Jump to content

NER - Nera


Megler1

Recommended Posts

Alfred Berg (Nera`s hoffmegler) og ABG Sundal står idag som største netto kjøper av NER for over 8, 3 mill !!!! Ønsker de å posisjonere seg før fremleggelsen av Q4/2003-reultatene eller er det noen som vet noe om nye kontrakter? Her er det grunn til å være observant! Tekniker`n følger NER se--> http://193.217.93.29/chat/response/chatRes...p?ID=205116&m=2

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 264
  • Created
  • Last Reply

Noe å tenke på før Q4 i neste uke:

- NER opp 5,1 % på stort volum idag! Det er et godt tegn.

- Alfred Berg, Pareto Securities og Carnegie har idag hamstret NER-aksjer for tilsammen 19,5 mill!!! (netto) - i tillegg til det de har handlet fra før

- Dagens resultater fra Ericsson bedre enn ventet. (NER er en konkurransedyktig underleverandør til Ericsson).

Link to comment
Share on other sites

Børsmeldinger 09.02.2004 11:13

NER - STØRRE IT-KONTRAKT FOR NERATEL, SINGAPORE

Nera Tel, Singapore, hvor Nera ASA eier 50,17% av aksjene,

har inngått en avatale med en internasjonal teelkomoperatør

om bygging av et IP-nettverk for en rekke land.

Kontraktens ramme er MSGD 16 (65 MNOK), og selskapet har så

langt mottatt kjøpsordrer på MSGD 6,7 (23 MNOK).

 

Dette var en fin meldingen foran Q4 på torsdag.

Link to comment
Share on other sites

"Måndag 9 februari 2004, 10.07

ERICSSON - Får indisk order värd 400 MUSD (2)

(Lägger till fler detaljer)

STOCKHOLM, Feb 9 (Reuters) - Ericsson (Stockholm: ERICb.ST - nyheter) har tagit hem en order från den indiska operatören Bharti Enterprises värd 400 miljoner dollar. Det uppger den indiska operatören på måndagen. Avtalet med Barthi är treårigt och avser GSM. Indiska Bharti är Indiens största GSM-operatör och ägs till 28 procent av Singapore Telecommunications . "

 

NB.

- Det er grunn til å anta at NER (og ELT) er sterkt posisjonert som underleverandører.

- Flere har spådd en oppside på over 50%

- Er det noen som har motforestillinger - spes etter ELTs Q4 res?

Link to comment
Share on other sites

børsmeldinger 12.02.2004 08:32

NER - NERA ASA: 4.KVARTALSRAPPORT - ÅRSREGNSKAP 2003 - DEL 1

Nera ASA (OSE: NER) hadde driftsinntekter på 2 253 MNOK i

2003 sammenlignet med 2 445 MNOK i 2002. Selskapet

avsluttet året med 659 MNOK i omsetning, et positivt

driftsresultat for 4. kvartal samt en positiv kontantstrøm

både i kvartalet og for året som helhet. Bruttomarginen

bedret seg innen alle forretningsområder, og Nera fikk et

driftsresultat på 1,4 MNOK i 4. kvartal, mot (28,8) MNOK

samme periode i fjor.

 

Her finner du mer info:

https://www.stocknet.no/market/showMessage....sageid=14182144

Link to comment
Share on other sites

- Det er "time to buy", sier analytiker Morten Sundstø om Nera.

Artikkel av: Øystein Byberg (12.2.04 11:43) HO

 

Ifølge analytiker Morten Sundstø i Alfred Berg er dagens resultatfremleggelse i Nera en gylden kjøpsmulighet for aksjen.

- Vi tror det er "time to buy", sier Sundstø til Reuters.

- Man må se på de viktige tingene .. markedet har snudd, topplinjen kommer, marginen kommer. De har en meget sterk cash-posisjon, og de har et Asia-kontor som gjør en fantastisk jobb, sier en svært positiv Sundstø.

 

Analytikeren har et kursmål på 20 kroner.

Nera er sist omsatt for 16 kroner, ned 2,3 prosent.

Alfred Berg er største nettokjøper i aksjen.

********************************************

NB NER er på vei opp igjen

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Telenor Satellite Broadcasting og Nera inngår kontrakt på satellittbredbånd

Nera har inngått kontrakt med satellittoperatøren Telenor Satellite Broadcasting om leveranse av en Nera Satlink Hub, en jordstasjon for bredbånd over satellitt.

Kontrakten for SatLink-systemet har en verdi på 3,650 millioner kroner.

 

Med det nye DVB-RCS SatLink-systemet gjør Telenor det mulig for tjenesteleverandører å tilby bredbånds IP-tjenester i Norden, Europa forøvrig og Midt-Østen.

 

-------

 

Hadde de også skutt opp en egen satelitt med Sea-Launch kunne vi få et lite løft i AKVR også.

Link to comment
Share on other sites

- Enda en anbefaling på NER basert på TA.

- Det er overveiende sannsynlig at det vil komme en lang rekke anbefalinger på NER frem mot Q1.

- Får vi flere melding(er) om nye kontrakter, vil vi nok se en sterk oppgang.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...

Nera Tel kommer med resultat i morgen samt Nera selv den 28.april. Detter inn kontrakter til Nera Tel, senest i dag.

"Nera ASAs datterselskap i Singapore, Nera Tel, har i dag sendt børsmelding om nye ordrer fra blant annet India og Kina på til sammen 19 millioner kroner".

Blir en meget spennende uke som kommer og jeg skal sitte over resultatene med det jeg har. Om ikke annet tror jeg guidingen vil virke posetivt. Tallene fra Nera er ikke lett å forutse men det har ikke dukket opp noe PW (var vel heller ikke ventet), så jeg tror det er en oppside nå.

Flere som følger Nera for tiden? 8)

Link to comment
Share on other sites

Hei Bulldog

 

Jeg sitter med Nera, og er enig i dine vurderinger. Jeg syns og det er et godt signal at kontraktene renner inn hos NeraTel, som i motsetning til Nera selv rappoterer "mindre" ordrer. Jeg tipper at Nera har samme fart i ordreinngangen som NeraTel, hvorfor skulle de ikke det :?: De selger jo samme produkter, bare i et annet geografisk område.

 

Tror det kan bli bra når Q1 kommer :!:

 

Lykke til !

Link to comment
Share on other sites

Hei Tandy

 

Nei, det var vel kanskje i underkant. Anbefaler likevel å lese hele rapporten :!: , spesielt de siste 4-5 sidene på denne linken, spesielt punkt 10:

 

Link til rapporten

 

Jeg får ikke limt inn (hvorfor går ikke det fra PDF-filer forresten :?: ).

 

Er ikke så sikker på at aksjemarkedet i Singapore tolker dette negativt. Husk Q4 for NeraTel, da ble også nyheten presentert negativt i Norge, mens aksjen steg 15% da Singapore åpnet. Man må huske at NeraTel hadde spesielle inntekter i Q1-03. Men disse forhold med forventningene til Q1 har jeg ikke tall på. Jeg følger ikke NeraTel så tett. Har kun denne å forholde meg til:

 

http://sg.biz.yahoo.com/z/a/n/nera.si.html :?:

 

Noen andre som har synspunkter på dette :arrow:

Link to comment
Share on other sites

Hei

Har lest den (var det første jeg gjorde).

Det som uroer meg er at noen IT kontrakter reddet dem fra et enda verre resultat. TeleCom i den delen av verden går forøvrig meget bra og det virker som de er litt utkonkurrert der borte...

En annen sak er jo at TeleCom markedet er økende og fjoråret var veldig dårlig generellt sett, da burde ikke første kvartal iår bli dårligere !

Se på Eltek , de er referansen på dette .

Jobber selv i telecom bransjen og sitter midt i smørøyet til å vurdere markedsmulighetene.

På radiolinksiden er det kommet masse billig i det siste og marginene er blitt mindre, derfor kreves det desto større volum .

Men nera er lavt priset og sånt sett bør det gå an å få noe ut av denne aksjen på litt sikt.

Link to comment
Share on other sites

Hellå

 

Kom over dette innlegget synes om det det er dere enig at det kan bli litt tap i omsetningen til nera

 

 

 

EARNINGS POLL-Norway's Nera to report small Q1 loss

By Marianne Fronsdal

OSLO, April 22 (Reuters) - Norwegian telecoms equipment

supplier Nera <NER.OL> is expected to report a small pre-tax

loss for the first quarter on Wednesday despite stable revenues,

a Reuters survey of nine analysts showed.

They forecast a pre-tax loss of 3.0 million crowns

($431,600) for the three months to March 31 after a slim profit

of two million a year earlier.

Analysts said Nera had yet to benefit from signs of

improvement in the telecoms equipment market. It delivers

products to big system integrators such as Swedish Ericsson

<ERICb.ST> and Nortel Networks <NT.TO>.

The average forecast for revenues was 542 million crowns,

almost flat from 540 million in 2003.

Analysts will focus on the company's order intake,

particularly for its largest division, Nera Transmission.

Their consensus forecast was for a total order

intake of 548 million crowns in the first quarter, up from 531

million in the fourth quarter last year.

For the Transmission division, the average forecast for

order intake was 290 million.

"Nera is not yet seeing the rising activity signalled by the

likes of Ericsson," one analyst said.

Another key issue whether the company has cut costs further.

"They still have a challenge on the cost-side," one analyst

said.

Nera said in February that it expected to re-establish

growth and produce positive operating income in 2004.

Five analysts out of eight giving a view said they rated the

stock "reduce" or "sell". Two had a "hold" recommendation, while

one advised "outperform".

"The growth has stopped, the cost structure is too high, and

the share isn't cheap any more," one analyst said.

Analysts' price targets ranged between 12 and 15 crowns. The

shares traded down 0.7 percent at 14.70 crowns late Thursday,

while the Oslo index was down 1.1 percent. The stock has fallen

steadily from 19 crowns since the beginning of March.

Nera reveals figures at 0630 GMT on April 28.

 

Figures in millions of Norwegian crowns unless stated):

Average High Low Median Q1-03 No*

Revenue 542 580 515 545 540 9

- Transmission 288 310 270 289 258 9

- Satellite 128 142 103 130 172 9

- Wireless Broadband 46 65 40 45 31 9

- Other 79 103 59 80 78 9

Operating result -9 7 -23 -10 -25 9

- Transmission -15 -7 -23 -15 -41 9

- Satellite 15 19 8 16 28 9

- Wireless Broadband -9 -7 -12 -10 -12 9

- Other 1 4 -1 0 0 9

Pre-tax result -3 13 -18 -5 2 8

Net result -7 3 -17 -8 -6 7

EPS Q1 (NOK) -0.05 0.03 -0.14 -0.06 7

EPS 2004 (NOK) 0.22 0.43 -0.15 0.30 8

EPS 2005 (NOK) 0.66 1.10 0.19 0.62 8

EPS 2006 (NOK) 0.91 1.50 0.37 0.83 6

Total order intake 548 557 530 550 591 7

Transm. ord.intake 290 300 283 291 318 6

 

* Participants in the survey were: ABG Sundal Collier,

Alfred Berg, Carnegie, DnB NOR Markets, Enskilda Securities,

Fondsfinans, Handelsbanken Capital Markets, Nordea Securities

and Pareto Securities.

((Reporting by Marianne R. Fronsdal, editing by Clelia Oziel; 47

22936973, marianne@reuters.no, Reuters Messaging

marianne.fronsdal.reuters.com@reuters.net))

($1=6.950 Norwegian Crown)

Link to comment
Share on other sites

Hei

Ja da stemmer det jeg mistenkte med hensyn til Nera og NeraTel likeså.

Som Tekniker,n sa: "i underkant " og litt til.

Det blir ihvertfall ikke verre iogmed at det ikke er gått ut noen PW sålangt.

Da blir det vel 2nde gangen jeg går i minus på Nera og hver gang er det når TAT,n er i en dipp !

Da blir det vel en aldri så liten overføring imorgen tror jeg. Så får vi heller komme tilbake en annen gang hvis det viser seg at det går bedre.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

En ting det er lite/ingen fokus på er utbygging av bakke-stasjoner for satelitt brebånd i Europa. Dette vil bli et formidabelt vekstområde, og økningen vil komme raskt. :P

 

EU-kommisjonen diskuterer i dag torsdag hvordan de kan FREMSKYNDE utbygningen i Europa. :!: :!: :!:

 

Les om dette på denne linken:

http://www.ne-na.de/

 

EU-Kommission prüft Breitband-Fortschritte - Digitale Kluft in Europa soll geschlossen werden

 

 

Dette kan bli et sterkt vekstområde, kanskje allerede i år. BERLIN f.eks. vurderer i disse dager bakkestasjoner for satelitt-bredbånd.

 

I Norge er utbygningen allerede i gang.

Link to comment
Share on other sites

Nåda,..

 

Her har du ny info som er meget relevant til NERa.

 

Noen som vet om NERa er involvert i disse tingene allerede nå?

 

En av artikkelene på linken sier at av dagens EU-befolkning er bare 6,1 % brukere av bredband, og kommisjonen er interessert i videre utbygging her.

 

En ny satelitt eller to kan nok ligge litt frem i tid.

Link to comment
Share on other sites

Nera ligger først i løypa til å få kontraken i Norge. De var den eneste telekom-leverandøren som fikk uttale seg i høringsrunden til STortinget, før de vedtok bakkenett i hele Norge.

 

Men den nyheten jeg serverte her nå, VET INGEN enda. Det har ikke stått noe sted......enda. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Heisann.

 

NERA har jeg ikke særlig greie på sånn utover at de holder til i bl a to forholdsvis enorme bygg utenfor Bergen. Har aldri turt å gå inn i aksjen.

 

Men var ute og lette etter noe annet tidligere i natt. Fant noe som jeg ved første øyekast syntes ikke så særlig interessant. Etter å ha fulgt linken til Teknikern, så fant jeg ut at jeg nok har vært innom opphavet for artiklen på ne-na.

 

Nå kan jeg vel som første i Norge :D nok en gang lime inn en link fra Kommisjonen?

 

Regner med denen er relevant:

- - -

Link

- - -

 

IP/04/526

 

Brussels, 22 April 2004

 

Electronic communications: EU ministers take stock of progress in stimulating demand for higher speed Internet connections ("broadband")

 

Fresh impetus for the drive to roll out high-speed broadband connections, and boost the quality of the content and services they carry to businesses and citizens across Europe, should come from a Ministerial Conference held by the EU's Irish Presidency in Dundalk today. Developing content and services to stimulate the take-up of broadband connections is viewed as vital to the take-up of information and communication technology, and hence to competitiveness and productivity growth, across the EU. A little over a year after the first EU-level discussions on broadband issues, Member States will compare progress in rolling out broadband networks at home. They will also discuss issues hampering the development of innovative content with CEOs spanning the broadband value chain across Europe.

 

"Widespread broadband access and use are central to economic growth" said Enterprise and Information Society Commissioner, Erkki Liikanen. "It opens the door to an information society in which everyone can participate. Broadband use is growing rapidly, but it is fastest in those areas were competition is well established. To capitalise on these developments, all Member States have now tabled national broadband strategies. The commitment to accelerating availability and take-up is remarkable. Now it's time to deliver. I welcome this initiative of Prime Minister Ahern to allow us to share our experience, learn from each other and give impetus to the efforts underway."

 

Member States committed themselves to draw up national broadband strategies at the March 2003 European Council, after a Commission workshop (the "Broadband Day") revealed little common knowledge of what Member States were doing in the area of broadband. Today those strategies are in place and the Commission will be reporting later this Spring on the common ground and differences between national approaches.

 

Governments worldwide are increasingly realising that high speed internet access is a key factor for future economic performance. Broadband enables the delivery of new, more sophisticated services, better tailored to the needs of individual businesses and citizens. It offers the possibility of significant productivity improvements, particularly if accompanied by a re-organisation of the way businesses or administrations work or the re-engineering of production processes. All of these developments bring significant benefits which should stimulate growth and improve living standards.

 

Broadband take-up has been growing fast in the past eighteen months. The EU average take-up rate has grown by 150% in twelve months, so that by January 2004 6.1% of the EU population used a broadband connection, although growth so far has mainly concentrated in urban areas and the performance in different Member States is still quite varied depending on factors, such as geographical features, population density, coverage of cable TV networks, and degree of competition.

 

Competitive broadband markets are set to grow faster. Facility-based competition and open access provisions on incumbents' networks deliver benefits in terms of the price/performance ratio and increased diversity of choice for consumers. These principles have been embedded in the new regulatory framework for electronic communications, and recent developments corroborate these views.

 

But competition is not enough. The availability of advanced and innovative content, applications and services is essential to stimulating take-up. For this reason, CEOs representing the broadband value chain will meet ministers and present their views on the bottlenecks that hamper the development of new content and of new business models.

 

- - -

Eller?

Link to comment
Share on other sites

Ingenting ville meg være mere gledelig om Nera gikk balistisk.

 

Som gode leverandører av software til satelittkommunikajson er de jo annerkjent verden over. Men de har aldri hatt egne satelitter i omløp heller.

 

En av grunnene til det finnes her:

 

http://science.nasa.gov/RealTime/JTrack/3D...D/JTrack3D.html

 

Send dem en e-mail og spør om hvilke posisjoner som er skrap, og da snakker vi om skrap i milliardklassen.

 

Ellers har jeg antydet tidliger at de burde snakke litt samen med SeaLaunch..

 

http://www.sea-launch.com/

 

som skal ha en ny utskytning om knappt to uker.

 

forøvrig et Kværner-selskap.

 

Se på bildearkivet for nærmere informasjon om hva de egentlig holder på med. - Godt stoff.

Link to comment
Share on other sites

:idea: Hei Dette er en annen analyse :idea:

Teknikern du anntydet en realverdi på ca 20kr pr.nera aksje det er ca,35% over det marianne mener

 

jeg tror jeg halter og legger meg på max 17kr innen kort tid

 

Er litt kritisk til marianne her som skriver res før skatt obs,det er resultatet etter skatt som er innteresant så hvis de vil spare skatt kan de bare sette de på bankkonton,evt kutte skatte kostnadene 3 mill i skatt med en sånn oms kan de jo lett gjøre noe annet med

 

Mvh

Cafe :P

 

 

 

PT-Nera-analytikere ser minus 3 mln før skatt 1kv

By Marianne Fronsdal

OSLO, April 22 (Reuters) - Norwegian telecoms equipment

supplier Nera <NER.OL> is expected to report a small pre-tax

loss for the first quarter on Wednesday despite stable revenues,

a Reuters survey of nine analysts showed.

They forecast a pre-tax loss of 3.0 million crowns

($431,600) for the three months to March 31 after a slim profit

of two million a year earlier.

Analysts said Nera had yet to benefit from signs of

improvement in the telecoms equipment market. It delivers

products to big system integrators such as Swedish Ericsson

<ERICb.ST> and Nortel Networks <NT.TO>.

The average forecast for revenues was 542 million crowns,

almost flat from 540 million in 2003.

Analysts will focus on the company's order intake,

particularly for its largest division, Nera Transmission.

Their consensus forecast was for a total order

intake of 548 million crowns in the first quarter, up from 531

million in the fourth quarter last year.

For the Transmission division, the average forecast for

order intake was 290 million.

"Nera is not yet seeing the rising activity signalled by the

likes of Ericsson," one analyst said.

Another key issue whether the company has cut costs further.

"They still have a challenge on the cost-side," one analyst

said.

Nera said in February that it expected to re-establish

growth and produce positive operating income in 2004.

Five analysts out of eight giving a view said they rated the

stock "reduce" or "sell". Two had a "hold" recommendation, while

one advised "outperform".

"The growth has stopped, the cost structure is too high, and

the share isn't cheap any more," one analyst said.

Analysts' price targets ranged between 12 and 15 crowns. The

shares traded down 0.7 percent at 14.70 crowns late Thursday,

while the Oslo index was down 1.1 percent. The stock has fallen

steadily from 19 crowns since the beginning of March.

Nera reveals figures at 0630 GMT on April 28.

 

Figures in millions of Norwegian crowns unless stated):

Average High Low Median Q1-03 No*

Revenue 542 580 515 545 540 9

- Transmission 288 310 270 289 258 9

- Satellite 128 142 103 130 172 9

- Wireless Broadband 46 65 40 45 31 9

- Other 79 103 59 80 78 9

Operating result -9 7 -23 -10 -25 9

- Transmission -15 -7 -23 -15 -41 9

- Satellite 15 19 8 16 28 9

- Wireless Broadband -9 -7 -12 -10 -12 9

- Other 1 4 -1 0 0 9

Pre-tax result -3 13 -18 -5 2 8

Net result -7 3 -17 -8 -6 7

EPS Q1 (NOK) -0.05 0.03 -0.14 -0.06 7

EPS 2004 (NOK) 0.22 0.43 -0.15 0.30 8

EPS 2005 (NOK) 0.66 1.10 0.19 0.62 8

EPS 2006 (NOK) 0.91 1.50 0.37 0.83 6

Total order intake 548 557 530 550 591 7

Transm. ord.intake 290 300 283 291 318 6

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...