Jump to content

Hvordan ser din portefølje ut?


Recommended Posts

Over helgen har jeg:

 

CTG - 0,26

STB - 46,4

 

STB gikk jeg ut av på torsdag fordi jeg fryktet en korreksjon på fredag, det slo ikke til så da måtte jeg ta inn aksjen 1 kroner over det jeg solgte den for... Kan ikke treffe hver gang.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

I dag solgt jeg:

WIC til 0,56. Er lei av å vente... få heller kom inn senere.

PSI til 1,90 :oops:

 

Har følgende:

TST :D Kanon idag.

CNR: Litt skuffende idag men har tro på det.

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

Har nå kjøpt Prosafe igjen til 140, har planer om å sitte long i den. Skal vurdere å selge FOE idag, har til nå hatt en økning på over 25% på den, men jeg tror den har mer å gå på!

 

Da solgte jeg PHO til 56, og tok inn TAA til 57.75.

Link to comment
Share on other sites

Og i dag har jeg kjøpt mere NOI for det jeg fikk for ITE. Har en liten mistanke om at ITE vil slite litt før den passerer 2,50, og NOI vil nok slite litt før den går over 3.- men olje er i siget...så jeg skal se den an utover uka.

 

Har ikke vært noe aktiv tidliger på denne type tradeing. Blir spennende å se hva som kommer ut av det, knall eller fall?

Link to comment
Share on other sites

AKVR kurs: 120.25

Kjøpte til perfekt inngang, rett før meldingen om oppslitting kom. Har stor tro på denne videre, og kommer til å holde på den lenge.

 

ALX kurs: 0.23

Dette blir som et lodd. Skal gjemme den bort, og se hvordan det går.

 

FOE kurs: 27.80

Min beste innvestering så langt. opp nesten 40%! Skal nok sitte lengre i denne, da jeg tror den har mer å gå på.

 

NHY kurs: 392.33

Den aksje som veier tyngst i porteføljen min. Skal iallefall sitte til Q2.

 

PRS kurs: 144.11

Kjøpte enda en post idag, så derfor litt høyere gjennomsnitskurs. PRS veier nest mes i min porteføljen, og er også en jeg skal sitte lenge med.

 

TAA kurs: 57.75

Selger vel denne om ikke så alt for lenge. Kanskje nå 70-80 først...

Link to comment
Share on other sites

Jeg valgte å gå i cash med deler av poreføljen i dag, siden alle analytikere og media er så opptatt av korreksjon tror jeg denne vil komme før eller siden. STB og deler av AKVR gikk ut.

 

Porteføle pr. 27.01 er da:

AKVR 27,60 %

AFK 13,20 %

Cash 59,20 %

 

Når det gjelder STB tror jeg ikke det ligger noe oppkjøp i luften før en stund etter resultatsesongen, vil vurdere inngang i denne hvis den faller under 45,-

 

Kommer nok til å akkumulere i AKVR de nærmeste dagene, men tror også denne kan bli litt billigere igjen hvis en korreksjon kommer.

 

Pirelli 8)

Link to comment
Share on other sites

Porteføljen begynner å bli litt kjedelig, lite å følge med på, mener jeg.

 

AKVR 90% med svært behagelig snittinngang så jeg må sitte langsiktig her.

NOI 7%

SIN 3%

 

Er blitt mye AKVR etter hvert og med de siste ukenes kursutvikling har den gitt en formidabel papirgevinst. En liten korrigering kan nok skje, men jeg tror jeg står over noe kjøp og salg for ikke å legge gevinsten til skatteoppgjør dette året. Jeg burde ha gjort det før jul i fjor, dumt av meg. - Og jeg har allerede realisert pen fortjeneste ved salg av OCR i år. Og jeg håper jo på det samme med SIN og NOI, skulle tro/håpe at de ligger i salgskurven om noen måneder.

 

Kanskje litt tidlig å tenke på skatt nå, men bare en liten advarsel dersom markedet fortsetter og vi realiserer gevinster i hytt og pine utover året. Kan bli mye penger av det.

Link to comment
Share on other sites

Vektet meg opp i AKVR i dag, slik ser fordelingen ut:

 

AKVR - 60%

AFK - 13%

Kontanter - 27%

 

Kommer muligens til å trade en del av AKVR beholdningen underveis. Men langsiktig er dette en soleklar dobblingskandidat.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

TAD 20,4 - kortsiktig - venter godt Q4

KOG 89,75 - langs. - konsrvativ aksje med markedsledende teknolgi

DNO 26,17 - langs. - tilnærmet fraværende nedside og stor oppside

PAR 7,61 - langs. - billig på P/E og enormt oljereservoar i Tunisia

PHO 48,0 - mellomlangs. - om Metvix og/eller Hexvix blir godkjent internasjonalt er oppsiden veldig stor

AFK 540 - langs. - god direkteavkastning og imponerende intern aksjeportefølje

 

Cash - økende for tiden da jeg frykter kortsiktig korreksjon og panikken Fugleviruset vil gi om det kommer til Vesten. Noen kort/mellomlangsiktige poster kan derfor måtte vike i nær framtid.

Link to comment
Share on other sites

Har idag solgt min NHY aksjer til 429 og har lagt ut FOE aksjene til salgs. Kommer til å sitte i litt mer cash nå utover. PRS skal jeg sitte lagsiktig med, og det går jo veldig bra med dem! Porteføljen min består nå av:

 

AKVR (langsiktig)

PRS (langsiktig)

TAA (kortsiktig)

FOE (skal selges...)

Link to comment
Share on other sites

TAD er ut!

 

Lærepengen denne gang må være at når alle venter kjemperesultat og gull og grønne skoger, er det bedre å selge før fasiten kommer på bordet.

 

Det måtte nok svært mye til for at Q4 skulle bli mottatt med kursrally.

 

Heldigvis kjøpte jeg meg billig inn 20,4 sist uke :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...