2005-estimatene og P/NAV på 0,88 ganger for 2005. Verdijustert egenkapital pr aksje ventes til 34,1 kroner pr aksje ved utgangen av 2005, mot 20,4 kroner pr aksje ved utgangen av 2004.

 

Jinhui er det klart lavest prisede shippingselskapet på Børsen, både på resultat, kontantstrøm og EV/Ebitda, skal vi tro Pareto.

Link to comment
Share on other sites

GRR - KJØP AV TONNASJE

22.02.2005 14:35

 

Green Reefers ASA har i dag kjøpt reeferskipene

M/V `Hachinohe Bay` og MV `Japan Star` for totalt

USD 17,9 mill. Skipene er søsterskip, bygget i Japan i

1991, og har en kapasitet på 302.000 kubikkfot hver.

 

Skipene vil bli overtatt i perioden mars/april 2005 og vil

da inngå i Green Reefers` samseilingspool.

Link to comment
Share on other sites

Var det deg Hallu som preset kursen opp?

 

hvor mye ga du da?

 

jeg lurer på om jeg skal kjøpe mer, men siden jeg har, vil jeg prøve å få for ca 5.20. Tror det er mulig, hvis den ikke får støtte der oppe.

Link to comment
Share on other sites

Ad. JIN

 

Knallresultat

Mindre driftskostader enn ventet.

BDI opp igjen 9 dagen på rad.

Kjøper 2 nye skip.

Selskapet i spill?

+++++++

 

Konklusjon = kursen synker ??

 

Jeg vurderer å gå inn igjen, men frykter at investor har blitt for kravstore, og kansje noen gevinstsikrer nå ? :?:

Link to comment
Share on other sites

Hei Hoff@

 

Vet ikke om det er lurt eller ikke å gå inn eller ikke. Den avgjørelsen må du ta selv, jeg er lastet til ripa, som du vet.

 

Det er vinterferie, og gevinstsikring.

Tror at jin kommer til å ligge på dette nivået i flere dager før den får neste rykk.

Er ikke det som vanlig da?

 

Stiger, stabiliserer seg, og når den er så kjedelig at man har lyst til å selge og nesten trykker på selg knappen kommer neste rykk!

 

Jeg er skuffet over at tallene i går ikke bidro til lursoppgang.

Ikke bare tallene i seg selv, men at hele rapporten ga tydelige tegn på at kineserne har bestrebet seg på å gjøre ting riktig for å gjenopprette tillitten vi mistet i sommer.

 

Fortell hva du gjør da, noen ganger har jeg følelsen av at jeg er den eneste her inne som sitter med jin...

 

Håper forresten du får orden på pc'n din igjen fort!

 

Silje :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...