Jump to content

Hvordan ser din portefølje ut?


Recommended Posts

Nå som GOD har kommet med Q4 resultatene og fremtidig utsikter mot 2004 så har jeg valgt å satse 95% av min kapital på GOD.

Jeg tror utsiktene er meget GODe og forventer en oppgang mot 2,25 - 2,50 (dvs dobling) i løpet av 2004.

Jeg vet at det er veldig risky å ha 95% av kapitalen i en høy risiko aksje, men den som intet våger intet vinner. Mage følelsen og Q4 reporten sier at dette går veien, jeg krysser fingrene og håper på det beste....

:arrow: GOD: 95%

:arrow: Cash: 5%

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

Ja, den ser faktisk veldig pen ut, til tross for et stort underskudd Q4 som sendte hele året i underskudd. Dette er forklart ved at en kontrakt om levering av renseanlegg tok lengre tid enn planlagt, og dermed ikke gav like god avkastning. Anlegget er nå levert, og kan gi gode inntekter utover '04. Kortsiktig gjeld er kraftig redusert, egenandelen er høy, og selskapet har lite langsiktige lån. Egenkapitalen er på MNOK 21,1, kortsiktig gjeld er på MNOK 26,7. Dette betyr at en økning i lånerenta vil kunne være svært negativt, mens en videre nedgang i styringsrenta er meget positivt og støtter opp om et positivt resultat Q104. Pass på renta! Ellers ser GOD ut som en fin kjøpskandidat.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat nå er min beholdning veldig enkel:

 

NOI - 6%

Kontanter 94%.

 

Jeg fikk dårlig magefølelse torsdag og solgte ut endel GRO. Resten ble solgt igår.

Prøvde med et tilbakekjøp av GRO på 175, men det lyktes ikke.

Jeg vil prøve å komme meg inn i selskapet igjen hvis det kommer en ny nedtur i aksjen til uken.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

GRO 72%

BON 20%

FJO 8%

 

Bon og Gro blir repriset mot og etter Q1, og Fjo går til himmels om to/tre uker.

Håper ikke mulig nedgang i Foe vil ødelegge for Bon/Gro. De stiger lite når Foe går opp, men mye når Foe går ned. Irriterende. Det er småinvestorer som blir nervøse ved hver kursendring, og som ikke er klar over verdiene i GRO/BON.

Link to comment
Share on other sites

Goodtech har gjort sin lekse med tanke på effektivisering og omstrukturering. Aksjen har det litt vanskelig med å ta av for tiden, men fremtiden ser meget lovende ut, og mye tyder på at aksjen kommer til å doble seg ut fra dagens nivå.

GOD er en risky aksje hvis man gjør en risk analyse. Men for å få en god reward, man må satser med relativt høy risk.

Jeg har virkelig tro på GOD, og derfor satser jeg "nesten" alle egg på en skål.......

*************************

Portefølje:Updated 13.3.2004.

GOD: 90%

ASD: 10%

************************

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

Jeg har solgt ut 75% av porteføljen, liker ikke bombene og Al Queda, har tapt en halv mill på de før.

Jeg sitter bare på OPERA Software nå, men jeg kjeder meg å bare sitte med cash. Så jeg utelukker ikke at jeg er nermest 100% invistert fra mandag av igjen, vi får se, jeg har en magefølelse som sier vent. Men dere vet, den fornuften, den fornuften...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mye har skjedd i markedet siden siste innlegg her og mange har nok endret proteføljen, om ikke annet tradet den på de svingningene som har vært.

 

Selv sitter jeg gjerne over helgen og long utover våren med:

 

KVI - som jeg nok kommer i å dele opp mellom E&G samt hovedselskapet 65-35%. Her har jeg vært inne i over ett år og akkumulert periodevis og solgte meg helt ut for noen uker siden og har så satt mesteparten av gevinsten tilbake i akjsen. - Ble litt nostalgisk når jeg så den gamle tickeren.

 

SIN er jeg long i og komfortabel med den solide oppgangen(33%) etter emisjonen. "Grunnstammen" solgte jeg ut da den tok av, så disse sliter ikke på gammel kapital. Liker å tenke litt i de baner.

 

NOI har jeg tradet og dullet med siden senhøstes i fjor og har vunnet 1/3 av antallet på det.

 

GOD hauset inn på godt omdømme, vann er tross alt en nødvendighet, selv for Laphrpoaig.

 

EDBASA er tatt inn i håp om at Telenor bringer den opp til gamle høyder igjen.

 

EME har jeg tradet med hell i tidligere, men gikk på en solid blemme her i forrige uke og fikk en langsiktig investering ut av den. Kjøpte noe opp i uken som gikk bare for å vekte ned tapet.

 

CNR andelen min som er med små skrift i porteføljen er en rest på noen hundre aksjer etter en investering mange år og emisjoner tilbake. Innkjøpsverdi 16K som jeg neppe får igjen. Årsaken til at jeg har den ennå er at et salg (tidligere) knappest dekket provisjonen.

 

Og fortsatt er det cash tilbake for nye trader og muligheter, men jeg vil fortsatt se markedet litt an utover våren.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Her har det vært stille siden sist. Men mange endringer hos oss alle som har skrevet på tråden tidliger.

 

Forøvrig synes jeg det er greit å ha med porteføljen i signaturfeltet. Man får kontakt med andre som sitter i samme aksje og derigjennom noen hint via PM.

 

Oppfordrer alle til å gjøre det samme.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

My portfolio

TOM, 40,9083

Tomra var min første aksje og det var her det hele startet. Dette skjedde i begynnelsen av mars i år på over 45 kroner. Har fått senket snittet litt og håper jeg skal gå blå ut av aksjen!

 

Vi satser med andre ord på oppgang i morgen, 14. desember og fredag 17.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...