Jump to content

Makeover - Innformasjon om det nye forumet


Ståle

Recommended Posts

Først og fremst vil jeg ønske alle velkommene til det nye forumet!

 

Aksjeforumet.no har da fått seg en makeover, og skiftet plattform. Det meste er forandret, men navigeringen skal være noe likt det gammle.

 

Forumet skal nå takle store mengder data mye bedre, og det skal bli raskere å surfe på aksjeforumet.no

 

Forumet har også flere funksjoner enn det gammle, blandt annet en kalender hvor ulike hendelser kan legges inn. (Resultat, helligdager osv.)

 

Jeg vil i denne posten komme til å legge ut innformasjon etterhvert.

 

Det meste av tekst er på engelsk, men oversettingen er i full gang. Er det noe du ikke forstår så er det bare å sende meg en PM. Hvis det oppstår feilmeldinger så setter jeg pris på å få vite om det også.

 

Håper gammle som nye kommer til å trives på det nye forumet!

Link to comment
Share on other sites

Personlig Melding (PM)

Det er selvsagt mulig å sende personlige meldinger til hverandre. Når du mottar en melding vil det ikke komme opp en popup, men øverst på hovedsiden vil det komme opp en rød tekstboks, med deler av meldingen.

 

Du vil da med en gang se at du har uleste meldinger.

 

Du kan ha opptill 50 meldinger i innboks og utboks til en hver tid.

 

Det er også mulig å lage egne mapper hvor du kan legge meldinger. Dette gjøres ved å trykke på "Edit Storage Folders".

Link to comment
Share on other sites

Overskrift

I tillegg til vanlig overskrift er det nå mulig å legge til en beskrivelse. Det jeg tror kan bli mest oversiktelig er at trådene som er i aksjeprat kalles fks. "TOM - Tomra Systems" med fks. "Veien til tyskland" som beskrivelse.

Link to comment
Share on other sites

Lo-Fi Version

Her er det dere alle har ventet på, en Lo-Fi utgave av forumet. Er du koblet opp mot internett via en mobiltelefon eller modem? Et alternativ er da å benytte seg av vår Lo-Fi versjon av forumet. Alt av grafikk faller da bort, og forumet vil bli veldig raskt å navigere seg igjennom.

 

Det er dessverre kun mulig å lese tråder med Lo-Fi versjonen.

 

Link til Lo-Fi Versionen finnes nederst på siden.

Link to comment
Share on other sites

Kalender

Vi har nå fått en kalender på forumet. Her vil det legges inn div hendelser som skjer. fks. GF, resultat osv.

 

Nederst på hovedsiden vil hendelser som oppstår de nærmeste dagene komme opp.

 

Har du noe som bør legges i kalenderen? Send meg en PM.

Link to comment
Share on other sites

Portefølje

Du har nå mulighet til å legge til din portefølje, slik at denne innformasjonen kommer opp under "Medlemsnummer: #".

 

For å legge til din portefølje gjør du følgende:

Gå til Mitt kontrollpanel -> Endre profilinformasjon -> Nederst på siden som kommer opp finner du "Portefølje".

 

I det feltet skriver du inn tickerene (3-4 tegn) på de aksjene som du du sitter i, gjerne med et komma eller bindestrek for å skille de fra hverandre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...