Jump to content

Episode 242 – Tirsdag 08.03.2005


Hoff@

Recommended Posts

Kontrakt til SCI:

 

SCI - KONTRAKT / CONTRACT SCANA STEEL BJÖRNEBORG

http://www.newsweb.no/index.asp?melding_ID=104383

 

ABB Zamech i Polen har tildelt Scana Steel Björneborg AB en

kontrakt for levering av akslingssystem til 16 skip.

Kontrakten har en samlet verdi på SEK 20 millioner.

Produksjon vil starte høsten 2005, med sluttlevering i

løpet av første kvartal 2007.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Angående ORSs short i acta

 

Solgt ACTA 3 141 200 til kurs 11.46 (22 handler)

Kjøpt ACTA 866 500 til kurs 11.55 (5 handler)

 

Realtid nå er 11,40 - 11,50.

 

ORS solgte forøvrig mye i går, usikkert til hvilket nivå og om det var siste rest av long eller om man hadde begynt på short posisjoner.

Link to comment
Share on other sites

Jeg for min del håper ikke hallu gikk inn i FJO i går. Såg han var på god vei inn.

 

Fikk lest igjennom endel artikler om safeguard saken samt mulig straffetoll. Vurderer det for risky å gå inn nå. Vi får se om den faller enda mer. 2kr da plukker jeg.

Link to comment
Share on other sites

ser fjo stiger litt;) men jeg bryr meg ikke. komm meg utt på 2.64. føltes godt å være kvitt denne tyngende aksjen i protefølgen.

Link to comment
Share on other sites

AKY sluttet på 214,50,... du verden.

 

Hele Røkkekonglomeratet har virkelig gjort det skarpt de siste månedene. En reprisning er gjort, ingen tvil om det. Spørsmålet er om det er mere igjen. Lurer voldsomt på AKER og KVI nå....?

Link to comment
Share on other sites

Tror du det kjøres emisjon før res q1 kommer?

 

Ser ingen annen grunn til at kursen skal holdes kunstig oppe. Utvanningen iforbindelse med fusjonen medfører at de eksisterende aksjonærene sitter igjen med 37% av det nye selskapet. Hadde det ikke vært for den ekstremt gode oljeprisen og den høye dagsproduksjonen ville nok kursen vært nærmere 2kr.

 

.

Petrobras har tidligere annosert at de ønsker partnere til å bygge ut EDM feltet som NOI har en 27,5% eierandel i. EDM planlegges å bygges ut med 2 brønner altså noe liknende Coral feltet. En emisjon i forbindelse med utbyggingen kan komme. Men å ha den nå like før fusjonen høres ikke fornuftig ut med tanke på utslitte aksjonærer.

Link to comment
Share on other sites

Litt uvanlig med de prisene utover våren, noe som igjen skulle tyde på at det ikke ventes noe nevneverdig nedgang i hverken forbruk eller oljepris.

 

Og, ikke minst, markedet har tilvendt seg denne prisen. Tror det vil gjøre gode positive utslag for vår børs. - Ser forøvrig ikke ut til at det sliter direkte nevneverdig på USA heller.

 

Vi kan med andre ord være foran en ny betydelig oppgang for oljerelaterte aksjer?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...