Jump to content

A-Viral - Meget spennende i tiden fram mot sommeren


Recommended Posts

Ser at du befinner deg mange steder. Begnner nesten å tro at du, som gud, er allestedsnærværende, og, siden du heller ikke synes å sove, til stede alle tider. Leste innlegget på HO. Stikker innom der også, jevnlig. Har hatt noen innlegg under navnet Ole Brumm. Men det har du vel allerede avslørt.

 

mvh

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Ja, den er avslørt for lengst :wink: En høyst oppegående 44mod. med stor autoritet vil jeg tro. :D

Hvis man skal komme til mål i det unoterte markedet så krever det grundig arbeid, og om natten er stillheten bidrag til fokus.

 

Quality is decided by the depth at which the work incorporates the alternatives within itself, and so masters them.

Link to comment
Share on other sites

A-Viral`s medisin AV-1101 er patentert i bl.a. USA for : The patent covers the use of AV 1101 to combat inflammatory diseases, autoimmune diseases or tissue rejection. I tillegg skal det publiseres 2 nye patenter i Mars/April 2005, vi kan jo lure på hva disse dekker.

 

Med hensyn til AV-1101 egenskaper så ser jeg det som sannsynlig at medisinen er aktuell for bl.a. Alzheimer og MS, muligens også Lupus. (in vitro dokumentert, samt LPS test og målinger på HIV+ pasienter ved tidligere forsøk)

 

Å hemme produksjonen av visse cytokiner viser seg å være ett stadig mer aktuelt tema, i August 2004 har vi fått flere publikasjoner vedr. dette, bl.a. Leddgikt og Alzheimer . Å hemme cytokine produksjonen er også ett mål i kampen mot Multiple Sclerosis.

 

Her ser vi noe av det siste vedr. oppdagelser relatert til Alzheimer, også lagt ved ny strategi for bekjempelse av MS.

 

Cytokines in Neuroinflammation and Alzheimer's Disease

 

Current Drug Targets August 2004, vol. 5, no. 6, pp. 529-534(6)

 

Mathias Cacquevel[1]; Nathalie Lebeurrier[1]; Simon Cheenne[1]; Denis Vivien[1]

 

[1] UMR CNRS 6185, Bd Henri Becquerel, 14074 CAEN, France

 

Abstract:

Inflammation has been reported in numerous neurodegenerative disorders such as Parkinson's disease, stroke and Alzheimer's disease (AD). In AD, the inflammatory response is mainly located to the vicinity of amyloid plaques. Cytokines, such as Interleukin-1 (IL-1), Interleukin-6 (IL-6), Tumor Necrosis Factor alpha (TNF- ) and Transforming Growth Factor beta (TGF- ) have been clearly involved in this inflammatory process. Although their expression is induced by the presence of amyloid-beta peptide, these cytokines are also able to promote the accumulation of amyloidbeta peptide. Altogether, IL-1, IL-6, TNF- and TGF- should be considered as key players of a vicious circle leading to the progression of the disease.

 

Keywords: alzheimer disease; inflammation; cytokine

 

Relatert til bl.a. Multiple Sclerosis

New Research Strategies and Drugs Under Investigation

Immunomodulatory Treatments

Cytokines are believed to have much control over the immune system. Th-1 cellular-induced cytokines (such as IFN-gamma, IL-12, IL-6, IL-2, and IL-1) appear to cause inflammation, while Th-2 cellular-induced cytokines (which include alpha IFN, IL-10, and IL-4) appear to reduce inflammation. Treatments aimed at reducing or disrupting Th-1 cells, or increasing Th-2 cells, may have the potential to slow or stop MS exacerbations and possibly stop damage to the CNS.

http://www.msaa.com/publications/process_t...s/p_10_new.html

 

 

Her ser vi noen av egenskapene til AV-1101 (for de som ikke har sett dette i mine tidligere innlegg)

http://www.aegeanconferences.org/LymphSign...anthi-final.pdf

 

We observed that AV-1101 extremely efficiently inhibits in

vitro T lymphocyte and monocyte activation. In human peripheral blood

mononuclear cells (MNC) derived of healthy blood donors, AV-1101

concentrations of about 2 µM completely inhibit anti-CD3 and anti-CD28-

induced production of the T cell cytokines IL-2, IL-4, IL-13, IFN?, TNFa and

GM-CSF. Similar concentrations were also effective inhibiting LPS-induced

production of the monokines IL1-ß, IL-6, IL-8 and TNFa.

http://www.sanquin.nl/sanquin-eng/sqn_Immu...1256C1500576109

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Huff og huff.

 

 

A-Viral's drug testing temporarily stopped.

A-Virals study on RA in Amsterdam is suspended because it seems

likely that the study drug at a dose of 200 mg daily in combination

with another drug can give serious side effects.

 

Í

For the time being all patients are taken off their medication, and

the ethical committee is going to decide on the future of the study

within a few weeks. A-Viral is investigating whether the side effect

can be explained by some special causes that can

allow for the study

to proceed, these causes being accounted for.

 

The patient has recovered substantially, and is no longer in

hospital.

 

Lysaker Oct. 11th 2004

 

 

Bjorn Ivar Danielsen

CEO

A-Viral ASA

Tel. +47 91629087

E-mail: bid@a-viral.com

 

 

Trøsten er at kemneren dekker 28 %

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var ikke dette vi ville ha. Men som de sier, det KAN være andre grunner "A-Viral is investigating whether the side effect can be explained by some special causes that can allow for the study to proceed, these causes being accounted for". Uansett så er dette ett setback.

Link to comment
Share on other sites

Re: Joker

 

Vurderte i dag å selge hele røkla, ombestemte meg

da det kom selger på 5 øre.

 

Kanskje dette er/blir en fin anledning til å kjøpe seg opp. Skulle hatt noen flere om det blir suksess.

 

Håper du fortsetter å bringe frem info om A-viral, har fulgt med i 2 - 3 år og takker for alt du har skaffet av opplysninger, på godt og ondt.

 

Oblat

Link to comment
Share on other sites

Det er klart at man ville vurdert å selge hele røkla hvis man får litt tilbake, dvs. 15-20 øre - problemet er bare det at det ikke finnes kjøpere. På den annen side så ville man hatt det forferdelig vondt om den ene pasientens bivirkning skyldes helt andre ting enn AV-1101. Jeg har allerede kalkulert inn risikoen ved å tape alt(det gjør man når man investerer i risiko). Vi har fått en nedtur, og jeg er beredt til å se alt falle i grus. Men jeg har en liten tro som sier at den ene pasientens bivirkning oppsto som følge av noe annet enn AV-1101, og at testen fortsetter. Hvis ikke så er det mulig at ledelsen har ett annet kort i ermet, de har tross alt investert mye de siste 2 årene pga potensialet til AV-1101 og ønsker på en eller annen måte å få litt tilbake. Alzheimer, MS og Lupus skal også være lidelser denne medisinen gir positive indikasjoner mot. Jeg fortsetter å skrive såfremt det er noe å skrive. Hvis testen fortsetter så er det stort potensiale, snakker fort om 500mill for rettighetene til AV-1101 for leddgikt ved ett positivt fase 2.

Link to comment
Share on other sites

Tror det er håp om at testen vil fortsette, men med mindre dose. Vi får forhåpentligvis høre noe i neste uke. Det er mulig at studien åpnes, dvs at de finner ut av pasientense reaksjoner på medisinen ved å se hvem som har fått medisinen VS hvem som har fått placebo. Da kan vi muligens få en melding vedr. virkningen så langt?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

A-Viral's study on RA stopped.

A-Virals study on RA in Amsterdam is stopped because it seems likely that the study drug at 200 mg daily in combination with Plaquenil can give serious side effects.

 

All patients that were enrolled at the time the study was stopped, will have a final check where also the study parameters are measured. Since the number of patients are about half of the number planned for in the study, and not so many have finished the whole program, we will only get indicative data as to whether there is any efficacy of the drug in RA therapy. Blood samples will be analyzed as well. After this is done, the code for the trial will be opened and the report will be made.

 

If there are positive findings on efficacy, we will check whether the severe side effect clearly is a function of co-medication with Plaquenil, and also other explanations for the side effect will be explored.

 

The patient seems to recover fully.

 

Lysaker Oct 30th 2004

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ikke særlig tvil om at dette blir spennende. Jeg har et godt håp om at vi får noe positivt. sannsynligheten er jo ganske stor for at det er store doser sammen med Plaquenil som har skapt problemer, og vel å merke bare for en pasient. Jeg har litt vanskeligheter med å se at det skulle være den store katastrofen hvis det viser seg at stoffet virker utmerket for de andre pasientene i store doser sammen med Plaquenil. Enda bedre selvsagt hvis framtidige forsøk vise at selv med 1/4 av dosene vil AV-1101 virke godt sammen med Plaquenil eller eventuelt alene. Fint å ha deg tilbake, joker. :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Verdivurdering av AVIR, oppsummering:

 

A) Patenter

* Relativ profil for:

1) Effektivitet, iflg. forsøk

2) Selektivitet, iflg. forsøk

* Markedet relativt patentene

1) Konkurransesituajonen nå

2) Tilbud av nye medisinkandidater

 

B) Forskningsmiljøet og nettverket

1) Relativ kompetanse og evne til å løse problemer som oppstår

2) Evne til å gjøre om kunnskap om til kommersielle prosjekter

 

C) Investormiljøet

1) Evne til å skaffe rasjonell innsikt kontra følelser av katastrofe/gull, grønne skoger

2) Finansiell styrke/ svakhet

3) Langsiktighet/ kortsiktighet

 

D) Ledelse

1) Som under investormiljø

2) Lederevner

3) Forhandlingsevne

4) Spesialkompetanse

 

Det vil sikkert være stor uenighet om disse punktene. Jeg tror at punkt C er spesiellt problematiisk for AVIR.

 

MVH

Link to comment
Share on other sites

Jeg får ett inntrykk av at Du besitter kunnskaper vedr. dette, problemet vårt er at vi ennå ikke vet helt hva AV-1101 står for. Danielsen har investert mer enn 10millioner de siste 2,5 årene. Denne investeringen tilsvarer ca. 0,20øre aksjen, jeg regner med at de vil prise selskapet for salg. Det fremførbare underskuddet er på ca. 70mill., bare dette isolert sett vil vel kunne forsvare en kurs på 0,10øre+ ?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Prøvd å lese litt om A-Viral, og på meg virker det som om GF i juni mest blir et gravøl. Hele idéen bak A-viral virker som om man tar et gammelt, avregistrert legemiddel, tar patent på en metabolitt og prøver det ut mot den ene sykdommen etter den andre. Sjansen for å lykkes her antas å være mindre enn å finne nåla i høystakken. De nye patentene virker heller ikke spesielt spennende. Undersøkelsene er ikke gjort i Norge, så noe forskningskunnskap sitter man vel heller ikke med. Eneste verdi er så vidt jeg skjønner fremførbart underskudd, men det kan vel bare brukes i virksomheter av samme type? Det finnes vel knapt noen slike bedrifter i Norge nå som betaler skatt, så dette markedet er vel også ikke-eksisterende?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

re amatøren

For tiden pågår det forskning i norge, det har også vært utført tidligere. (Dyreforsøk pågår, ikke pressemeldt) GF 30 Juni blir vel forhåpentligvis noe mer enn gravøl, men la oss ikke ha for store forhåpninger. Man blir lett utålmodig i jakten på det store, tror hele tiden at gjennombrudd er nært. Men jeg tror derimot at kapasiteter som Danielsen og Karlsen ikke har investert i blinde, de har de siste 2-3 årene tegnet seg opp til over 50% av aksjene. Big Pharma har allerede snust på selskapet ifm RA forsøket, la oss håpe at kontakten er der fremdeles. Det snakkes om kreft og lupus, også hudlidelser. Hvis AV-1101 er en effektiv hemmer av cytokine produksjonen, og derfor en effektiv modulator av immune responsen så kan denne medisinen få stor verdi. Ett lodd i selskapet gir uansett en oppside på 10-100 gangeren hvis det skulle komme noe positivt ut av dette. Hvorfor ikke gamble litt, ledelsen har gamblet flere millioner......hvorfor?

Link to comment
Share on other sites

;) Til Torsdag, 30 juni kl. 16 starter årets GF. Tror vi kan forvente informasjon om utførte forsøk(på dyr), og om ett par muligheter som virker spennende. Hva de har utført av forsøk så langt i år er holdt "top secret", de ville ikke ut med info før de satt med noe som kunne brukes videre. Er nesten 100% sikker på at de har funnet noe, nytt forskningsprogram legges ut og de har diverse forskere i sitt planlagte opsjonsprogram. Vi ser sannsynligvis nye dører som åpnes, og forhåpentligvis ett nytt lys i horisonten. Dagens verdi av selskapet er lav, det ligger ikke noen forventninger i markedet. Skal man sikre seg billige aksjer så spørs det om ikke tiden er inne nå, men hvem vet. Markedet behøver ikke å reagere nevneverdig selv om positive signaler kommer ut, mange har rimelig tynnslitte forhåpninger til hva selskapet kan få til. Vi får krysse fingrene, jeg tror på en kurs over 0,10 i tiden etter GF.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...