Jump to content

NER - Nera


Megler1

Recommended Posts

:D

Verdens nest største landet på Flesland

 

Det russiske Antonov-flyet landet på Flesland i går. Da hadde det fått lov til å lande selv om Flesland egentlig ikke tillater fly med vingespenn over 65 meter å bruke flyplassen. Da flyet skulle kjøres på plass var det bare så vidt ikke den ene vingen rev med seg en mast i en sving.

 

Hvem hadde leid flyet?? Les selv:http://bt.no/lokalt/bergen/article253511

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 264
  • Created
  • Last Reply

Nera holder kortene tett til brystet men det er ikke lett når du deiser ned et Antanovfly på Flesland. Nå ser vi at det skjer noe og ting skal gå fort + at Ericsson samarbeidet er oppe å går. Er det derfor FIP som er svensk handler aksjer også? De vet noe om Nera-Ericsson? Vel, jeg har lastet et eget Antalov med Neraaksjer. :D

Link to comment
Share on other sites

uff dette går utover jobben..! Du har gode poenger der deriblant hvorfor FIP sanket inn. Det jeg stusser på er i hviket tidsalder du lever i når du trenger Antonov (ikke Antalov..)hehe.. for å esle aksjer! :lol: :lol: :lol: Vurderte igår Nera som et alternativ til andre kandidater: SUO, FAST og OTR.

Link to comment
Share on other sites

Mens vi venter på Q1-resultatene

 

Skjeldent har det vært så mye usikkerhet rundt Nera-tallene. Nera har ikke fått noen ”stor-fisk” i Q1, og det har derfor vært smått med børsmeldinger. Forventningene er derfor svært lave. :lol: :idea:

 

Jeg har de siste dagene lastet opp i Nera, etter at jeg gikk ut ved salgsignalet ved 18,00. Men de lave forventningene foran Q1 tror jeg er en sjeldent god kjøpsmulighet.

 

Markedet venter et resultat i Q1 på -3 mill , omsetning på 542 mill og en ordreinngang på 548 mill. Dette er meget lave forventninger, siden markedet her venter lavere omsetning og ordreinngang enn det var i Q1-2003.

 

Telekom-markedet globalt har tatt seg kraftig opp; Nera`s konkurrenter melder om markert bedring og totalmarkedet er i fin vekst. Er det da virkelig slik at Nera ikke tar del i telekom-festen? :twisted:

 

Nera`s to viktigste satsningsområder er transmissjon og sattelite (Satcom). Transmissjon står for vel 55% av omsetningen. Nera Satcom står for ca. 25%. Det er derfor disse to virksomhetsområdene det knyttes mest spenning til.

 

Nera Satcom kan sammenliknes med det danske Thrane & Thrane. Signalene fra den kanten er gode, og aksjen har steget fra ca 184 til 207 i år. Sammenlikn dette med Nera. Thrane & Thrane la for ikke lenge siden frem tall, som viste at driftsresultatet bedret seg med 19% og salget hadde økt med 24%. Thrane & Thrane har endog lavere driftsmarginer enn Nera. Jeg har vanskelig for å se at ikke vi vil se en markant forbedring også i Nera Satcom. :wink:

 

Usikkerheten foran tallene er også stor for den tunge transmissjons delen i Nera, som altså utgjør over halvparten av virksomheten. Her er det også uhyre interessant å se om samarbeids-avtalen med NORTEL gir uttelling. Nortel opplever en formidabel vekst og aksjen er opp over 100% på få måneder. Kundene til Nera, som Ericsson, melder også om gode tall for ”networks” delen, som er direkte relevant til Nera. Markedet er altså i sterk vekst, men det kan se ut til at aksjemarkedet her hjemme mener at Nera ikke deltar på festen.

 

Nera prises i dag latterlig billig. Selskapet har 830 mill i banken, og knapt rentebærende gjeld. Verdien av NeraTel-posten er NOK 442 mill. Sum her blir da 1,27 milliarder. :D

 

Dette blir kr. 10,40 pr. norske Nera-aksje. Aksjemarkedet priser med andre ord hele Nera-konsernets virksomheter til kr. 4,60 pr.aksje !!! :!: :!: :!:

 

Kortsiktig tror jeg her vil skje en re-prising av aksjen, men med ett forbehold:

NERA må levere ordreinngang og omsetning OVER forventningene. Markedet priser nå inn stagnasjon i selskapet: Får børsen troen på at Nera er i vekst, som resten av markedet, vil kursen kunne ta av.

 

Det tekniske bildet for aksjen:

Aksjen har ligget i en konsolidering de siste uker mellom 14,30 som støtte, og 15,50 som motstand. For å innlede et holdbart rally på mellomlang sikt, må selgerpresset ved 15,30-15,50 forseres. Dette vil utløse et sterkt kjøpssignal.

 

Lykke til med Q1. Jeg tror markedet er inne for en overraskelse, og at vi er satt opp for et rally!

:blob: :blob: :blob:

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jeg forstår IKKE at nyhetsmediene ikke har fått tak i saken jeg skrev om "inatt" på denne tråden. :?:

 

Den GIGANG-utbygningen EU-kommisjonen nå skal sette i gang av satelitt bredbånd med bakkestasjoner er en stor nyhet. Det vil gi et oppsving i telekom-sektoren i Europa uten sidestykke hva gjelder bredbånd.

 

EU-kommisjonen vedtok dette i går, og FREMSKYNDER utbygingen. Her vil det bli ordrer i milliard-klassen for leverandør-industrien.

:D

Link to comment
Share on other sites

Viser til mitt innlegg nedenfor om Q1. Jeg vil også supplere med denne uttalelsen fra Nera-ledelsen fra forrige presentasjon:

 

"Nera hadde en positiv avslutning på året, og hadde bedre styrefart ved inngangen til 2004 enn ved forrigeårsskifte. Omsetningen siste kvartal var markert høyere enn de foregående perioder, samtidig som ordreinngangen vendte tilbake til et nivå mer på linje med den vi så før 3. kvartal 2003. "

 

Markedet derimot, ser vesentlig mere pessimistisk på saken enn Nera-ledelsen. Det blir derfor et "veddemål" det her, for hvem skal vi tro på? :?:

 

Markedet eller Nera-ledelsen? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Hei Tekniker'n

Jeg skal ikke gå i dybden på forrige års resultater og guidinger fra ledelsen - den jobben gjør du meget bra som med alt annet. Som du kanskje har oppfattet så begrenser mine analyser seg til hvordan markedet er nå , imorgen og hvilke forventninger som er tilstede for dette markedet. Så er det alltid mye psykologi inne i bildet og ikke minst de vanlige trendene som man kjenner igjen etterhvert.

Når det gjelder forventninger ser vi her at "markedet" representert ved 7 meglere er mindre forventningsfullt enn hva ledelsen har antydet.

Dette kan bety at aksjen blir billigere å kjøpe nå før resultatet kommer og fortjenesten blir enda større for de "store" som kontrollerer de mindre.

Forutsatt da at resultatet blir bedre enn forventet.

Jeg har hatt inntrykk av hele tiden med Nera at det til dels har vært store volumer og stort moment men det har ikke vært nok til å drive kursen opp. Man kan spørre seg selv hvorfor ?

Svaret på dette kan være at noen store har sett at dette er en aksje med potensiale og bevisst kjører den ned hele tiden for å suge til seg mest mulig underveis. Ikke vet jeg ...

Som sagt tidligere så er Telecom markedet enormt for tiden og det bygges som aldri før over hele verden.

Fra høsten av går 2 UMTS nettverk kommersiellt her i Norge og utbyggingen for disse er i full gang.

Vi har tilogmed fått GSM-R i Norge !

I hele Norden, de Baltiske stater,Russland og Europa er det full fres for tiden.

På grunn av høye linjekostnader brukes Radio Link utstyr mer og mer og noen steder benyttes stort sett bare det !

Ericson har gjort det bra , Siemens gjør det bra - ja til ogmed Nokia gjør det bra på nettverkssiden.

Jeg har tro på markedet og det er det som er basis for Nera sin eksistens fremover.

Jeg er midlertidig ute (konverterte til TAT (opp 5% idag) og sitter i god pluss på "Nera pengene".Er ikke så rik og da må alle midler benyttes, selv Nera.

Er snart ute av et annet selskap og da hopper jeg inn i Nera igjen (når TAT,n også har gått ifra seg).

Så selv om jeg ikke er Nera,ner har jeg stor tro på dem og håper på et bra resultat neste uke !

 

Lykke til !

Link to comment
Share on other sites

FIP (Ficher Partners),svensk meglerforetak, forsatte å jafse til seg Nera i går. 530k aksjer tok de netto og har nå tatt over 4,2 mill. aksjer i april. Skulle likt å vist hvem som står bak. Tror ikke dette er kortsiktige aksjer - i så fall må det være på innsideinformasjon en eller annen plass.

 

Tandy sier: "Jeg har hatt inntrykk av hele tiden med Nera at det til dels har vært store volumer og stort moment men det har ikke vært nok til å drive kursen opp. Man kan spørre seg selv hvorfor ?

Svaret på dette kan være at noen store har sett at dette er en aksje med potensiale og bevisst kjører den ned hele tiden for å suge til seg mest mulig underveis".

Det er jeg enig i, men det må muligens være frustrerende for de at FIP nå oppererer som de gjør. Det er nå bare to handledager før resultatet er der.

 

Tekniker'n skrev før børsåpning i går: "Det tekniske bildet for aksjen:

Aksjen har ligget i en konsolidering de siste uker mellom 14,30 som støtte, og 15,50 som motstand. For å innlede et holdbart rally på mellomlang sikt, må selgerpresset ved 15,30-15,50 forseres. Dette vil utløse et sterkt kjøpssignal".

Nera virket veldig tung i går med solid selgerside og jeg hadde vel håpet at aksjen skulle greie 15 som sluttkurs. Hva om FIP ikke hadde vært der med sine kjøp? Vel, sannsynligvis ligger det andre ulver å lurer litt lengre ned.

Uansett er Nera en spennende aksje nå som fort kan komme i spill.

 

Ps. Bak FIP sitter Invik&Co.AB men de trenger jo ikke å innvoldert i dette, selv om de har langsiktig portefølje i flere selskap.

 

http://www.invik.se/affars.php

Link to comment
Share on other sites

Jeg har i tidligere innlegg fokusert på den veksten som er i markedene til Nera. Nyheten om at EU skal fremskynde en rekke utbygninger av satelitt-baserte bakkestasjoner er enda ikke gjengitt i norsk presse. Møtet i EU var på onsdag.

 

Se forøvrig denne linken:

http://www.europa.eu.int/rapid/start/cgi/g...&lg=EN&display=

 

På forrige presentasjon sa Nera-ledelsen at Europa fortsatt var "vanskelig". Jeg antar det blir mere offensive toner fra ledelsen, etter at EU nå skal starte tidenes utbygning av bredbånd. Markedet er i en formidabel vekst, og her vil Nera få sin del av kaka. Skal derfor bli spennende å hører ledelsens vurdering av markedsutsiktene på onsdag.

Link to comment
Share on other sites

Bare for å følge opp mitt innlegg nedenfor, se på denne:

(dette må da snart omtales i norsk finans-presse?)

 

European broadband value to soar

 

Revenues from broadband Internet access in Europe are expected to grow to E22.7 billion (£12.8 billion) in 2008 from E3.3 billion this year as its use widens to 30 percent of households from eight percent, a report said on Thursday.

 

Some 45 million European households would have a broadband connection by 2008, according to the report, prepared by a group of 20 leading communications companies and presented at a European Union ministerial meeting in Ireland, current holder of the EU presidency.

 

mer på linken.

 

link:

http://www.advanced-television.com/pages/p...aily.html#europ

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jeg syns disse kjøpene til svenske FIP må få vår oppmerksomhet nå :!: :!: :!: FIP har de siste ukene netto-kjøpt nær 5% av det totale antall utestående antall aksjer!!!

 

BULLDOG har tidligere skrevet om dette, og jeg er enig med han i at her KAN det være noe i gjære.

 

I dag var de på kjøperen igjen, og sto for 66% av netto-kjøp i Nera. Dette har vært bildet i lengre tid nå.

 

Det er selvsagt for tidlig å rope ulv (oppkjøp) enda, det kan jo bare være et større fond som kjøper seg opp. Men dette bør følges med stadig mer vaktsomme øyne.

 

Er det noen som har tilleggsinfo på dette? :?:

Link to comment
Share on other sites

Her er estimatene for Q1. Og de er lave, svært lave. Så her er sannsynligheten for en overraskelse tilstede. Hadde ALLE ventet gode tall, hadde det ikke blitt lett å slå forventningene.

 

 

Og de har bommet på noe viktig i disse forventningene.

Det sies i artikkelen at”- Nera har ikke lagt skjul på at farten inn i første kvartal ikke er veldig høy”.

 

Dette står jo i sterk kontrast til hva Skjeie sa i forbindelse med 4. kvartalspresentasjonen i februar. Da sa han: ” - Nera hadde en positiv avslutning på året, og hadde bedre styrefart ved inngangen til 2004 enn ved forrige årsskifte. Omsetningen siste kvartal var markert høyere enn de foregående perioder, samtidig som ordreinngangen vendte tilbake til et nivå mer på linje med den vi så før 3. kvartal 2003.

 

Lykke til !

 

 

 

---------------------------------------

 

NER:DRIFTSRES. -10M VENTES I 1.KV 2004 (REP)

 

(TDN Finans-artikkel første gang sendt fredag 22. april)

 

ESTIMATER NERA 1.KV 2004 (TALL I MILLIONER KRONER):

 

SNITT LAV/HØY MEDIAN 1.KV03 4.KV03

Ordreinngang 547 530/557 550 591 531

Driftinntekter 545 515/605 535 540 659

Driftsresultat -10 -23/7 -11 -25 1

 

HELÅRSESTIMATER FOR NERA

2004 2005 2006 2003

Driftsinntekter 2.353 2.562 2.607 2.253

Driftsresultat 42 108 132 -54

Resultat før skatt 70 142 168 -17

-----------------------------------------------------------------------

 

Oslo (TDN Finans): Analytikerne tror ikke Nera vil være i stand til å kutte

kostnadene tilstrekkelig, og i motsetning til for andre

telekomutstyrsprodusenter som har levert sterke kvartalsrapporter og

utsikter, har marginene og estimatene for Nera fremover blitt nedjustert.

Det er særlig marginene til transmisjonsvirksomheten som har blitt tatt

ned.

 

Som i første kvartal i fjor ventes Nera også dette kvartalet å ha tapt

penger. Driftsresultatet i første kvartal 2004 ventes til -10 millioner

kroner, opp fra -25 millioner i fjor.

 

Driftsinntektene estimeres til 545 millioner kroner, opp en prosent på

årsbasis, mens ordreinngangen ventes til 547 millioner kroner, ned syv

prosent.

 

Det fremgår av estimater SME Direkt har hentet inn for TDN Finans blant

åtte analytikere.

 

Til tross for at inntektsestimatene for transmisjonsområdet for både 2004

og 2005 er relativt uendret, er forretningsområdets driftsmargin for disse

to årene siden forrige kvartal nedjustert fra 2,4 prosent til null og fra

5,5 prosent til tre prosent.

 

-Det var få lyspunkter i forrige kvartalsrapport. Estimatene er tatt

kraftig ned etter dette, og vårt syn på Nera har endret seg til det

negative. Det som kjennetegner de fleste selskapene innen denne bransjen er

at de har lykkes med å redusere kostnadene. Vi er usikre på om Nera kommer

til å lykkes med dette, og venter at transmisjonsvirksomheten vil

opprettholde et negativt driftsresultat i lang tid fremover, sier

analytiker Jon Sigurdsen i Nordea Securities til TDN Finans.

 

Analytikerne viser til at store utstyrsprodusenter som Ericsson og Nokias

nettverksdivisjon begge har driftsmarginer på godt over ti prosent, og

analytikerne har sogar tatt opp sine Ericsson-estimater etter selskapets

overraskende marginoppjustering før påske.

 

-Nera har ikke lagt skjul på at farten inn i første kvartal ikke er veldig

høy. De fleste telekomutstyrsprodusentene hadde tosifret driftsmarginen i

fjerde kvartal mens Neras transmisjonsvirksomhet gikk i breakeven, tross

lønnsomhet i Singapore-selskapet. Virksomheten i Bergen taper masse penger,

og de er nødt til å kutte kostnadene og få opp marginene, sier en annen

analytiker.

 

Nera skrev i forrige kvartalsrapport at selskapet "har ambisjoner om vekst

og samtidig oppnå et positivt resultat" i 2004. Veksten i 2004 ventes nå å

bli fire prosent mens driftsresultatet ventes å bedre seg fra -54 millioner

kroner i 2003 til 42 millioner kroner i år. Resultatestimatet er imidlertid

halvert siden forrige kvartal, og for 2005 det tatt ned 28 prosent til 108

millioner kroner.

 

Analytikerne venter i snitt at Neras forretningsområde mobil

satellittkommunikasjon vil få en inntektsvekst på åtte prosent i 2004,

sammenlignet med Neras guiding om å opprettholde volumet fra 2003.

 

Mens fem meglerhus forrige kvartal hadde kjøpsanbefaling anbefaler nå en

kjøp. Tre analytikere anbefaler "hold", mens fire har salgsanbefalinger.

 

ESTIMATER FOR NERA FOR 1.KV 2004 (8 ESTIMATER):

Gj.snitt Lav/Høy Median Std.avvik

Ordreinngang 547 530/557 550 2%

 

Driftsinnt. pr omr.:

Transmission 290 270/330 287 7%

Satellite Comm. 127 103/142 130 10%

WBA 46 40/65 43 19%

Andre 82 59/103 84 15%

Driftinntekter totalt 545 515/605 535 6%

 

DRIFTSRES. PR OMR.:

Transmission -16 -23/-7 -16 38%

Satellite Comm. 15 8/19 16 24%

WBA -9 -12/-7 -9 23%

Andre 0 -7/4 0 n.a

Driftsres. -10 -23/7 -11 103%

 

Res. før skatt -4 -18/13 -6 255%

Nettoresultat -7 -17/3 -9 99%

EPS (NOK) -0,06 -0,14/0,02 -0,07 99%

 

 

ESTIMATER FOR 2004 (8 ESTIMATER):

Gj.snitt Lav/Høy Median Std.avvik

Driftsinnt. pr omr.:

Transmission (7) 1.304 1.199/1.455 1.292 7%

Satellite Comm. (7) 535 491/560 539 4%

WBA (7)) 196 156/240 196 13%

Andre (7) 338 224/460 332 22%

Driftinntekter tot. 2.353 2.220/2.675 2.332 6%

 

Driftsres. pr omr.:

Transmission (7) 1 -51/45 4 n.a

Satellite Comm. (7) 68 60/76 68 9%

WBA (7) -31 -42/-13 -33 36%

Andre (7) 2 -7/16 0 310%

Driftsresultat 42 -30/100 46 89%

 

Resultat før skatt 70 0/140 78 56%

Nettoresultat 31 -19/69 37 87%

EPS (NOK) 0,25 -0,15/0,56 0,30 87%

Link to comment
Share on other sites

Flagg melding i Nera kom nettopp:

 

Discretionary management of Laxey Partners Limited

purchased 505,000 shares in Nera ASA at an average price of

NOK 14.8948 per share

 

Following this transaction, holdings in Nera ASA totalled

6,439,150 shares, equal to 5.21 % of the share capital.

 

--------------

 

Og Alfred Berg har nettopp dukket opp på kjøper siden. Tok over 200.000 i et jafs for få minutter siden.

--------

Men hvis meldingen betyr slutten på FIP-kjøpene, skal det bli spennende å se om kursen kan holde seg utover dagen. FIP har jo stått for over halvparten av kjøpene hver dag. FIP har ikke handlet siden meldingen kom.

Link to comment
Share on other sites

Hei Neraner

 

Velkommen hit :wav:

 

 

Ser at FIP har kjøpt 20.000 til etter meldingen kom. Vi får se, fortsetter kjøpene, er det interessant. Men vi skal huske at FIP har mange utenlandsboende nordmenn på sin kundeliste, som er større investors. Har fått vite at FIP tilbyr handel på en haug av børser innenfor samme system. Men fortsetter FIP kjøpene, kan man jo lure på hvorfor denne voldsomme interessen fra dette meglerhuset.

Link to comment
Share on other sites

FIP støvsuger markedet

 

Muligheten for at FIP skulle avslutte sine kjøp når flaggmeldingen kom, er gjort til skamme. Akkurat nå støvsuger de markedet og kjøper rubbel og bit. De har de siste minuttene gjort flere store kjøp. Dette lukter........

 

Noen som har tilleggsopplysninger om "Laxey Partners Limited"? Har FIP bare parkert aksjene her, og fortsetter det som kan være et oppkjøp, som er godt iscenesatt? Jeg understreker at jeg ENDA IKKE tror at oppkjøp er den mest sannsynlige teorien, men det lukter unektelig litt det her.

Link to comment
Share on other sites

Litt om Laxey Partners:

8)

UPDATE 1-Fargerikt fond flagger i Nera <NER.OL>

 

OSLO, 27 april (Reuters) - Laxey Partners har kjøpt 505.000

aksjer i Nera <NER.OL> og flagger dermed en eierandel på 5,21

prosent av aksjene til børsen. Fondet beskrives av britisk media

som et "aksjonæraktivistisk" investeringsfond.

Laxey Partners har i en rekke tilfeller havnet i konflikt

med ledelsene for selskapene i fondets portefølje.

Tidligere i år mislyktes Laxey Partners i et forsøk på å ta

kontrollen med fondet Intrinsic Value for å likvidere fondets

midler og dele dem ut til aksjonærene, ifølge London-avisen The

Independent.

I 2003 vakte fondet oppsikt da det ville kaste ut sjefen for

Storbritannias nest største børsnoterte eiendomsselskap --

British Land Co <BLND.L>. Laxey-sjefen Colin Kingsnorth tok

etterpå æren for at selskapet gjennomførte tilbakekjøp av aksjer

for første gang på 30 år.

Ikke før støvet fra tumultene i British Land hadde lagt seg,

var Kingsnorth i full klinsj med ledelsen i Swire, et

multinasjonalt konglomerat.

Sakens kjerne var i god britisk tradisjon salget av to

téplantasjer i Sri Lanka til Swire. Både et datterselskap av

Swire og Laxey satt med eierinteresser i plantasjene.

"Swire har etter alle praktiske formål blitt gitt svært

verdifulle eiendeler som tilhørte oss og vi ble ikke engang

spurt. Småaksjonærene har blitt behandlet forferdelig, sa

Kingsnorth til Sunday Times.

The Sunday Times hadde i en kommentar følgende

karakteristikk av fondets sjef:

"Det var det samme Kingsnorth hevdet i sin krangel med

British Land, men han klarte da likevel å tjene 15 prosent på

sin investering. Andre investorer bør bite seg merke i dette: Å

være Beskytter av småaksjonærere kan være en lukrativ affære."

En av Laxeys vinnerinvesteringer i 2003 var Caledonia

Investments -- en investeringstrust som var preget av strid

mellom forskjellig aksjonærgrupperinger, inkludert

Cayzer-familien.

"Hva kan vel være en bedre tilskuersport enn å overvære at

den britiske overklassen sloss i all offentlighet, særlig hvis

du kan gjøre et veddemål på det og tjene penger", sa Kingsnorth

til Financial Times.

Nera-ledelsen var ikke tilgjengelig for kommentar tirsdag og

det lykkes ikke Reuters å få kontakt med Laxey-sjef Kingsnorth.

Laxey eier etter sitt siste kjøp 6,44 millioner aksjer i

Nera.

Link to comment
Share on other sites

Fra Reuters , Nera kommenterer:

 

UPDATE 2-Fargerikt fond flagger i Nera

(utvider med kommentar fra Nera, aksjekurs)

OSLO, 27 april (Reuters) - Laxey Partners har kjøpt 505.000

aksjer i Nera og flagger dermed en eierandel på 5,21

prosent av aksjene til børsen. Fondet beskrives av britisk media

som et "aksjonæraktivistisk" investeringsfond.

Laxey Partners har i en rekke tilfeller havnet i konflikt

med ledelsene for selskapene i fondets portefølje.

- Vi har sett flaggemeldingen, men vi har ikke noe løpende

kontakt med dem. Vi kjenner dem ikke, sier Neras finansdirektør

Bjørn Olafsson til Reuters.

Olafsson sier han har lagt merke til at andelen utenlandske

eiere har steget den siste tiden og nå er oppunder 20 prosent. (...)

 

Resten likt innlegg kl 1457 av Bulldog.

Link to comment
Share on other sites

Etter det jeg forstår utfra Reuters-meldingen, er Laxey Partners et fond som vil bli såpass store på eiersiden, at de kan påvirke strategi/beslutninger i selskapene. Her er det sannsynlig med fortsatte kjøp . :angel4: :angel12:

 

Dette vet også andre: Se hvordan de andre meglerhusene kom banen, da det ble kjent hvem som kjøper seg opp i Nera!!! :thumbleft:

Link to comment
Share on other sites

Slår svenskene på trådløst :D

27.04.04 14:05

 

- Sverige sakker akterut i forhold til Norge og Finland innen trådløse tjenester. Det viser en ny undersøkelse som kartlegger den svenske mobilbransjen.

 

Det er telekomeksperten Bengt Nordström som har utført undersøkelsen på oppdrag fra ISA, i følge Digi.no.

 

- Det er spesielt på innholdstjenester og mobile tjenester utover tale at Norge utmerker seg, sier Nordström til nettstedet.

 

Han mener norske operatører som Telenor og Nera har vært flinkere enn sine svenske motparter til å markedsføre tjenestene og å skape interesse for innhold.

 

Daglig leder Tom Schreuder i analyseselskapet Telekompaniet er ikke overrasket over at Nordström plasserer Norge foran Sverige når det gjelder bruken av mobile tjenester.

 

- Norge har en topografi med mange fjorder og fjell og vi har gjennom årene vært tvunget til å tenke kommunikasjon, sier han til Digi.no.

 

Schreuder tillegger oljesektoren, Hydro, kraftselskaper og andre høyteknologiske selskaper i Norge æren for at vi har kommet langt i Norge.

sverige__svensk_fla_141231a.jpg

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...